Gå til innhold

Finnes det håp for meg?


WubWub

Anbefalte innlegg

Handle gaver til chattevenner/internettvenner? Er du rusk, mann??

Det er jo bare å tillate feil type mennesker å stikke sugerøret sitt rett i lommeboken din.

Ekte venner nekter å motta den typen gaver uansett hvor dårlig stelt det er med dem.

Alle mennesker har noe å tilføre andre, men du har helt feil fokus.

Hvilken type jente har du lyst på? En som er glitzy, som du kan vise frem, eller en du kan bli gammel med - som tar deg som du er?

jeg begynner lure litt på om jeg er rusk ja.

grunnen til at jeg ble aktiv her inne på kvinneguiden her for 2 uker siden var fordi hu eneste jeg har hatt kontakt med i 8 år gav meg forbud mot å ta kontakt med hu igjen.

hu sa "christian du er blitt gal på ekte. jeg kjenner deg godt og det er som om lyset er på men ingen er hjemme hos deg lenger. alle samtaler vi har nå om dagene er som monologer, du leser det jeg skriver men du forstår ingenting av det jeg sier. du er nødt til å vise loggene av samtalene våre til psykolog før vi kan ha kontakt igjen. du har mistet alle bakkekontakt og virkelighetsforståelse. før var du som en storebror for meg som beskyttet meg og alt du sa hadde mening og du var alltid spot-on i alle situasjoner jeg tok opp. nå er du bortreist. du burde bli lagt inn , jeg sier det her fordi jeg elsker deg og er glad i deg og jeg håper vi kan være bestevenner igjen i fremtiden. om du er glad i meg så må du la meg gå til du har blitt frisk"

hun mente at forandringene hos meg skjedde etter at mine foreldre døde og jeg ble seponert på sobril. så i det siste har jeg tenkt mye på ensomhet, om jeg skulle dø så hadde ikke en kjeft brydd seg. er det meningen jeg skal leve 10 år til uten vennskap eller kjærlighet? vis så, hva er egentlig vitsen med livet? mennesker er jo sosiale dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pluviophile

Ikke alle mennesker er sosiale dyr.

At foreldrene dine døde er jo en ganske stor livskrise i seg selv. Ikke rart du føler deg ensom.

Men å si til noen at "du burde bli lagt inn" er å trampe over streken.

Hva er vitsen med livet? I din situasjon? Reis mer. Du har økonomien og friheten. Pakk livet ditt i en ryggsekk og opplev verden. På reise er det lettere å være "bare" deg selv, ergo lettere å møte noen som liker deg for den du faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle mennesker er sosiale dyr.

At foreldrene dine døde er jo en ganske stor livskrise i seg selv. Ikke rart du føler deg ensom.

Men å si til noen at "du burde bli lagt inn" er å trampe over streken.

Hva er vitsen med livet? I din situasjon? Reis mer. Du har økonomien og friheten. Pakk livet ditt i en ryggsekk og opplev verden. På reise er det lettere å være "bare" deg selv, ergo lettere å møte noen som liker deg for den du faktisk er.

Hele livet mitt har vært en krise. Jeg har aldri opplevd at mennesker er gode, fra første stund på barneskole ble jeg slått og trakkassert til jeg hoppet ut på vgd. Absolutt alle som har blitt kjent med meg på ekte har sagt jeg er lynende intelligent, og det er sikkert derfor jeg ikke har mistet virkelighetskontakten inntil nå. Det å miste ei jeg har pratet med i 8 år via nett var liksom siste spikeren i kista.

