Gå til innhold

Når begynte dere å kjøpe inn ting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor langt på vei var du da dere begynte å kjøpe inn ting til babyen og barnerommet? Og når stelte dere i stand rommet?

Jeg er i uke 22 nå, og vi har ikke kjøpt inn noen ting, har begynt såvidt begynt oppusingen av rommet.

Kjenner det klør litt i fingrene etter å begynne å kjøpe inn nå. Men har mistet i tidlig sa to ganger tidligere og frykten for at noe galt skal skje også denne gangen sitter innmari godt i, så kvier meg litt til å kjøpe inn ting i tilfelel det skal gå galt nå også, selvom ingen ting tyder på at det skal det denne gangen.

Anonymous poster hash: f70d3...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Jeg er 16 uker i morgen og av store ting har vi kjøpt bilsete. Vi har fått sprinkelseng og fått kåne leandervugge. Jeg skal dra å se på vogn i morgen, kjøper da brukt. Klær har vi også kjøpt litt av, et plagg for hver velykkede uke. Har også kjøpt dyner, laken og noe sengetøy. Har eu venninne som strikker et ullpledd til mini, også har jeg to pledd i bomull, strikker også et resteteppe i ull selv. Jeg føler meg ganske trygg nå, merker graviditeten godt med kraftig bekkeløsning, har også hørt hjertelyden hos jordmor, itilleg har jeg begynt og kjenne bevegelser. Jeg tenker at har man lyst, har man lov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær, bamser og småting fra uke 13. Var redd for å "framprovosere" noe ved å starte tidlig. Neida ikke overtroisk til vanlig.

Ferdig med klærne allerede.. obs.

Når vi snart bikker uke 32 blir det innkjøp av de større tingene som vogn og babygym etc.

Anonymous poster hash: 62cfb...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte så smått etter ordinær ultralyd. Greit å få ting i orden, siden jeg slet mye med bekkenet mot slutten.

Barnerommet er ikke noe hast. Flyttet henne jo ikke inn der før hun var nærmere ett år så..

Anonymous poster hash: 8cb63...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rommet er det minst viktige å få ferdig, baby bør jo sove på deres rom hvertfall første halvåret så ville heller prioritert ting du trenger første tiden. Liten seng/vugge, bilsete, vogn, stellebord og stelleartikler i tillegg til litt klær og tepper.

Anonymous poster hash: fdcae...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte vogn etter OUL. Det meste andre kjøpte jeg på salg før jul (barnas hus hadde adventskalender med masse gode tilbud) og romjuls- og nyttårssalg. Sparte maaange tusenlapper :)

Endret av Doh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte vogn rundt uke 25 (hvis jeg ikke husker helt feil), ellers kjøpte vi ikke så mye før etter uke 30. Men hadde da en ganske intensiv innkjøpsperiode et par/treuker. Rundt uke 34 var det aller meste på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å handle inn etter hvert som ting kom på tilbud etter uke 12. Rommet er enda ikke ordnet, h*n er 11 mnd nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte å kjøpe utstyr i uke 18. Småting kjøper vi kontinuerlig underveis. Foreløpig mangler vi svært lite av store ting, veldig deilig å ha det unnagjort mtp at termin er rett etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med klær og slikt etter ordinær ultralyd i uke 18. Vogn, seng og slikt tror jeg ikke jeg kjøpte før uke 28-30, noe i den duren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også mistet to ganger da det endelig så ut til å gå bra.

Begynte med rommet ved 25 uker, kjøpte det meste fra ca 30 uker.



Anonymous poster hash: 2af59...a47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har barn: er det hypet veldig opp dette med hvor mye som skal kjøpes inn og være klart til baby kommer? Vi er selv i prøvestadiet 💓 men kjenner jeg allerede nå blir stresset av å lese om alle som har både rom og hele garderobe og utstyr klart innen de er ca 6 mnd på vei. Jeg tenker som så at baby jo ikke trenger sitt eget rom med en gang og bruker vel mye de samme type klær (bare i voksende str) den første tiden, men så lurer jeg på om dette bare er noe jeg har funnet på for å roe meg selv ned❓

Endret av lostinthoughts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er litt hypet, men noen ting må en jo bare ha. Vogn, seng, klær, bilstol for eks. Skjønte ikke helt hva du mente med klærne men de har jo babyklær overalt og det er jo bare gøy å kjøpe inn. Ta det chill;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt hypet, men noen ting må en jo bare ha. Vogn, seng, klær, bilstol for eks. Skjønte ikke helt hva du mente med klærne men de har jo babyklær overalt og det er jo bare gøy å kjøpe inn. Ta det chill;-)

Jeg tenkte på at hvis man hadde kjøpt inn klær (body,topp osv) til baby før den ble født så trengte man ikke gjøre det i en periode som jeg ville trodd ellers var travel nok. Det er i hvert fall det inntrykket jeg har fått at mange gjør,og som jeg lurer på er rett.. Endret av lostinthoughts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok lurt å kjøpe inn nok i de minste str så slipper du gå på shopping med nyfødt, med mindre du vil da. Men de fleste takler en tur på butikker etter et par uker i hvert fall. Og er det krise så sender du bare mannen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det er nok lurt å kjøpe inn nok i de minste str så slipper du gå på shopping med nyfødt, med mindre du vil da. Men de fleste takler en tur på butikker etter et par uker i hvert fall. Og er det krise så sender du bare mannen da.

Shopping med nyfødt frister ikke så veldig, så akkurat klær ønsker jeg nok å kjøpe inn på forhånd. Takker for tips 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klødde virkelig i fingrene etter å kjøpe babyting.. Begynte for alvor med innkjøp etter OUL... Men må innrømme at jeg kjøpte barnevogn ganske tidlig.... (Fant akkurat den vi ville ha til en femtedel av prise på finn.no).. Tror vi kjøpte vogn i uke 14 eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 25 og mangler bare litt ulltøy så er jeg ferdig med innkjøp. Barnerommet var oppusset og innredet før babyen ble til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 25 og mangler bare litt ulltøy så er jeg ferdig med innkjøp. Barnerommet var oppusset og innredet før babyen ble til.

Oj, så flink og effektiv du har vært 😊

Men som undrende, kan jeg spørre deg hvorfor du valgte å gjøre rommet klart såpass tidlig? Jeg skjønner det med å ha alt klart, men det er akkurat det jeg tenker på selv og at det da blir veldig mye gjøre klart samtidig :forvirra:

Endret av lostinthoughts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...