Gå til innhold

Når begynte dere å kjøpe inn ting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oj, så flink og effektiv du har vært 😊

Men som undrende, kan jeg spørre deg hvorfor du valgte å gjøre rommet klart såpass tidlig? Jeg skjønner det med å ha alt klart, men det er akkurat det jeg tenker på selv og at det da blir veldig mye gjøre klart samtidig :forvirra:

Takk :)

Jo, fordi vi pusset opp huset og da vi kom til et av to gjesterom så ble det naturlig for oss å pusse det ene opp til barnerom. Det ble også innredet rett etter oppussingen fordi vi vi bor øde til og når vi alikevel skulle betale ikea 2000 kr for å få møbler til huset fraktet hit, så valgte vi å ta med møbler og ting til barnerommet også. Vi har ønsket oss barn lenge så det var en forberedelse for fremtiden. Jeg handler klær til meg og mannen på nett så da tok jeg med litt babytøy i nøytrale farger hvis det alikevel var salg på det når jeg handlet til oss. Når jeg så plutselig oppdaget at jeg var gravid uten at det var planlagt,så hadde vi det meste i orden :) Nå kjøper jeg med en pakke bleie hver gang vi handler, synes det er så deilig å ha utgiftene spredt over tid og samtidig få alt i hus og slippe stress :) Det er jo dessuten kjempe kos å styre med, så dersom du klarer å kose deg med det heller enn å bli stressa så blir det bare gøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk :)

Jo, fordi vi pusset opp huset og da vi kom til et av to gjesterom så ble det naturlig for oss å pusse det ene opp til barnerom. Det ble også innredet rett etter oppussingen fordi vi vi bor øde til og når vi alikevel skulle betale ikea 2000 kr for å få møbler til huset fraktet hit, så valgte vi å ta med møbler og ting til barnerommet også. Vi har ønsket oss barn lenge så det var en forberedelse for fremtiden. Jeg handler klær til meg og mannen på nett så da tok jeg med litt babytøy i nøytrale farger hvis det alikevel var salg på det når jeg handlet til oss. Når jeg så plutselig oppdaget at jeg var gravid uten at det var planlagt,så hadde vi det meste i orden :) Nå kjøper jeg med en pakke bleie hver gang vi handler, synes det er så deilig å ha utgiftene spredt over tid og samtidig få alt i hus og slippe stress :) Det er jo dessuten kjempe kos å styre med, så dersom du klarer å kose deg med det heller enn å bli stressa så blir det bare gøy ;)

Melder du deg frivillig til å være min guru når/hvis det blir min tur,siden du har så fin rutine på stell? 😉 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ja klart! ;) Det skal sies at min ufødte sønn nå har 3 utedresser,3 soveposer, 2 vogner, 2 stellebord, to ulike badekar, 2 sprinkelsenger, en moseskurv, 37 par sokker, 40 luer og et så stort antall bodyer/bukser/trøyer og gensere - at jeg gruer meg til å forsøke å telle dem. Det er takket være finn.no hvor jeg har funnet mye som gies bort og dermed sitter igjen med mer enn jeg egentlig behøver. Sist uke fikk jeg 6 poser med gratis babytøy. Så det er klart, det finnes en mellomting her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, you're hired 😁

Legg gjerne til side det du ikke trenger da, så overtar jeg det gjerne!

Hehe slett ikke verst! :D

Ja klart ;)

Og hun ene på finn.no skulle til og med kontakte meg etterhvert som hennes barn vokser utav klærne sine, det er jo kjempesmart egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånne dealer det skulle vært flere av altså, så tror jeg mange kommende mødre både roet litt mer ned. De fleste babyklær blir jo ikke overbrukt heller da, så da kan de jo like gjerne resirkuleres.

Skal huske nicket ditt her inne, jeg :klemmer: Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sånne dealer det skulle vært flere av altså, så tror jeg mange kommende mødre både roet litt mer ned. De fleste babyklær blir jo ikke overbrukt heller da, så da kan de jo like gjerne resirkuleres.

Skal huske nicket ditt her inne, jeg :klemmer: Takk!

Ja ikke sant. Jeg synes også det er viktig at det ikke skal bli tabu og arve eller kjøpe brukt. Den bruk og kast mentaliteten kommer iallfall ingen tilgode! Og folk klager over at "det er SÅÅÅ kostbart å få barn" - ikke rart det blir kostbart hvis man skal kjøpe vogn til 7000,bilstol til 3000, seng til 2000 osv, osv ;)

Jammen gjør det du. Bare hyggelig! :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ja klart! ;) Det skal sies at min ufødte sønn nå har 3 utedresser,3 soveposer, 2 vogner, 2 stellebord, to ulike badekar, 2 sprinkelsenger, en moseskurv, 37 par sokker, 40 luer og et så stort antall bodyer/bukser/trøyer og gensere - at jeg gruer meg til å forsøke å telle dem. Det er takket være finn.no hvor jeg har funnet mye som gies bort og dermed sitter igjen med mer enn jeg egentlig behøver. Sist uke fikk jeg 6 poser med gratis babytøy. Så det er klart, det finnes en mellomting her ;)

Hva skal du med alt dette da??

