Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden

Nautika

Anbefalte innlegg

Hvilken film skal dere se? Og velfortjent mamma-kos da! Du får kose deg litt for meg også. Jeg er dødssjalu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Saltsild skrev:

Hvilken film skal dere se? Og velfortjent mamma-kos da! Du får kose deg litt for meg også. Jeg er dødssjalu. 

Vi skal se Brooklyn 

4 timer siden, MissStiles skrev:

Kos deg masse! Og god helg!

God helg! 

Tilbake etter massasje etterfulgt av kaffe. Nå ligger jeg god-døsig på sofaen mens T ligger i vogna og sover. Må absolutt få til noe sånt igjen om ikke lenge, og hun som masserte meg fant "noen" muskelknuter baki der som trengtes å jobbes med (auau). Får se om jobben fremdeles har massør som kommer innom annenhver uke når jeg skal begynne og jobbe der etter permisjonen ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. februar 2016 at 15.13, Saltsild skrev:

Var den god? Den ser ganske søt ut. Nå vil jeg også på kino :P 

Jeg syns den var veldig koselig. Hele filmen hadde en sånn koselig og samtidig trist stemning, og man kunne faktisk ikke vite hva som skjedde til slutt underveis ;) Jeg ble ikke helt fortrolig med han som hovedpersonen forelsket seg i da, jeg syns han var litt "smug", høy på seg sjæl :P

I dag er siste dagen vi bruker bagen i vogna. Tutta blir 9 måneder i morgen, så det er kanskje på tide å skifte? Hun har begynt å skrike og fekte med armene før hun faller til ro i vogna, så jeg tror hun blir litt mer fornøyd når hun får se litt ut ;) 

Fra i morgen av har Tutta vært lengre på utsiden enn innsiden. Det gikk faktisk akkurat 9 måneder fra første dag i siste mens til hun ble født, så det er nøyaktig like lenge ute som inne hvis man blåser i de to ukene mellom TR og EL ;) 

Ellers er det tilbake til hverdagen igjen nå, M har jo hatt vinterferie med litt lærerjobb innimellom, så nå er det slutt på annenhver natt med ansvar for T. Ikke lenge igjen til påske, da :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Så lenge dere har klar å bruke vognbaggen. Her bytta vi for flere måneder siden. Bor nok moro å få se litt mer, her er i hvert fall det veldig populært. Før vi byttet nektet han å ligge i vogna når han var våken. 

Har dere planer foe påskeferien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Nori skrev:

Oj! Så lenge dere har klar å bruke vognbaggen. Her bytta vi for flere måneder siden. Bor nok moro å få se litt mer, her er i hvert fall det veldig populært. Før vi byttet nektet han å ligge i vogna når han var våken. 

Har dere planer foe påskeferien? 

Planen er å komme oss på fjellet. Må bare finne ut hvordan. Må nemlig gå på ski for å komme opp til hytta, og da må vi jo drasse med oss en del utstyr i tillegg til bikkje og barn. Tror jeg skal be om at foreldrene mine e tar med skiene våre (som jeg btw hadde tenkt å bytte ut for et par sesonger siden), også er det pulk på hytta. Får se om vi tør å ha T på ryggen eller om det blir pulk :)

I dag har jeg vært på besøk på jobb. Vi har tydeligvis fått ny avdelingsleder siden sist (som virker veldig kurant), så vi fikk snakket litt om arbeidsoppgaver til jeg kommer tilbake (bare halvannen måned igjen :bond: )  Jeg har jo ikke vært superhappy med forholdene på jobb siden jeg begynte, med lite oppfølging og oppbacking av han første avdelingslederen, han neste virket grei, men da var jeg jo gravid og skulle ut i permisjon om ikke lenge. Så nå får vi se hvordan forholdene blir med tredjemann :ler: Jeg har egentlig bestemt meg for at jeg skal se meg litt rundt etter noe annet, holde øynene åpne. Håper jo på sikt å få jobb nærmere hjemme, så om det blir at nåværende arbeidsgiver åpner kontor i byen her eller om jeg finner noen andre firma som har kontor nærmere. Også venter jeg telefon det nærmeste halvåret ( :fnise: )  fra et firma som ville ha meg på besøk rett etter at T ble født, de hadde visst lest masteroppgaven min :bond:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.2.2016 at 18.12, Nautika skrev:

Jeg syns den var veldig koselig. Hele filmen hadde en sånn koselig og samtidig trist stemning, og man kunne faktisk ikke vite hva som skjedde til slutt underveis ;) Jeg ble ikke helt fortrolig med han som hovedpersonen forelsket seg i da, jeg syns han var litt "smug", høy på seg sjæl :P

I dag er siste dagen vi bruker bagen i vogna. Tutta blir 9 måneder i morgen, så det er kanskje på tide å skifte? Hun har begynt å skrike og fekte med armene før hun faller til ro i vogna, så jeg tror hun blir litt mer fornøyd når hun får se litt ut ;) 

Fra i morgen av har Tutta vært lengre på utsiden enn innsiden. Det gikk faktisk akkurat 9 måneder fra første dag i siste mens til hun ble født, så det er nøyaktig like lenge ute som inne hvis man blåser i de to ukene mellom TR og EL ;) 

Ellers er det tilbake til hverdagen igjen nå, M har jo hatt vinterferie med litt lærerjobb innimellom, så nå er det slutt på annenhver natt med ansvar for T. Ikke lenge igjen til påske, da :sol: 

Kanskje vi skal dra på den når vi får barnevakt for R! Takk for tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvannen måned igjen til du begynner å jobbe, herregud så fort tida går! :bond: Syns du fødte for en uke siden jeg...  

