Gå til innhold

Supras spenning!


Supramundane

Anbefalte innlegg

Ja det ble en skikkelig fin kveld - heldigvis. Det var godt å se at de tross alt har det bra. Vi snakket bare om andre ting og jeg håper de fikk seg en "pause" fra virkeligheten.

I dag har jeg tatt min første EL-test. Den var negativ som ventet, jeg er jo bare på dag 10. Men det blir spennende å se om strekene forandrer seg nærmere helgen, ikke minst i løpet av den. Estimert EL er mandag. Så får vi se. :jepp:

Et større problem er denne hersens soppen, for ikke å snakke om at samboeren har fått halsbetennelse OG skal jobbe masse overtid i helgen. Håper vi begge har noe krutt igjen når EL kommer :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg driver og tester etter EL for tiden, ingenting spenennende. Alt er blendahvitt. Det er egentlig helt etter planen, så skal fortsette å teste og ikke tenke dumme ting. :P
Noen dumme ting som jeg sliter litt med er blandingen av misunnelse / "unnelse". Har ei i familien som er høygravid, og selv om jeg virkelig unner henne den gleden, så er jeg også misunnelig fordi jeg ønsker det var meg. Hun er en del yngre enn meg, og ikke like "ordnede forhold".. Jeg vet det ikke betyr noe, og jeg vet det er teit å tenke sånn.. men jeg sliter med den blandede følelsen altså. :roll:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er overhode ikke teit, kjære deg :hug:

Det er lett å tenke sånn når man er oppi dette med prøving. Det er en slags påkjennelse når det ikke klaffer, man blir så skuffet, lei seg, og ja kan også som u skrev kanskje kjenne litt på en slags misunnelse..men det er helt vanlig. Du er ikke alene!

Bare vent, det blir nok din tur en dag også :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det skjedd mye nytt siden sist jeg var innom! :) Krysser fingrene for en positiv el-test ;) og gratulerer med overstått! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er overhode ikke teit, kjære deg :hug:

Det er lett å tenke sånn når man er oppi dette med prøving. Det er en slags påkjennelse når det ikke klaffer, man blir så skuffet, lei seg, og ja kan også som u skrev kanskje kjenne litt på en slags misunnelse..men det er helt vanlig. Du er ikke alene!

Bare vent, det blir nok din tur en dag også :hjerte:

Ja jeg prøver å la være .. og så furter jeg litt og så går det bedre. Vet i alle fall at det går bra når jeg selv blir gravid en vakker dag :ler:

God morgen. :kaffekopp:

Sånne blandete følelser er vel en del av det å være menneske det. :klem:

Ja du har nok rett i det. Får prøve å tenke litt mer positivt! :jepp:

:vinke: legger igjen et spor her jeg :nigo:

Spennende å se om EL testen får noe utslag snart :)

Her var det skjedd mye nytt siden sist jeg var innom! :) Krysser fingrene for en positiv el-test ;) og gratulerer med overstått! :nigo:

Jeg tester og tester, fremdeles ingenting. Får ikke svake utslag en gang, kun kontrollstrek. Har etter "utregning" EL på onsdag, så da skal jeg vel kunne se noe snart??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får positiv EL-strek snart, ha uansett sex annenhver dag hvis dere orker/har lyst ;) Jeg fikk positiv EL-test i går, så da stemmer det med at eggløsning er i dag. Blir en lang oktober for oss tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får positiv EL-strek snart, ha uansett sex annenhver dag hvis dere orker/har lyst ;) Jeg fikk positiv EL-test i går, så da stemmer det med at eggløsning er i dag. Blir en lang oktober for oss tror jeg ;)

Ja, vi har sex daglig akkurat for tiden, har så lyst på klaff! Men vet ikke om det er "for mye" heller. Kan gruble meg gal på alt dette her...

Når på dagen tester du etter EL? Vet du noe om hvor mye det har å si dette med å vente 4t etter forrige dotur, og minst 2t etter forrige gang man drakk?

Krysser fingrene for positiv EL-test på deg snart.

Jeg ooooooooooooooooooooooooog! ÅÅåå :roll:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man skal teste på ettermiddagen. Jeg testa morgen og kveld når vi prøvde å bli gravid med nummer 1. Fikk aldri hundre prosent positiv test, men to streker. Jeg kjenner derimot når jeg har EL på kroppen, så trenger ikke teste.

