Gå til innhold

Offentlig amming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siste gangen jeg ammet på kafé var ungen vel 7 mnd eller noe sånt. Jeg satt i en bås med ei venninne, med ryggen mot alle andre gjester og kroppen vridd mot toalettområdet. Babyen var urolig, og kastet plutselig hodet bakover, slapp puppen og melkespruten sto. Jeg hylte til fordi det var uventet og vondt da han droooo i brystvorta. Venninna mi fikk melk på seg, hun skvatt opp og jeg prøvde desperat å få babyen på igjen. Akkurat da kom eksen min gående ut fra toalettet, og fikk med seg alt sammen.

Trodde jeg skulle dø av flauhet, og han holdt på å le seg ihjel.

Endret av Snuttepi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person som klarer å lukte morsmelk på avstand, klarer sikker ikke å gå fordi en søppelbøtte, eller en våt bikkje engang, og burde kanskje holde seg hjemme for å ikke kaste opp. I call it BS

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvor diskre skal man være egntlig?

Jeg har ammesinglet, så jeg legger barnet til i stilling,drar ned singleten og så kobler jeg henne til. men bruker ikke sjal og puppen synes nok litt til tider, om hun slipper og etter ammningen før singleten blir dratt opp.Samtidig synes oversoden og sidene av brystet, og ejg har stor aerola så den synes også litt til tider rundt munnen. For min egen del har jeg ikke noe problem med at noen ser hele puppen min i forbindelse med amming i 3-5 sekunder. Er ikke snakk om at jeg lufttørker altså.

Men dere som mener man må være diskre, mener dere da at man skal dekke til over-siden av brystet med sjal f.eks. og være veeeeldig rask med å smette puppen inn igjen?

Hvor diskre skal man være før det blir ekkelt i deres øyne?

Jeg synes ikke det er ekkelt engang om noen drar ut puppen først, så legger henne til brystet og kobler til. Har ikke noe problem med å se pupp. Ikke egentlig med å se begge puppene ved amming heller, men ser at det er unødvendig. Men jo, for min del kunne folk gått rundt med puppene frie om de har veldig lyst til det. Uten at jeg mister matlysten.

Jeg mener diskret som å skjule puppen så godt som rå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv liker jeg ikke at noen ser puppen min, så jeg fant en "ammeteknikk" som tillot meg å amme uten at man så sidene eller oversiden av puppen. Om andre viser litt sidepupp så bryr ikke det meg. Jeg blir baee ukomfortabel dersom noen sitter med hele puppen på vift. :P

Edit: på kafé og sånt. Hvis jeg er hjemme hos dem eller de hos meg, må de for all del få lov til å vifte litt med puppen, men må si jeg blir liiitt ukomfortabel av det også, samtidig synes jeg bare det er bra de mater barnet sitt, så jeg ser ikke på det som negativt.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Ingenting imot offentlig amming.

Ser jo bare et barnehode uansett, har ikke vært ute for disse som velter ut jentene for lufting for lengre perioder, det hadde jeg nok kanskje vært mindre komfortabel med. Pupp midt i glaninga er som en TV-skjerm uten lyd som står på i lokalet, det er ikke så jævlig interessant, men øynene mine dras mot det hele tiden. Men pupp er i motsetning til en lydløs fotballkamp ikke lov å glo på, så den øvelsen med å for all del ikke la blikket gå der hadde irritert meg :fnise:

Endret av Hooty McOwlface
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting imot offentlig amming.

Ser jo bare et barnehode uansett, har ikke vært ute for disse som velter ut jentene for lufting for lengre perioder, det hadde jeg nok kanskje vært mindre komfortabel med. Pupp midt i glaninga er som en TV-skjerm uten lyd som står på i lokalet, det er ikke så jævlig interessant, men øynene mine dras mot det hele tiden. Men pupp er i motsetning til en lydløs fotballkamp ikke lov å glo på, så den øvelsen med å for all del ikke la blikket gå der hadde irritert meg :fnise:

Er nok slik for mange. Jeg merket ofte at folk kunne bli litt stive og flakkende med blikket når jeg gjorde klar til amming, men så ble de ganske lettet igjen, når de innså at de ikke fikk sett noe som helst. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bare trist når folk har så anstrengt forhold til kropp at de ikke finner amming naturlig.

Det er ikke ammingen folk flest har et anstrengt forhold til, men de som flasher pupper og gulpende babyer.

Det er faktisk ikke hyggelig å se noen av delene, spesielt når man spiser..

Anonymous poster hash: 39a79...205

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ammingen folk flest har et anstrengt forhold til, men de som flasher pupper og gulpende babyer.

Det er faktisk ikke hyggelig å se noen av delene, spesielt når man spiser..

