Gå til innhold

Kynnere - hva er riktig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg over her som skriver om mye og kraftige kynnere har det også akkurat som deg. Konstante kynnere og steinhard mage hele tiden mens jeg for eksempel er ute og går. Har også veldig mye kynnere selv om jeg er i ro, når jeg har lagt meg har jeg for eksempel stort sett hver eneste kveld kraftige kynnere med 5-10 minutters mellomrom.

Jeg har som sagt hatt det sånn i alle mine svangerskap (men har altså ikke hatt andre komplikasjoner knyttet til dette enn at det er ubehagelig for meg), og har snakket med mange jordmødre og gynekologer om det. Spesielt i svangerskap nr to var jeg til svært mange kontroller (pga et annet forhold), og det ble da kommentert av flere gynekologer at jeg hadde fryktelig mye og kraftige kynnere (og spesielt da jeg var tidlig i svangerskapet, for da er det ikke fullt så vanlig). Jeg har derfor diskutert kynnerne med mange, men absolutt alle har konkludert med at så lenge jeg ikke faktisk har vondt (og for tusende gang, siden enkelte brukere her inne må ha det inn med teskje- kynnerne ikke påvirket livmorhalsen min!!) er det ikke behov for sykemelding på grunn av dette.

Men hør uansett med jordmoren din om det også, det kan godt hende at det er delte meninger om dette, men min oppfatning er i hvert fall at dette i utgangspunktet ikke er en tilstand som krever sykemelding.

Anonymous poster hash: c3656...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis de da vil jeg skal sykemelde meg, kan jeg "kreve" at de sjekker om det påvirker livmorhalsen først? :P

Usikker på hvordan legen min er med tanke på sykemelding.

Som sagt tidligere - er det fare for liv og helse godtar jeg selvfølgelig sykemelding, men samtidig sykemeldes det i huet og rævva og som du AB over, ikke alle trenger det.

De kan vel sjekke livmorhalsen med innvendig UL? Bør det da gjøres under selve kynnerne?

Anonymous poster hash: 309fd...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en så stressende dag at du stresser på deg kynnere, betyr det at du bør ta det med ro. Stress er ikke akkurat optimalt for kroppen. Du trenger ikke sykemeldes, men ta det litt med ro.

Jeg får mye kynnere hvis jeg blir veldig stresset, og jordmor sa i dag at det var best å roe ned da. Trenger ikke alltid handle om liv og helse for at en skal ta ting litt alvorlig . Men det er bare det jeg har fått beskjed om. Du kjenner din kropp og svangerskap best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at jeg stresser, men er kanskje sliten.

Har prøvd å ta det helt rolig ikveld og tar en rolig helg også.

Trodde jeg kjente kroppen min godt frem til jeg ble gravid ;)

Anonymous poster hash: 309fd...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at jeg stresser, men er kanskje sliten.

Har prøvd å ta det helt rolig ikveld og tar en rolig helg også.

Trodde jeg kjente kroppen min godt frem til jeg ble gravid ;)

Anonymous poster hash: 309fd...163

Du får overlate hundeturer til mannen fremover. Hver sine oppgaver :) Viktig å samarbeide slik at begge har det greit, men at du faktisk slapper av og gjør hovedjobben din (ferdiglage baby ;) )

Ja trodde jeg og jeg gjorde.. fikk en liten overraskelse da jeg innså at min kropp er totalt på utlån for tiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...