Testa en gang for et par uker siden for jeg fant en gammel EL test i skuffen og den ble ordenlig positiv. Testa på ettermiddagen da :)

Det er virkelig ikke sundt å lese for mye om dette.. Man blir lett gal :bond: av og til savner jeg enklere tider hvor det var bare å pule så ble man vel gravid etterhvert :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at man skal teste på ettermiddagen. Jeg testa morgen og kveld når vi prøvde å bli gravid med nummer 1. Fikk aldri hundre prosent positiv test, men to streker. Jeg kjenner derimot når jeg har EL på kroppen, så trenger ikke teste.

Testa en gang for et par uker siden for jeg fant en gammel EL test i skuffen og den ble ordenlig positiv. Testa på ettermiddagen da :)

Det er virkelig ikke sundt å lese for mye om dette.. Man blir lett gal :bond: av og til savner jeg enklere tider hvor det var bare å pule så ble man vel gravid etterhvert :fnise:

Jeg tester på ettermiddagen :)

I går testet jeg morgen, ettermiddag og kveld, kun kontrollstrek på alle tre. I morges testet jeg, og da fikk jeg to tester som hadde svak kontrollstrek? Jeg skjønner meg ikke helt på dette her.. men vi har jo sex regelmessig så sånn sett er det ikke noe problem å treffe EL, men det hadde gjort meg godt å bare se at jeg faktisk HAR eggløsning, så kan jeg senke skuldrene.. :roll:

Blir rett og slett litt sprø av det, og det er faktisk for tidlig siden vi er i PP2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dumme ting som jeg sliter litt med er blandingen av misunnelse / "unnelse". Har ei i familien som er høygravid, og selv om jeg virkelig unner henne den gleden, så er jeg også misunnelig fordi jeg ønsker det var meg. Hun er en del yngre enn meg, og ikke like "ordnede forhold".. Jeg vet det ikke betyr noe, og jeg vet det er teit å tenke sånn.. men jeg sliter med den blandede følelsen altså. :roll:

Sånne tanker tror jeg veldig mange har altså! Av ulike grunner passer det ikke for meg å bli gravid nå, selv om jeg har et veldig sterkt ønske om barn. Jeg får en knyttneve i magen hver gang noen på Facebook annonserer graviditet eller fødsel, og trenger noen minutter før jeg klarer å glede meg på andres vegne, selv gode venninner. Klarer selvfølgelig å late som, men den første, instinktive reaksjonen er ikke spesielt vakker. Må innrømme jeg fikk samme greia da jeg oppdaget at du var tilbake med prøverdagbok, første tanken var noe ala: "Dårlig gjort, de har jo nettopp blitt sammen jo! Det burde være min tur og ikke hennes!" :sjenert: Den ekle sjalusien går heldigvis fort over, selv om jeg er misunnelig på alle som prøver, er gravide eller har barn. Tror du ikke at vi føler så sterkt på akkurat det der fordi det er et veldig kraftig instinkt?

Lykke til med EL-testing, men som du selv sier treffer dere jo helt sikkert EL (nården en gang kommer) siden dere har sex hver dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til!

Men pass på at du ikke stresser for mye rundt dette med testing, telling og prøving. Har flere vennepar som gikk aktivt inn for å prøve, og hvor det varte og rakk uten at noe skjedde. Ble rett og slett mer vitenskap enn kos og avslapning. Men så stoppet de hele prøvinga en stund, kontaktet lege for utredning og ventet. Mener å huske at alle ble gravide i den perioden, for da fokuserte de ikke så intenst på EL, tester, temperatur og mensen, de hadde sex når de hadde lyst, og de slappet av. Bare verdt å ha i bakhodet kanskje? Tidligere sluttet man på prevansjon og så hva som skjedde, i dag er det jo et stort vitenskapelig forskningsprosjekt fra dag 1 :sjenert:

Ikke meningen å kuppe boka - bare en liten tanke herfra... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne tanker tror jeg veldig mange har altså! Av ulike grunner passer det ikke for meg å bli gravid nå, selv om jeg har et veldig sterkt ønske om barn. Jeg får en knyttneve i magen hver gang noen på Facebook annonserer graviditet eller fødsel, og trenger noen minutter før jeg klarer å glede meg på andres vegne, selv gode venninner. Klarer selvfølgelig å late som, men den første, instinktive reaksjonen er ikke spesielt vakker. Må innrømme jeg fikk samme greia da jeg oppdaget at du var tilbake med prøverdagbok, første tanken var noe ala: "Dårlig gjort, de har jo nettopp blitt sammen jo! Det burde være min tur og ikke hennes!" :sjenert: Den ekle sjalusien går heldigvis fort over, selv om jeg er misunnelig på alle som prøver, er gravide eller har barn. Tror du ikke at vi føler så sterkt på akkurat det der fordi det er et veldig kraftig instinkt?

