Gå til innhold

Finnes det håp for meg?


WubWub

Anbefalte innlegg

ja dessverre, kanskje jeg lager en tråd om disse mannfolka i fremtiden.

da får jeg nok også garantert flere støttespillere her på kvinneguiden hehe :)

Hehe, det er nok ikke nødvendig! Men det var ikke poenget mitt heller. Poenget er at alle mener noe om alle, men man kan gå glipp av muligheter hvis man som du sier "skjærer alle over en kam". ;)

Anonymous poster hash: df426...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har fryktelig lyst på en pomeranian eller bichon frise ! men er dessverre allergisk.. hørt de 2 rasene er allergi vennlige og at det finnes allergi-sprøyter og allergi-shampoo man kan bruke men jeg tør ikke ta risikoen.

har altfor ofte opplevd at vesener jeg bryr meg om forsvinner fra livet mitt så det hadde knust meg om jeg fikk en hund jeg ble oppriktig glad i for så å måtte gi den fra meg.

er ikke sånn super allergisk mot hunder men nok til at jeg får pusteproblemer om jeg tilbringer en hel dag hos noen som har bikkje.

katter derimot, bare jeg har vært i et rom hvor det har vært en katt så må jeg omtrent på legevakta. blir slått ut i flere uker

Prøv en tervueren, de er allergivennlige hunder og fin ren pels:) Har to stk selv , fetteren min er allergisk mot hunder , men mine hunder tåler han supert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er nok ikke nødvendig! Men det var ikke poenget mitt heller. Poenget er at alle mener noe om alle, men man kan gå glipp av muligheter hvis man som du sier "skjærer alle over en kam". ;)

Anonymous poster hash: df426...198

jupp slik er nok de fleste mennesker bygd opp. vi er jo flokk dyr som er flinke til å skille "vi" fram "dem" og sette mennesker i bås. stereotyper og fordommer er det altfor mye av i samfunnet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en tervueren, de er allergivennlige hunder og fin ren pels:) Har to stk selv , fetteren min er allergisk mot hunder , men mine hunder tåler han supert:)

takk for tipset :) er det den hunde rasen du har på profil bildet? isåfall ser jo tervueren veldig herlige ut.

hund står høyt på ønskelista men må vel ærlig innrømme at å ha noen mennesker i livet mitt er noe som står enda høyere :P

er liksom svært begrenset hvor dype dialoger man kan ha med en hund hehe :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset :) er det den hunde rasen du har på profil bildet? isåfall ser jo tervueren veldig herlige ut.

hund står høyt på ønskelista men må vel ærlig innrømme at å ha noen mennesker i livet mitt er noe som står enda høyere :P

er liksom svært begrenset hvor dype dialoger man kan ha med en hund hehe :danse:

Ja det er min 14 1/2 årige hund:) De er gode og snille visst du trener de fra de er valper:) De kan brukes til kløv :)

Hunder tiltrekker seg jenter ;) Bror min var ungkar til han var godt oppe i de 30 og etter at han lånte hundene mine med på tur, så ble han skikkelig populær blant damene:)

Endret av Anciol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp slik er nok de fleste mennesker bygd opp. vi er jo flokk dyr som er flinke til å skille "vi" fram "dem" og sette mennesker i bås. stereotyper og fordommer er det altfor mye av i samfunnet !

Det har du nok rett i.

Anonymous poster hash: df426...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Nei jeg hadde nok ikke trivdes med noen som utelukkende ville ha bekjentskap utifra bo situasjonen min :P Prøvde bare få frem at jeg har en stabil tilværelse å tilby :)

I see :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du å gjøre da, kanskje du kan treffe noen gjennom hobby?

Anonymous poster hash: df426...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden gjør meg oppriktig glad ! I den forrige tråden fremsto du som en arrogant bedreviter men nå viser du endelig litt av hvem du er på godt og vondt :)

Det er imponerende at du har reist deg så mye etter den fortiden du har og jeg håper du nyter det for din del og ikke som en del av en hevn.

Når det er sagt så er penger og materielle goder lite verdt når det kommer til kjærlighet. Den lever bak alt dette og vokser pga den du er som person.

Vis folk litt mer av den sårbare "er ikke bare vellykket og superglup" mannen og du vil finne Henne.

Hun som står trofast hos deg uavhengi av formue og prakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags personlighetsforstyrrelse hadde du?

