Gå til innhold

Urimelig å kreve dette av partner under graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Olivia Benson

Har aldri skjønt hvorfor fedre stikker under svangerskapet men det forstår jeg jo nå..

Anonymous poster hash: 81055...01e

Ja, stakkars fedre som må gjennomgå kvalme, oppkast, halsbrann, bekkenløsning, fødsel...

Nei, vent litt nå...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er luktsensitiv hele tida jeg, og det blir forsterket når jeg går gravid. Helt grusomt, og alt lukter helt intenst. MEN, jeg synes det er urimelig å nekte mannen å spise noen form for kjøttpålegg. Salami lukter kraftig, men vanlig skinke eller kyllingskinke lukter mye mindre. Han kan jo spise på kjøkkenet. Han kan også lage seg "sin" mat når du ikke er hjemme, du er vel ikke alltid hjemme? Deodorant på trappa kan jeg godt forstå, mange deoer lukter kraftig. Oppvask og matlaging likeså. Den verste kvalmen gir seg jo som oftest etter 12-15 uker, og det bør gå helt fint.

Ja, det er dama som er gravid, og mannen bør jo vise hensyn, men det må da gå an å snakke sammen og inngå kompromisser og avtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Ja, stakkars fedre som må gjennomgå kvalme, oppkast, halsbrann, bekkenløsning, fødsel...

Nei, vent litt nå...

Man er to i et forhold, selv om kvinnen er gravid. Sliter selv med kraftig bekkenløsning og er sykemeldt, kommer trolig ikke tilbake i jobb før etter endt permisjon. Jeg hjelper da til hjemme selv om jeg ikke kan ta selve støvsugingen og moppingen! Synes det er veldig lett og skylde på at man er gravid! Eneste maten som ikke er aktuell med det første er Taco, ellers stiller jeg ingen krav til mannen min! Han er eksemplarisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stakkars fedre som må gjennomgå kvalme, oppkast, halsbrann, bekkenløsning, fødsel...

Nei, vent litt nå...

Jeg er sikker på at mange menn heller ville gjort det enn å leve med de hespetrekjerringene som finnes om de kunne velge...

Anonymous poster hash: 584ae...927

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Man er to i et forhold, selv om kvinnen er gravid. Sliter selv med kraftig bekkenløsning og er sykemeldt, kommer trolig ikke tilbake i jobb før etter endt permisjon. Jeg hjelper da til hjemme selv om jeg ikke kan ta selve støvsugingen og moppingen! Synes det er veldig lett og skylde på at man er gravid! Eneste maten som ikke er aktuell med det første er Taco, ellers stiller jeg ingen krav til mannen min! Han er eksemplarisk!

Jeg syns virkelig ikke at det ts lister opp i hi er veldig mye forlangt. Det er snakk om noen uker slik at hun ikke blir mer kvalm enn nødvendig.

Ellers var kommentaren min myntet på de "stakkars fedrene" som ikke klarer å holde ut med den gravide kjæresten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Jeg er sikker på at mange menn heller ville gjort det enn å leve med de hespetrekjerringene som finnes om de kunne velge...

Anonymous poster hash: 584ae...927

Er ts ei hespetrekjerring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ts ei hespetrekjerring?

Jeg kjenner ikke ts, så det vet jeg ikke. Men i mine øyne er hun på god vei, samt flere andre. Det er heldigvis ikke mange, men noen som skal være bitcher fordi de kan. Stakkars menn.

Anonymous poster hash: 584ae...927

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg syns virkelig ikke at det ts lister opp i hi er veldig mye forlangt. Det er snakk om noen uker slik at hun ikke blir mer kvalm enn nødvendig.

Ellers var kommentaren min myntet på de "stakkars fedrene" som ikke klarer å holde ut med den gravide kjæresten sin.

Var egentlig feil av meg og sitere deg, kommentaren din var ikke av de verste, men heller av de bedre. Beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerinne lå flat i 9 mnd på grunn av kvalme gjennom hele graviditeten. Det var et grusomt mareritt, hun skal visst ha bodd mer eller mindre foran doskålen. Og såvidt jeg vet sto mannen hennes ved hennes side gjennom det hele, selv om det selvfølgelig må ha vært ubegripelig frustrerende og rett og slett grusomt til tider.

Så nei, jeg syns ikke du er urimelig, spesielt siden dette sannsynligvis bare varer i noen uker. Såpass må en mann tåle. Men det er jo aldri dumt å sette seg ned med han og forklare casen ordentlig, om du ikke har gjort det enda ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du er urimelig! Jeg klarte ikke "krydder-lukter" de første 14 ukene! Lå over doen og spøy ut det lille jeg fikk i meg av mat løpet av dagen.. Salami, taco, hvitløk osv ble forbudt mat her hjemme, og mannen tok det veldig fint! Det er jo ikke akkurat for alltid!!

Hvis behovet hans er så stort så kan han spise det når du ikke er til stede, eventuelt når han er på jobb?

For meg var det viktig å ikke ha luktene i hus så jeg kasta opp, tenkte på at hvis ikke jeg får i meg næring, får babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette er for mye forlangt. Er det så vanskelig å klare seg uten salami?

Jeg støtter forslaget fra en annen over, sett deg med bøtta i sofaen og spy når han insisterer på den salamien. Så får vi se om budskapet synker inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette er for mye forlangt. Er det så vanskelig å klare seg uten salami?

