Gå til innhold

lyst på nr 3..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en 5åring og en liten baby, og er gift med verdens beste mann:) saken er at vi har grei økonomi, men å kjøpe større bil og kostnadene med et tredje barn blir litt knapt. Vi skal snart flytte og da kjøpe. Jeg greier ikke legge fra meg at jeg ønsker meg enda et barn. Helst to ganske tette nå. Jeg har hatt ganske slitsomme svangerskap, så det er jo skummelt å bli gravid når jeg har en baby... tørr ikke helt ta det opp med mannen. Tror ikke han tenker på flere. Tenker å det er en sjanse for han går med på det for min skyld og "ofre" seg selv. Kommer det til å gå over? Det med at jeg ønsker meg det tredje å siste barnet?

Anonymous poster hash: 33131...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du helt sikker på at du vil ha flere barn selv om dette vil kunne gå ut over det forholdet du nå har til din mann? I såfall er det mest fornuftige her trolig å ta det opp med din mann :-) Det tenker i allefall jeg. Kommunikasjon er tingen :-)

Hilsen Camilla Holm Osberg (CaHoOs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vil aldri presse gjennom å få den siste. Men er redd for at han skal tenke mer på meg enn seg selv i avgjørelsen. Så er jeg redd det blir en stor belastning på familien om jeg er like dårlig denne gangen. Tenker på økonomien... kanskje det egentlig er noe jeg burde prøve å legge fra meg.

Anonymous poster hash: 33131...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3.gangsgravid

Det er slitsomt med 2 tette, men gleden de får av hverandre når de er litt større er et stort pluss.

Og selvfølgelig:

dere må være 2 om å lage baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt med 2 tette, men gleden de får av hverandre når de er litt større er et stort pluss.

Og selvfølgelig:

dere må være 2 om å lage baby :)

Er det veldig tøft om vi finner ut å prøve når lille snuppa er 1år? Hvordan er din erfaring med to tette?:)

Anonymous poster hash: 33131...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3.gangsgravid

Er det veldig tøft om vi finner ut å prøve når lille snuppa er 1år? Hvordan er din erfaring med to tette? :)

Anonymous poster hash: 33131...33a

Jeg har 1 år 7 mnd imellom. Syntes at to svangerskap på rappen sånn var tøft rett etter siste fødsel for kroppen at det tok meg nesten to år for å være ovenpå igjen. Så måtte jeg være hjemme med guttene mine en stund... Var ganske ofte på åpen barnehage med dem. 1 år syns jeg er veldig tett. men det er min mening.

En gang møtte jeg på en dame som var gravid og hadde en baby på et par mnd...dette er tøft tenkte jeg...

Endret av 3.gangsgravid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 24 mnd mellom våre to tette og det var helt topp, men er veldig glad for at vi ikke hadde en 6-7-åring i tillegg, den hadde nok "forsvunnet" litt i all viraken fordi eldstemann føles jo så veldig stor når yngste kommer... Her er våre 3 1/2 og 1 1/2 og jeg syns allerede det er veldig mye å tenke på til enhver tid. Begge skal følges opp i bhg, mannen og jeg har jobber, husarbeidet blir vi aldri helt ajour med til tross for at vi har vaskehjelp. Nå er jo babyen din veldig liten og sover kanskje en god del, det blir som regel langt mer jobb når de tipper året og skal ut i bhg og dere tilbake i jobb. Kjenn litt på hverdagen med to først, det er nok mitt tips.. Jeg har inderlig lyst på ei lita jente (vi har to gutter) men jeg ser at vi har absolutt nok med de to vi har... Tredjemann er som regel en svært dyr unge, fordi man må ha større hus, to større biler, og mye av samfunnet er innrettet etter 2 voksne + 2 barn (alt fra suppeposer til ferieturer egentlig).



Anonymous poster hash: 2d1e0...509
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lure er nok å vente med tanker om 3 barn inntil man har prøvd den ordentlige hverdagen med 2 barn, jobb/barnehage, logistikk og alt som er.