Anonymous poster hash: 93e15...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Ja ikke sant. Jeg synes også det er viktig at det ikke skal bli tabu og arve eller kjøpe brukt. Den bruk og kast mentaliteten kommer iallfall ingen tilgode! Og folk klager over at "det er SÅÅÅ kostbart å få barn" - ikke rart det blir kostbart hvis man skal kjøpe vogn til 7000,bilstol til 3000, seng til 2000 osv, osv ;)

Jammen gjør det du. Bare hyggelig! :);)

Akkuratt bilstol er lurt å kjøpe nytt, du vet ikke hva den du kjøper brukt har vært igjennom. Men selv har vi kjøpt brukt vogn, fått sprinkelseng, fått låne leandervugge. Men bilstol, det hadde eg verken arvet eller kjøpt brukt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med alt dette da??

Anonymous poster hash: 93e15...6fa

Jeg har 230 kvm med hus fordelt på 3 etg, så senger og stellebord går i hver sin etasje. Har en eldre kombivogn som vil bli brukt som sovevogn og en duovogn. Mesteparten av klærne har jeg jo fått gratis og da har det ligget sammenbrettet i poser også går jeg gjennom det når jeg kommer hjem. Da kan det fort bli flere av samme tingen i samme størrelse som jeg da evt. kan gi videre til noen andre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Ja ikke sant. Jeg synes også det er viktig at det ikke skal bli tabu og arve eller kjøpe brukt. Den bruk og kast mentaliteten kommer iallfall ingen tilgode! Og folk klager over at "det er SÅÅÅ kostbart å få barn" - ikke rart det blir kostbart hvis man skal kjøpe vogn til 7000,bilstol til 3000, seng til 2000 osv, osv ;)

Jammen gjør det du. Bare hyggelig! :);)

Du er genial!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt bilstol er lurt å kjøpe nytt, du vet ikke hva den du kjøper brukt har vært igjennom. Men selv har vi kjøpt brukt vogn, fått sprinkelseng, fått låne leandervugge. Men bilstol, det hadde eg verken arvet eller kjøpt brukt

Jeg er helt enig :) Men da kan man velge å bruke en del penger på det som faktisk er nødvendig å kjøpe nytt og heller være økonomisk med andre ting barnet trenger. Poenget mitt var at man kan få mye fint med en liten innsats, og dette var spesielt rettet mot dem som klager over at det er så dyrt å få barn men alikevel kjøper alt nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arvet alt vi trenger, både de store tingene og klær. Tenkte i starten at det var litt trist å ikke handle inn litt nytt, men så kom jeg på hvor mye penger vi sparer.

Barnerommet er vi nettopp ferdige med nå, i uke 26. Mest fordi vi tenker at vi sikkert ikke har like mye tid til å pusse opp når guttungen er kommet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er genial!

Heh..det tror jeg nå ikke men jeg liker å få mest mulig ut av pengene mine og å gjøre det beste ut av enhver situasjon :)

Hele torsdag ettermiddag og kveld tilbrakte jeg i bilen og kjørte rundt å leverte noen ting gratis som andre fremmende arvet av meg og plukket opp gratis ting fra andre fremmede. Kjørte hjem med full bil:

3 poser nyfødt tøy, en sprinkelseng med madrass og sprinkelbeskytter, en tjukk stor skumgummimadrass (den skal jeg lage sengegavel av) og et bord jeg byttet til meg.

Pris: bensinutgifter.

Sorry TS for at tråden din blir litt kuppet her, men kanskje du også finner noe av dette nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Heh..det tror jeg nå ikke men jeg liker å få mest mulig ut av pengene mine og å gjøre det beste ut av enhver situasjon :)

Hele torsdag ettermiddag og kveld tilbrakte jeg i bilen og kjørte rundt å leverte noen ting gratis som andre fremmende arvet av meg og plukket opp gratis ting fra andre fremmede. Kjørte hjem med full bil:

3 poser nyfødt tøy, en sprinkelseng med madrass og sprinkelbeskytter, en tjukk stor skumgummimadrass (den skal jeg lage sengegavel av) og et bord jeg byttet til meg.

Pris: bensinutgifter.

Sorry TS for at tråden din blir litt kuppet her, men kanskje du også finner noe av dette nyttig.

Det er jo utrolig smart! Kommer til å gjøre noe av dette selv, tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har bestemt oss for å vente med å handle inn til babyen er levedyktig. Det er vel rundt uke 28? Skal begrense oss litt og ikke kjøpe mer enn det mest nødvendige før vi ser hva vi får bruk for. Får kjøpe brukt Ergobaby og babysete til TrippTrapp, så av store ting er det vel vogn, bilsete og seng som står på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å vente med å handle inn til babyen er levedyktig. Det er vel rundt uke 28? Skal begrense oss litt og ikke kjøpe mer enn det mest nødvendige før vi ser hva vi får bruk for. Får kjøpe brukt Ergobaby og babysete til TrippTrapp, så av store ting er det vel vogn, bilsete og seng som står på listen.

Da kan dere begynne med god samvittighet da, for det er 24 uker som er milepælen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mer en 7 uker på vei, og det klør i fingrene allerede. Aner ikke hvordan jeg skal klare å vente :fnise: Gleder meg sånn til å begynne å kjøpe inn ting og pusle litt med barnerommet.. :gravid:



Anonymous poster hash: 63bc1...5dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...