Anonymous poster hash: 39a79...205

Det hører med. Ikke sikkert babyene eller andre setter pris på din måte å spise på heller?

Uansett så må man klare å akseptere naturens gang.

Hvordan skal en baby amme uten pupp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hører med. Ikke sikkert babyene eller andre setter pris på din måte å spise på heller?

Uansett så må man klare å akseptere naturens gang.

Hvordan skal en baby amme uten pupp??

Men les nå det som står da!! Og det som generelt står i tråden....

Folk har sjeldent problem med amming, sålenge det gjøres diskret.

Men du mener man skal lufttørke overalt? Æsj.

Anonymous poster hash: 39a79...205

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det hører med. Ikke sikkert babyene eller andre setter pris på din måte å spise på heller?

Uansett så må man klare å akseptere naturens gang.

Hvordan skal en baby amme uten pupp??

Greia er at flere her klarer å amme uten å flashe puppen.

Og gulping. Tenk deg hvordan du hadde reagert om en større unge eller voksen begynte å brekke seg f.eks ved matbordet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ekkelt.

Alltid like ubekvemt når en vilt fremmed kjerring løfter fram et melkesprengt hengejur foran alt og alle,

med påfølgende gulping og melk som renner.

Ofte er disse "Jeg-ammer-hvor-jeg-vil-og-driter-i-alle" damene av samme kaliber som de som mener skifting av bæsjebleier på cafebordet er helt innenfor normalen.

Enkelte mennesker mister tydeligvis både folkeskikk og hygieniske prinsipper etter å ha fått barn.

Og ja: Jeg har barn selv - bare så det er sagt.



Anonymous poster hash: 1adf5...f48
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Jeg synes det er ekkelt.

Alltid like ubekvemt når en vilt fremmed kjerring løfter fram et melkesprengt hengejur foran alt og alle,

med påfølgende gulping og melk som renner.

Ofte er disse "Jeg-ammer-hvor-jeg-vil-og-driter-i-alle" damene av samme kaliber som de som mener skifting av bæsjebleier på cafebordet er helt innenfor normalen.

Enkelte mennesker mister tydeligvis både folkeskikk og hygieniske prinsipper etter å ha fått barn.

Og ja: Jeg har barn selv - bare så det er sagt.

Anonymous poster hash: 1adf5...f48

Syns forøvrig at det er uverdig for babyen og. Greit nok ungen er for liten til å bry seg, men likevel. Ingen vil ha publikum når de er på do Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns forøvrig at det er uverdig for babyen og. Greit nok ungen er for liten til å bry seg, men likevel. Ingen vil ha publikum når de er på do

Absolutt

Anonymous poster hash: 1adf5...f48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ekkelt.

Alltid like ubekvemt når en vilt fremmed kjerring løfter fram et melkesprengt hengejur foran alt og alle,

med påfølgende gulping og melk som renner.

Ofte er disse "Jeg-ammer-hvor-jeg-vil-og-driter-i-alle" damene av samme kaliber som de som mener skifting av bæsjebleier på cafebordet er helt innenfor normalen.

Enkelte mennesker mister tydeligvis både folkeskikk og hygieniske prinsipper etter å ha fått barn.

Og ja: Jeg har barn selv - bare så det er sagt.

Anonymous poster hash: 1adf5...f48

Si meg en ting; Hvor mange ganger har du egentlig sett en mor oppføre seg sånn? Jeg har aldri sett noen gjøre det i alle fall. De aller fleste har såpass antenner at de er så diskret de klarer når de skal amme babyen sin. Og skifting av bleie på bordet? Da håper jeg i så fall de har blitt forvist ut av lokalet, for slikt gjør man bare ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Greia er at flere her klarer å amme uten å flashe puppen.

Og gulping. Tenk deg hvordan du hadde reagert om en større unge eller voksen begynte å brekke seg f.eks ved matbordet?

Vi snakker om som er naturlig her. Er det virkelig naturlig for deg å sitte å brekke deg?

Da vil jeg ikke anbefale å spise ute.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men les nå det som står da!! Og det som generelt står i tråden....

Folk har sjeldent problem med amming, sålenge det gjøres diskret.

Men du mener man skal lufttørke overalt? Æsj.

Anonymous poster hash: 39a79...205

Er du tenåring? Ikke putt ord i min munn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du tenåring? Ikke putt ord i min munn.

Hva har tenåring med saken å gjøre? Du er tydeligvis eldre og oppfører deg ikke bedre.

Anonymous poster hash: 39a79...205

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe problemer med offentlig amming. Men kvinner som bruker ammingen sin som en slags politisk markering, synes jeg ingenting om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...