Du har min medfølelse, jeg ser at du har det vondt, men samtidig ser jeg noen røde flagg her:

-Du opprettet en tråd for å forsvare psykopati

-Du sier at du var flink på skolen (det kan i hvert fall ikke ha vært i norsk, dette gir meg et hint om at du lyver/pynter på sannheten.)

-Du sier at du er pen, rik,snill, blablabla. Skryt.

Du fremstiller deg selv som et offer som er snill som dagen er lang.

Du har ingen venner. Et tegn på at noe er galt, for det sier meg at du ikke klarer å bevare nære relasjoner med andre mennesker over tid.

Det heter ikke narcissistisk personlighetsforstyrrelse lenger, men er du diagnosert med noe lignende? Antisosial, dys-sosial personlighetsforstyrrelse eller whatever det blir kalt nå?

Og igjen, jeg mener ikke å såre deg. Mennesker uten empati kan likevel lære forskjellen på rett og galt og leve et liv som gode mennesker-hvis de jobber HARDT med seg selv.



Anonymous poster hash: 752e4...15a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags personlighetsforstyrrelse hadde du?

Du har min medfølelse, jeg ser at du har det vondt, men samtidig ser jeg noen røde flagg her:

-Du opprettet en tråd for å forsvare psykopati

-Du sier at du var flink på skolen (det kan i hvert fall ikke ha vært i norsk, dette gir meg et hint om at du lyver/pynter på sannheten.)

-Du sier at du er pen, rik,snill, blablabla. Skryt.

Du fremstiller deg selv som et offer som er snill som dagen er lang.

Du har ingen venner. Et tegn på at noe er galt, for det sier meg at du ikke klarer å bevare nære relasjoner med andre mennesker over tid.

Det heter ikke narcissistisk personlighetsforstyrrelse lenger, men er du diagnosert med noe lignende? Antisosial, dys-sosial personlighetsforstyrrelse eller whatever det blir kalt nå?

Og igjen, jeg mener ikke å såre deg. Mennesker uten empati kan likevel lære forskjellen på rett og galt og leve et liv som gode mennesker-hvis de jobber HARDT med seg selv.

Anonymous poster hash: 752e4...15a

Innlegget ditt var ikke sårende i det hele tatt og du trenger ikke syntes synd på meg. Er ikke ute etter noe sympati, jeg må bare påpeke at jeg har det utrolig mye bedre nå om dagene enn jeg har hatt og ting går den rette veien.

Jeg hadde en agenda med psykopat tråden min og egentlig handlet den ikke om psykopati i det hele tatt for min del. Men diskriminering, menneskets egentlig natur, falskhet og empati. Jeg fikk mange gode saklige svar som jeg kommer til å ta med meg videre. Jeg vinklet den tråden slik at jeg ville få mest mulige svar. mer svar = mer kunnskap jeg kan suge til meg.

Norsken min er helt elending det er jeg klar over. Når jeg sier jeg gjorde det bra på skolen så mener jeg barne og ungdomsskolen. Jeg droppet ut av VGS for alle de daglige slagene, spyttene og skjellsorda ble for mye for meg.

Jeg fikk sosial fobi i alder av 20-21 hvor jeg isolerte meg helt fra omverden helt opp til nå nylig. Har fått behandling for denne personlighetsforstyrrelsen. Gikk fra sosial fobi til å bli den personlighetsforstyrrelsen for tankemønstrene ble dypt innvevd i min personlighet. Alle de punktene på linken der er ting som har beskrevet meg 100% de siste årene : : http://no.wikipedia.org/wiki/Engstelig_(unnvikende)_personlighetsforstyrrelse

Som jeg har nevnt tidligere så føler meg min diagnose er helt motsatt av psykopati. Jeg har i 10 år levd med urasjonelt mye frykt og engstelser, har ikke greid gått ut i postkassen min uten å ta sobril. Føler meg underlegen i alle sosiale settinger, går med en gnagende følelse at alle er ute etter å dømme meg, le av meg, latterliggjøre meg slik jeg erfarte i mange år mens jeg gikk på skole.

Jeg er ikke rik, men dessverre arvet jeg penger som jeg invisterte i 2 leiligheter. Jeg kan leve bra om jeg velger det slik for resten av livet. Om jeg skulle velge ville jeg heller vært fattig og få beholdt de som gikk bort i mitt liv. Jeg har lagd en tråd om dette tidligere "vis du hadde hatt en tidsmaskin, hva ville du gjort anderledes om du kunne reist bak i tid og tatt andre valg?"

