AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #41 Del Skrevet 26. september 2014 Trening og kosthold kan hjelpe, er ikke alle med ADHD som må ha medisiner. http://www.adressa.no/sport/sprek/article9859949.ece Anonymous poster hash: 3f2b3...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 26. september 2014 #42 Del Skrevet 26. september 2014 Du nevner hele tiden at kosthold ikke kurerer ADHD, men det er da ingenting som faktisk gjør det heller. Ritalin demper kun symptomene og har i tillegg rimelig skumle bivirkninger. Ingen mor utsetter barnet sitt for slik så sant det ikke er siste løsning. Jepp, det blir som å ta null hensyn til et barn med sukkersyke, for man kan da bare kjøre på med insulin! Jeg har selv barn med ADHD og kostholdet har hele tiden vært en utfordring. Det kommer av overdrevne humørsvigninger paralellt med svingninger i blodsukker, og dette var noe jeg så allerede før ettårsalderen. Det er klart man da strekker seg så langt man over hodet kan for å legge alt til rette for at barnet skal få et psykisk og fysisk balansert og harmonisk liv! Tar man ikke det ansvaret får man heller overlate foreldreansvaret til den av foreldrene som gjør det. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #43 Del Skrevet 26. september 2014 Jeg var inne hos psykolog i 15 min før jeg gikk ut med resept. Det er skremmende hvor raske de er med å ty til medisin. Har aldri vært så dårlig som da jeg gikk på den. Etter mange måneder med kraftig angst, depresjon og til slutt selvmordstanker tok mamma grep og nektet meg å gå på det. Hadde ingen av de symptomene på forhånd. Medisinindustrien er kun ute etter å tjene penger og skolevesen og leger/psykologer ser det på som det enkleste å sette barna på medisin. Det som funket på meg var samtaleterapi og endring av kosthold. Anonymous poster hash: 640e7...92a Nå er denne gutten vært diagnostisert med ADHD fra barnehagen av, i mange år har vi prøvd i det lengste å unngå medisiner ved å tilrettelegge og støtte. Vi har virkelig kjempet en lang kamp for å unngå at gutten skulle medisineres, men nå er enden nådd. Han greier ikke å følge med på skolen og fungerer ikke hverdagen lengre. Da er vi nødt til å følge de tiltakene som fagpersoner anbefaler oss, og ikke gjøre som mor og lukke øynene for hvor alvorlig og dyptgripende dette problemet er.Anonymous poster hash: 98b71...ae4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #44 Del Skrevet 26. september 2014 Det er eventuelt melkeproteinene som er problemet, ikke laktosen, så å bytte ut vanlig melk med laktosefri melk vil ikke hjelpe. Når melkeproteinene er problemet må man holde seg helt unna alt som inneholder melk. Havremelk, soyamelk, rismelk, mandelmelk etc kan derimot brukes. Av disse alternativene SmallTalk lister opp her vil jeg anbefale Alpro sin originale soyamelk. Den er blå og hvit, og selges mye billigere på Rema enn i andre butikker. (15 kr på Rema mot 29 kr på Ica). Jeg har prøvd det aller meste som finnes på markedet av ren nysgjerrighet, og mange av melkeerstatningene er tynne og vandige. Den jeg nevner er derimot fyldig og god. Jeg synes det er flott at hun undersøker hvilken innvirkning kostholdet kan ha på gutten, og av hensyn til gutten mener jeg at dere i hvert fall burde høre på moren og gi det en sjanse. Anonymous poster hash: 5f346...fd1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #45 Del Skrevet 26. september 2014 Det er vel ikke mor som er sabotøren her når det nylig ble anbefalt medisinering og TS (du?) og mannen fremdeles nekter å teste ut endret kosthold i noen uker. Gutten har gått umedisinert i flere år, noen uker fra eller til mens man forsøker alternative metoder for å dempe symptomene istedet for piller er ikke verdens undergang. Kostholdet er tidligere prøvd ut over en lang periode, det fungerer altså ikke... Gutten blir dårligere og dårligere og henger mer og mer etter, men å følge legen råd, det skal vi altså ikke.Anonymous poster hash: 98b71...