Olava Skrevet 13. juli 2018 #6102 Skrevet 13. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva heter broren/søsteren til Kasper? Gjerne noe på K, men det er ikke et must. Anonymkode: 9df8f...84a Karina/Karine, Klara, Kamilla, Kassandra, Katharina, Kaia/Kaja/Kaya, Kaisa, Kira, Kristiane, Konstanse, Kornelia Kevin, Karsten, Kelvin, Konrad, Kristoffer, Kristian, Kato Bare ramset opp noen navn på K. Syns guttenavn kan være vanskeligere enn jentenavn, som man godt kan se her.. Enkelte av navnene syns jeg kanskje er penere med C rent skriftlig (Carina, Clara, Cassandra, Constanse, Cornelia, Cato, Christian, Conrad), men de fungerer like bra med K
HerKommerMummi Skrevet 13. juli 2018 #6103 Skrevet 13. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva heter broren/søsteren til Kasper? Gjerne noe på K, men det er ikke et must. Anonymkode: 9df8f...84a Klara eller Karmen
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #6104 Skrevet 14. juli 2018 Hvordan er en Siri? Anonymkode: 0d963...2b8
Gjest Crazydoglady Skrevet 14. juli 2018 #6105 Skrevet 14. juli 2018 Hjelp - trenger plutselig to guttenavn! Ser etter noe "halvpoplulært" som ikke er på topplista og ikke på lista over de særeste navnene. Disse liker vi (eller jeg): Askel, Iver, Emrik, Viktor, Ludvik, Ulrik, Martin, Birk. Og de veldig populære Jonas og Isak. Flere forslag? Dette er tvillinger og storesøster heter Erika.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #6106 Skrevet 14. juli 2018 Erika, Iver/Isak og Ulrik syntes jeg har samme tema og passer veldig bra sammen uten å være altfor likt. Anonymkode: d4443...258 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #6107 Skrevet 14. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er en Siri? Anonymkode: 0d963...2b8 Er på lista vår, synes det er et kjempefint navn. Friskt, normalt, ikke sukkersøtt Anonymkode: 42e3c...8dd
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #6108 Skrevet 14. juli 2018 Er det innafor å bruke navnet Vidkun idag? Det er så fint og synd om han kvalme, onde snøffelen Quisling skal ødelegge navnet til evig tid. Det er jo folk som heter Adolf og Anders også mener jeg. Adolf er vanlig i Sverige. Det er 15 menn som heter Vidkun idag. Anonymkode: 53169...3fc
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #6109 Skrevet 14. juli 2018 På 13.7.2018 den 2.06, Olava skrev: .... Jeg kjenner flere voksne Emil-er, så det fungerer veldig fint på voksne menn Even liker jeg best av lista deres. Lignende navn som jeg kommer på i farten er Levi, Henrik, Linus, Erik, Edvin. Edvin! Åå det likte jeg. Hunden til et familiemedlem heter det, men kjenner at det ikke gjør så mye for meg. Det er lagt til i lista, takk for tips Anonymkode: 60e95...9d8 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #6110 Skrevet 14. juli 2018 11 timer siden, Crazydoglady skrev: Hjelp - trenger plutselig to guttenavn! Ser etter noe "halvpoplulært" som ikke er på topplista og ikke på lista over de særeste navnene. Disse liker vi (eller jeg😞 Askel, Iver, Emrik, Viktor, Ludvik, Ulrik, Martin, Birk. Og de veldig populære Jonas og Isak. Flere forslag? Dette er tvillinger og storesøster heter Erika. Emrik og Jonas😀 Anonymkode: ded8b...29f 1
Muskath Skrevet 14. juli 2018 #6111 Skrevet 14. juli 2018 (endret) 11 hours ago, Crazydoglady said: Hjelp - trenger plutselig to guttenavn! Ser etter noe "halvpoplulært" som ikke er på topplista og ikke på lista over de særeste navnene. Disse liker vi (eller jeg😞 Askel, Iver, Emrik, Viktor, Ludvik, Ulrik, Martin, Birk. Og de veldig populære Jonas og Isak. Flere forslag? Dette er tvillinger og storesøster heter Erika. Sivert, Eirik, Edvard. Jeg synes Bjug er tøft, men kanskje litt sært. Ser at Eirik blir for likt Erika kanskje Endret 14. juli 2018 av Muskath
Eiliv Skrevet 15. juli 2018 #6112 Skrevet 15. juli 2018 (endret) På 12.7.2018 den 11.26, AnonymBruker skrev: Sliter virkelig med dette med navn. Venter en liten gutt. Hittil har vi snakket litt om Emil, Even og Aksel. Jeg liker Emil best, men tydeligvis er det veldig populært akkurat nå, og samboer syns det er litt for "søtt". Personlig syns jeg en ungdom og voksen godt kan hete Emil Tips om navn i samme gate? Lukas er ikke aktuelt. Anonymkode: 60e95...9d8 Even og Aksel er gode navn. Aksel kommer av Askjell, et gammelt og tradisjonelt navn, men er kanskje ikke aktuelt. Even er den danske varianten av Eivind som også er et fint navn. Eivind passer alle aldre. Jeg