Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Navn som passer før Henry? Vi vurderer Henry alene, men jeg er litt usikker på om det er hakket for gubbete. 

Anonymkode: 97d5e...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Navn som passer før Henry? Vi vurderer Henry alene, men jeg er litt usikker på om det er hakket for gubbete. 

Anonymkode: 97d5e...23c

Jeg syntes dobbeltnavn er mer gubbete igjen, Henry er fint det. Men forslag: 

John Henry

Ole Henry

Carl Henry

Lars Henry

 

Anonymkode: d4443...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 14.43, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om, og hva assosierer dere med navnene Åse/Aase, Olea og Nordis? Hvilket liker dere best og hvorfor?

Jentenavn er helt umulig 😩

Anonymkode: 13c7f...8cd

Åse har jeg fått mer og mer sansen for, syns det er et veldig undervurdert navn i dag. Det er favoritten blant de tre du lister opp. Det er mykt og pent, og det kan veldig fint kombineres med et mer moderne mellomnavn om man har lyst til å modernisere det litt :) 

Olea ser jeg litt på som et nymoderne navn, selv om jeg vet at det er gammelt. Men fint er det så absolutt :)

Nordis var litt stilig, men litt spesielt for min smak, nå er jeg ikke så glad i -dis navn generelt da. Et liknende navn som jeg liker veldig godt er Norunn, kjenner ei som heter det og syns det er så pent! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 20.38, Ullvott skrev:

Liker Åse. Det er kort og litt rampete. Dessuten er det lite brukt nå, men uten at jeg får gammel dame-assosiasjoner av det.

Olea blir litt for mye vokal-lyder for meg. Jeg få «motenavn-assosiasjoner» av det pga stilen, selv om det egentlig ikke er et vanlig navn. Det er mye vokaler for tiden, og «alle» jentenavn slutter på -a.

Nordis hadde jeg aldri hørt før, og likte det ikke. 

Mannen er redd for gammel dame-assosiasjoner. Men guttenavnet vi hadde klart, var definitivt et gubbenavn i mine øyne før jeg ble vant til det. Så synes han er litt teit som tenker sånn om jentenavnene. 

Enig med det du sier om vokaler og -a-ending. Jeg er litt redd for at vi skal bli oppfattet som pompøse hvis vi velger det, siden mange tror at det er et nytt navn. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 21.38, Millimani skrev:

Nordis blir liksom litt som Nordis-havet..., men går utifra at du også uttaler d'en i det navnet. Olea virker for meg litt merkelig, men Aase eller Åsa synes jeg er fint :) Åse var min barnehagetante og Aase var en av lærerne mine på videregående skole :) 

Ja, «NorDiss» blir riktig uttale. 

På 22.7.2018 den 23.55, Belle âme skrev:

Liker bedre Åsta, som er litt likt Åse, og eg liker godt Olea. Liker ikkje Dis-namn så Nordis nådde ikkje så høgt hos meg :) 

Jeg tror det er problemet til mannen min med navnet også. Han kan ikke sette fingeren på hva det er, men det kan jo hende han ikke liker Dis-navn. 

På 22.7.2018 den 23.58, Salka skrev:

Så koselig og fint med oppkalling. Ville kjørt på og brukt det jeg. :) 

Åh, kunne jeg bare ha valgt navn uten hans innblanding hadde det blitt Nordis. 

Det er litt synd, for han synes alle navnene i min slekt er gammel dame-navn, men det er liksom greit når det er navn i hans slekt. For da er de plutselig ikke gammel dame-navn lenger, siden han er vant til dem. 

