QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. september 2014 #61 Skrevet 27. september 2014 DPS er jo til kun for å stille diagnoser, har jeg fått inntrykk av.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. september 2014 #62 Skrevet 27. september 2014 Hvilken rett? Har du evt finansiert disse kostnadene selv? Eller er dette betalt av andre? Hvordan kan du ha rett på andres tid og verdiskapning? Du bør igrunn være langt mer ydmyk når du her krever å få en behandling betalt av andre. For det innebærer faktisk at noen må offre tid med sine barn, sine venner og sin familie samt få dårligere råd. Legg merke til at jeg ikke er negativ til at du skal få en behandling, jeg er heller ikke negativ til tanken på at du har fått dårlig behandling. Det jeg reagerer på er denne holdningen din som du utøver ovenfor andre mennesker som må betale for deg. Psykologer er langt ifra gratis. Ei heller klinikker eller legemidler. Anonymous poster hash: fd7b2...0e4 Jeg går utifra hun mener den retten hun fikk skrevet ut av legen, der står det svart på hvitt at man har rett på psykologhjelp! Det er ingen som ofrer noe som helst for at hun skal gå til psykolog, ta deg sammen! Og psykolog er ikke gratis for henne heller. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #63 Skrevet 27. september 2014 Vil du ikke forstå eller evner du ikke å forstå? Ts her har ikke betalt dette selv. Det koster ikke noen hundrelapper for psykolog og behandling. Å da snakke om å kreve en behandling som man vet andre blir tvunget til å betale for er respektløst. For jeg antar at du vet skatt ikke er frivillig. Og en familie må jobbe mer for å betale skatten enn uten. Folk ser ut til å tro at slikt er "gratis" og driter i å tenke på de som betaler Anonymous poster hash: fd7b2...0e4 Kanskje er det du som ikke forstår. Alle har rett til nødvendig helsehjelp, og TS har en alvorlig psykisk lidelse og trenger den hjelpen. Pasienter med borderline kan bli ganske desperate for å bli forlatt (søk selv på de fem-ni kriteriene), og det er det hun gir uttrykk for. Forøvrig koster en barnehageplass ca 10 000 kr i måneden - subsidiert av staten. Så en barnefamilie koster også penger. Vi alle bidrar, og vi alle koster penger.Anonymous poster hash: 5c1ef...dc7 3
mandel92 Skrevet 27. september 2014 #64 Skrevet 27. september 2014 Vil du ikke forstå eller evner du ikke å forstå? Ts her har ikke betalt dette selv. Det koster ikke noen hundrelapper for psykolog og behandling. Å da snakke om å kreve en behandling som man vet andre blir tvunget til å betale for er respektløst. For jeg antar at du vet skatt ikke er frivillig. Og en familie må jobbe mer for å betale skatten enn uten. Folk ser ut til å tro at slikt er "gratis" og driter i å tenke på de som betalerAnonymous poster hash: fd7b2...0e4 Det er jo nettopp derfor vi betaler skatt! Hvis man skulle være så uheldig å bli syk, så har ma RETT på helsehjelp. Ts har sikkert betalt skatt selv, dessuten så betaler man en egenandel når man er til psykolog, lege eller hva det måtte være. Jeg kjefter ikke på deg fordi du bestiller deg en legetime. Jeg kjefter ikke på kreftpasienter som krever behandling, fordi man har jo krav på det! 3
Dreamworld Skrevet 27. september 2014 #65 Skrevet 27. september 2014 Jeg skjønner deg godt. Det er jo ikke bare og bytte person når man allerede har hatt en så lenge. det tar tid og begynne på nytt og man føler man er på start igjen om den nye personen ikke er den rette. Jeg skjønner ikike at DPS ikke skal hjelpe deg med sånne ting, det er jo det dem gjør og er mest fokusert på. så veldig merkelig, men kansje det har noe med at han her psykologen kan hjelpe noe mer med denne sykdommen? mer erfaring noe sånn? isåfall så har jo sykologen papirer der det står alt om deg og sykdommen, så han vet en litt i fra før. og så får man bare håpe at han er god på og ta til seg informasjon lett så du ikke trenger ikke forklare deg så mye om alt igjen
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #66 Skrevet 28. september 2014 Vil du ikke forstå eller evner du ikke å forstå? Ts her har ikke betalt dette selv. Det koster ikke noen hundrelapper for psykolog og behandling. Å da snakke om å kreve en behandling som man vet andre blir tvunget til å betale for er respektløst. For jeg antar at du vet skatt ikke er frivillig. Og en familie må jobbe mer for å betale skatten enn uten. Folk ser ut til å tro at slikt er "gratis" og driter i å tenke på de som betalerAnonymous poster hash: fd7b2...0e4 Ehh.. ? Jeg har betalt for det, jo? Jeg betaler nøyaktig 307,- kr frem til egenandel. Dessuten er jeg syk og da har jeg rett på behandling på lik linje som de med kreft. Anonymous poster hash: 952c8...218
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå