Gå til innhold

hvorfor kaster dps meg ut

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dps ga meg diagnosen boderline og sier nå at jeg må flytte over til privat psykolog (som de henviser). Jeg skjønner ikke hvorfor. Trodde DPS var der for å behande psykiske sykdommer jeg? ikke bare sette en diagnose og hade. Tok et år å finne det ut men samme diagnose fikk jeg får noen år siden og, noe som gjør meg enda mer forbanna.

Jeg ble ganske lei meg.. har endelig begynt og like han jeg går til litt og klart å snakke litt. Nå må jeg starte på nytt igjen og jeg merker faktisk at jeg heller vil dø enn å bli kjent med psykolog nr 10000..

Hva er det med systemet?? jeg er så lei

er kasteball hele tiden..

Anonymous poster hash: 952c8...218
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke rett på gratis behandling for alltid..

Hvor lenge har du gått der?

Nå har du jo fått diagnosen to ganger, skulle ikke være noe problem for deg å finne noen som kan hjelpe deg videre med de problemene du har i forhold til persoblighetsforstyrrelsen din.

Skrevet

Da har jeg hvertfall rett på riktig behandling. Noe jeg aldri har fått.

Skrevet

1 år hos han jeg går hos nå.

Skrevet

Og jo det er faktisk et JÆVELIG stort problem og føle seg svikta gang på gang og jeg stoler ikke på NOEN psykologer lengre. Må gå minst 1 år, eller så må de signalisere singaler som jeg ser at de er til å stole på og ikke skal stikke fra meg igjen, men da blir jeg ikke lei meg heller. For da føler jeg meg ikke svikta.

Det var forresten samme egenandel, og psykolog er ikke gratis uansett.

(Beklager 3 svar)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Desverre er det slik at dps ikke har kapasitet til å behandle alle som trenger det, så derfor er de nødt til å sette en tidsbegrensning på hvor lenge man kan gå. Når du nå igjen får en ny psykolog(eller tilsvarende) privat så kan du i alle fall ha h*n så lenge du ønsker.

Skrevet

Desverre er det slik at dps ikke har kapasitet til å behandle alle som trenger det, så derfor er de nødt til å sette en tidsbegrensning på hvor lenge man kan gå. Når du nå igjen får en ny psykolog(eller tilsvarende) privat så kan du i alle fall ha h*n så lenge du ønsker.

Skrevet

Du har ikke rett på gratis behandling for alltid..

Ikke noe behandling som er gratis, men man betaler frem til man har oppnådd tak på egenandeler. Samme om det er offentlig eller privat så lenge man er henvist.

Anonymous poster hash: 813fc...2c2

• Liker 4
Skrevet

Trist at man ikke engang har lest papirer fra alle innsatser da, plutselig fikk han jævelig dårlig tid og satt en diagnose. Noen timer før sa han "Ikke sikkert jeg kommer til å sette noe diagnose på deg engang". Han virka så tolmodighet og alt det der. . så tror det er andre som har bedt han kaste meg ut ..

Jeg skjønner bare ikke hvordan de kan kaste ut en som er så sårbar og åpentbart trenger hjelp. Blir så skuffa over helsevesenet. Jeg svever liksom mellom "liv og død" hver 2 mnd, så det er ganske uforsvarlig også.

Håper jeg får ha neste til jeg dør da.. evt. Han/Ho dør..

Skrevet

Trist at man ikke engang har lest papirer fra alle innsatser da, plutselig fikk han jævelig dårlig tid og satt en diagnose. Noen timer før sa han "Ikke sikkert jeg kommer til å sette noe diagnose på deg engang". Han virka så tolmodighet og alt det der. . så tror det er andre som har bedt han kaste meg ut ..

Jeg skjønner bare ikke hvordan de kan kaste ut en som er så sårbar og åpentbart trenger hjelp. Blir så skuffa over helsevesenet. Jeg svever liksom mellom "liv og død" hver 2 mnd, så det er ganske uforsvarlig også.

Håper jeg får ha neste til jeg dør da.. evt. Han/Ho dør..

Hva mener du med til en av dere dør? Du skjønner at ting kan skje i livet til psykologen også?

