Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er et mykt, harmonisk, fonetisk og feministisk navn. Whats not to love?

Anonymkode: c091d...bac

OK, regner med du faktisk tuller nå. Artig navn da. :fnise:

Anonymkode: 71a1a...8cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anita og Randi Anett!

Anonymkode: c091d...bac

Liker ingen av de. Randi er også et litt gammeldags hverdagslig navn. Et helt greit navn. Men ikke sett på Anett i det minste! Blir et liten-pike navn med en gang. 

Anita er litt...skarpt eller hva jeg skal si? 

Anonymkode: 8abd6...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2018 den 2.28, Frøken I skrev:

Andreas

Sivert

Magnus

Herman

Ole

Kristoffer

Andreas - vanlig jordnært navn. Litt kjedelig.

Sivert - upopulært.

Magnus - litt trist. Typisk på bygda. Alt som slutter på "us" liker jeg ikke.

Herman - Herman Hermansen fra Olsenbanden

Ole - bortskjemt

Kristoffer - vanlig greit navn. 

 

Anonymkode: 8abd6...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om Inger? 

Anonymkode: 66ef7...5f0

Ikke noe fint på min dialekt, blir noe ala «IngåR»

Anonymkode: 13c7f...8cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om Inger? 

Anonymkode: 66ef7...5f0

Jeg liker det godt, moren min heter det. Det er vanlig i den generasjonen som er gamle tanter nå, men når jeg tenker på navnet alene, uten assosiasjonene, syns jeg det er tøft. Jeg kunne kalt datteren min det, men det ble litt nært å ha samme navn som mormoren sin.

Anonymkode: 90e12...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2013 den 11.24, AnonymBruker skrev:

Spørsmål om etternavn: Tenk dere at dere har mors og fars etternavn, mannen har ett etternavn. Foreldrene dine er ikke på talefot med hverandre. Ville dere i et sånt tilfelle valgt mors eller fars etternavn i tillegg til barnefarens? Eller evt bare barnefarens navn og ferdig med det? Tre etternavn blir vel litt i meste laget.

 


Anonymous poster hash: ec016...93f

 

Jeg personlig mener du heller bør velge barnefarens etternavn.. da slipper du hele styret med moren og faren din sitt etternavn👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼

Anonymkode: adf7e...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie om det blir jente og Emil om det blir gutt 🌸 Hva tenker dere?

Anonymkode: 31dd8...d63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg personlig mener du heller bør velge barnefarens etternavn.. da slipper du hele styret med moren og faren din sitt etternavn👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼

Anonymkode: adf7e...f3d

Regner med at barnet har fått et navn siden det er fem år gammelt straks. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ellie om det blir jente og Emil om det blir gutt 🌸 Hva tenker dere?

Anonymkode: 31dd8...d63

Fine navn, særlig Ellie er kult!  Det er mange som heter Emil, men det er et fint navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ellie om det blir jente og Emil om det blir gutt 🌸 Hva tenker dere?

Anonymkode: 31dd8...d63

Fine, men kjedelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ellie om det blir jente og Emil om det blir gutt 🌸 Hva tenker dere?

Anonymkode: 31dd8...d63

Om det er greit at 5 andre i klassen heter det samme. Ellie er et navn som er veldig «in» nå. Selv om det er fint, ville jeg kanskje vurdert noe som ikke alle andre skal hete 🙂 Så slipper hun å bli kalt «Ellie K» til evig tid...

Anonymkode: e8024...04c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stella Rose
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ellie om det blir jente og Emil om det blir gutt 🌸 Hva tenker dere?

Anonymkode: 31dd8...d63

Alle heter jo Emil nå til dags, så litt kjedelig. Ellie kjenner jeg ikke til, men det var fint.

Endret av Stella Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Stella Rose skrev:

Alle heter jo Emil nå til dags, så litt kjedelig. Ellie kjenner jeg ikke til, men det var fint.

Kjenner allere tre nyfødte som skal hete det i år. Så det er absolutt «up and coming». Jeg hadde prøvd å styre unna de mest populære barnenavnene, selv om det er vanskelig å ikke bli påvirket. Kjedelig å hete det samme som såå mange andre. 

Anonymkode: e8024...04c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beate? Beata?

Anonymkode: 0d963...2b8

Beate er et sånt navn som jeg tenker "jo, det er jo egentlig ganske fint!" om når jeg tenker litt etter. Jeg forbinder det med vonsker damer/"tanter", men når jeg tenker litt mer på selve navnet, uten assosiasjonene, så liker jeg det. Beata syns jeg blir litt tungt å uttale, men ikke noe galt med det.

Anonymkode: 90e12...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er engelsktalende og jeg norsk. Vi ønsker dermed et navn som uttales på likt på engelsk og norsk, aller helst når det leses men i verste fall enkelt å uttale for både engelsktalende og norsktalende i det minste. Vi ønsker også et kort navn, gjerne norsk, pga heavy engelsk etternavn.

Blant jentenavn i denne kategorien finnes MANGE navn (Ella, Mia, Alma, Maya, Sofia osv) men det viser seg at vi venter gutt og står så fast. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, lille-sjøstjerne skrev:

Mannen min er engelsktalende og jeg norsk. Vi ønsker dermed et navn som uttales på likt på engelsk og norsk, aller helst når det leses men i verste fall enkelt å uttale for både engelsktalende og norsktalende i det minste. Vi ønsker også et kort navn, gjerne norsk, pga heavy engelsk etternavn.

Blant jentenavn i denne kategorien finnes MANGE navn (Ella, Mia, Alma, Maya, Sofia osv) men det viser seg at vi venter gutt og står så fast. Forslag?

Mikael? Det var vanskelig 😅 

Vi har ca. samme problem med jentenavn. Bare å rope ut hvis du har flere jentenavn som passer i den kategorien 😛 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mikael? Det var vanskelig 😅 

Vi har ca. samme problem med jentenavn. Bare å rope ut hvis du har flere jentenavn som passer i den kategorien 😛 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Ja det er utrolig vanskelig! Har noen navn på listen, men de føles bare ikke riktig de vi har så kanskje vi kan få bedre forslag. Ditt forslag var vi innom men svogeren min heter det så det føltes også feil. Jammen ikke lett! 

Jentenavn synes vi er veldig lett av en eller annen grunn. Men det er jo smakssak. Her er noen av navnene vi liker (utenom de nevnte): filippa, pia, hedda, lilly, alva, hennie, milla, sofia, alma og sienna.

men navn er jammen vanskeligere enn jeg hadde trodd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...