Gå til innhold

Offentlig amming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Morsmelk, gulp, sikling, svetting, lekking, bakterier og bar pupp å spytt i nærheten av maten. For ikke å glemme den motbydelige lukta av surmelk (som faktisk er det som plager meg mest med amming på spisesteder)

Anonymous poster hash: e24d2...262

Bakterier tror jeg du får nok av, bare av å dra til selve spisestedet.

Hvor nært sitter du egentlig andre folk når du er ute lurer nå jeg på...

Og den derre surmelkslukta du snakker om, hvor får du det fra? Jeg har ALDRI lukta sur melk fra noen som ammer. Men så sitter ikke jeg å niiiilukter i rommet etter surmelk heller.

Anonymous poster hash: fca77...eda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpe meg, snakk om dramaqueen. Så de som ammer sitter altså OPPI deg, slik at eventuelle skumle bakterier bare hopper oppi maten din? Ta deg sammen. Mesteparten av ammingen går diskret for seg, uten svetting (svetting, faktisk. Løper de maraton samtidig?) og sikling. Det er ingen farlige bakterier for voksne mennesker som deg. Her har du en jobb å gjøre med deg selv.

Det er faktisk ganske strenge hygienekrav til spsiesteder. Selv om du har blitt mamma så gjør ikke det automatisk at reglene ikke gjelder deg og dine gulpekluter. Spisesteder og amming hører ikke sammen.

Sitt gjerne på steder der det ikke serverer mat, men det er en grunn til at servitørene ikke løper rundt toppløse og slikker på bordene liksom.

Anonymous poster hash: e24d2...262

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en baby gulpet i nærheten av meg om jeg spiste hadde jeg kastet opp. Når du VET ungen har sprutbæsj eller gulper opp alt den får i seg så holder du ungen unna fremmede som spiser. Om du trengfer å møte mødre så ha respekt nok for hygiene og almenn høflighet til å møtes andre steder enn der det serveres mat! Det er pokker ikke rart at det blir så mye fordommer mot mødre som ammer når det er sånne som deg ute.

Hva hadde du synes om at jeg satt ved siden av deg når du spiste å kastet opp i en klut? Hadde du synes det var greit så lenge jeg ikke sølte på møblene??

Folk as.....

Anonymous poster hash: e24d2...262

Haha, igjen: ingen merket om han gulpet litt.

Oppkast og gulp er dessuten ikke det samme. I tillegg var jeg aldri på kafeer hvor man satt veldig tett på hverandre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, snakk om dramaqueen. Så de som ammer sitter altså OPPI deg, slik at eventuelle skumle bakterier bare hopper oppi maten din? Ta deg sammen. Mesteparten av ammingen går diskret for seg, uten svetting (svetting, faktisk. Løper de maraton samtidig?) og sikling. Det er ingen farlige bakterier for voksne mennesker som deg. Her har du en jobb å gjøre med deg selv.

Jeg er enig at den var litt overdrevet, men det et faktisk mange som syns at amming er ekkelt når man sitter og spiser selv. Sånn er det bare. Spesielt gulping!

At vedkommende som skrev at hun hadde gulpebaby, bare hadde klut tilgjengelig, er lite hensynsfullt.

Det et faktisk ekkelt med gulp for folk flest.

Min mann har aldri vent seg til dette, og vil HVERTFALL ikke ha det rundt seg når vi er ute og spiser.

Så styr i det minste unna spisesteder.

Anonymous poster hash: 39a79...205

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakterier tror jeg du får nok av, bare av å dra til selve spisestedet.

Hvor nært sitter du egentlig andre folk når du er ute lurer nå jeg på...

Og den derre surmelkslukta du snakker om, hvor får du det fra? Jeg har ALDRI lukta sur melk fra noen som ammer. Men så sitter ikke jeg å niiiilukter i rommet etter surmelk heller.

Anonymous poster hash: fca77...eda

Problemet er ikke at jeg setter meg nærme dem, men av en eller annen grunn skal de helst sitte oppå meg når jeg spiser. Gjerne plassert på en slik måte at jeg ser drypping fra pupp OG gulpet i det det går ut av munnen til ungen. Når det gjelder lukta, så har vel ikke du like sterk luktesans som meg da. Noen lukter bedre enn andre og noen er var på andre lukter enn andre. Selv om du ikke reagerer på det så vil ikke det si at ingen andre reagerer på det.

Anonymous poster hash: e24d2...262

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Jeg har faktisk opplevd de som har sittet med hele puppen ute på kafe og ventet på at ungen skulle bli interessert. Ganske kleint.

