Gå til innhold

Hva ville du IKKE kalt barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amerikanske navn ville jeg styrt unna.Det samme med veldig sære og uvanlige navn,der folk må gjette seg frem til stavemåte og ikke vet om ungen er jente eller gutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 5. oktober 2014 at 1.01, AnonymBruker skrev:

Godtskalk og Brynmor (det er faktisk et herrenavn)

 

 

 


Anonymous poster hash: 8da7c...fbb

 

I alle dager! Er dette noe folk virkelig kaller barna sine for? "Dette er lille Brynmor på to måneder..". Ser for meg en baby med noen veldig fremtredende øyenbryn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RONJA. Jeg synes navnet ikke er særlig pent i utgangspunktet, men KG har fått meg til å få godtesnopassosiasjoner hver eneste gang jeg hører navnet. 

Anonymkode: 683a4...c5b

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rønning, Gudlaug, snefrid....EA.

enok, Sigve, Hege, Randi og alle navn som ikke kan sies på engelsk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ey! :angry: Mannen min heter det! 

Anonymkode: 73a42...a6f

Ja, og hva så? Betyr jo ikke at det er et pent navn for det. Man nevner jo navn man har hørt man ikke syns er pene.

Navnet mitt er nevnt flere ganger i denne tråden, men har ikke reagert negativt på det. Alle kan ikke like alle navn..

Anonymkode: 11900...95d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det alltid interessant å se at mange navn som nå forbindes med småunger, er for meg typiske gammelmanns navn. For eksempel het mine to oldefedre på farssida Tobias og Elias. De var født sånn ca. 1870-tallet. Jeg har også kjent Mathias og Martinus som begge ville vært over 90 hvis de fortsatt hadde vært i live.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri kalt barnet disse "kreative" og harry navnene som de yngre mødrene bruker. Mine barn har tradisjonelle norske navn og de er unike (Per, Harald og Kari f eks).

Anonymkode: 479f3...304

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.10.2014 at 13.51, AnonymBruker skrev:

Ella er et eldgammelt navn, kjenner flere i 60/70/80 - årene som heter det. Verre med Lykke Og Lilly - huff!

 

Anonymous /poster hash: ca9c7...5c2

Eldgammel fra 70-tallet...?

Anonymkode: 479f3...304

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. oktober 2014 at 18.36, kaprifolen skrev:

Kjenner ei som har kalt kidden for Cornelius Leander, hun skulle lest på KG!:fnise:

 

Iben på jente er GRUSOMT! Da hadde jeg nesten heller kalt en datter Audun, som også er tvekjønnet.

Videre kunne jeg aldri brukt Malin, Natalie, Linnea, Camilla, Linda, Anders, Roger, Ronny, Roy, Liam, André... Lista kunne blitt sykt lang, i grunn...o.O

Haha så morsomt, for meg er Iben kun et jentenavn, klarer ikke se for meg en gutt som heter Iben? Synes det er veldig feminint. 

Anonymkode: 7dfb6...c8a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt navn ville jeg aldri gitt videre. Jeg heter Magdalene.  Jeg liker ikke første delen av navnet. Lene er forsåvidt ok. Med et langt navn som kan deles i to fikk jeg kallenavnet Magda. Flott. 

Anonymkode: 6c011...bbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sturla er det styggeste guttenavnet jeg vet om....

Anonymkode: b8934...2f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ytterst få navn jeg liker så godt at jeg kunne gitt de til barna mine. Eksempler på navn jeg ikke liker;

- typiske topp 10-navn, uansett generasjon. Navnene er ikke nødvendigvis stygge, men er drepende kjedelige. Emma, Linnea, Marianne, Sander, Jan, Lukas.

- navn fra min tante- og bestemorgenerasjon, f eks Astrid, Inger, Grete, Turid, Svein, Hans o l.

- sukkersøte, i mine ører tullenavn, som Adine, Amine, Emina, Nathaniel o l.

- svulstige "overdimensjonerte" navn, også kalt barnevernsnavn; Leonora-Isidora, Philip-Chrisander, Nathaile-Alexandra. (Høres nesten kongelig ut, men blir bare komisk når foreldrene befinner seg i stikk motsatt ende av skalaen..)

- navnekombinasjoner som slår sammen navn med helt ulik opprinnelse, enten de kombinerer dem til et dobbeltnavn på en unge eller søskenflokken får veldig ulike navnstiler; f eks Frøya-Chantelle, Odin-Alberto, eller søsknene Håvard og Salvatore, Ali og Per.

- når foreldrene er etnisk norske og velger navn som høres veldig eksotiske ut,  f eks Nemaya, Tahir, Michael med engelsk uttale.

- navn jeg synes har en tendens til å gå igjen på uintelligente personer; Lene, Anita, Kenneth, Ronny, 

- en del endinger er jeg heller ikke så fan av, som jentenavn som slutter på -borg, -hild, -frid, guttenavn på ender på -ar, us

 

Anonymkode: 2d863...68a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

William 

Matheo 

Emmelin 

Sienna 

Linnea 

Nathaniel 

Milene 

Severine 

Luna 

Kristinah 

Neline 

Nathanielle 

Anonymkode: 1ef3c...e0c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt:

1 plass. Frank > Har bare dårlig erfaring med alle jeg har møtt med det navnet.

Ronny, Fredrik, Tarjei osv. En hel rekke Disney-navn, mange utenlandske navn  

Jente:

Kari, Solgunn, Olga, Erikke, Rikke, Borghild, Gudrun, Brynhild osv, mange utenlandske navn slik som Svettlana osv.

Er egentlig ekstremt mange navn jeg ikke ville valgt til barna mine, kan skrive flerfoldige bøker om de. Mye lettere å fortelle hvilke navn du kunne tenke deg å bruke, men det var jo ikke spørsmålet :tongue:.

Anonymkode: f356a...678

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del går det heller på kategorier med navn jeg aldri hadde valgt:

Unge mødre-navn: Linnea, Sienna, Nathaniel, Sander, Leander, Chrisander og alle de der.

50/60-talls navn: Bente, Bjørg, Trond, Terje, Geir osv.

Navn som innvandrere helst bruker: Aisha, Alia, Nadia, Melina osv. 

Navn som gir dårlige assosiasjoner: Roger, Kai, Jonny, Kent, Kim, Kim-André (og alle varianter med André), Renate, Laila, Tanja osv.

Kleine, kreative og supermoderne navn: Ea, Lykke, Lycke og sånn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...