Som sagt har jeg reist mye. Jeg har vært i 20+ land og jeg eier en leilighet i tyrkia som jeg har dratt til mange ganger. Men hvor gøy er det når man reiser alene?

jeg prøver tenke positivt for det har vært mange forbedringer i livet mitt det siste året etter jeg ble plukket opp av psykiatrien. men jeg vil ikke leve 10 år til helt alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynner lure litt på om jeg er rusk ja.

grunnen til at jeg ble aktiv her inne på kvinneguiden her for 2 uker siden var fordi hu eneste jeg har hatt kontakt med i 8 år gav meg forbud mot å ta kontakt med hu igjen.

hu sa "christian du er blitt gal på ekte. jeg kjenner deg godt og det er som om lyset er på men ingen er hjemme hos deg lenger. alle samtaler vi har nå om dagene er som monologer, du leser det jeg skriver men du forstår ingenting av det jeg sier. du er nødt til å vise loggene av samtalene våre til psykolog før vi kan ha kontakt igjen. du har mistet alle bakkekontakt og virkelighetsforståelse. før var du som en storebror for meg som beskyttet meg og alt du sa hadde mening og du var alltid spot-on i alle situasjoner jeg tok opp. nå er du bortreist. du burde bli lagt inn , jeg sier det her fordi jeg elsker deg og er glad i deg og jeg håper vi kan være bestevenner igjen i fremtiden. om du er glad i meg så må du la meg gå til du har blitt frisk"

Det var da et manipulativt kvinnemenneske..."fordi jeg elsker deg"...Det hun sier er egentlig at du skulle være der for henne, på hennes premisser, men ikke omvendt?

Hvis du fortsetter å vise den siden av deg som nå kommer frem, så har jeg all tro på at det vil gå deg vel! Du svarte i en tråd om "meningen med livet ditt" at det var å gjøre mest mulig jævelskap, for balanse i regnskapet....du hadde ikke begynt ennå, men forberedte deg... Jeg håper det bare var et feberutbrudd? Et slikt regnskap går ihvertfall aldri i overskudd. Synes du skal stryke det og sette opp et nytt, blankt!

Du har innlegg som er strukturerte og reflekterte, og andre som skyter i alle merkelige retninger uten særlig sammenheng. Som to personligheter. En bitter og kaotisk og en sympatisk og reflektert. Jeg håper den siste seirer! :-)

All lykke til, monsieur WubWub :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da et manipulativt kvinnemenneske..."fordi jeg elsker deg"...Det hun sier er egentlig at du skulle være der for henne, på hennes premisser, men ikke omvendt?

Hvis du fortsetter å vise den siden av deg som nå kommer frem, så har jeg all tro på at det vil gå deg vel! Du svarte i en tråd om "meningen med livet ditt" at det var å gjøre mest mulig jævelskap, for balanse i regnskapet....du hadde ikke begynt ennå, men forberedte deg... Jeg håper det bare var et feberutbrudd? Et slikt regnskap går ihvertfall aldri i overskudd. Synes du skal stryke det og sette opp et nytt, blankt!

Du har innlegg som er strukturerte og reflekterte, og andre som skyter i alle merkelige retninger uten særlig sammenheng. Som to personligheter. En bitter og kaotisk og en sympatisk og reflektert. Jeg håper den siste seirer! :-)

All lykke til, monsieur WubWub :-)

Det vil aldri fatte meg inn å snakke stygt om dette mennesket. Hun er det eneste mennesket jeg har hatt i mitt liv i løpet av 8 år. Det eneste mennesket som har giddi tatt seg bryet med å prate med meg hver dag og spurt hvordan jeg har det.

Og det er helt riktig som hun sier, når min foreldre døde så forandret jeg meg voldsomt. Fra å gå fra å være den snille omtenksomme personen til å bli noe helt annet. Hun var den eneste som støttet meg gjennom en enormt vansklig tid. Og hun sendte bekymringsmelding til psykiatrien den perioden jeg hadde konkrete planer om å ta mitt liv.

Jeg fikk kjempe massiv hjelp takket være henne. Men nå som min sosiale fobi har lagt seg så har også mine ønsker om vennskap og forhold økt. Så må jeg vel ærlig innrømme at jeg har blitt mer trist av å tenker på min egen situasjon. Jeg vil ikke at min fremtid skal være like mine siste 10 år.