Jeg synes kanskje det er litt urettferdig at jeg var så med på oppkalling etter hans familie hvis det ble gutt, og nå som det blir jente så virker det også som han vil kalle opp etter sin familie. Men hva hvis det blir gutt neste gang da, da blir det jo det navnet vi var enig om fra hans, og ingen i min familie blir kalt opp. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Olava skrev:

Åse har jeg fått mer og mer sansen for, syns det er et veldig undervurdert navn i dag. Det er favoritten blant de tre du lister opp. Det er mykt og pent, og det kan veldig fint kombineres med et mer moderne mellomnavn om man har lyst til å modernisere det litt :) 

Olea ser jeg litt på som et nymoderne navn, selv om jeg vet at det er gammelt. Men fint er det så absolutt :)

Nordis var litt stilig, men litt spesielt for min smak, nå er jeg ikke så glad i -dis navn generelt da. Et liknende navn som jeg liker veldig godt er Norunn, kjenner ei som heter det og syns det er så pent! :) 

Vi har ikke noe behov for modernisering, vi synes det er fint i seg selv. Kort og fint. Eneste dilemmaet er at det ikke er oppkalling fra noen av familiene, og det sitter litt langt inne å ta et navn helt uten tradisjoner i familien. Men det må jo bli sånn hvis vi ikke klarer å bli enig. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om Amanda?

Anonymkode: eab1f...f23

Fint, men litt langt. Blir vel litt smak og behag 😊

Anonymkode: 1567d...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hva syns dere om Amanda?

Anonymkode: eab1f...f23

Kjedelig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kaisa, Lotta eller Wilma?

Anonymkode: 7d1eb...89c

Wilma☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 14.43, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om, og hva assosierer dere med navnene Åse/Aase, Olea og Nordis? Hvilket liker dere best og hvorfor?

Jentenavn er helt umulig 😩

Anonymkode: 13c7f...8cd

Olea er veldig fint😊 

Er ikke så glad i Åse, men Åsa er veldig søtt☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle âme
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ester? Hva assosierer du det med? 

Anonymkode: 358e4...1fc

Som den kjeminerden eg er, tenker eg berre på en organisk forbindelse, altså reaksjon mellom alkohol og karboksylsyre :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Ester? Hva assosierer du det med? 

Anonymkode: 358e4...1fc

Jeg syntes det blir litt religiøst, jødisk. Men er jo fint navn og den historiske personen Esther var vel en ok type. Jeg ville nok stavet med h, Esther, for å slippe å blande inn den kjemiske forbindelsen nevnt over. 

Anonymkode: d4443...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det blir litt religiøst, jødisk. Men er jo fint navn og den historiske personen Esther var vel en ok type. Jeg ville nok stavet med h, Esther, for å slippe å blande inn den kjemiske forbindelsen nevnt over. 

Anonymkode: d4443...258

Ja, det var det jeg var litt redd for. Jeg forbinder det også med kristendom og jødedom. Mannen mener det ikke har så sterk forbindelse, men jeg tenker det er et ‘mer’ bibelsk navn enn navn som Philip, Benjamin, Jacob, Miriam, etc. 

Kjipt for vi liker begge navnet veldig godt. 

Anonymkode: 358e4...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ester? Hva assosierer du det med? 

Anonymkode: 358e4...1fc

Ville skrevet det med h. Kjenner flere som heter Esther, og alle fra religiøse familier i bibelbeltet. Jeg synes bibelnavn kan være fine selv om jeg ikke er religiøs selv. Ville dog holdt meg unna Rebekka, Magdalena og Miriam. De blir litt for religiøse i mine øyne, mulig fordi jeg knytter dem til veldig religiøse jenter jeg kjente tidligere. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/24/2018 at 10:42 AM, AnonymBruker said:

Hva syns dere om Amanda?

Anonymkode: eab1f...f23

Fint ❤️ vi vurderer også dette navnet til en av jentene vi venter 😁👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville skrevet det med h. Kjenner flere som heter Esther, og alle fra religiøse familier i bibelbeltet. Jeg synes bibelnavn kan være fine selv om jeg ikke er religiøs selv. Ville dog holdt meg unna Rebekka, Magdalena og Miriam. De blir litt for religiøse i mine øyne, mulig fordi jeg knytter dem til veldig religiøse jenter jeg kjente tidligere. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Enig med h-en. Syntes du Esther er bedre enn disse altså? 

Anonymkode: 358e4...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med h-en. Syntes du Esther er bedre enn disse altså? 

Anonymkode: 358e4...1fc

Ja, føler at Esther er et mer «vanlig navn» enn de. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...