Narcissistisk personlighetsforstyrrelse er noe jeg absolutt ikke har. Jeg har ingen storhets tanker om meg selv, tvert imot så har mine grunnlegende leveregler vært ufordelaktig negative.

Men som sagt, jeg har fått masse hjelp og støtte fra profesjonelle kloke hoder som har fått overbevist meg om at jeg er en likandes kar om jeg byr mer på meg selv. Sosial fobikere går rundt altfor store kriterier til seg selv, altfor strenge og vil alltid fremstå 100% som supermenn som takler alt og aldri sliter. De danner seg fasader utad og det gjorde jeg også. Men når fasadene legger så mange hindringer i veien som man ikke greier leve opp til så blir ytterste konsekvens isolering når man ikke greier leve opp til den standarden man har satt seg.

Jeg mener jeg er snill men jeg har vanskligheter for å føle med mennesker når de prater om hverdagslige problemer. Husker en gang ei jente jeg chatte med over en lang stund sa "jeg er så trist idag, gråter :( føler meg så ensom" hvor jeg sa "du ensom? du har jo 10 bestevenner , 1 kjæreste , 1 hund, foreldre og 600 venner på facebook hvorfor er du ensom?" hvor hun svarte "joda men idag er alle opptatt :("

Jeg fant hele problemstillingen egentlig ganske provoserende og jeg hadde lyst til å skrike "da skulle du prøvd deg i mine sko! hva er dette for noe syting og klaging over små bagateller. prøv sitte alene hver nyttårsaften år etter år og aldri ha noen å dra på kafe sammen med"

Men jeg har alltid vært slik at jeg aldri har prata om mine problemer eller ensomhet. Jeg har vært falsk og komme med halv-sannheter og dannet et bilde av meg sjøl som en som har et aktivt liv. Sorgen og skammen var for stor for meg å være ærlig og åpen om. Følt meg som samfunnets utskudd, en parasitt.

Istedet sa jeg til hu "det er trist du føler det slik, syntes synd på deg som er ensom. skulle ønske du hadde det bra :)" etter det prata jeg ikke mer med hu.

Men hvertfall denne tankegangen som jeg har skrevet om i innlegget mitt nå forsvinner gradvis for hver dag som går. Nå har jeg klokke-tro på at jeg har noe positivt å tilby mennesker rundt meg og at jeg ikke vil være en byrde. Jeg har et håp for fremtiden nå som livet har begynt å smile til meg

Jeg har tilogmed planer om å ta norsk voksenopplæring ! Så ja, jeg syntes jeg begynner fungere ganske bra selvom det til tider kan være mye sorg om jeg føler meg ensom. Har følt veldig på den ensomheten de siste dagene så da har det vært et artig avbrekk å fyre opp noen diskusjoner her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden gjør meg oppriktig glad ! I den forrige tråden fremsto du som en arrogant bedreviter men nå viser du endelig litt av hvem du er på godt og vondt :)

Det er imponerende at du har reist deg så mye etter den fortiden du har og jeg håper du nyter det for din del og ikke som en del av en hevn.

Når det er sagt så er penger og materielle goder lite verdt når det kommer til kjærlighet. Den lever bak alt dette og vokser pga den du er som person.

Vis folk litt mer av den sårbare "er ikke bare vellykket og superglup" mannen og du vil finne Henne.

Hun som står trofast hos deg uavhengi av formue og prakt

Wow det innlegget her varmer en ung manns hjerte. Kjempe godt å høre at jeg kan gjøre noen litt glade :)

Høres ut som du er genuint godt menneske med ekte empati og medfølelse for omverden.

Tar av meg hatten i respekt for deg :hug: Godt å høre du er optimistisk , det gir meg håp :D

Kjenner jeg deg forresten? For akkurat det du forteller meg her er nesten identisk med hva ei klok og snill dame forklarte meg for 1 år siden når livet mitt begynte snu !

