Gå til innhold

Dine beste spoilere for The Walking Dead, sesong 5?


Mann 42

Anbefalte innlegg

Forresten. Hvor langt er tv-serien kommet? Hvilket blad er historien som går på tv nå basert på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du må lese deg opp på hvordan folk som blir utsatt for vold av partner knytter seg til dem selvom de er tyranner...

Anonymous poster hash: 80d1d...321

Er ikke født igår. Men når det går noen år etter at de har kommet seg unna, ser det gjerne hvordan forholdet egentlig var. Men hun løy sikkert for å fremstå mest mulig perfekt og ukomplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. Hvor langt er tv-serien kommet? Hvilket blad er historien som går på tv nå basert på?

Tror Mann 42 skrev for noen sider tilbake at de er omtrent i utgave 69(?) nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Mann 42 skrev for noen sider tilbake at de er omtrent i utgave 69(?) nå.

De kommer til Alexandria på slutten av bok 6, altså ca rundt nr 70. Det er litt vanskelig for meg å si, for bøkene er inndelt i kapitler, ikke nummere. Hvert kapittel omfatter flere utgivelser av tegneserien. Men bok 6 løper til nr 72.

Så om de skulle fulgt utgivelsene slavisk, ville The Walking Dead være litt over halvveis i historien slik den er fortalt i tegneserien. Kan vi håpe på fulle 10 sesonger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Har alt kommet i gang med lesingen, de har nettopp inntatt fengselet. Frem til nå har det jo vært en del endringer sammenlignet med hvordan det var i serien. Heldigvis så var tiden på gården kort i bladene, for i serien var det jo en forferdelig kjedelig tid som varte lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en følelse av at de ikke dreper Glenn.

Av de opprinnelige fra den første leiren er det nå kun Daryl, Carol, Glenn, Rick og Carl igjen. Sist noen av de opprinnelige ble drept var det Andrea som røyk med, og hun har jo vært isolert fra vår gjeng siden de var hos Hershel på hans gård.

Har bare en følelse av at de kommer til å spille mer på disse opprinnelige litt lengre, og føler at TV-dramaet trenger bl.a. forholdet mellom Glenn og Maggie. Her er jo potensial for nok en zombiegraviditet, ettersom de var adoptivforeldre i tegneserien så er det mulig de gir dem sjansen på annet vis.

Tror Sascha eller Michonne blir evt de neste av vår gjeng som ryker. Lite bånd til andre i gruppa.

Dette er hva jeg tror. Men jeg håper de røsker til og rører skikkelig rundt i gruppedynamikken. Det vil gjøre neste sesong mer spennende å følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en følelse av at de ikke dreper Glenn.

Av de opprinnelige fra den første leiren er det nå kun Daryl, Carol, Glenn, Rick og Carl igjen. Sist noen av de opprinnelige ble drept var det Andrea som røyk med, og hun har jo vært isolert fra vår gjeng siden de var hos Hershel på hans gård.

Har bare en følelse av at de kommer til å spille mer på disse opprinnelige litt lengre, og føler at TV-dramaet trenger bl.a. forholdet mellom Glenn og Maggie. Her er jo potensial for nok en zombiegraviditet, ettersom de var adoptivforeldre i tegneserien så er det mulig de gir dem sjansen på annet vis.

Tror Sascha eller Michonne blir evt de neste av vår gjeng som ryker. Lite bånd til andre i gruppa.

Dette er hva jeg tror. Men jeg håper de røsker til og rører skikkelig rundt i gruppedynamikken. Det vil gjøre neste sesong mer spennende å følge.

Jeg har en følelse av at jeg blir veldig lei meg dersom de dreper Glenn. Men jeg ble veldig lei meg da de drepte Gale også, flere sesonger før tida. Og jeg er veldig skeptisk til at Michonne skal miste livet, for hun er en sentral person gjennom hele tegneserien og en elsket figur. Iallfall er jeg intenst begeistret for henne. Ikke er hun så lett å kverke heller.

Glenn og Maggie skulle etter planen få en bolle i ovnen ganske snart, så vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også se Michonne videre. Men, som du sier, de viker mye fra tegneserien. Det er egentlig fint, så holdes alle i spenning.

.. Også liker jeg hr Dixon svært godt, så han alene er en god grunn til å synes det er greit at historiene spriker veldig fra papir til TV-skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig at Daryl ikke dør. Han er absolutt favoritten min. Hard utenpå og myk inni.

Jeg ble så glad da jeg så hvilken jobb han fikk, det var det jeg håpet på skulle skje. En viktig jobb som han kommer til å være flink til.

I tillegg synes jeg han er en god motvekt til Rick. Så håper virkelig ikke det er han som dør. Bortsett fra han så spiller det ingen rolle hvem som blir borte i sesongavslutningen.

