Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mikael er fint. Michael blir pretensiøst med mindre dere bruker skrivemåten for å markere engelsk uttale (og med engelsk uttale i norge gjør dere barnet til latter). 

Mikal er også fint, forresten.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiiiint!

Anonymkode: 2623d...b37

Skrevet

Jeg syntes ikke det er rart å kunne tro at Michael uttales Maikel hvis ikke personen har introdusert seg som "Mikael". Det er engelsk skrivemåte og naturlig å tenke uttale på engelsk da. Jeg kjenner folk i Norge som heter James og Alice og kalles Jeimes og Alis, ikke James og Alise. 

Anonymkode: 020cf...7c4

• Liker 2
Skrevet

Mikael er veldig fint!  Men på enkelte dialekter blir det litt ødelagt, f.eks i nord hvor det ofte blir til Mikal og noen steder på Østlandet sier folk MIkkal.

Skrevet

Siden du spør så syns jeg navnet er veldig kjedelig😕

Anonymkode: 3d49d...2b8

• Liker 1
Skrevet

Tungvint utale. Liker Mikkel eller Mikal mye bedre. 

Anonymkode: 84282...c1b

• Liker 1
Skrevet

Fint, men veldig vanlig.

Anonymkode: e0ea0...1cb

Skrevet

Det er et fint navn. Skjønner ikke hvordan noen mener det blir vanskelig å vite hvordan en uttaler det? Blir jo rett ut som det alltid har vært her til lands! Mikael rett ut. 

Anonymkode: 7183b...487

Skrevet

Guttenavnet Mikkel.

Når jeg sjekker navnet på SSB så ser jeg at det har blitt mer populært siste årene men det ligger fortsatt under 0,8 på grafen.  

Har hatt dette navnet som favoritt i noen år nå, og nå et jeg gravid, men syns bare jeg hører flere og flere kalle barnet sitt dette navnet. Er redd det er på tur til navnetoppen/topp 50, da er navnet i såfall helt uaktuelt for min del. 

Har dere hørt mange babyer med dette navnet nå? Hva tror dere om navnets fremtid? :) 

Anonymkode: 276a8...1fa

Skrevet

Mikke :)

Anonymkode: 9b5b1...324

Skrevet

Mikael, flott navn. Utelukkende intelligente og sjarmerende folk som kalles det. 

Skrevet

Mikkel er et fint navn, men jeg tror ikke det blir noe annenhver unge heter :)  Jeg kjenner to stykker, men de 5 og 7.

Anonymkode: 5bb7d...65e

Skrevet

Hvis det er det navnet du liker best, synes jeg du skal velge det, selv om det er noen andre som heter det samme. Det blir nok ikke så populært at det blir noe problem. Man får naturligvis ingen garantier for at det ikke er noen andre i klassen som heter det uansett.

Skrevet

Kjenner 2 over 40. En over 20. To på 10 og vet om en i barnehagealder. 

Tror det er flere som heter Gunnar for å si det sånn. 

Skrevet

Kjenner ikke noen som heter det, men dette er et navn som nok er regionalt. Noen steder brukes Mikkel, andre steder er det Mikal som er vanlig. Mikael er vel "landsdekkende", men er mer brukt i noen områder enn andre.

Liker du det synes jeg du bør bruke det. Å spå navnetrender er vanskelig. Guttenavn er forøvrig ikke så utsatt for motesvingninger som jentenavn av en eller annen grunn.

Skrevet

Jeg kjenner to i barnehagealder som heter Mikkel, og ingen i noen andre aldersgrupper. De to barnehageguttene kommer fra to ulike deler av nettverket mitt, så mødrene har aldri møtt hverandre. 

Anonymkode: 929da...bbd

• Liker 1
Skrevet

Er nok på vei oppover, men tror ikke det blir topp 20 :) ø

Anonymkode: c9f9a...5d7

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...