Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp til guttenavn...

Vi vil gjerne bruke navnet Erik som tiltalsnavn. Det har blitt brukt i slekten til samboer i mange generasjoner. I tillegg ønsker vi å kalle gutten vår opp etter min farfar, Hans. 

Hans Erik klinger jo best. Hva tenker du om å gi ham navnet Hans Erik, men at vi kaller ham Erik? Eller blir det bedre å gi ham navnet Erik Hans, selv om det ikke klinger så bra?

Et tredje alternativ er Erik Johannes, men vi har litt lyst til å spare på navnene Johan og Johannes til en eventuell gutt nummer 2 :ler:

Anonymkode: 246b0...a0d

Det er mange som går etter sitt andre navn, så selv om det kanskje vil være litt uvant og rart for noen så er det absolutt innafor :) Hans Erik høres jo absolutt best ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp til guttenavn...

Vi vil gjerne bruke navnet Erik som tiltalsnavn. Det har blitt brukt i slekten til samboer i mange generasjoner. I tillegg ønsker vi å kalle gutten vår opp etter min farfar, Hans. 

Hans Erik klinger jo best. Hva tenker du om å gi ham navnet Hans Erik, men at vi kaller ham Erik? Eller blir det bedre å gi ham navnet Erik Hans, selv om det ikke klinger så bra?

Et tredje alternativ er Erik Johannes, men vi har litt lyst til å spare på navnene Johan og Johannes til en eventuell gutt nummer 2 :ler:

Anonymkode: 246b0...a0d

Jeg kjenner en som har familienavnet først og så Erik. Han bruker bare Erik. Helt normalt. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2018 den 15.41, Salka skrev:

Orion er kult syns jeg. Tenker på Orions belte på himmelen. :) 

Jeg tenker på en Metallica låt

Anonymkode: 86fb5...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på en Metallica låt

Anonymkode: 86fb5...cf9

Ja, det også! :) Men først og fremst Orions belte for min del, astronominerd som jeg er. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Olava skrev:

Det er mange som går etter sitt andre navn, så selv om det kanskje vil være litt uvant og rart for noen så er det absolutt innafor :) Hans Erik høres jo absolutt best ut. 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en som har familienavnet først og så Erik. Han bruker bare Erik. Helt normalt. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Takk for svar, begge to! :)

Anonymkode: 246b0...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke navn er fine bak Liv?

Anonymkode: 2b973...ff1

Ganske tradisjonelle navn med to stavelser klinger best sammen med Liv, synes jeg:
Liv Inger
Liv Ingrid
Liv Mari
Liv Elin
Liv Marte
Liv Astrid
Liv Kristin
Liv Ida

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke navn er fine bak Liv?

Anonymkode: 2b973...ff1

Liv Helene/Helen

Liv Elin

Liv Irene 

Liv Charlotte 

Liv Marie 

Liv Tomine 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilke navn er fine bak Liv?

Anonymkode: 2b973...ff1

Liv Jeanette
Liv Anja
Liv Aina
Liv Bente
Liv Maia
Liv Elise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere om Leon? Er det for navnetopp? Vil helst styre unna for populære navn, men Leon er det eneste jeg liker... vet ikke om det blir gutt enda.

Anonymkode: 52b46...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om Leon? Er det for navnetopp? Vil helst styre unna for populære navn, men Leon er det eneste jeg liker... vet ikke om det blir gutt enda.

Anonymkode: 52b46...bc2

Var det 37. mest brukte guttenavnet i fjor, så sånn sett ikke helt oppe på topplista lenger, men er MANGE gutter under 15 år som heter dette i Norge nå. Ville selv styrt unna (er heller ikke et navn etter min smak), men det viktigste er at du finner et navn DU liker.

Endret av Anneline80
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til navn i samme gate som Olivia, Elvira og Alva. Synes alle tre er nydelige, men de er dessverre utelukket av diverse grunner. 

Må kunne fungere internasjonalt! 

Setter stor pris på hjelp, står helt fast! 

Anonymkode: d2076...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om Leon? Er det for navnetopp? Vil helst styre unna for populære navn, men Leon er det eneste jeg liker... vet ikke om det blir gutt enda.

Anonymkode: 52b46...bc2

Litt for sukkersøtt etter min mening, dessverre. Veldig samme gate som Liam. Det er ikke min smak, men det er jo tydeligvis mange andres! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Tips til navn i samme gate som Olivia, Elvira og Alva. Synes alle tre er nydelige, men de er dessverre utelukket av diverse grunner. 

Må kunne fungere internasjonalt! 

Setter stor pris på hjelp, står helt fast! 

Anonymkode: d2076...58c

Ylva, Alvhild, Olava, Elida, Unni, Alma, Ingvild. 

Anonymkode: d4443...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Joppeline skrev:

Litt for sukkersøtt etter min mening, dessverre. Veldig samme gate som Liam. Det er ikke min smak, men det er jo tydeligvis mange andres! 

Det er akkurat sukkersøtt navn vi vil styre unna! Men jeg syntes Leon var litt sterkere enn de fleste andre "moderne" navn. :( Men kanskje ikke... Jeg finner kun trauste navn eller sukkersøte :(

Anonymkode: 52b46...bc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ylva, Alvhild, Olava, Elida, Unni, Alma, Ingvild. 

Anonymkode: d4443...258

Så mange fine navn! Olava er nydelig, men storebror heter Olav, så det blir kanskje litt mye, dessverre haha! Elida og Alma er herved plassert høyt oppe på listen!

Anonymkode: d2076...58c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er akkurat sukkersøtt navn vi vil styre unna! Men jeg syntes Leon var litt sterkere enn de fleste andre "moderne" navn. :( Men kanskje ikke... Jeg finner kun trauste navn eller sukkersøte :(

Anonymkode: 52b46...bc2

Lars, Vemund, Jonas, Henrik, Albert, Ole, Knut, Johannes, Espen, Petter og Emil er navn jeg syntes er sånn midt i mellom traust og sukkersøt. Men de er kanskje ikke så moderne. 

Anonymkode: d4443...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lars, Vemund, Jonas, Henrik, Albert, Ole, Knut, Johannes, Espen, Petter og Emil er navn jeg syntes er sånn midt i mellom traust og sukkersøt. Men de er kanskje ikke så moderne. 

Anonymkode: d4443...258

Takk for forslag 😀 Jeg syns dessverre de er for trauste. Med unntak av Emil og Albert.  

Anonymkode: 52b46...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat sukkersøtt navn vi vil styre unna! Men jeg syntes Leon var litt sterkere enn de fleste andre "moderne" navn. :( Men kanskje ikke... Jeg finner kun trauste navn eller sukkersøte :(

Anonymkode: 52b46...bc2

Henry, Johan, Cornelius, Samuel, Daniel, Sverre, Sondre, Aksel, Åsmund, Øyvind, Jens, Atle, Magnus, August, Ulrik, Tobias, Vetle, Jostein eller Herman? :) 

Anonymkode: 1e316...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...