Jeg støtter forslaget fra en annen over, sett deg med bøtta i sofaen og spy når han insisterer på den salamien. Så får vi se om budskapet synker inn.

Herregud. Jeg er glad jeg er hyggeligere enn dette mot mannen min. Det går an å snakke sammen i første omgang, og ikke oppføre seg som en drittkjerring som det foreslås her.

Anonymous poster hash: 584ae...927

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Jeg er glad jeg er hyggeligere enn dette mot mannen min. Det går an å snakke sammen i første omgang, og ikke oppføre seg som en drittkjerring som det foreslås her.

Anonymous poster hash: 584ae...927

Hun har da snakket med ham mange ganger, slik jeg leser det. Og hun sier hun må kaste opp når det lukter salami, likevel fortsetter han å spise det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har da snakket med ham mange ganger, slik jeg leser det. Og hun sier hun må kaste opp når det lukter salami, likevel fortsetter han å spise det.

Mens jeg tolker det som at de ikke har snakket ordentlig om det..

Da mener jeg ikke "ikke spiis sånn, jeg blir såå kvaaalm assa", men som i en seriøs samtale.

Anonymous poster hash: 584ae...927

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.det er jo ikke bare salamien. Det er alt kjøttpålegg + en hel masse middager han ikke kan spise dersom hun er hjemme.

Hadde det vært bare salamien hadde det jo ikke vært urimelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt første svangerskap ble jeg skikkelig uvel og dårlig av lukten av nyvasket sengetøy... Da mannen min gir blaffen i om sengetøyet er vasket, så lå vi faktisk i nøyaktig samme sengetøyet i 5 hele måneder, altså helt til kvalmen gav seg... (huker av for anonym her ja...) I neste svangerskap opplevde jeg ikke forsterket/endret luktesans i det hele tatt, halleluja!!! :danse:

Til TS; jeg skjønner problemstillingen. Er det at han får kose seg med ei salamiskive i tre minutter, virkelig verdt at du da går rundt i en disete, lurvete kvalme i timevis etterpå? Jeg syns faktisk at han må klare å oppgi dette i de få ukene det varer, da du uansett går gjennom en ekstrem belastning ved å gå gravid. Vi kvinner velger faktisk ikke å gå gravide, vi MÅ det. Vi kvinner velger omtrent ikke å få barn heller, vi bare MÅ det, fordi det er i instinktene våre, like mye som å sove og spise. Hadde ikke kvinner hatt en enorm trang til å få barn så hadde kloden vært avfolket for lenge siden. Så når du skal takle at kroppen eser ut med 7-15 kilo, få halsbrann og vann i beina, bekkenløsning og ryggplager, kvalme og det hele ender ut i en smertefull fødsel, så klarer faktisk han å spise tørrmat i 4 uker! Han er også hjertelig velkommen til å lage seg varmmat på jobb, hos kamerater eller øvrig familie.

Anonymous poster hash: 3ae87...33a

Det mest åndssvake jeg noensinne har lest.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mens jeg tolker det som at de ikke har snakket ordentlig om det..

Da mener jeg ikke "ikke spiis sånn, jeg blir såå kvaaalm assa", men som i en seriøs samtale.

Anonymous poster hash: 584ae...927

TS? Har dere ikke snakket ordentlig om det først?

Da blir det selvsagt noe annet. Jeg så for meg et hjem hvor TS løper og kaster opp fordi mannen av prinsipp skal spise salami.

...og til svaret over, det var vel salami og annet kjøttpålegg. Synes ikke det høres ut som verdens største offer å spise dette i lunsjen på jobb, og ta seg en brødskive med ost på til kvelds hjemme en periode. Hvis TS begrenser mye mer enn dette er det en annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS? Har dere ikke snakket ordentlig om det først?

Da blir det selvsagt noe annet. Jeg så for meg et hjem hvor TS løper og kaster opp fordi mannen av prinsipp skal spise salami.

...og til svaret over, det var vel salami og annet kjøttpålegg. Synes ikke det høres ut som verdens største offer å spise dette i lunsjen på jobb, og ta seg en brødskive med ost på til kvelds hjemme en periode. Hvis TS begrenser mye mer enn dette er det en annen sak.

Det står kjøttpålegg+middager. Og at han er velkommen til å spise det han selv vil ha når hun ikke er hjemme. På spørsmål fra meg om han ikke får lage sine egne middager når hun er hjemme var svaret nei.

Definitivt urimelig i mine øyne. Han bor der han og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Hadde dere kalt en person for et hespetre og sagt det ikke var rart at mannfolk forlot vedkommende dersom det var kreft og cellebehandling?

Eller gjelder dette som vanlig forakt ovenfor alle gravide?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står kjøttpålegg+middager. Og at han er velkommen til å spise det han selv vil ha når hun ikke er hjemme. På spørsmål fra meg om han ikke får lage sine egne middager når hun er hjemme var svaret nei.

Definitivt urimelig i mine øyne. Han bor der han og.

Da spørs det hva hun legger i "begrensede middager" - er det ti retter han liker, eller to retter han ikke liker.

Men ja, da er jeg mer enig i at hun er urimelig. Samtidig har jeg vondt av at en gravid kvinne skal måtte flykte huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...