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #46 Del Skrevet 26. september 2014 Av disse alternativene SmallTalk lister opp her vil jeg anbefale Alpro sin originale soyamelk. Den er blå og hvit, og selges mye billigere på Rema enn i andre butikker. (15 kr på Rema mot 29 kr på Ica). Jeg har prøvd det aller meste som finnes på markedet av ren nysgjerrighet, og mange av melkeerstatningene er tynne og vandige. Den jeg nevner er derimot fyldig og god. Jeg synes det er flott at hun undersøker hvilken innvirkning kostholdet kan ha på gutten, og av hensyn til gutten mener jeg at dere i hvert fall burde høre på moren og gi det en sjanse. Anonymous poster hash: 5f346...fd1 Oisann, liten feil. Den blå og hvite er sukret, så ettersom karbohydrater utgår ville jeg heller forsøkt å kjøpe den røde og hvite. Anonymous poster hash: 5f346...fd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #47 Del Skrevet 26. september 2014 Trening og kosthold kan hjelpe, er ikke alle med ADHD som må ha medisiner. http://www.adressa.no/sport/sprek/article9859949.ece Anonymous poster hash: 3f2b3...a11 Men dette fungerer altså ikke på dette barnet. Det er prøvd ut, men mor nekter å innse at barnet hennes trenger medisiner.Anonymous poster hash: 98b71...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 26. september 2014 #48 Del Skrevet 26. september 2014 Kostholdet er tidligere prøvd ut over en lang periode, det fungerer altså ikke... Gutten blir dårligere og dårligere og henger mer og mer etter, men å følge legen råd, det skal vi altså ikke.Anonymous poster hash: 98b71...ae4 Hvordan foregikk denne utprøvingen, da? Du sier jo selv at dere ikke følger opp "dette hysteriske programmet hennes da barnets far mener det er noe stort tull"? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 26. september 2014 #49 Del Skrevet 26. september 2014 Trening og kosthold kan hjelpe, er ikke alle med ADHD som må ha medisiner. http://www.adressa.no/sport/sprek/article9859949.ece Anonymous poster hash: 3f2b3...a11 Og medisiner hjelper ikke alene, det blir som å plombere ei tann som skulle vært rotfylt. Kosthold, trening, sosialt nettverk og livskvalitet generelt må fungere, og hjelper på psykisk og fysisk helse. Mens sentralstimulerende gir det lille ekstra i form av økt konsentrasjon, prestasjon og mestringsfølelse. Men Ritalin og andre ADHD medisiner også har nedstemthet og depresjon som bivirkning, derfor er det desto viktigere at alt det andre ligger i bunnen og øker toleransen for disse. Det finnes ikke noe enten eller her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #50 Del Skrevet 26. september 2014 Nå er denne gutten vært diagnostisert med ADHD fra barnehagen av, i mange år har vi prøvd i det lengste å unngå medisiner ved å tilrettelegge og støtte. Vi har virkelig kjempet en lang kamp for å unngå at gutten skulle medisineres, men nå er enden nådd. Han greier ikke å følge med på skolen og fungerer ikke hverdagen lengre. Da er vi nødt til å følge de tiltakene som fagpersoner anbefaler oss, og ikke gjøre som mor og lukke øynene for hvor alvorlig og dyptgripende dette problemet er.Anonymous poster hash: 98b71...ae4 Tror du jeg helt plutselig fikk det langt opp i ungdomsårene da? Nei jeg har slitt med det fra jeg var 2-3 år minst! Jeg hadde add som i grunn er samme sak, bare att man er veldig stille og innsesluttet men på samme tid har ett helvetes kaos i kroppen. Slet veldig sosialt og faglig. Men for att jeg var stille ble det aldri gjort noe. Men da jeg var i 9. Kl og hadde samme nivå faglig som en 4. klassing ble