Gå til innhold

Urimelig å kreve dette av partner under graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At han må fylle bensin og ta oppvasken er vel ikke for mye for langt. Men ang mat kommer det jo an på hvor mye TS dikterer videre utover bare kjøttpålegget. Om han skal leve på det samme som henne de dagene hun orker bare kjeks og buljong er det urimelig ja.

Anonymous poster hash: f3214...8f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fyfaen aldri i verden om dama mi får bli gravd. Du er skikkelig bitch.



Anonymous poster hash: 11720...e5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner vikrelig ikke de som mener ts. er urimelig! Tenker at de, som ts. sin mann, har liten evne til å sette seg inn i hvordan det er å være skikkelig kvalm. En lenger oppe skriver "å være gravid er ikke å være syk". Det har vel ingen her påstått. Men en graviditet kan føre med seg plager og sterkt ubehag, som f.eks. kvalme. Det minste far til barnet da kan gjøre er vel å ta hensyn, og å gjøre det han kan for at ts. skal ha det bedre. Sånn har vi det i hvertfall i vårt forhold, og det går så klart begge veier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg syns ikke du er urimelug men jeg skjønner litt han og. Han klarer jo ikke å forestille seg hvordan du har det og da skjønner jeg at han tenker du gjerne overdriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si det er slik at mannen ikke kan spise noe kjøttpålegg, og at det kun er fem middager TS aksepterer.

Spørsmålet blir jo da:

Er det viktigst at mannen får flere middager enn disse fem og at han kan spise kjøttpålegg hjemme? (Men han kan spise alt dette når han ikke er hjemme). Eller er det viktigst at TS får slippe å være kvalm en liten stund, og får holdt på maten for seg selv og babyen?

Jeg har tenkt mer på dette, og har i grunnen kommet fram til at jeg holder med TS her, med mindre hun er mye mer ekstrem enn det som kommer frem her.

Det er en kort periode det er snakk om, og det er grusomt å være så kvalm. Jeg synes at mannen godt kan tilpasse seg i matveien enn stund for å hjelpe sin gravide samboer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en selvfølge at mannen tar over oppgaver som oppvask og fylling av bensin. Dere har sikkert oppvaskmaskin til og med. Kjedelig? Ja, det er det sikkert for deg også, det. Det er rimelig sløvt å klage over dette. Bytte deodorant en periode er også et lite offer, synes jeg.

Men dette med maten er vanskeligere. Hvis du har veldig mange føringer for hva han ikke kan spise, blir det litt i overkant. Kan du ikke holde deg på soverommet mens han lager mat og spiser? Slappe av og lese en bok?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men uansett hvor gravid man er lukter da ikke f.eks. hamburgerrygg så sterkt at ikke mannen kan oppbevare det i en lukket boks i kjøleskapet for så å spise det når hun er i dusjen?

Nøkkelen er kommunikasjon. Min mann hadde nok blitt rimelig sur hvis jeg hadde nektet han å spise noen form for kjøttpålegg i tre måneder, fordi det rett og slett er urimelig, men han hadde definitivt gått med på å finne en løsning. Hun kan da gå i dusjen eller handle eller noe når han blir sulten og har lyst på en brødskive. Da blir hun ikke kvalm, og han får spise. Det kan da umulig være så vanskelig å tilpasse seg hverandre? Taco f.eks. lukter ille i hele huset, så det får han heller spise hos en kompis hvis han blir innmari sugen på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere kalt en person for et hespetre og sagt det ikke var rart at mannfolk forlot vedkommende dersom det var kreft og cellebehandling?

Eller gjelder dette som vanlig forakt ovenfor alle gravide?

Ingen som forakter gravide her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si det er slik at mannen ikke kan spise noe kjøttpålegg, og at det kun er fem middager TS aksepterer.

Spørsmålet blir jo da:

Er det viktigst at mannen får flere middager enn disse fem og at han kan spise kjøttpålegg hjemme? (Men han kan spise alt dette når han ikke er hjemme). Eller er det viktigst at TS får slippe å være kvalm en liten stund, og får holdt på maten for seg selv og babyen?

Jeg har tenkt mer på dette, og har i grunnen kommet fram til at jeg holder med TS her, med mindre hun er mye mer ekstrem enn det som kommer frem her.

Det er en kort periode det er snakk om, og det er grusomt å være så kvalm. Jeg synes at mannen godt kan tilpasse seg i matveien enn stund for å hjelpe sin gravide samboer.

Nå skriver TS at hun noen dager ikke orker annet enn buljongvann, te, druer og kjeks, og at hun da ikke orker at mannen lager annen mat. Selvfølgelig skal man ta hensyn, men å tilby mannen buljongvann eller brødskiver flere dager i uka synes jeg blir urimelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen aldri i verden om dama mi får bli gravd. Du er skikkelig bitch. Anonymous poster hash: 11720...e5b

Vi skal alle bli gravd 6 fot under så trur ikke dama di er et unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta og spy over hele han da hvis du virkelig blir så kvalm, så kanskje han holder kjeften sin.

Søtnos! Du må være drømmedama.

Anonymous poster hash: 584ae...927

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere kalt en person for et hespetre og sagt det ikke var rart at mannfolk forlot vedkommende dersom det var kreft og cellebehandling?

Eller gjelder dette som vanlig forakt ovenfor alle gravide?

Blir jo rimelig feil å sammenlikne en gravid kvinne med en person som har kreft og gjennomgår cellegiftbehandling...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søtnos! Du må være drømmedama.Anonymous poster hash: 584ae...927

Jeg er alles drømmedame,dere bare ser det ikke.

Men hvis TS virkelig blir ordentlig kvalm så hvorfor ikke?hvis hun ikke får til å spy så er hun ikke kvalm nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver TS at hun noen dager ikke orker annet enn buljongvann, te, druer og kjeks, og at hun da ikke orker at mannen lager annen mat. Selvfølgelig skal man ta hensyn, men å tilby mannen buljongvann eller brødskiver flere dager i uka synes jeg blir urimelig.

Hun har da ikke sagt at han skal leve på det? Hun har også sagt at han liker andre påleggstyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo rimelig feil å sammenlikne en gravid kvinne med en person som har kreft og gjennomgår cellegiftbehandling...

Kvalmen er visstnok ganske lik i følge de som har opplevd begge deler. Ser ikke hvorfor gravide med diverse plager skal måtte tåle mer enn andre med tilsvarende plager.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skriver TS at hun noen dager ikke orker annet enn buljongvann, te, druer og kjeks, og at hun da ikke orker at mannen lager annen mat. Selvfølgelig skal man ta hensyn, men å tilby mannen buljongvann eller brødskiver flere dager i uka synes jeg blir urimelig.

Godt poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har da ikke sagt at han skal leve på det? Hun har også sagt at han liker andre påleggstyper.

Nei, det har jeg nå heller ikke påstått. Jeg tenker vel ikke så mye på selve pålegget, men det at han ikke får lage seg annen middag når hun ikke orker noe. Selvfølgelig kan man unngå middag som lukter veldig sterkt, men at han kun får spise det hun "spiser" eller brødskiver til middag synes jeg blir feil.

Kvalmen er visstnok ganske lik i følge de som har opplevd begge deler. Ser ikke hvorfor gravide med diverse plager skal måtte tåle mer enn andre med tilsvarende plager.

Man kan sammenlikne kvalmen man opplever, men synes det blir fryktelig feil å sidestille graviditet med kreft. Å bli gravid er noe man har valgt selv, det er ikke det å få kreft. Var det jeg reagerte på.

Endret av Calavi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...