Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Ellii skrev:

Morsomt at bare Anonyme Brukere skriver at det er stygt og harry osv. 

Hva heter dere da? 😂

Chrissander, Ole Ronny, Chris René, Pål André? Eller har dere «uvanlige» navn: Theo, Noah, Leo, Matheo, Kasper, Elias? (Nei, dere er sistnevnte er ikke voksen ennå😂)

Hahahaha

Anonymkode: 25851...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Crisander har de største «barn-av-white-trash-mor» assosiasjonene her i bygda. Kombiner det med en far som heter Ronny/Jonny, og Crissern har fremtiden staket ut. 

Anonymkode: 87886...63c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Navnetoppen er nå en ting, men å unngå navn som er på topp 50 - hva er greia med at man på død og liv skal gi barn så «unike» navn? Jeg er enig med flere andre i tråden - det er på vei opp, når kanskje topp 50, men ikke topp 10.

Anonymkode: 564da...595

Hva er galt med å unngå topp 50? Det er fortsatt mange normale/vanlige navn å ta av.

Anonymkode: 193b0...86f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som er harry så er det å bruke uttrykk som white trash og få «white-trash-mor»-assosiasjoner i diskusjoner om innenriksforhold her i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Klossmajor skrev:

Skrivemåten Michael er en like tysk variant av navnet som det er en engelsk variant. Tyskerne bruker ikke engelsk uttale av navnet.

Nei, men tysk uttale i norge er akkurat like latterlig som den engelske.

Mener man å kalle barnet Mikael, synes jeg ikke man trenger å fine det til. Da skriver man Mikael.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klossmajor skrev:

Er det noe som er harry så er det å bruke uttrykk som white trash og få «white-trash-mor»-assosiasjoner i diskusjoner om innenriksforhold her i Norge.

Det er helt sant. White trash er noe som ikke har noe som helst med norske forhold å gjøre, og som ikke har en norsk ekvivalent. Å bruke det uttrykket på norsk sier lite om mottakeren av karakteristikken, men desto mer om avsenderen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, ♥ skrev:

Nei, men tysk uttale i norge er akkurat like latterlig som den engelske.

Mener man å kalle barnet Mikael, synes jeg ikke man trenger å fine det til. Da skriver man Mikael.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker Mikael Persbrandt, ikke den dårligste assosiasjonen det. :rodmer: :lur: 

Anonymkode: 87a1d...20e

Eh, han er kjent alkoholiker og kokainmisbruker.

Anonymkode: 26c5f...c9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min heter Mikael, så kan ikke være annet enn positiv til navnet. :) 

Anonymkode: 1fa31...f72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at selv om navnet er på toppen av topp 10, så er det bare 6% av barn som ble oppkalt det samme året. Så selv om du kaller ungen nr 1 topp navn, ikke sikkert han får møtt flere med samme navn i barnehagen eller skolen, hvis det er det du er redd for.

ikke statistikk men livseksempel, navnet Viktor er på topp i bydel der jeg bor, og var på topp i siste 5 år. Men i barnehagen mine barn går i, som er forøvrig største barnehagen i bydelen, er det ikke et eneste barn som heter det. Nesten sånn at jeg lurer på om nabobarnehagen har fått alle Viktore født her i disse årene. 🙃

 

Anonymkode: 12464...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikkel er jo et navn med lange tradisjoner i Norge, og derfor mindre "farlig" å velge enn helt nye navn på navnetoppen. Navn uten tradisjon i Norge som plutselig blir populære, blir lett "harry" når de ikke er populære lenger (jfr. Ronny, Raymond etc). Navn som Ingrid og Kristian/Christian har jo også vært på navnetoppen lenge, men ingen tenker at de er "poppis-navn" på samme måte som f.eks Lukas og Liam, nettopp fordi de førstnevnte har lang tradisjon i Norge og ikke de sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på statistikken. Jeg synes at det er veldig harry å si "Jeg valgte navnet før det ble populært". 

Anonymkode: e327d...412

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som har lagt merke til at nesten "alle" jenter på 20 ish heter Martine?

Jeg synes Mikkel er et fint navn, men jeg ville ikke gitt barnet mitt det navnet hvis det er på vei opp.

Anonymkode: 9a94c...2f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, han er kjent alkoholiker og kokainmisbruker.

Anonymkode: 26c5f...c9e

Ikke nå lenger. Han er nykter nå. Alle kan trå feil i livet. Han er dessuten en sabla god skuespiller og jævla kjekk. 

Anonymkode: 87a1d...20e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden du spør. Jeg syns det er et harry navn. Den litt finere fetteren til Ronny. 

Anonymkode: 5c521...b4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2018 den 21.24, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Olav? Kjedelig?

Anonymkode: d2076...58c

Veldig fint og et sv våre alternativer. Men kjenner tre babyer født i år som heter det, så vær forberedt på at kan være mange med samme navn om velger det.

Anonymkode: 35e7c...6c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2018 den 0.58, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om navnet «Isla»? Da mener jeg at uttalen er likt som en engelskmann ville sagt «island» (altså øy). Direkte uttalt: Ayla. Syns det er et veldig pent navn i uttale, men jeg liker ikke så godt måten det skrives på, om det er Isla eller Ayla. Hva tenker dere?🧐

Anonymkode: e5409...526

Hva med å stave det Eila? Samme uttale, men mer «norsk»?

Anonymkode: 35e7c...6c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...