Sykdom

Mamma/pappaperm

At de flytter

Du kan da ikke gå inn i et forhold til en psykolog med den forutsetning at du blir sviktet hvis de ikke er "din" behandler livet ut. For det er ikke et svik, selv om jeg skjønner at du føler det slik.

Anonymous poster hash: ac4c1...63e

Skrevet

Jeg synes det er trist. Jeg har aldri blitt kastet ut av dps, men har måttet bytte behandler mange ganger, og det tar TID å bli kjent med et nytt menneske. Jeg trenger hvert fall tid til å bli kjent med psykologen før jeg klarer å dele mine innerste tanker og følelser.

Psykiske problem tar også ofte tid å kurere, og man trenger ofte langvarig støtte og behandling. Et år er ikke lang tid, for noen er kanskje det nok, men andre trenger kanskje mange, mange år.

Man burde få behandling så lenge man trenger behandling. At TS sier at h*n heller vil dø, enn å bli kjent med en ny behandler sier jo litt.

• Liker 6
Skrevet

Kanskje vil det bli mer stabilt med en privat behandler? Det er iallefall stor gjennomtrekk ved DPS her jeg bor.

Tilbudet i psykiatrien er dessverre dårlig mange steder i landet. Men det er ikke enkeltpersoner som styrer ressursene, så det nytter lite å bli sint på psykologen.

• Liker 1
Skrevet

DPS har ikke mulighet til behandling på ubestemt tid, derfor henviser de personer med slike behov til privatpraktiserende psykologer.

Prisen er den samme uansett - med henvisning betaler man den samme egenandelen hos DPS som hos privatpraktiserende. DPS er ikke gratis, hvis noen trodde det.

• Liker 1
Skrevet

Koster vel over 300 per gang, ikke noe jeg kaller gratis.

Anonymous poster hash: b575c...96e
Skrevet

Koster vel over 300 per gang, ikke noe jeg kaller gratis.

Anonymous poster hash: b575c...96e

Inntil du når grensa for egenandel som vel er rundt 2000,- Og egenandeler er både lege, psykolog og medisiner på blå resept. Etter det er det gratis

• Liker 1
Gjest Gjest_Erica
Skrevet

Jeg ville se på det som noe positivt å få gå til en privatpraktiserende behandler. Det betyr at de ser at du har et behov for hjelp, men at DPS ikke har kapasitettil å behandle deg langvarig der... Lykke til.

• Liker 2
Skrevet

Forstår at du føler deg avvist, men det er ikke egentlig en avvisning fra psykologen og DPS-ens side. Enig med Erica - det er positivt å få henvisning til en privatpraktiserende - fordi denne kan følge deg opp i mange år om du behøver det. DPS-er er som flere skriver ikke ment til å følge opp noen nært over lang tid. Særlig dersom denne har driftsavtale med kommunen slik at du kun betaler egenandel (vanligvis 320,-) opp til egenandelstaket. Dvs. 2105,-/år per i dag, der er mange andre helseundersøkelser osv. inkludert (se helfo.no).

Anonymous poster hash: fe0a6...51c
Skrevet

* særlig bra

... dersom den privatpraktiserende har driftsavtale

Anonymous poster hash: fe0a6...51c
Skrevet

Hva mener du med til en av dere dør? Du skjønner at ting kan skje i livet til psykologen også?

Sykdom

Mamma/pappaperm

At de flytter

Du kan da ikke gå inn i et forhold til en psykolog med den forutsetning at du blir sviktet hvis de ikke er "din" behandler livet ut. For det er ikke et svik, selv om jeg skjønner at du føler det slik.

Anonymous poster hash: ac4c1...63e

Det skjønner jeg selvfølgelig, overdreiv litt.. mente at jeg ikke vil bli svikta enda en gang... i den form at personen gir opp

Skrevet

Kanskje vil det bli mer stabilt med en privat behandler? Det er iallefall stor gjennomtrekk ved DPS her jeg bor.

Tilbudet i psykiatrien er dessverre dårlig mange steder i landet. Men det er ikke enkeltpersoner som styrer ressursene, så det nytter lite å bli sint på psykologen.

Nei, er ikke sint på psykologen, vet hva som ligger bak. Men er irritert på han for måten han gjør det på. Mot meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...