Lykke til med EL-testing, men som du selv sier treffer dere jo helt sikkert EL (nården en gang kommer) siden dere har sex hver dag. :)

Jeg kjenner meg igjen i det du beskriver. Jeg får en skikelig vond følelse i magen når jeg ser noen annonserer på facebook.. Selv om jeg gleder meg på deres vegne så er jeg enda tristere på egne vegne på en måte.

Og jeg forstår utrolig godt det du tenkte om meg og samboeren og vår prøving. Det ER tidlig! Jeg føler meg heldig som har fått ting på plass så fort og kan bare hoppe i det, basert på alderen vår, følelsene og omstendighetene.. Etter å ha vært gift/sammen med en i 7 år der jeg/vi aldri ble klar så var det godt at det kunne gå denne gangen. Ja, i alle fall det å prøve. Håper inderlig at vi får det til :jepp:

Lykke til!

Men pass på at du ikke stresser for mye rundt dette med testing, telling og prøving. Har flere vennepar som gikk aktivt inn for å prøve, og hvor det varte og rakk uten at noe skjedde. Ble rett og slett mer vitenskap enn kos og avslapning. Men så stoppet de hele prøvinga en stund, kontaktet lege for utredning og ventet. Mener å huske at alle ble gravide i den perioden, for da fokuserte de ikke så intenst på EL, tester, temperatur og mensen, de hadde sex når de hadde lyst, og de slappet av. Bare verdt å ha i bakhodet kanskje? Tidligere sluttet man på prevansjon og så hva som skjedde, i dag er det jo et stort vitenskapelig forskningsprosjekt fra dag 1 :sjenert:

Ikke meningen å kuppe boka - bare en liten tanke herfra... :sjenert:

Huff ja, det er jammen ikke enkelt. Jeg prøøøøøver å ikke stresse, men jeg har overbevist meg selv om at det er "noe galt", selv om jeg ikke har noen grunn. Paranoid?? Men selve sexen er ikke preget av at vi skal prøve, det skjer der og da når det skjer.. men mest for min egen psykiske helse så må jeg skjerpe meg. Tenker jeg får teste ferdig denne perioden, og så er det teststopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i det du beskriver. Jeg får en skikelig vond følelse i magen når jeg ser noen annonserer på facebook.. Selv om jeg gleder meg på deres vegne så er jeg enda tristere på egne vegne på en måte.

Og jeg forstår utrolig godt det du tenkte om meg og samboeren og vår prøving. Det ER tidlig! Jeg føler meg heldig som har fått ting på plass så fort og kan bare hoppe i det, basert på alderen vår, følelsene og omstendighetene.. Etter å ha vært gift/sammen med en i 7 år der jeg/vi aldri ble klar så var det godt at det kunne gå denne gangen. Ja, i alle fall det å prøve. Håper inderlig at vi får det til :jepp:

Altså, hadde det ikke vært det at dere hadde vært sammen i kort tid så hadde jeg klart å finne på en annen grunn: noen er yngre enn meg, noen har jobbet kortere tid enn meg, noen har dårligere råd enn meg osv. :fnise:

Du snakker tross alt med hun som flytta inn på andre date, så jeg tviler ikke på at man fort vet at ting er rett. Og særlig ikke når man har forsøkt noe tidligere som viste seg å IKKE være rett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt av deg å kutte ut testingen når du har funnet ut at du har EL :) Jeg testa noe innimellom og ble sprø av det. Samme som å teste før IKM.. issje bra, masse skuffelser.

Man har jo et voldsomt press på seg når man er prøver for tiden. Alt skal være perfekt, og man må gud forby ikke få barn etter bhgefristen :opplyser:

Det virka så mye lettere før i tiden :) Håper du klarer å roe deg ned rundt det snart :) Men det er veldig vanskelig. Når vi prøvde å lage mine slutta jeg på p-piller samtidig som venninna mi. Ho ble gravid med en gang, mens jeg ble ikke det. Var veldig vondt egentlig. Jentungen hennes var nesten 2 år når mini endelig kom. Var en lang tid. Håper virkelig dere slipper det :klemmer: Unner ingen det :)

Jeg har sagt til meg selv at jeg ALDRI skal stresse så mye med prøving igjen :opplyser: Gjenstår å se da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...