Gå til innhold

Hvitløk ruger på en mini


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Wohoo :danse: Tror på at det var en kombo av ikke så fullt system, og litt mat sent på kvelden :jepp: Jeg har også spydd fordi det ble FOR fullt i systemet, når jeg trodde jeg var sulten og spiste ekstra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får prøve å følge alle de tipsene i kveld også og se om de hjelper! Det med pute under magen vet jeg ikke om hjelper på kvalmen i seg selv, men jeg hadde det mye i starten fordi det var ubehagelig ellers. Nå er den så stor at den ligger fint ned i madrassen på egenhånd, hehe.

Bra at du føler deg så mye bedre i dag i alle fall! Da får du ladet batteriene før den nye uka begynner :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puten er vel ment for at det ikke skal være så hardt trykk mot magen, som dermed forårsaker kvalme.

Har hatt en kjempedag så langt! Måtte kaste opp litt istad, men det var lite. Energien har vært høy og har fått gått meg en tur (i regnvær) og gjort litt avslapningsyoga :biggrin: tok meg også en lang og varm dusj med litt spabehandling :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pute under magen fungerer her også:) det er det trykket på magen som blir mindre, og trykk mot magen betyr i alle fall kvalme her!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen din Hvitløk?:)

Formen er så som så. Har blitt sykemeldt 50% slik at jeg kan ta rolige morgener, siden det er da kvalmen er verst.

Har bestilt time til tidlig ul :hoppe: bare 19 dager til!

Når bør man ringe jordmor egentlig? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg tar kontakt med jordmor etter å ha vært på første svangerskapskontroll hos fastlegen ;) Tror ikke (håper ikke) at det er problemer med å få tid hos jordmor i området.

Så moro med tidlig UL! Tror jeg må få bestilt meg jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:) da kan du i alle fall ta det i ditt tempo om morgenene:)

Så kjekt med tidlig ul! Hvor langt er du på vei da?

Jordmor ringte jeg i uke 7. Mest fordi jeg hadde hørt det var vanskelig å få time og jeg ville gjerne tidlig:) det stemte at det var vanskelig å få time her. De sa jeg kunne ringe tilbake i slutten av denne mnd så hadde nok ikke fått time før etter uke 20. Valgte da privat jordmor, noe jeg er glad for:) hun har tid til alt og jeg hadde første time i uke 8. Synes det var godt å snakke med noen som forsto den intense kvalmen. Første gang jeg ble innlagt var hun aktiv med å hjelpe meg ifht det. Hadde en fastlege som var bortreist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:) da kan du i alle fall ta det i ditt tempo om morgenene:)

Så kjekt med tidlig ul! Hvor langt er du på vei da?

Jordmor ringte jeg i uke 7. Mest fordi jeg hadde hørt det var vanskelig å få time og jeg ville gjerne tidlig:) det stemte at det var vanskelig å få time her. De sa jeg kunne ringe tilbake i slutten av denne mnd så hadde nok ikke fått time før etter uke 20. Valgte da privat jordmor, noe jeg er glad for:) hun har tid til alt og jeg hadde første time i uke 8. Synes det var godt å snakke med noen som forsto den intense kvalmen. Første gang jeg ble innlagt var hun aktiv med å hjelpe meg ifht det. Hadde en fastlege som var bortreist...

Er 11+2 når jeg har timen. Skulle gjerne ha hatt tidligere for folk begynner å skjønne det nå. Har allerede fått ganske synlig mage (oppblåst deluxe), men det kombinert med kvalme og brekninger, så er det vanskelig å skjule det. Hadde vært greit å se at det gikk fint med magebeboeren før alt for mange får vite det.

Får du dekket timene hos privat jordmor? Tror jeg venter med å ringe til etter første svangerskapskontroll om halvannen uke. Tror jordmordekningen her er relativt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 11+2 når jeg har timen. Skulle gjerne ha hatt tidligere for folk begynner å skjønne det nå. Har allerede fått ganske synlig mage (oppblåst deluxe), men det kombinert med kvalme og brekninger, så er det vanskelig å skjule det. Hadde vært greit å se at det gikk fint med magebeboeren før alt for mange får vite det.

Får du dekket timene hos privat jordmor? Tror jeg venter med å ringe til etter første svangerskapskontroll om halvannen uke. Tror jordmordekningen her er relativt ok.

Ser den:) greit med en bekreftelse:)

Nei, må betale selv.. Men synes det er verdt det, er jo uansett ikke mange timene til sammen i løpet av svangerskapet:) betaler 350 per time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så ille lillemeg90. Får vurdere det dersom det ikke er noe ledig her.

Måtte kjøpe meg mammaklær i dag. Nå strammer mine bukser så fælt at jeg kun klarer å bruke tights og yogabuksen min. Vet det ikke er babymage ennå, men alternativet var å kjøpe vanlige bukser i en større størrelse. Tenkte det var liksågreit å kjøpe mammabukser nå siden det ikke er mange ukene før jeg trenger det uansett :) så innmari behagelige de var ;) men magen synes jo enda mer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe .ja man får en ekstra bump av buksene! Nå synes jeg egentlig det er litt koslig, men var ikke like koslig rundt uke 9-10:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så ille lillemeg90. Får vurdere det dersom det ikke er noe ledig her.

Måtte kjøpe meg mammaklær i dag. Nå strammer mine bukser så fælt at jeg kun klarer å bruke tights og yogabuksen min. Vet det ikke er babymage ennå, men alternativet var å kjøpe vanlige bukser i en større størrelse. Tenkte det var liksågreit å kjøpe mammabukser nå siden det ikke er mange ukene før jeg trenger det uansett :) så innmari behagelige de var ;) men magen synes jo enda mer :fnise:

Utrolig forskjellig fra person til person når man må kjøpe mammabukser. Jeg kjøpte jo i uke 9, og da var bumpen allerede ganske synlig. Og, som du sier, bumpen syns bare enda mer i mammabukse! Var dumt mtp at jeg ønsket å skjule det litt lenger, men jeg var veldig stolt likevel ;):hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig forskjellig fra person til person når man må kjøpe mammabukser. Jeg kjøpte jo i uke 9, og da var bumpen allerede ganske synlig. Og, som du sier, bumpen syns bare enda mer i mammabukse! Var dumt mtp at jeg ønsket å skjule det litt lenger, men jeg var veldig stolt likevel ;):hjerte:

Ja, synes det er rart når man leser om de som kjøper mammaklær i uke 18. Men, heller komfort enn å måtte slite med trange, gnagende bukser ;)

Merker at folk ser det nå. Traff et vennepar i går som vi fortalte det til, og hun sa hun så det på meg, men hadde ikke turt å spørre i tilfelle jeg bare hadde spist litt ekstra mye de siste ukene :fnise: hadde egentlig håpet på å kunne skjule det til tidlig ul i tilfelle noe er/går galt, men som du sier Spiremor: man er litt stolt av bumpen sin (når folk vet det og ikke bare tror du er tjukk) ;)

Edit: skrivefeil

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er SÅÅÅÅ godt å gå i mammabukser :nigo: Jeg kjøpte ikke mammabukse før jeg var 22 uker på vei eller noe tror jeg, men jeg går aldri i olabukse ellers da, bare joggebukse, derfor det gikk greit så lenge :jepp:

Jeg har fått et par overraskede blikk nå når jeg går rundt på kjøpesenteret jeg jobber på "i sivil" siden jeg er sykemeldt :P Forkleet jeg har hatt på meg på jobb skjuler en del, så noen har sagt at de kanskje mistenkte det, men ikke hadde sett det ordentlig :P Eller når jeg sa til en stamkunde at jeg hadde fått bekkenløsning, han kom og hilste på når jeg og sjefen hadde møte om sykemeldinga, så spurte han "Er det noe på gang, eller?" :fnise:

Blir nok bra med tidlig ul :nigo: Og koselig å ha sagt det til et vennepar :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ, nå begynte jeg å tenke på MA :( både gruer og gleder meg til ul nå. Tenk om mini ikke lever lengre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå kjenner jeg at tiden frem mot første svangerskapskontroll og toxotest 10+1 og tidlig ul 11+2 går fryktelig sakte :P Det er da jeg får vite om alt er bra med mini og om jeg har blitt smittet av toxo.

Når jeg regner uker, så har jeg tatt utgangspunkt i EL-termin (siden jeg vet når EL var), men hvis jeg regner ut fra menstermin, så er jeg 9+1 i dag. Føler jeg har lov å si jeg er ni uker nå :ler:

Har sortert babyklær vi har arvet i dag. Var lite i 50-68 som var pent, men hvis det blir jente har vi tre esker med klær fra str 92 og oppover ;) greit å ha litt klær i bakhånd, men vil kjøpe en del selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye symptomer er forresten: halsbrann og svimmelhet. Spiste nachos til middag og har skikkelig halsbrann nå. Tror jeg kjente ligamemtsmerter i lysken i stad også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig med arveklær, altså! Her er det myyyye arvetøy, og noe vi har kjøpt selv. Det er helt greit, for da kan vi heller supplere med det vi ønsker oss, og så har vi omtrent alt det som er viktig allerede. Har i alle fall altfor mange luer, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...