Det krever styrke å vise svakhet ! Og det er ingen skam i å være trist eller ensom. Om man skal prøve skjule ekte følelser man sitter med så blir man jo ganske så falsk etterhvert og det vet jeg nå ikke er noe å trakte etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wubwub; synes du høres reflektert ut og det høres ut som du er på vei til å komme deg videre. Såja, er nok håp for deg. Men hvilke interesser eller hobbyer har du? Plutselig dukker drømmekvinnen opp på et kurs, på byen, på skogstur for alt man vet :) beste tipset mitt er å komme seg ut av huset og så kan du evt registrere deg på en datingside? Maaange som gjør det :)

Anonymous poster hash: df426...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow det innlegget her varmer en ung manns hjerte. Kjempe godt å høre at jeg kan gjøre noen litt glade :)

Høres ut som du er genuint godt menneske med ekte empati og medfølelse for omverden.

Tar av meg hatten i respekt for deg :hug: Godt å høre du er optimistisk , det gir meg håp :D

Kjenner jeg deg forresten? For akkurat det du forteller meg her er nesten identisk med hva ei klok og snill dame forklarte meg for 1 år siden når livet mitt begynte snu !

Det krever styrke å vise svakhet ! Og det er ingen skam i å være trist eller ensom. Om man skal prøve skjule ekte følelser man sitter med så blir man jo ganske så falsk etterhvert og det vet jeg nå ikke er noe å trakte etter :)

Så godt at det jeg skrev varmet :) det var meningen også.

Jeg er genuint opptatt av mennesker. Usminket og ærlig, men sterke og svake sider. Alt for mange jager etter et image de tror verden vil se og mister seg selv på veien. Så sitter de ulykkelige tilbake og vi andre gikk glipp av å møte et unikt menneske.

Det er klart du har mye å gi ! Så lenge du er ærlig deg selv. Som du selv sier,- det er stor styrke i å vise svakhet.

Ja, kanskje vi har pratet før :) jeg er mye inne på ulike forum å skravler og ofte havner jeg i ganske dype samtaler med folk, og da særlig menn. Det er veldig mange ulykkelige menn der ute som ikke tør å lete etter kjærligheten fordi de ikke tror de er bra nok eller kjekke nok.

Det er ikke umulig at vi har skravla et annet sted hvis du også har vært aktiv på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wubwub; synes du høres reflektert ut og det høres ut som du er på vei til å komme deg videre. Såja, er nok håp for deg. Men hvilke interesser eller hobbyer har du? Plutselig dukker drømmekvinnen opp på et kurs, på byen, på skogstur for alt man vet :) beste tipset mitt er å komme seg ut av huset og så kan du evt registrere deg på en datingside? Maaange som gjør det :)

Anonymous poster hash: df426...198

oi blir helt satt ut her jeg sitter og har gleden av å høre så mange innspill fra alrighte gode mennesker :)

har egentlig ganske mange hobbier :) datingsider er jo vel og bra men hadde foretrukket møte noen in real life ;) byen er hvertfall absolutt ikke en av mine hobbier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser støtt og stadig at mennesker av alle former og figurer finner kjærligheten. Alle jeg kjenner på min egen alder har barn og familie bortsett fra meg nå...

Alle jeg kjenner fra barndomsskolen, ungdomskolen og vidregående skole har nå etablert seg med familie, hus og barn. Det vil si alle bortsett fra meg...

Jeg personlig er ekstremt sky, men jeg har utrolig mye å tilby ei potensiell partner. Økonomisk sett så steller jeg bedre enn de fleste på min egen alder. Jeg har 2 store leiligheter. 1 i norge og 1 i tyrkia. bil og jeg har 2 bmw'er.

Når det kommer til meg personlig så er jeg veldig dannet og ekstremt rolig av natur. Jeg trener mye. trener styrke 3 ganger i uka. trener kampsport 1 gang i uka. og sykler meg en lang tur hver dag.

problemet mitt er at jeg har INGEN venner. jeg kjenner absolutt ingen mennesker.

Jeg ser støtt og stadig at mennesker av alle former og figurer finner kjærligheten. Alle jeg kjenner på min egen alder har barn og familie bortsett fra meg nå...

Alle jeg kjenner fra barndomsskolen, ungdomskolen og vidregående skole har nå etablert seg med familie, hus og barn. Det vil si alle bortsett fra meg...

Jeg personlig er ekstremt sky, men jeg har utrolig mye å tilby ei potensiell partner. Økonomisk sett så steller jeg bedre enn de fleste på min egen alder. Jeg har 2 store leiligheter. 1 i norge og 1 i tyrkia. bil og jeg har 2 bmw'er.