Btw : Carol skremmer livet av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig at Daryl ikke dør. Han er absolutt favoritten min. Hard utenpå og myk inni.

Jeg ble så glad da jeg så hvilken jobb han fikk, det var det jeg håpet på skulle skje. En viktig jobb som han kommer til å være flink til.

I tillegg synes jeg han er en god motvekt til Rick. Så håper virkelig ikke det er han som dør. Bortsett fra han så spiller det ingen rolle hvem som blir borte i sesongavslutningen.

Btw : Carol skremmer livet av meg.

Ja, det blir interessant å se hvor Carol går etter hvert. Men hun er jo snill også, da. Det er jo ikke som at hun ikke har følelser. Og så er hun jo veldig omsorgsfull overfor Daryl. Det må da telle?

Oooog hun var ikke BARE slem med den lille gutten som oppdaget henne på våpenlageret. Hun sa riktig nok at hvis han sladret så kom han kanskje en dag til å våkne opp og ikke være i sengen sin men bundet til et tre ute i skogen hvor han ville bli spist levende av zombier. Men hvis han holdt kjeft, ville det ikke skje noe som helst. Men han ville få kjeks. Masse kjeks, til og med. God på bunnen, altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir interessant å se hvor Carol går etter hvert. Men hun er jo snill også, da. Det er jo ikke som at hun ikke har følelser. Og så er hun jo veldig omsorgsfull overfor Daryl. Det må da telle?

Oooog hun var ikke BARE slem med den lille gutten som oppdaget henne på våpenlageret. Hun sa riktig nok at hvis han sladret så kom han kanskje en dag til å våkne opp og ikke være i sengen sin men bundet til et tre ute i skogen hvor han ville bli spist levende av zombier. Men hvis han holdt kjeft, ville det ikke skje noe som helst. Men han ville få kjeks. Masse kjeks, til og med. God på bunnen, altså.

Jeg likte best da hun sa " I know what I would choose" etter hun har gitt han alternativene, mens hun smiler et sykt/barnslig smil. Mohahaahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte best da hun sa " I know what I would choose" etter hun har gitt han alternativene, mens hun smiler et sykt/barnslig smil. Mohahaahahaha

Join the dark side! We have cookies..... :twisted:

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer til Alexandria på slutten av bok 6, altså ca rundt nr 70. Det er litt vanskelig for meg å si, for bøkene er inndelt i kapitler, ikke nummere. Hvert kapittel omfatter flere utgivelser av tegneserien. Men bok 6 løper til nr 72.

Så om de skulle fulgt utgivelsene slavisk, ville The Walking Dead være litt over halvveis i historien slik den er fortalt i tegneserien. Kan vi håpe på fulle 10 sesonger?

Er tegneserien avsluttet? En ordentlig avslutning liksom, uten muligheter for fortsettelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er tegneserien avsluttet? En ordentlig avslutning liksom, uten muligheter for fortsettelse?

Nei, ikke på langt nær. Jeg vet ikke riktig om det er planlagt noen avslutning. Undertitelen er "A continuing story of survival horror".

Det er utgitt nærmere 140 blader, og de kommer en gang i måneden. Så langt har ikke Kirkman tørket ut, og historien til dags dato ser ut til å ha bra momentum.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller får Rick bare dypere og dypere iscenesatt stemme? :P



Anonymous poster hash: 80d1d...321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller får Rick bare dypere og dypere iscenesatt stemme? :P

Anonymous poster hash: 80d1d...321

Haha, jeg tenkte noe lignende. Det fikk meg til å se de to første sesongene om igjen. Tror han bare har blitt mer fåmælt og bastant, og mindre... Diplomatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, ikke på langt nær. Jeg vet ikke riktig om det er planlagt noen avslutning. Undertitelen er "A continuing story of survival horror".

Det er utgitt nærmere 140 blader, og de kommer en gang i måneden. Så langt har ikke Kirkman tørket ut, og historien til dags dato ser ut til å ha bra momentum.

"MOOM". Call me ALPHA. "Ok, alpha"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"MOOM". Call me ALPHA. "Ok, alpha"

Det blir spennende å se hva som skjer videre. Carl måtte jo selvsagt forelske seg i en jente som overlever ved å kle seg ut som en zombie. Og datter av selve zombiedronninga, no less.

Bad trip-versjonen av Romeo og Julie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her var en grusomt blodig episode.......!

Liker ikke hvordan Carol med en gang kommer til konklusjonen om at det er Pete som slår Jessie. Hun virker ikke som et offer, fremtoningen hennes er altfor sterk. Men Pete derimot... Han virker helt nedbrutt og redd. Jeg har en uggen følelse når det gjelder Jessie...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette sesongfinale?

Anonymous poster hash: 1e3f6...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...