jeg sendt til utredning. Men du er naiv hvis du tror det blir anbefalt for barnets beste. Medisin bør være absolutt siste løsning. Har det for eksempel vært prøvd annen form for terapi først? Måten dere saboterer morens forsøk å endre kosthold sier jo litt om dereAnonymous poster hash: 640e7...92a 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #51 Del Skrevet 26. september 2014 Tror du jeg helt plutselig fikk det langt opp i ungdomsårene da? Nei jeg har slitt med det fra jeg var 2-3 år minst! Jeg hadde add som i grunn er samme sak, bare att man er veldig stille og innsesluttet men på samme tid har ett helvetes kaos i kroppen. Slet veldig sosialt og faglig. Men for att jeg var stille ble det aldri gjort noe. Men da jeg var i 9. Kl og hadde samme nivå faglig som en 4. klassing ble jeg sendt til utredning. Men du er naiv hvis du tror det blir anbefalt for barnets beste. Medisin bør være absolutt siste løsning. Har det for eksempel vært prøvd annen form for terapi først? Måten dere saboterer morens forsøk å endre kosthold sier jo litt om dereAnonymous poster hash: 640e7...92a Etter min mening er det mor som saboterer, gutten har gått til rådgiver i mange år har fått spesialundervisning, assistent, rideterapi og Gud vet hva. Vil tro vi bruker 3-4 timer hver ettermiddag for at han i det hele tatt skal få fullført leksene sine, for konsentrasjonen strekker ikke til. Vi har virkelig stått på i mange år for å prøve i det lengste å unngå medisiner, men vi driver ikke å finner på våre egne metoder og unngår å følge legens anbefaling.... Når fagfolk nå mener at det beste for han nå er å prøve medisinering så stoler vi på at det er riktig.Anonymous poster hash: 98b71...ae4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #52 Del Skrevet 26. september 2014 Kostholdet er tidligere prøvd ut over en lang periode, det fungerer altså ikke... Gutten blir dårligere og dårligere og henger mer og mer etter, men å følge legen råd, det skal vi altså ikke.Anonymous poster hash: 98b71...ae4 Men du er klar over at hver gang barnet har vært hos dere og fått vanlig kost, så har dere ødelagt effekten det kan ha hatt og det er tilbake til start? Du kan gjerne tro at en helg ikke har noe å si, men det er altså nok til at virkningen uteblir. Det tar tid for kroppen å tilpasse seg, et brudd i rutinen annenhver helg er rett og slett et kraftig tilbakesteg. Det kan godt være gutten trenger medisiner, det er umulig for oss å vite noe om. Det som er sikkert er at det uansett trengs et tilpasset kosthold for å holde medisineringen nede til et minimum for barnets beste. At du og far synes dette er noe tull sier mer om dere enn mor. Anonymous poster hash: c6d09...bf9 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #53 Del Skrevet 26. september 2014 Supert at mor vil prøve alternativt i stede for å pøse på med medisiner! Kanskje gutten ikke har det så godt av å være hos deg TS siden du virker negativt innstilt. Ved du hva medisiner gjør med kroppen? Kjemilkalier som ikke har noe i kroppen å gjøre bryter den ned. Du burde skamme deg!! ja det burde du, du saboterer for moren, hvordan tror du hun føler seg nå? Hun vil det beste for sønnen sin. Du synes kanskje gutten er slitsom og orker ikke følge denne kostplanen forde det ikke er din unge så det er lettest å gi den hva den vil ha for å holde kjeft? Skam deg igjen. Kosthold kan ha så mye bra innvirkning på så mange lidelser, sykdommer osv, prøv å sett deg inn i det selv. Anonymous poster hash: 1336d...3a6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #54 Del Skrevet 26. september 2014 Hvordan foregikk denne utprøvingen, da? Du sier jo selv at dere ikke følger opp "dette hysteriske programmet hennes da barnets far mener det er noe stort tull"? Han hadde tre måneder i