Skjønner godt at du kunne tenke deg en jobb med litt kortere reisevei når du etter hvert har T i barnehage. Det kjenner jeg er viktig for meg i jakten på ny bolig, at jeg ikke bruker altfor mye tid på tog/trikk/buss/bane som jeg heller kunne brukt med S. Det er jo ikke akkurat lange stunden man har sammen på hverdagene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede begynt å merke at det hadde vært greit med en jobb litt nærmere der vi bor nå. Men foreløpig ikke funnet noen stillinger som jeg vil søke på. 

Så jeg skjønner veldig godt at det frister med jobb med kortere reisevei. Håper det dukker opp noe da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvannen måned ja.. Gjelder å nyte tiden så godt som det bare går. Prøver hele tiden å stoppe opp og tenke over hvor fantastisk det er bare å være med barnet mitt. Rett og slett ikke haste gjennom hverdagene, men bare kose meg med dem. Lettere sagt enn gjort, men føler at jeg får litt mer ut av dagene når jeg har et bevisst forhold til "her og nå".

Spennende med kanskje ny jobb på gang! Syns det er kjempeviktig at arbeidssted er nærme, slik som de andre også nevnte. De få timene mellom barnehagehenting og legging må holdes hellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, er det virkelig ikke lenger til du skal begynne på jobb igjen? Som tida flyr! Det høres ut som du egentlig er moden for å finne noe nytt, ja, men håper letetida blir ålreit med den nye avdelingslederen :) Hvor lang tid bruker du på å komme deg til og fra jobb?

Massasje høres innmari digg ut! Og ikke minst tid for seg selv. Har skjønt at det er en sjelden luksus når babyene kommer på utsida :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Her går det fint! Vi har nettopp hatt 3 studievenninner av meg pluss mannfolk på middag og kake. Greit med besøk så man får shinet huset :ler: Veldig hyggelig med besøk, og godt å være sosial et sted som er barnevennlig og med senga til T i nærheten ;)

Også har vi så og si bestemt oss på å prøve på søsken over sommeren :bond: Så da blir det kanskje ikke jobbytte med det første :P

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir veldig spennende. Syns vi nettopp prøvde på lillemor, men det begynner jo å bli 2 år siden jeg sluttet på prevensjon.

Når man våkner før kl 6 og ikke får sove igjen, mens ungen som vanligvis holder deg våken sover søtt kloss inntil deg :sur: (og litt :rodmer: )

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oioi, spennende! Plutselig havner vi i samme prøvertråd igjen? :nigo:

Høres koselig ut med stor gjeng på besøk. Det må vi også bli flinkere til. Har blitt mindre sosialt sammen det siste halvåret, jeg og mannen har helst vært sosiale på hver vår kant. Men hvis jeg husker rett er vel dere noen av de første i vennegjengen som har fått barn? Da er det kanskje lettere å få folk samlet på kveldene. Her har jo alle vennene våre barn, så da blir det ikke så lett lengre på kveldstid.

Har det forresten smittet til vennene enda? Hehe :fnise: Når noen i gjengen får barn virker det som om babyene bare popper opp etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, j86 skrev:

Oioi, spennende! Plutselig havner vi i samme prøvertråd igjen? :nigo:

Høres koselig ut med stor gjeng på besøk. Det må vi også bli flinkere til. Har blitt mindre sosialt sammen det siste halvåret, jeg og mannen har helst vært sosiale på hver vår kant. Men hvis jeg husker rett er vel dere noen av de første i vennegjengen som har fått barn? Da er det kanskje lettere å få folk samlet på kveldene. Her har jo alle vennene våre barn, så da blir det ikke så lett lengre på kveldstid.

Har det forresten smittet til vennene enda? Hehe :fnise: Når noen i gjengen får barn virker det som om babyene bare popper opp etterpå!

Vi er de eneste som har barn, men jeg har stor tro på at innen et par år har ihvertfall ett av parene barn. Et av dem gifter seg i år, så da kan det jo være de satser på babyprøving etter det? :lur: T sjarmerte nå alle sammen i går, så vi fikk vist frem babylivet fra sin beste side :fnise: Sånn sett veldig kjekt å ha det hjemme hos oss mens vi enda er de eneste med barn ;) 

Det var ikke helt nytteløst å ligge uten å få sove mer i morges, jeg fikk bestilt meg noen bukser på nett :P T våknet kl 7, som begynner å bli en rutine, og nå sover hun ute i vogna igjen. Vi har heldigvis fått sovingen mer på stell i det siste. Hun legges mellom 19 og 20 en gang, sovner som regel innen 10 min. Hun våkner igjen litt før jeg tenker å legge meg, så da sover hun sammen med meg størstedelen av natta. Som regel uten altfor mye tullball i løpet av natta. Puppen er fremdeles særdeles uinteressant, nå funker det ikke å amme henne på morgenkvisten heller :dry: Blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...