Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kiara?

Anonymkode: 0becf...aa1

Kiara er pent, elsket det navnet som barn siden løvenes konge 2 var min favorittfilm :laugh: Syns fortsatt det er et vakkert navn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.7.2018 den 8.47, Eiliv skrev:

Even og Aksel er gode navn. Aksel kommer av Askjell, et gammelt og tradisjonelt navn, men er kanskje ikke aktuelt. Even er den danske varianten av Eivind som også er et fint navn. Eivind passer alle aldre.

Jeg vil tippe at gata dere er i er litt stødige navn som en kan vokse i. Da mener jo jeg at tradisjonsnavn er rette veien å gå. Navn som Eivind, Ask, Eirik, Asbjørn, Torstein, Kjetil og Halldor funker fint for barn, ungdom og voksen. Ingen vil se rart på disse navna. 

Takk for forslag! :)Det er riktig, vi vil ha et stødig navn uten for mye hokuspokus. 

Ask har vi tenkt på også. Ellers er mange av navnene du nevner fine, men det er folk i familie/nær omgangskrets som heter det :)

Ny liste: Ask, Even, Edvin 😍

Anonymkode: 60e95...9d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidkun er uaktuelt. Ingen bør kalle barnet sitt det. Synes for øvrig at Loke ikke er så heldig heller jeg da. Selv om jeg synes at begge navn er veldig fine. 

Anonymkode: 5ade4...31a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/13/2018 at 3:25 PM, AnonymBruker said:

Hva heter broren/søsteren til Kasper? 

Gjerne noe på K, men det er ikke et must. 

Anonymkode: 9df8f...84a

Bernhard

Bianca

 

Anonymkode: ff249...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter søsteren til Fride?

Anonymkode: 42e3c...8dd

Vilde

Mie

Emilie

Carine

Tilde

Erika

Ingrid

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slettet i frykt for å bli gjenkjent. Dumt å glemme anonymknappen😉

Endret av plastfolien
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, plastfolien said:

Assa navn..det er så vanskelig. Og så mange hensyn som må tas.. Trenger litt hjelp av dere utenforstående, for da får vi et svar som ikke er preget av hva andre syntes om selve navnet, men om situasjonen. 

Tingen er den, at jeg har termin samme dag som tantebarnet til stefaren min. Det er derfor stor sannsynlighet for at vi kommer til å tilbringe en tid i permisjon sammen. Navnet som vi aller helst ønsker til vårt barn, er samme navn som faren til denne babyen. Altså samme navn som kjæresten til tantebarnet til stefaren min. Vi syntes det er så utrolig vanskelig. Hva tenker dere? Go for it, eller ikke? 

Go for it :) Med mindre du henger med denne kjæresten til tantebarnet til stefaren din daglig og det er stor sjanse for at det blir misforståelser da, Men selv da - aksepterer du at det blir "Lille-Herman" eller annet kallenavn for å skille de er det helt greit da og. 

Anonymkode: d4443...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, plastfolien said:

Assa navn..det er så vanskelig. Og så mange hensyn som må tas.. Trenger litt hjelp av dere utenforstående, for da får vi et svar som ikke er preget av hva andre syntes om selve navnet, men om situasjonen. 

Tingen er den, at jeg har termin samme dag som tantebarnet til stefaren min. Det er derfor stor sannsynlighet for at vi kommer til å tilbringe en tid i permisjon sammen. Navnet som vi aller helst ønsker til vårt barn, er samme navn som faren til denne babyen. Altså samme navn som kjæresten til tantebarnet til stefaren min. Vi syntes det er så utrolig vanskelig. Hva tenker dere? Go for it, eller ikke? 

Spør tantebarnet til stefaren din, hun kan svare best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om, og hva assosierer dere med navnene Åse/Aase, Olea og Nordis? Hvilket liker dere best og hvorfor?

Jentenavn er helt umulig 😩

Anonymkode: 13c7f...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fantes en side før som het navnekarusellen, der man kunne skrive inn noen navn man likte også foreslo generatoren lignede navn. Ser denne er tatt bort og erstattet med navneguiden. Der får man enten random forslag eller kan gjøre noen valg som gutt/jente, lang/kort og starter med/inneholder/slutter på. Men jeg savner den "navn som ligner på"- funksjonen. Finnes det noe sånt? 

 

Anonymkode: d4443...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva synes dere om, og hva assosierer dere med navnene Åse/Aase, Olea og Nordis? Hvilket liker dere best og hvorfor?

Jentenavn er helt umulig 😩

Anonymkode: 13c7f...8cd

Synes Åse, Aase og Aasa er fine norske navn.  Olea og Nordis assosierer jeg egentlig ikke med noe, synes det er litt sære navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om, og hva assosierer dere med navnene Åse/Aase, Olea og Nordis? Hvilket liker dere best og hvorfor?

Jentenavn er helt umulig 😩

Anonymkode: 13c7f...8cd

Nordis var stilig! Olea er også fint, Åse er helt OK. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Muskath skrev:

Synes Åse, Aase og Aasa er fine norske navn.  Olea og Nordis assosierer jeg egentlig ikke med noe, synes det er litt sære navn. 

Ja, de er nok litt sære. Men norske og var populære i Norge på samme tid som Aase var populært. Mannen min synes litt som deg. Takk for svar :) 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Salka skrev:

Nordis var stilig! Olea er også fint, Åse er helt OK. :) 

Takk, det synes jeg også! Det er oppkalling etter noen som stod meg nær, så for meg er det et «vanlig navn», men jeg innser at ikke så mange heter det i dag. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om, og hva assosierer dere med navnene Åse/Aase, Olea og Nordis? Hvilket liker dere best og hvorfor?

Jentenavn er helt umulig 😩

Anonymkode: 13c7f...8cd

Nordis har jeg aldri hørt, men likte det :) Olea er fint, Åse liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker Åse. Det er kort og litt rampete. Dessuten er det lite brukt nå, men uten at jeg får gammel dame-assosiasjoner av det.

Olea blir litt for mye vokal-lyder for meg. Jeg få «motenavn-assosiasjoner» av det pga stilen, selv om det egentlig ikke er et vanlig navn. Det er mye vokaler for tiden, og «alle» jentenavn slutter på -a.

Nordis hadde jeg aldri hørt før, og likte det ikke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hva synes dere om, og hva assosierer dere med navnene Åse/Aase, Olea og Nordis? Hvilket liker dere best og hvorfor?

Jentenavn er helt umulig 😩

Anonymkode: 13c7f...8cd

Nordis blir liksom litt som Nordis-havet..., men går utifra at du også uttaler d'en i det navnet. Olea virker for meg litt merkelig, men Aase eller Åsa synes jeg er fint :) Åse var min barnehagetante og Aase var en av lærerne mine på videregående skole :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om, og hva assosierer dere med navnene Åse/Aase, Olea og Nordis? Hvilket liker dere best og hvorfor?

Jentenavn er helt umulig 😩

Anonymkode: 13c7f...8cd

Liker bedre Åsta, som er litt likt Åse, og eg liker godt Olea. Liker ikkje Dis-namn så Nordis nådde ikkje så høgt hos meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, det synes jeg også! Det er oppkalling etter noen som stod meg nær, så for meg er det et «vanlig navn», men jeg innser at ikke så mange heter det i dag. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Så koselig og fint med oppkalling. Ville kjørt på og brukt det jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...