Opplevde nesten det samme..

Var på kafé med ei venninne, hvor hun begynte å lufttørke puppene etter ammingen var ferdig. Da ba jeg henne faktisk dekke seg til. Ikke for min del, men lokalet var jo helt fullt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, igjen: ingen merket om han gulpet litt.

Oppkast og gulp er dessuten ikke det samme. I tillegg var jeg aldri på kafeer hvor man satt veldig tett på hverandre.

Tro meg, folk merker det. Det lukter høgg og det er direkte hensynsløst av deg å sette deg på ett sted som folk spiser å amme når babyen din er i verste gulpe alder.

Anonymous poster hash: e24d2...262

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, igjen: ingen merket om han gulpet litt.

Oppkast og gulp er dessuten ikke det samme. I tillegg var jeg aldri på kafeer hvor man satt veldig tett på hverandre.

Dette er utrolig lite respektfullt ovenfor andre, og det er sånne som deg som gjør at folk er negative til "de som ikke tar hensyn". Heldigvis er de fleste mer hensynsfulle.

Anonymous poster hash: 39a79...205

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Aldri før hørt noen si at de syns amming lukter høgg, og har aldri luktet noe selv heller. Så akkurat det argumentet kjøper jeg ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er utrolig lite respektfullt ovenfor andre, og det er sånne som deg som gjør at folk er negative til "de som ikke tar hensyn". Heldigvis er de fleste mer hensynsfulle.

Anonymous poster hash: 39a79...205

Hva vet du om det? Igjen, om ungen gulpet litt så var det ingen som merket noe. Dro bare på barnevennlige kafeet og satt meg alltid på den mest bortgjemte plassen. Dessuten gulpet han ikke ved hvert måltid, og han var noen måneder da jeg begynte å dra av og til på kafé. Så gulping skjedde kanskje to-tre ganger på alle de månedene jeg var i permisjon og hadde muligheten til å dra på kafé.

Så slapp helt av du, kan love deg at ingen har sett meg, eller litt gulp fra ungen.

De gangene han gulpet mye så var vi tilfeldigvis alltid hjemme. Men så klart, hadde med rene gulpekluter i tilfelle uansett.

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om det? Igjen, om ungen gulpet litt så var det ingen som merket noe. Dro bare på barnevennlige kafeet og satt meg alltid på den mest bortgjemte plassen. Dessuten gulpet han ikke ved hvert måltid, og han var noen måneder da jeg begynte å dra av og til på kafé. Så gulping skjedde kanskje to-tre ganger på alle de månedene jeg var i permisjon og hadde muligheten til å dra på kafé.

Så slapp helt av du, kan love deg at ingen har sett meg, eller litt gulp fra ungen.

Det vet du da ikke? Eller, du har kanskje syyykt bra syn og ser hva alle ser,

Og det var du som så eplekjekt sa at du dro ut med gulpebaby osv, og vips så er du ikke så hensynsløs likevel?.,,,

Anonymous poster hash: 39a79...205

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet du da ikke? Eller, du har kanskje syyykt bra syn og ser hva alle ser,

Og det var du som så eplekjekt sa at du dro ut med gulpebaby osv, og vips så er du ikke så hensynsløs likevel?.,,,

Anonymous poster hash: 39a79...205

Eplekjekt? Okei.

Jeg forklarte bare at det gikk greit det også. Når jeg setter meg i en "bås" i et hjørne på en kafe, og har en ren gasklut liggende ved baby, så går det helt fint om baby gulper litt.

Du vet da ikke noe om hvilke hensyn jeg har tatt eller ikke, så foreslår at du tar på deg en bedre tone og slutter å kalle meg respektløs osv. Har aldri vært til bry for andre i slike situasjoner da jeg alltid har satt meg skjermet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby gulpet mye i alle fall til han var sånn seks-syv mnd. Ammet da på kafé likevel. Jeg visste jo at han var en gulper, så gulpekluten lå under haka hans etter hvert måltid. Når det kom så fanget jeg detvuten problem med kluten og det kom aldri noe på stoler eller bord på kafeen. Han gulpet tidvis ganske mye også. Gikk helt fint. :)

I feks dette svaret ditt er det ikke noe som tilsier at du tar hensyn og blablabla, som du nå sier. Det er derfor jeg reagerte.

Anonymous poster hash: 39a79...205

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eplekjekt? Okei.

Jeg forklarte bare at det gikk greit det også. Når jeg setter meg i en "bås" i et hjørne på en kafe, og har en ren gasklut liggende ved baby, så går det helt fint om baby gulper litt.

