Gå til innhold

Hvorfor legger du/legger du ikke ut puppebilder på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg for min del ser ikke helt sammenligningen flere kommer med mellom en puppetråd på seksualitetsforumet på diskusjonsforumet Kvinneguiden og å se pupper på stranda på 90-tallet. Før hijabfeminist-beskyldningene hagler inn, så vil jeg poengtere at det jeg ikke forstår, er hvorfor man skal sammenligne nakenhet i seg selv, med nakenhet som er satt inn i tydelig seksualiserte rammer. Jeg kan komme på mye som skiller nakne pupper på stranda på 90-tallet og puppetråder på sexforumet, jeg.

Jeg kan for eksempel ikke helt huske at det satt en gjeng og sa til halvnakne kvinner på stranda at de var pulbare, proklamerte at grunnet synet av puppene deres var de på toppen av knullelista deres heretter, ei heller at noen lagde sånne fjes til dem :wow: over synet av nakne pupper. Men så er det vel sånn at man har en tendens til å rosemale fortiden, så det kan jo hende at det er noe vesentlig jeg har glemt angående seksualisert nakenhet på stranda på 90-tallet.

Der innrømmer du rett og slett at det er derfor dere har noe imot det. At menn foretrekker de med de fineste puppene og setter de opp på lista.over folk de vil ha sex med her inne. Var det jeg visste at det er sjalusi og misunnelse som ligger bak

Anonymous poster hash: 83aaf...cfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Olivia Benson

For the record, så gjelder mine bidrag i denne tråden både pupper og peniser, menn og kvinner. Utrolig at man må presisere dette da det kommer ganske klart frem av de fleste innlegg at det er en generell diskusjon, og at man ikke snakker om puppene til enkeltbrukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke vi som prøver å diskutere saklig slippe å ta ansvaret for de nedsettende kommentarene da? Eller mener du at alle som har bidratt i denne tråden har kommet med hets og ekle kommentarer?

Jeg vet ikke helt hvordan du får min kommentar til bli til at jeg mener at alle kommer med hets og ekle kommentarer.

Min post var nettopp ment for å dra tråden inn på et saklig spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dette som er den genuine bekymringen, så undres jeg over at det ikke er disse kommentarene som får pes, men de stakkars kvinnene som legger ut bildet... :opplyser:

Hadde korrigeringene kommet til upassende kommentarer kunne det faktisk vært en noenlunde sivilisert tråd. I stedet velges en masse nedsettende kommentarer rettet mot de stakkars bildeposterne.

De stakkars bildeposterne? Ja, for voksne mennesker klarer jo ikke å vurdere positive og negative konsekvenser ved å eksponere kroppen sin på den måten, stakkars. Når man legger ut slike bilder må man forvente at noen har et negativt syn på handlingen deres, og ytringsfriheten gir oss lov til å si vår mening, og jeg vil si at flertallet har vært både saklige og konstruktive i denne tråden :) Er lov å si i mot andre uten at det regnes som "mobbing".

Anonymous poster hash: 1010a...319

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Jeg vet ikke helt hvordan du får min kommentar til bli til at jeg mener at alle kommer med hets og ekle kommentarer.

Min post var nettopp ment for å dra tråden inn på et saklig spor.

Du ber jo Geit redegjøre for hvorfor kvinnene får pes? Hvorfor skal hun stå til rette for og forklare andres utsagn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jeg vet ikke helt hvordan du får min kommentar til bli til at jeg mener at alle kommer med hets og ekle kommentarer.

Min post var nettopp ment for å dra tråden inn på et saklig spor.

Men det kan du bare glemme at de forstår ;) vi må nok bare leve med dette! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg må gjenta flere av prinsippene mine i denne debatten fordi dem enten velger å overse dem eller at de rett og slett ikke forstår det.

Det nytter liksom ikke å diskutere, da vi blir fortalt konstant at "vi er jo bare kåte mannfolk som vil se pupper"...

Det handler om at noen ønsker å kontrollere hva andre gjør å sier her inne. Hvorfor har ikke de som driver og har ansvaret for KG stanset trådene? Hvorfor har det ikke kommet et forbud i reglementet at slike tråder er forbudt? Det er jo nettopp fordi det IKKE er det! Disse trådene ligger jo under nettopp seksualitet! Og under dette temaet kan det diskuteres allt om seksualitet....også tær og hender om noen finner dette seksuellt. Hvorfor er dette med bilder et så sårt tema blandt enkelte kvinner her inne? For JA...Det virker KUN å være kvinner som reagerer!

Har de en så sterk trang til å beskytte kvinners seksualitet kollektivt at de derfor reagerer? Jeg ser iallefall klare tegn til at flere her forakter andre kvinner fordi de har et friere syn på kroppen og sin egen seksualitet. Må være jævlig slitsom å skulle bære ALLE kvinners nettvett og kroppsansvar på sine skuldre? :(

Ja bare se på all galskapen blandt kvinner når det kommer til denne "fotballfrue". Det hagler med nedsettende kommentarer der fra kvinner som ikke tåler at andre damer syntes det er ok å få oppmerksomhet for kroppen sin. Virker som de føler et personlig ansvar for å "redde" kvinners rett til å ikke være glad i kroppen sin? Hva er det med kvinner som er slik? HVORFOR Holder ikke menn på med slikt? Det er ingen menn som gidder å lage sak ut av noe så patetisk! Du vil aldri finne det blandt menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De stakkars bildeposterne? Ja, for voksne mennesker klarer jo ikke å vurdere positive og negative konsekvenser ved å eksponere kroppen sin på den måten, stakkars. Når man legger ut slike bilder må man forvente at noen har et negativt syn på handlingen deres, og ytringsfriheten gir oss lov til å si vår mening, og jeg vil si at flertallet har vært både saklige og konstruktive i denne tråden :) Er lov å si i mot andre uten at det regnes som "mobbing".

Anonymous poster hash: 1010a...319

Du gir deg ikke?

Hadde du fulgt med litt hadde du sett at det som bildeposterne har blitt utsatt for er noe helt annet enn at noen sier sin mening. Meningsytring og personangrep er ikke det samme. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber jo Geit redegjøre for hvorfor kvinnene får pes? Hvorfor skal hun stå til rette for og forklare andres utsagn?

Hvis du leser min post en gang til kan det jo hende at du ser at det jeg egentlig etterlyser er hvorfor disse "siklepostene" ikke får pes, mer enn en redegjøring for hvorfor kvinnene får det.

Spesielt satt I lys av at det er disse "siklekommentarene" som seksualiserer tråden. I mitt hode er det da nettopp disse som er problemet og ikke bildene.

Jeg forutsetter at du også ser at det har vært lite kritikk mot de som faktisk "seksualiserer" tråden iht til deres definisjon. Tatt i betrakting at det etterhvert har blitt konkretisert at det nettopp er sksualiseringen som er problemet dere strir med og ikke nakenheten i seg selv synes jeg det er rart...

Er det mulig at noen av de ivrigste kommentatorene faktisk mener noe annet enn det de sier de mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

De stakkars bildeposterne? Ja, for voksne mennesker klarer jo ikke å vurdere positive og negative konsekvenser ved å eksponere kroppen sin på den måten, stakkars. Når man legger ut slike bilder må man forvente at noen har et negativt syn på handlingen deres, og ytringsfriheten gir oss lov til å si vår mening, og jeg vil si at flertallet har vært både saklige og konstruktive i denne tråden :) Er lov å si i mot andre uten at det regnes som "mobbing".

Anonymous poster hash: 1010a...319

Det som desverre virker å være sårt for veldig mange å forstå er jo at det ER ok for de som poster bilder , at andre ikke liker dette og at de sier sin mening. Det er INGEN her inne som har sagt noe om dette. Ingen har klaget på at andre stiller seg negative til puppetråder. Det de derimot ønsker er å slippe hatposter og nedsettende oppførsel fra dere. Det er bare så ufattelig trist at dere faktisk mener at dere har rett til å komme med kjipe kommentarer mot de andre,"for de fortjener det jo". Det er for meg et så ekstremt lavt sandkassenivå at jeg sliter med å godta det. Har dere ikke oppfattet enda at det som reageres på er kun den hatske og personforfølgende kritikken som har vært sterkt tilstede her inne?

Yttringsfrihet ja....man kan jo trekke rassistiske yttringer og jødehat f.eks under banneret ytringsfrihet, men dette skjønner vi jo dreier seg om normalt sundt bondevett!!! Slikt gjør man ikke og slik burde vi tenkt ang. netthets og skitkasting også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Hvis du leser min post en gang til kan det jo hende at du ser at det jeg egentlig etterlyser er hvorfor disse "siklepostene" ikke får pes, mer enn en redegjøring for hvorfor kvinnene får det.

Spesielt satt I lys av at det er disse "siklekommentarene" som seksualiserer tråden. I mitt hode er det da nettopp disse som er problemet og ikke bildene.

Jeg forutsetter at du også ser at det har vært lite kritikk mot de som faktisk "seksualiserer" tråden iht til deres definisjon. Tatt i betrakting at det etterhvert har blitt konkretisert at det nettopp er sksualiseringen som er problemet dere strir med og ikke nakenheten i seg selv synes jeg det er rart...

Er det mulig at noen av de ivrigste kommentatorene faktisk mener noe annet enn det de sier de mener?

Da tror jeg det er du som må lese tråden igjen. "siklekommentarene" har da fått masse kritikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der innrømmer du rett og slett at det er derfor dere har noe imot det. At menn foretrekker de med de fineste puppene og setter de opp på lista.over folk de vil ha sex med her inne. Var det jeg visste at det er sjalusi og misunnelse som ligger bak

Anonymous poster hash: 83aaf...cfa

Hehe, nei. Jeg tar jo høyde for at jeg kan ha vært uklar, men det jeg mente var at dette er et tegn på at nakenheten i "puppetråden" ikke helt kan sammenlignes med naturlig nakenhet i form av nakne pupper på ei nittitallsstrand. Det er en del som skiller disse to scenarioene, som for eksempel rammene rundt nakenheten.

Hvis noen ikke ser denne forskjellen, så er heller det et tegn på vår tids seksualisering av nakenhet. Altså, hvis det har gått såpass langt at man tror den seksualiserte nakenheten er den naturlige nakenheten.

Det er altså ikke slik at jeg så gjerne skulle ønske jeg var på toppen av pulelista til noen på KG. Tror du på ramme alvor at jeg (og flere andre) sitter og kommer på reelle argumenter og engasjerer oss i en tråd med disse, bare for å dekke over misnøyen vår med at noen menn på KG vil ha sex med andre enn oss? Wow.

Hvis det er dette som er den genuine bekymringen, så undres jeg over at det ikke er disse kommentarene som får pes, men de stakkars kvinnene som legger ut bildet... :opplyser:

Hadde korrigeringene kommet til upassende kommentarer kunne det faktisk vært en noenlunde sivilisert tråd. I stedet velges en masse nedsettende kommentarer rettet mot de stakkars bildeposterne.

Jeg ser jo at jeg skulle sitert i stedet for å skrive en post midt i tråden, men som jeg skrev til AB, dette innlegget var ment til å være et innspill til argumentet mot at puppetråden kunne sammenlignes med å se nakenhet i naturlig setting.

Siklekommentarene har likevel, etter hva jeg har sett, fått sin dose motstand og oppmerksomhet her i tråden. Derav noens frustrasjon om at dette egentlig handler om å ikke tåle menns seksualitet og tenningsmønster, antar jeg. Er det ikke det ene (sjalusi på andres pupper) så er det det andre (et ønske om å "feminisere" menn). :P

Det er da mye i denne tråden som er sivilisert? Som jeg skrev i et innlegg i natt, så er jeg helt enig i at det har vært en del over kanten i denne tråden, men det er da ikke kun hets her, akkurat.

Endret av Geit
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er skremmende er når grupperinger av damer rotter seg sammen for å farligjøre menns seksualitet og få dem femininisert slik mye av drivkraften virker å være her inne....."Oi en mann ser pupper og liker det...FAEN!!! ÆSJ! EKKELT!!"

Har de en så sterk trang til å beskytte kvinners seksualitet kollektivt at de derfor reagerer? Jeg ser iallefall klare tegn til at flere her forakter andre kvinner fordi de har et friere syn på kroppen og sin egen seksualitet. Må være jævlig slitsom å skulle bære ALLE kvinners nettvett og kroppsansvar på sine skuldre? :(

Jeg forutsetter at du også ser at det har vært lite kritikk mot de som faktisk "seksualiserer" tråden iht til deres definisjon. Tatt i betrakting at det etterhvert har blitt konkretisert at det nettopp er sksualiseringen som er problemet dere strir med og ikke nakenheten i seg selv synes jeg det er rart...

Er det mulig at noen av de ivrigste kommentatorene faktisk mener noe annet enn det de sier de mener?

Alle som ser at tråden handler om seksualisering av kvinnekroppen har ikke tatt feil. Her sier dere det jo selv.

Anonymous poster hash: 3293c...c7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Alle som ser at tråden handler om seksualisering av kvinnekroppen har ikke tatt feil. Her sier dere det jo selv.

Anonymous poster hash: 3293c...c7b

Men hvorfor et det så ille at kropper seksualiseres da? Både menn og kvinner? Et menneske er da så mye mer enn det selv om man syntes noen er seksuellt tiltrekkende. En jente jeg blir forelsket i har jeg jo også en sterk lyst til å ha sex med...betyr det at hun er redusert til en klump med kjøtt som jeg kan bruke? Nei hun er så mye mye mere enn det...seksualiteten er bare en liten del av et menneske. Noen virker å tro at at damer blir kjøttstykker, bare en mann syntes hun har vakker kropp eller flotte pupper...jeg syntes det er trist! Jeg trodde vi hadde kommet lenger....

nå har altså kvinners rettigheter kommet så langt i norge, men alikevel er det å ha et avslappet syn på egen kropp og sex fortsatt sårt og flaut for en god del av damene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper du ler nå fordi du oppdaget hvor teit den første tilbakemeldingen din ble utifra det jeg hadde som hensikt i første post ;)

Da tipper du feil ;) Jeg lo både av at du er så herlig hyklersk i måten du skriver til folk på og så lo jeg av den siste kommentaren min med det festlige ordspillet :nigo:

Anonymous poster hash: 4ff31...f7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Hehe, nei. Jeg tar jo høyde for at jeg kan ha vært uklar, men det jeg mente var at dette er et tegn på at nakenheten i "puppetråden" ikke helt kan sammenlignes med naturlig nakenhet i form av nakne pupper på ei nittitallsstrand. Det er en del som skiller disse to scenarioene, som for eksempel rammene rundt nakenheten.

Hvis noen ikke ser denne forskjellen, så er heller det et tegn på vår tids seksualisering av nakenhet. Altså, hvis det har gått såpass langt at man tror den seksualiserte nakenheten er den naturlige nakenheten.

Det er altså ikke slik at jeg så gjerne skulle ønske jeg var på toppen av pulelista til noen på KG. Tror du på ramme alvor at jeg (og flere andre) sitter og kommer på reelle argumenter og engasjerer oss i en tråd med disse, bare for å dekke over misnøyen vår med at noen menn på KG vil ha sex med andre enn oss? Wow.

Jeg ser jo at jeg skulle sitert i stedet for å skrive en post midt i tråden, men som jeg skrev til AB, dette innlegget var ment til å være et innspill til argumentet mot at puppetråden kunne sammenlignes med å se nakenhet i naturlig setting.

Siklekommentarene har likevel, etter hva jeg har sett, fått sin dose motstand og oppmerksomhet her i tråden. Derav noens frustrasjon om at dette egentlig handler om å ikke tåle menns seksualitet og tenningsmønster, antar jeg. Er det ikke det ene (sjalusi på andres pupper) så er det det andre (et ønske om å "feminisere" menn). :P

Det er da mye i denne tråden som er sivilisert? Som jeg skrev i et innlegg i natt, så er jeg helt enig i at det har vært en del over kanten i denne tråden, men det er da ikke kun hets her, akkurat.

Nei det er helt riktig...det har ikke bare vært hets og skitkommentarer...har vært veldig mye bra og voksent også. Men når debatten har dreiet over på delen som handler om nettopp hetsepostene, så faller det seg naturlig at det er nettopp de få postene som blir tema. De positive kommentarene går liksom litt i glemmeboka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Da tipper du feil ;) Jeg lo både av at du er så herlig hyklersk i måten du skriver til folk på og så lo jeg av den siste kommentaren min med det festlige ordspillet :nigo:

Anonymous poster hash: 4ff31...f7b

Interessant at du kaller meg hykler...det vil si at du tror jeg mener noe annet enn det jeg sier her...og det sier jo allt om deg gjør det ikke? Forutinntatte holdninger og meninger du gjør deg opp om andre du absolutt ikke kjenner. Og på toppen av dette sitter du nærmest å skryter og fråtser i at du ler av meg for meningene mine som jeg tross allt legger frem for deg på en respektabel måte. Dette kjennetegner folk som har tapt en debatt! Når man er tom for argumenter tyr man til latterligjøring av meningsmotstandere og hersketeknikk. Lykke til videre i livet frøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Heartbeat

Det som desverre virker å være sårt for veldig mange å forstå er jo at det ER ok for de som poster bilder , at andre ikke liker dette og at de sier sin mening. Det er INGEN her inne som har sagt noe om dette. Ingen har klaget på at andre stiller seg negative til puppetråder. Det de derimot ønsker er å slippe hatposter og nedsettende oppførsel fra dere. Det er bare så ufattelig trist at dere faktisk mener at dere har rett til å komme med kjipe kommentarer mot de andre,"for de fortjener det jo". Det er for meg et så ekstremt lavt sandkassenivå at jeg sliter med å godta det. Har dere ikke oppfattet enda at det som reageres på er kun den hatske og personforfølgende kritikken som har vært sterkt tilstede her inne?

Yttringsfrihet ja....man kan jo trekke rassistiske yttringer og jødehat f.eks under banneret ytringsfrihet, men dette skjønner vi jo dreier seg om normalt sundt bondevett!!! Slikt gjør man ikke og slik burde vi tenkt ang. netthets og skitkasting også.

Tror de rett og slett VIL misforstå deg! Forøvrig helt enig med deg. Flott skrevet :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at du kaller meg hykler...det vil si at du tror jeg mener noe annet enn det jeg sier her...og det sier jo allt om deg gjør det ikke? Forutinntatte holdninger og meninger du gjør deg opp om andre du absolutt ikke kjenner. Og på toppen av dette sitter du nærmest å skryter og fråtser i at du ler av meg for meningene mine som jeg tross allt legger frem for deg på en respektabel måte. Dette kjennetegner folk som har tapt en debatt! Når man er tom for argumenter tyr man til latterligjøring av meningsmotstandere og hersketeknikk. Lykke til videre i livet frøken

Takk, det samme HarryDotter! :)

Anonymous poster hash: 4ff31...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som desverre virker å være sårt for veldig mange å forstå er jo at det ER ok for de som poster bilder , at andre ikke liker dette og at de sier sin mening. Det er INGEN her inne som har sagt noe om dette. Ingen har klaget på at andre stiller seg negative til puppetråder. Det de derimot ønsker er å slippe hatposter og nedsettende oppførsel fra dere. Det er bare så ufattelig trist at dere faktisk mener at dere har rett til å komme med kjipe kommentarer mot de andre,"for de fortjener det jo". Det er for meg et så ekstremt lavt sandkassenivå at jeg sliter med å godta det. Har dere ikke oppfattet enda at det som reageres på er kun den hatske og personforfølgende kritikken som har vært sterkt tilstede her inne?

Yttringsfrihet ja....man kan jo trekke rassistiske yttringer og jødehat f.eks under banneret ytringsfrihet, men dette skjønner vi jo dreier seg om normalt sundt bondevett!!! Slikt gjør man ikke og slik burde vi tenkt ang. netthets og skitkasting også.

Så du sammenligner du det å være kritisk til puppebilder med rasistiske ytringer? Jeg vil nå si at rasistiske ytringer og jødehat er mye, mye alvorligere. Om noen i denne tråden ikke har vist "normalt sunt bondevett", så er det like mye fra dere som er positive til slike tråder/bilder mot oss som har en annen mening!

Anonymous poster hash: 1010a...319

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sammenligner du det å være kritisk til puppebilder med rasistiske ytringer? Jeg vil nå si at rasistiske ytringer og jødehat er mye, mye alvorligere. Om noen i denne tråden ikke har vist "normalt sunt bondevett", så er det like mye fra dere som er positive til slike tråder/bilder mot oss som har en annen mening!

Anonymous poster hash: 1010a...319

Forresten så finnes det unntak i ytringsfriheten som gjør at man IKKE kan bruke ytringsfrihet som argument for å komme med f.eks rasistiske ytringer.

Anonymous poster hash: 1010a...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...