fjor hvor han ikke var hos oss hele sommeren... Det hadde jo vært helt fantastisk om man bare kunne legge om kostholdet og så slippe medisiner, men så enkelt er det selvfølgelig ikke, da ville jo alle bare gjort det.Anonymous poster hash: 98b71...ae4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #55 Del Skrevet 26. september 2014 Etter min mening er det mor som saboterer, gutten har gått til rådgiver i mange år har fått spesialundervisning, assistent, rideterapi og Gud vet hva. Vil tro vi bruker 3-4 timer hver ettermiddag for at han i det hele tatt skal få fullført leksene sine, for konsentrasjonen strekker ikke til. Vi har virkelig stått på i mange år for å prøve i det lengste å unngå medisiner, men vi driver ikke å finner på våre egne metoder og unngår å følge legens anbefaling.... Når fagfolk nå mener at det beste for han nå er å prøve medisinering så stoler vi på at det er riktig.Anonymous poster hash: 98b71...ae4 Dere har vel barnet bare annenhver helg? Den helga han får cornflaks til frokost og nugatti på skiva og når ettermiddagen kommer klarer han ikke konsentrere seg? Anonymous poster hash: c6d09...bf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #56 Del Skrevet 26. september 2014 Hva er fordelingen mellom dere og mor? Altså tidsmessig? Anonymous poster hash: b8c76...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #57 Del Skrevet 26. september 2014 Supert at mor vil prøve alternativt i stede for å pøse på med medisiner! Kanskje gutten ikke har det så godt av å være hos deg TS siden du virker negativt innstilt. Ved du hva medisiner gjør med kroppen? Kjemilkalier som ikke har noe i kroppen å gjøre bryter den ned. Du burde skamme deg!! ja det burde du, du saboterer for moren, hvordan tror du hun føler seg nå? Hun vil det beste for sønnen sin. Du synes kanskje gutten er slitsom og orker ikke følge denne kostplanen forde det ikke er din unge så det er lettest å gi den hva den vil ha for å holde kjeft? Skam deg igjen. Kosthold kan ha så mye bra innvirkning på så mange lidelser, sykdommer osv, prøv å sett deg inn i det selv. Anonymous poster hash: 1336d...3a6 Hvor lenge skal hun " prøve dette da?" hun har jo holdt på i en evighet uten virkning. Og over flere mnd. Uten avbrudd. Og måten du snakker om meg som om jeg ikke bryr meg om han kan du spare deg for. Jeg elsker han som om han var min egen, og jeg får vondt inni meg av å se han slite sånn hver dag og vite at han kunne fått hjelp av medisiner som moren hans nekter hanAnonymous poster hash: 98b71...ae4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #58 Del Skrevet 26. september 2014 Hva er fordelingen mellom dere og mor? Altså tidsmessig? Anonymous poster hash: b8c76...7b9 Han er hos oss annenhver helg.Anonymous poster hash: 98b71...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 26. september 2014 #59 Del Skrevet 26. september 2014 Han hadde tre måneder i fjor hvor han ikke var hos oss hele sommeren... Det hadde jo vært helt fantastisk om man bare kunne legge om kostholdet og så slippe medisiner, men så enkelt er det selvfølgelig ikke, da ville jo alle bare gjort det.Anonymous poster hash: 98b71...ae4 Og hva sa mor selv etter denne perioden, da? Det er mange som endrer kostholder og opplever at medisinering ikke behøves/kun lav dose, vi får bare håpe at dette blir mer og mer vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christina146 Skrevet 26. september 2014 #60 Del Skrevet 26. september 2014 Når min far ble frisk av MS ved å ta ut amalgamfyllinger (kvikksølv) og endre kosthold totalt. Og Jepp, jeg har sett han veldig syk og nå veldig frisk, noe legen har konstatert for år siden nå. Jeg tror ikke du bør undervurdere kosthold, det har ekstremt mye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå