Gå til innhold

Hvitløk ruger på en mini

Hvitløk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Lenge siden jeg skrev noe her sist. Er innom og leser litt i andres dagbøker, men er ikke så flink til å legge igjen spor. Orker ikke å skru på dataen, så sitter på mobilen :P

I dag er det akkurat 11 uker til termin :hoppe: måtte de ukene gå fort! Er ganske lei av å være gravid nå. Kvalm, trøtt og kranglete bekken. Føler meg ganske tung om dagen og merker godt de 12 kg som har krøpet seg på. Det er jo min feil, for har hatt litt for stor lyst på sjokoladekjeks :fnise: vi skal på middag til foreldrene mine etterpå og da blir det dessert. Men fra og med i morgen blir det skjerpings ;)

Legetime i morgen for vurdering av sykemelding. Er så spent på hva hun sier og om jeg klarer å overbevise henne om at jeg ikke kommer til å klare jobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra legen. Hun så på gangen min at jeg ikke burde dra tilbake på jobb, så da ble jeg sykemeldt frem til permisjonsstart. Det er på en måte godt, men på en annen måte veldig trist. Tenker jo på å bytte jobb i løpet av permisjonen, så hvis det blir en realitet, så har jeg faktisk hatt min siste arbeidsdag der jeg jobber nå. Det er skikkelig vemodig å tenke på!

Etterpå er det akupunkturtime, men før den tid lurer jeg på om jeg skal sette meg ut på terrassen når sola kommer rundt hjørnet. Hvis jeg pakker meg inn i mange tepper og har et par puter i stolen, tror jeg ikke det er noen fare for å bli forkjøla :)

Merker at mini begynner å bli lang inni magen. Hadde skikkelig problemer med å kjøre til legekontoret i dag, for jeg hadde en fot (eller en annen kroppsdel) oppi ribbeinet slik at jeg måtte lene meg bakover. Klarte ikke å bøye meg fremover :fnise:

Merket også at magen er jammen meg en samtaleåpner også. Satt på venteværelse hos legen i nesten en time (det er alltid forsinkelser der :dry: ) og kom i snakk med ei som satt ved siden av meg. Hun var visst også gravid, men bare i tredje måned. Veldig koselig å prate med noen siden det tok så lang tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra legen. Hun så på gangen min at jeg ikke burde dra tilbake på jobb, så da ble jeg sykemeldt frem til permisjonsstart. Det er på en måte godt, men på en annen måte veldig trist. Tenker jo på å bytte jobb i løpet av permisjonen, så hvis det blir en realitet, så har jeg faktisk hatt min siste arbeidsdag der jeg jobber nå. Det er skikkelig vemodig å tenke på!

Etterpå er det akupunkturtime, men før den tid lurer jeg på om jeg skal sette meg ut på terrassen når sola kommer rundt hjørnet. Hvis jeg pakker meg inn i mange tepper og har et par puter i stolen, tror jeg ikke det er noen fare for å bli forkjøla :)

Merker at mini begynner å bli lang inni magen. Hadde skikkelig problemer med å kjøre til legekontoret i dag, for jeg hadde en fot (eller en annen kroppsdel) oppi ribbeinet slik at jeg måtte lene meg bakover. Klarte ikke å bøye meg fremover :fnise:

Merket også at magen er jammen meg en samtaleåpner også. Satt på venteværelse hos legen i nesten en time (det er alltid forsinkelser der :dry: ) og kom i snakk med ei som satt ved siden av meg. Hun var visst også gravid, men bare i tredje måned. Veldig koselig å prate med noen siden det tok så lang tid :)

Sikkert både rart og godt å bli sykemeldt ut svangerskapet ja..

Det der er en rar følelse;) Lille her ligger å presser rumpa si oppi ribbeina mine på ene siden hele tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert både rart og godt å bli sykemeldt ut svangerskapet ja..

Det der er en rar følelse;) Lille her ligger å presser rumpa si oppi ribbeina mine på ene siden hele tiden :P

Hehe, auu! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det beste å tenke på bekkenet nå, selv om det er kjedelig å sitte hjemme. :klemmer:

Heldigvis ikke så altfor lenge igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det beste å tenke på bekkenet nå, selv om det er kjedelig å sitte hjemme. :klemmer:

Heldigvis ikke så altfor lenge igjen :)

Nei, er bare 8 uker til permisjon :) skal ta meg en tur på biblioteket og låne litt bøker, så går kanskje tiden litt fortere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å lade opp til babyen kommer :) selv om jeg skjønner følelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bli sykmeldt til permisjonen er ganske rart og trist mtp jobben, men jeg husker at jeg etter noen dager kjente veldig på det at skuldrene senket seg. Det var ikke lenger behov for å sette opp et blidt ansikt overfor barna på jobb og å late som at det ikke gjorde vondt uansett hva jeg gjorde. Akkurat den følelsen er ganske god :)

Håper du fikk tak i noen spennende bøker på biblioteket!

Kan jeg spørre hva slags jobbytte du vurderer? Bytte arbeidsplass eller snakker vi nytt yrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å bli sykmeldt til permisjonen er ganske rart og trist mtp jobben, men jeg husker at jeg etter noen dager kjente veldig på det at skuldrene senket seg. Det var ikke lenger behov for å sette opp et blidt ansikt overfor barna på jobb og å late som at det ikke gjorde vondt uansett hva jeg gjorde. Akkurat den følelsen er ganske god :)

Håper du fikk tak i noen spennende bøker på biblioteket!

Kan jeg spørre hva slags jobbytte du vurderer? Bytte arbeidsplass eller snakker vi nytt yrke?

Nå har jo jeg vært 100% sm siden midten av januar, så det blir ikke så stor overgang i hverdagen. Men jeg kjenner at i dag er jeg mer rolig og det er godt å ikke ha den usikkerheten lengre: skal jeg tilbake på jobb eller ikke? Kjenner det daglig i bekkenet og etter at jeg hadde vært på besøk på jobb forrige uke måtte jeg bruke krykker i to dager. Presset meg litt mer enn hva jeg gjør hjemme akkurat den dagen, men ikke mer enn hva jeg ville ha gjort på en normal arbeidsdag. Så kjenner jo at jeg ikke hadde klart meg uten sykemeldingen.

Jeg vil egentlig bytte yrke :sjenert: når mini kommer vil jeg gjerne ha en jobb som ikke involverer at jeg må sitte med arbeidet på kveldene og i helgene. Vet jo at kollegaene mine får til å kombinere yrket og familieliv, men på søndag kveld vil jeg heller slappe av enn å måtte jobbe. Vil gjerne ha en 8-16 jobb ;)

Redigert for å unngå gjenkjennelse

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der sjokoladeavvendingen jeg hadde planlagt denne uka er herved utsatt til i morgen :fnise: i går ble det to sjokolader jeg fant i godtehylla på kjøkkenet, i dag fant jeg en pose kakao da jeg rydda. Den gikk snart ut på dato, så måtte jo drikke den opp :fnise: skal være flink i morgen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du tenkt noe på hva du vil gjøre, hvilken retning du vil gå i? :)

Kanskje noe mer administrativt, men må se litt hva slags muligheter jeg har med utdanningen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker :hoppe:

I går ble jeg nesten redd fødselen var i gang. Fikk en kraftig klem av et barn rundt livet og det gjorde skikkelig vondt. Sa til han at man måtte klemme forsiktig, men han klemte til. Hadde vondt i magen i et par timer i går. Vurderte å ringe jordmor, men det ga seg og mini har vært veldig aktiv etter det. Så satser på at det gikk fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :hoppe:

Så bra det gav seg!:) ikke noe kjekt å gå rundt å stusse slik på om man burde ta kontakt eller ei..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...