vil tippe at gata dere er i er litt stødige navn som en kan vokse i. Da mener jo jeg at tradisjonsnavn er rette veien å gå. Navn som Eivind, Ask, Eirik, Asbjørn, Torstein, Kjetil og Halldor funker fint for barn, ungdom og voksen. Ingen vil se rart på disse navna. Endret 15. juli 2018 av Eiliv 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #6113 Skrevet 15. juli 2018 På 14. juli 2018 den 13.00, AnonymBruker skrev: Er det innafor å bruke navnet Vidkun idag? Det er så fint og synd om han kvalme, onde snøffelen Quisling skal ødelegge navnet til evig tid. Det er jo folk som heter Adolf og Anders også mener jeg. Adolf er vanlig i Sverige. Det er 15 menn som heter Vidkun idag. Anonymkode: 53169...3fc Hadde blitt glad for svar. Anonymkode: 53169...3fc
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #6114 Skrevet 15. juli 2018 17 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde blitt glad for svar. Anonymkode: 53169...3fc Jeg syntes helt uavhengig av Quisling at Vidkun ikke er noe fint navn, så det er vanskelig å svare på. Samme med Adolf, det er jo ikke fint uavhengig av Hitler. Hadde det vært et finere navn så hadde det vært annerledes. For eksempel Josef Stalin, Josef Goebbels og Josef Mengele gjorde veldig mye dritt, men Josef er helt greit fint navn og har ingen problemer med det navnet, selv om det blir litt for bibelsk for min smak. Heinrich (Himmler) er ikke akkurat noe vanlig norskt navn, men Henrik er jo veldig vanlig. Anonymkode: d4443...258 3
Joppeline Skrevet 16. juli 2018 #6115 Skrevet 16. juli 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde blitt glad for svar. Anonymkode: 53169...3fc Vidkun synes jeg ikke er greit. Det er et svært sjeldent navn, hvor tilnærmet alle assosiasjoner folk i Norge har til navnet er at det var en av vår tids største landsforrædere. Hadde Vidkun vært et vanlig navn, som Anders, og evt Adolf i Sverige hadde jo assosiasjonene til folk vært annerledes. Derfor synes jeg ikke Vidkun bør brukes. Jeg er heller ikke sikker på om det ville bli godtatt. Etter min mening ville det i hvert fall være et navn som er «til vesentlg ulempe» for barnet. Personlig hadde jeg nok også tenk at foreldrene til en liten Vidkun hadde noe ekstreme politiske meninger. Dette kan godt være feil, men jeg tror ikke jeg ville vært den eneste til å tenke det. 5
Ullvott Skrevet 16. juli 2018 #6116 Skrevet 16. juli 2018 På 14.7.2018 den 13.00, AnonymBruker skrev: Er det innafor å bruke navnet Vidkun idag? Det er så fint og synd om han kvalme, onde snøffelen Quisling skal ødelegge navnet til evig tid. Det er jo folk som heter Adolf og Anders også mener jeg. Adolf er vanlig i Sverige. Det er 15 menn som heter Vidkun idag. Anonymkode: 53169...3fc Jeg mener at Vidkun fremdeles er et helt uaktuelt navn. Selv synes jeg det er et veldig fint navn, men jeg kunne aldri valgt det, på grunn av at det er svært belastet. Som @Joppeline også sier: Vidkun har aldri vært veldig vanlig. Derfor blir det også mye mer stigmatisert når noe først skjer. Hadde det vært et vanlig navn, ville det blitt normalisert mye raskere fordi det er så mange andre som er knyttet til navnet enn den ene onde.
Lumos Skrevet 16. juli 2018 #6117 Skrevet 16. juli 2018 Jeg synes både Adolf og Vidkun er helt uaktuelle navn å bruke i Norge. De er jo rimelig spesielle i og for seg, og assosiasjonene er bare helt grusomme. Vil tro at de går under belastede navn, som man kanskje ikke ville fått godkjent engang. 3
Gjest Stella Rose Skrevet 16. juli 2018 #6118 Skrevet 16. juli 2018 Vidkun kommer aldri til å bli akseptabelt i Norge, fælt navn er det også.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #6119 Skrevet 17. juli 2018 Vidkun er ikke greit. Quisling har blitt et utrykk, og du kan ta deg F på at det vil bli brukt mot ungen i oppveksten. Anonymkode: 1567d...38b 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #6120 Skrevet 17. juli 2018 På 13.7.2018 den 22.40, Olava skrev: Karina/Karine, Klara, Kamilla, Kassandra, Katharina, Kaia/Kaja/Kaya, Kaisa, Kira, Kristiane, Konstanse, Kornelia Kevin, Karsten, Kelvin, Konrad, Kristoffer, Kristian, Kato Bare ramset opp noen navn på K. Syns guttenavn kan være vanskeligere enn jentenavn, som man godt kan se her.. Enkelte av navnene syns jeg kanskje er penere med C rent skriftlig (Carina, Clara, Cassandra, Constanse, Cornelia, Cato, Christian, Conrad), men de fungerer like bra med K Kiara? Anonymkode: 0becf...aa1
Fremhevede innlegg