Du vet da ikke noe om hvilke hensyn jeg har tatt eller ikke, så foreslår at du tar på deg en bedre tone og slutter å kalle meg respektløs osv. Har aldri vært til bry for andre i slike situasjoner da jeg alltid har satt meg skjermet.

Her skriver du at baby kunne gulpe litt, men i det andre innlegget skrev du at baby gulpet mye... Bestem deg!

Anonymous poster hash: 39a79...205

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri før hørt noen si at de syns amming lukter høgg, og har aldri luktet noe selv heller. Så akkurat det argumentet kjøper jeg ikke.

Amming lukter ikke høgg. Morsmelk lukter surmelk og når det kommer opp igjen som gulp så lukter det høgg.

Anonymous poster hash: e24d2...262

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Amming lukter ikke høgg. Morsmelk lukter surmelk og når det kommer opp igjen som gulp så lukter det høgg.

Anonymous poster hash: e24d2...262

Gulp lukter fælt ja, men at du kan lukte morsmelka hvis noen ammer ved siden av deg? Så lenge du ikke har nesa di trykt oppi puppen eller har ekstremt god luktesans så tror jeg det er noe du innbiller deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I feks dette svaret ditt er det ikke noe som tilsier at du tar hensyn og blablabla, som du nå sier. Det er derfor jeg reagerte.

Anonymous poster hash: 39a79...205

Nei, jeg skrev selvsagt ikke en lang avhandling om det. Da det ble nødvendig å utfylle så gjorde jeg det.

Ja han kunne tidvis gulpe ganske mye, men alt kom ikke på en gang. Sprutgulping gav seg før jeg i det hele tatt hadde overskudd til kafe. Han kunne derimot gulpe flere ganger etter et måltid, men aldri slik at det rant og ble søkkvått. :)

En annen ting er at jeg som sagt utelukkende dro til kafeer hvor baby og amming var "akseptert", hvis du skjønner. Dro ikke på en fin kaffebar og satt midt i et rom på en krakk, for å si det sånn da.

Og igjen, slik jeg gjorde det så var det virkelig ikke noe man la merke til. Med mindre man satt og nistirret på meg da, men det har jeg heldigvis ikke opplevd at noen har gjort. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske strenge hygienekrav til spsiesteder. Selv om du har blitt mamma så gjør ikke det automatisk at reglene ikke gjelder deg og dine gulpekluter. Spisesteder og amming hører ikke sammen. Sitt gjerne på steder der det ikke serverer mat, men det er en grunn til at servitørene ikke løper rundt toppløse og slikker på bordene liksom. Anonymous poster hash: e24d2...262

Dette ble jeg virkelig nysgjerrig på. Jeg har en god del år bak meg i restaurantbransjen, og jeg har aldri hørt at amming medfører en hygienerisiko! Har du en link til dette?

Og nei, at servitørene ikke flyr rundt toppløse (hvilket de jo faktisk gjør enkelte steder) og sikler på bordene er ikke et argument.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skrev selvsagt ikke en lang avhandling om det. Da det ble nødvendig å utfylle så gjorde jeg det.

Ja han kunne tidvis gulpe ganske mye, men alt kom ikke på en gang. Sprutgulping gav seg før jeg i det hele tatt hadde overskudd til kafe. Han kunne derimot gulpe flere ganger etter et måltid, men aldri slik at det rant og ble søkkvått. :)

En annen ting er at jeg som sagt utelukkende dro til kafeer hvor baby og amming var "akseptert", hvis du skjønner. Dro ikke på en fin kaffebar og satt midt i et rom på en krakk, for å si det sånn da.

Og igjen, slik jeg gjorde det så var det virkelig ikke noe man la merke til. Med mindre man satt og nistirret på meg da, men det har jeg heldigvis ikke opplevd at noen har gjort. ;)

Det oppklarte og gjorde saken bedre :)

Anonymous poster hash: 39a79...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg faktisk ikke om om noen skulle slumpe til å se en halv gulp eller oversiden av en pupp når jeg ammer ungen min.

Er man så sensitiv at en ikke tåler å se en halv pupp (som er mye mindre enn en ser på diverse reklameplakater rundt omkring) eller se på at en baby spiser, så tenker jeg at en kanskje gjør best i å holde seg hjemme.

Det finnes langt verre ting en kan være uheldig å bli vitne til på en bytur.

Kjenner det er godt å driite i hva folk tenker om det, og mater babyen min i fred og ro.

Og nei, det betyr ikke at jeg verken lufttørker puppene eller skifter bleie på kafébordet, for de som eventuelt skulle føle for å spørre om det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...