Og så må man kjenne om dere har full kapasitet og energi på toppen av det til enda ett barn - og om de to andre vil kunne få den oppmerksomheten de trenger i tillegg til alle gjøremål i hverdagen.



Anonymous poster hash: 96ecc...af3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du muligens vil angre på at du ikke fikk flere barn, mindre sjanse for at du angrer på barna du har fått. Har snakket med flere eldre mennesker som angrer på at de ikke fikk flere barn. Ja, det kan være tøft i småbarnsperioden, men jeg håper og tror at flere barn vil være en stor gave etterhvert.

Vi har to veldig tette, og har lyst på den tredje snart. Jeg synes alt blir mye lettere når de passerer 2år, og frem til da er det bare å bite sammen tenna og prøve å kose seg med kaoset. ;)



Anonymous poster hash: cdf86...f6c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke snakk om å lure eller presse mannen min til flere barn:) mannen min og våre to barn er jo viktigere enn å få en til!:)

Anonymous poster hash: 33131...33a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg vart gravid med nr to rett etter eitårsdagen til den eldste, så det er knappe 22 mnd mellom dei. Minsten sin store helt er storebroren, og han krabbar etter over alt. Dei har alt no mykje glede av kvarandre, og dei er berre 2,5 år og 8 mnd :) vi vurderer og nr tre, men ikkje så tett. Då skal det seiast at vi har hus med 4 soverom, pluss kontor, to digre hobbyrom og to stover... Ny bil må vi ha snart uansett då den eine er 20 år ;) kanskje vi skal vente til den gir seg for godt? ;)

Svangerskapet med nr to var faktisk på mange måtar lettare, plagene var i alle fall mindre, bortsett frå at eg fekk ei bekkenlåsning som gjorde det vanskeleg å vere aleine med toåringen. Fødselen var langt meir smertefull, men også langt kjappare (truleg ein samanheng ;)). Permisjonen har vore veldig mykje betre denne gongen, så bortsett frå at det kan lett bli veldig kaotisk heime med to som herjar, som et ulik mat og som må leggast likt men litt ulikt (mannen jobbar ofte i leggetida), så har to tette vore heilt fint :)

Endret av attegløyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ett barn, og tenker av og til at det hadde vært fint med en til. Nå er vår jente blitt 5 år, men jeg tør ikke pga. svangerskapsforgiftning og alvorlige smerter ved bekkenløsning sist gang + økonomi + daglig overskudd/energi...

Endret av Cahoos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ett barn, og tenker av og til at det hadde vært fint med en til. Nå er vår jente blitt 5 år, men jeg tør ikke pga. svangerskapsforgiftning og alvorlige smerter ved bekkenløsning sist gang + økonomi + daglig overskudd/energi...

Men er det et savn etter flere?:)

Anonymous poster hash: 33131...33a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her var det mannen som tok opp tanken på tredjemann. Vi hadde da to tette, 19 mnd mellom de. Vi kjøpt større bil og så ble jeg gravid med tvillinger. Men vi mistet den ene, og fikk tre barn på under fire år.

Helt topp det, ikke noe mer jobb en med to. Nå som mine er store er det helt topp. Lage middag sammen eller gå på turer sammen.



Anonymous poster hash: c400b...640
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at det praktiske ordner seg, hvis dere begge er innstilt på det. Men pri 1 må være å prate med mannen din, og være ærlig om dine følelser uten å pushe ham. Så tar dere det derfra.

Vi har for øvrig to tette i to omganger og synes det er topp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg blir nøtt til å snakke med han om det, kan ikke bare legge det fra meg. Babyen vår er jo 4mnd og har til nå ikke vært mer enn slitsomt. Ikke så det på noen mårer har føltes som for mye jobb. Vet ikke helt hvordan jeg skal ta det opp, er liksom så tidlig! Er så redd han sier det er uaktuelt... prøver å samle tankene litt her først, men er jo han jeg må prate med om dette:)

Anonymous poster hash: 33131...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...