Når det kommer til meg personlig så er jeg veldig dannet og ekstremt rolig av natur. Jeg trener mye. trener styrke 3 ganger i uka. trener kampsport 1 gang i uka. og sykler meg en lang tur hver dag.

problemet mitt er at jeg har INGEN venner. jeg kjenner absolutt ingen mennesker.

Har du prøvd Tinder? Jeg har flere venner faktisk som har funnet kjærligheten der. Det er ingen tabu lenger å treffe folk fra nett/App. Prøv å se hva som skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pluviophile

Brutal Mann har allerede sagt det jeg gjerne ville si deg, men en god ting kan aldri gjentas for ofte.

Bruk enda mer tid på å bli kjent med deg.

Hva du kan tilby noen skal være uinteressant, en riktig partner kommer til deg selv om du ikke eier nålen i veggen. Men et menneske som hviler i seg selv, som har funnet roen, er uendelig mye mer tiltrekkende enn noen som legger for mye energi i fasade.

Jenter av den typen du gjerne vil dele livet med (i motsetning til partyjenter/golddiggers) har en sjette sans som umiddelbart oppfatter ethvert tegn på desperasjon. Jo mer avslappet du er, jo lettere vil du ha for å tiltrekke deg noen. (Men ikke prøv å fake det, som PUA´ene - det funker kun for kvelden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brutal Mann har allerede sagt det jeg gjerne ville si deg, men en god ting kan aldri gjentas for ofte.

Bruk enda mer tid på å bli kjent med deg.

Hva du kan tilby noen skal være uinteressant, en riktig partner kommer til deg selv om du ikke eier nålen i veggen. Men et menneske som hviler i seg selv, som har funnet roen, er uendelig mye mer tiltrekkende enn noen som legger for mye energi i fasade.

Jenter av den typen du gjerne vil dele livet med (i motsetning til partyjenter/golddiggers) har en sjette sans som umiddelbart oppfatter ethvert tegn på desperasjon. Jo mer avslappet du er, jo lettere vil du ha for å tiltrekke deg noen. (Men ikke prøv å fake det, som PUA´ene - det funker kun for kvelden.)

Ja det er helt riktig som du påpeker, at det er ikke en manns økonomi eller gavmildhet som burde være hoved faktoren i et vennskap eller kjæresteforhold.

jeg har alltid tenkt at jeg personlig ikke har noe å tilføre så jeg må "betale" mennesker for å være venn med meg. kan ta som eksempel den eneste nære vennen jeg har hatt i 8 år... det har vært utelukkende et internet/chat vennskap men hu har fått over 20 000 kr i gaver fra meg gjennom hele perioden. hver jul har hu fått gaver i verdi 1000-2000 kr, det samme med bursdager. så har jeg gitt endel gaver utenom høytider også.

sist jul fikk hu denne kåpen og vesken av meg til en samlet verdi av 1500kr : https://www.youtube.com/watch?v=Tnvv4Rpl7MI&list=UUVIkuiyviOWl9HL3RbSxsRQ

utenom det har hu fått gull smykker, masse sko og tøfler, kjoler og tøy.

de gangene jeg har skrivd innlegg på kvinneguiden tidligere så har det vært utelukkende på "Klær, sko og mote" delen hvor jeg har spurt folk hjelpe meg handle gaver til chatte venner. jeg fikk så noen brev fra noen jenter her som ville ble kjent med meg, jeg addet ei på msn. Hu fikk noen gaver av meg også , men jeg avsluttet kontakten når jeg skjønte hu bare var ute etter å få gaver fra meg.

Men det er liksom slik jeg alltid har tenkt, at jeg må kjøpe ting for at folk skal ha kontakt med meg fordi jeg ikke har hatt noe annet å tilby. Heldigvis tenker jeg ikke slik mer, men jeg vil fremdeles være gavmild og raus om jeg finner noen jeg liker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pluviophile

Handle gaver til chattevenner/internettvenner? Er du rusk, mann??

Det er jo bare å tillate feil type mennesker å stikke sugerøret sitt rett i lommeboken din.

Ekte venner nekter å motta den typen gaver uansett hvor dårlig stelt det er med dem.

Alle mennesker har noe å tilføre andre, men du har helt feil fokus.

Hvilken type jente har du lyst på? En som er glitzy, som du kan vise frem, eller en du kan bli gammel med - som tar deg som du er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...