Jeg velger tro at hun har helt rett. Hun sier at lyset mitt er på men ingen er hjemme lenger, og at jeg er ustabil og farlig for meg selv og de rundt meg. Derfor valgte hun å kutte kontakten med meg frem til jeg blir "frisk". Det er et godt valg som jeg aldri kommer til å klandre hun for

Men det er nettopp nå jeg trenger venner og mennesker rundt meg... For jeg føler at jeg balanserer mellom galskap og virkelighet. uten impulser rundt meg så er jeg rett at mine egne mentale kapasiteter kommer til å tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tråden "Om noe skulle skje din kjæreste, ville du forlatt?" en metafor på veninna di som forlot deg?

Jeg ser fortsatt ikke helt hvorfor hun ikke kan ha noen som helst internett-kontakt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er tråden "Om noe skulle skje din kjæreste, ville du forlatt?" en metafor på veninna di som forlot deg?

Jeg ser fortsatt ikke helt hvorfor hun ikke kan ha noen som helst internett-kontakt nå.

Ja alle mine tråder har en skjult agenda.

Fordi jeg har blitt gal, så jeg undres om alt håp er ute for meg og om det noe vits å fortsette? Alt jeg ønsker meg er en venn å prate med 1 gang i uka. Det gjorde meg fryktelig vondt at det eneste mennesket som pratet med meg i 8 år valgte forlate meg. Hele livet mitt bærer preg av tap og sorg, jeg skjønner egentlig ikke vitsen.

Og jeg skjønner meg ikke på begrepet "empati" når alle gjør meg vondt. hvor er empatien alle snakker så varmt om? det er bare å slå opp i avisa så ser man at alle mennesker er slemme mot hverandre, og det er også det inntrykket jeg sitter med av personlig erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å bryte ned et menneske, men det tar lang tid å bygge opp igjen. Jeg har stor tro på at ting vil bli bedre for deg - over tid. En kjæreste vil ikke kunne fikse problemene dine eller "redde" deg fra ensomheten. Det funker en stund, men hva skjer om du en dag ikke er med den personen lenger? Forstår godt at du er ensom og føler et behov for å ha noen der og finne en jente du kan dele livet ditt med, men det er ikke det som burde drive deg videre. Det finnes flere måter man kan komme i kontakt med andre mennesker på, både i det virkelige liv og på nett, hvor du kan bli kjent med både jenter og gutter som deler dine interesser. Jeg tror det er viktig for oss alle å være sosiale, men noen trenger det mer enn andre. Tror at det å finne noen som deler interessene dine, ikke nødvendigvis en kjæreste, vil gjøre mye godt for ensomheten din. Husk at det er mange ensomme mennesker her i landet, i alle aldre, som og ønsker å finne noen og dele sorger og gleder med.



Anonymous poster hash: a08da...c13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare lyst til å holde godt rundt deg og gi deg en skikkelig bamseklem !

Jeg blir kjempetrist av at du tror du må kjøpe nærhet.

Heretter har du pekefinger-forbud av meg til å bruke penger på andre enn å gi til veledighet ! Du skal gå ut og møte mennesker naken og ærlig.

Ingen penger, leiligheter eller reiser skal holdes opp først for å vise at du er verdt andres tid.

Nå er det på tide at du legger av deg dritten du har båret på ! Se mentalt for deg at du kler av deg en drakt. Ut kommer en ren mann som har alle muligheter i verden.

Ikke flere dataspill (pekefinger) !!

Meld deg inn i en organisajon eller aktivitet. Noe som har med andre å gjøre. Frivillighetssentralen, røde kors, natteravner ...hva som helst som får deg til å gjøre noe for andre.

For i dette ligger veien til en forståelse av egenverd !

Hvis ingen vil sørge om du ble borte er det fordi du ikke har sluppet noen inn ! Det er din jobb. Du trenger ikke tro du er verdt det til å begynne med. Du skal bare satse på å tro på at vi andre som sier du er det, har rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...