Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden

Nautika

Anbefalte innlegg

Skuffa over mammabox! Barnas Hus hadde sluttet med den, så virket ikke som om den kommer tilbake? Hvilke har du meldt deg opp til? Jeg har hentet for Vitusapotek, Apotek 1 og venter på fra Rimi. Er det flere da? :klo:

Da jeg hentet (på Alna) hadde de igjen fra forrige forsendelse, og hadde ikke fått inn de nye ennå. Det er jo et par mnd siden, du kan ringe og sjekke om de har noen igjen av de nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg hentet (på Alna) hadde de igjen fra forrige forsendelse, og hadde ikke fått inn de nye ennå. Det er jo et par mnd siden, du kan ringe og sjekke om de har noen igjen av de nye?

Har Barnas Hus en mammabox? Det har jeg ikke fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På apotek1 sin babybox står det ihvertfall ingenting om at man må være så og så langt på vei for å hente den ut. Mulig at de har glemt å oppgi det i mailen i så fall? :klo: Ellers tror jeg det ikke er noen restriksjoner på mammabox, men den er jo uansett på "pause" nå...

"Hos Apotek 1 får du en gratis babypakke som vi kaller Baby Box. Den kan du bestille her og hente på ditt nærmeste Apotek 1 fra og med 3 måneder før termin til 3 måneder etter at barnet er født."

(Det er ikke jeg som har skrevet i fet tekst altså, copy paste :fnise: )

Sikkert greit å holde styr på mailkodene, ja, men på libero/kiwi sin og Rimi sin får man hentelapp i posten :nigo: Dumme Rimi som man ikke kan hente ut før 2 uker før termin :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget egen mappe på mailen der jeg har samlet alle kodene :lur:

Over til noe annet, det blir en tur til legen i dag der jeg mest sannsynlig får ny sykemelding. Jeg klarte å jobbe 8 timer i går, men når jeg våknet lys våken (og samtidig kjempetrøtt hvis det gir noen mening) i natt kl 4 så innså jeg at tiden ikke var moden for å jobbe 100%. Jeg kaster inn håndkleet før jeg blir så sliten som sist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til noe annet, det blir en tur til legen i dag der jeg mest sannsynlig får ny sykemelding. Jeg klarte å jobbe 8 timer i går, men når jeg våknet lys våken (og samtidig kjempetrøtt hvis det gir noen mening) i natt kl 4 så innså jeg at tiden ikke var moden for å jobbe 100%. Jeg kaster inn håndkleet før jeg blir så sliten som sist....

Luringen :laugh:

Off, tror det er like greit å trappe ned FØR man blir utslitt ja :) (Hvorfor tenkte jeg ikke sånn selv? Duste-LilleNinja!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luringen :laugh:

Off, tror det er like greit å trappe ned FØR man blir utslitt ja :) (Hvorfor tenkte jeg ikke sånn selv? Duste-LilleNinja!)

Jeg fikk meg en skikkelig smell sist, så nå har jeg lært ;)

Legetime halv 2, så jeg gidder ikke dra inn på kontoret i dag med 1 time reisevei :P Mest sannsynlig får jeg 50% som er tilbakedatert til før jul, så siden jeg jobbet 8 timer i går kan jeg jobbe 0 timer i dag eller? :sjenert: Med tilbakedateringa slipper arbeidsgiver arbeidsgiverperioden igjen ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres lurt ut med 50%. Når du er gravid slipper arbeidsgiver å betale de første 16 dagene, men det er jo like greit å få den tilbakedatert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut med 50%. Når du er gravid slipper arbeidsgiver å betale de første 16 dagene, men det er jo like greit å få den tilbakedatert

Det har ikke vært krysset av for svangerskapsrelatert sykemelding, så jeg tror arbeidsgiver har betalt de første 16 dagene.. Nå må jeg bare finne ut hva man gjør når man har hatt ferie midt inni en 50 % sykemelding :P

Har begynt å merke kynnerne mine litt mer også, dersom jeg bøyer meg litt fremover mens jeg har en kjennes det ut som jeg har skikkelig mageknip. Bra livmora tar seg en treningsøkt når jeg selv ikke gjør det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, arbeidsgiver betalte arbeidsgiverperioden som normalt her, selv om det var krysset av for svangerskapsrelatert sykdom? :klo:

Har begynt å merke kynnerne mine litt mer også, dersom jeg bøyer meg litt fremover mens jeg har en kjennes det ut som jeg har skikkelig mageknip. Bra livmora tar seg en treningsøkt når jeg selv ikke gjør det :ler:

Haha, bra du ser på det positive :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, arbeidsgiver betalte arbeidsgiverperioden som normalt her, selv om det var krysset av for svangerskapsrelatert sykdom? :klo:

Det må søkes spesielt på eget skjema til nav. Arbeidsgiver gjorde det med én gang jeg ble sykmeldt her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk forlenget 50 % sykemelding ut måneden, og fastlegen trodde ikke at søvnen skulle forbedre seg noe særlig før fødsel. Så lurte hun på om jeg hadde kjent bevegelser, så snakket vi litt om det, også spurte hun på om det var noe mer jeg ville ta opp og slet med. Digger fastlegen min altså :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de har vogna jeg har siklet på hos vognverden, så etter OUL en gang skal jeg tvinge M til å være med :P M er skikkelig pessimist når det gjelder svangerskapet, så jeg tror det trengs litt tvang for at vi skal komme igang med innkjøpene. ;) Hvis det hadde vært opp til han hadde vel alle innkjøp vært gjort først etter at ungen er ute, men han har fått klar beskjed at etter OUL er det stor sannsynlighet for at ting går bra, så da får han jammen begynne å tro på det og begynne å glede seg i stedet :fy_fy::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper nok etter oul ja. Disse mennene skjønner ikke helt dette med baby før de får sett den sprellende på en skjerm og høre at alt ser flott ut. Var først da vi begynte å kjøpe inn ting også. Vogna ble bestilt et par dager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk forlenget 50 % sykemelding ut måneden, og fastlegen trodde ikke at søvnen skulle forbedre seg noe særlig før fødsel. Så lurte hun på om jeg hadde kjent bevegelser, så snakket vi litt om det, også spurte hun på om det var noe mer jeg ville ta opp og slet med. Digger fastlegen min altså :hjerte:

Flinke legen :jepp:

Jeg tror de har vogna jeg har siklet på hos vognverden, så etter OUL en gang skal jeg tvinge M til å være med :P M er skikkelig pessimist når det gjelder svangerskapet, så jeg tror det trengs litt tvang for at vi skal komme igang med innkjøpene. ;) Hvis det hadde vært opp til han hadde vel alle innkjøp vært gjort først etter at ungen er ute, men han har fått klar beskjed at etter OUL er det stor sannsynlighet for at ting går bra, så da får han jammen begynne å tro på det og begynne å glede seg i stedet :fy_fy::fnise:

Ooh, høres bra ut å se på vogn ^^ Jeg tror mannfolk generelt har et litt mer "avslappet" forhold til alt sånt enn oss.. Vugga vår mangler fortsatt ett strøk, og må stå i 2 uker etter siste strøk før vi tar den hjem :dry: Høres nesten litt trist ut også da, at han ikke greier å glede seg helt enda? :( Satser på at det går opp for han at dette går veien når dere får se sprellebaby på OUL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Barnas Hus en mammabox? Det har jeg ikke fått med meg.

Ja, det er jo så mange forskjellige bokser fra forskjellige steder. Den som heter Mammabox er fra Barnas Hus. Så har du Babybox og en til variant fra Apotek1 og Vitus Apotek. I tillegg er det en Liberopakke/Kiwipakke og en Rimipakke, men disse får du ikke hentet ut før 2 uker før termin. De andre tre kan hentes fra 3 mnd før og fram til 3 mnd etter fødsel. Helt supert med prøver på smokker, salver/kremer, flasker fra Avent Natural osv.

Isj, høres ikke noe særlig ut.. Har også noen netter hvor jeg plutselig våkner og bare ruller rundt i senga (og løper og tisser) uten å sovne igjen, selv om øyelokkene kjennes som sement. Lurt å ta hensyn til kroppen, den går tross alt gjennom en ganske krevende prosess nå!

Når er OUL? Du er jo ganske langt på vei, så den må være like rundt hjørnet?

Hvilken vogn ønsker du deg? Hvis han nekter å bli med på kjøpene får du si at du kan ordne ting, men at han ikke kan klage på noenting i etterkant siden han ikke var med på avgjørelsene ;) Her har gubben latt meg bestille det jeg mener at vi trenger, og nå i ettertid sa han at han syntes jeg hadde kjøpt mye, men at han tross alt ikke kunne klage når han hadde valgt å trekke seg ut av prosessen.

Håper mannen din begynner å glede seg til å bli pappa snart! Tror det kanskje bare er litt skummelt når det virker litt fjernt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL er en uke og 10 min unna. :strix:

M fikk klar beskjed i går om at jeg kom til å begynne å handle inn etter oul. Jeg syns det er greit å fordele utgiftene utover, og det er greit å følge med når det er tilbud.

Jeg sikler på vogna bumbleride indie 4, ikke så mange forhandlere av den, og siden den er såpass ny er det vanskelig å finne erfaringer på nett :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er ikke alene, har ikke kjøpt en eneste ting vi heller. I uke 24. Inga hast :fnise: Latskap er en dyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk fornyet sykemeldingen.

Jeg kjøpte et par plagg her og der før OUL men det ble kjøpt mest etter. Til og med han har kjøpt et par klesplagg.

Håper typen din begynner å glede seg like mye som deg. Mange menn trenger nok OUL for å forstå hvor virkelig det hele er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL er en uke og 10 min unna. :strix:

M fikk klar beskjed i går om at jeg kom til å begynne å handle inn etter oul. Jeg syns det er greit å fordele utgiftene utover, og det er greit å følge med når det er tilbud.

Jeg sikler på vogna bumbleride indie 4, ikke så mange forhandlere av den, og siden den er såpass ny er det vanskelig å finne erfaringer på nett :)

Det er ikke lenge til!! :hoppe: Og da blir det nok en shoppingspree, ja ;) Fremdeles januarsalg hos mange forhandlere, som jollyroom, mimmis, lekmer osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke lenge til altså :daane:

I dag er jeg skikkelig trøtt! :Gjesp: Klarte ikke sovne igjen etter at M stod opp, lå bare og slappet av i halvannen time til. Nå er M på et spilltreff i Oslo, bikkja er lufta og ho mor sjøl skal legge seg ned på sofaen med viaplay ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...