Gå til innhold

kjæresten kadtet snusen min.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klarer du ikke å se at argumentasjonen som ligger bak disse utsagnene er den samme som ligger bak ditt eget utsagn?

Anonymous poster hash: 94070...746

For all del! Men kjære anonym, dette er en forferdelig kjedelig diskusjon, så nå er jeg ferdig :)

Jeg har sagt min mening, det var alt jeg skulle her sånn egentlig :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er ikke greit. Kanskje noen vil si jeg ikke har stemmerett, siden både jeg og samboer snuser. Jeg husker da vi begynte å date, begge skjulte at vi snuste, til jeg til slutt avslørte han. Da stod jeg frem selv. Begge var veldig letta :fnise: Det er definitivt enklere når begge snuser, ingen vil si det er ekkelt, og man har forståelse. Dog, ikke slik at alle ikke-snusere synes snusing er kjempe usexy...husker da jeg bodde utenlands, i et land der dette ikke fins. Jeg gikk tom for snus, og kommenterte til en kompis at jeg savnet snusen min. Da sa han at det gjorde han også - den bevegelsen med å putte i snus var liksom så "meg", han savnet det faktisk :P Men, som noen andre har kommentert her - man gjør ikke ting for å være sexy! Om noen hadde syntes det var usexy, so what.

Jeg må likevel si jeg er veldig glad kjæresten ikke røyker. Jeg har hatt et par kjærester som har røkt, og synes det er et slit; Det stinker, av alle klær, hud, ånde etc. bestandig, noen røyker til og med inne, noe som er helt jævlig. Vedkommendes liv blir fullstendig styrt av røyken - jevnlig MÅ man ut for å røyke, man kan aldri se en film sammenhengende, å dra på teater eller kino med en røyker er en utfordring, å ta en lang flyreise med en røyker er å be om en grinete medpassasjer...og så videre og så videre. Kjæresten røkte tidligere, men sluttet lenge før vi ble kjent. Han sa at å slutte å røyke var lett - for det var bare fordeler med å slutte.

Likevel, jeg ville aldri prøvd å tvinge mine røykende ekser til å slutte - jeg visste de røkte da vi ble sammen, og da vil jeg si det er noe du har godtatt, selv om du ikke trenger å like det. Å gå inn i et forhold med inensjon om å forandre noen synes jeg blir feil.

Dessuten, som andre har påpekt - det hjelper fint lite å kaste en boks snus. Dette får ikke en person med en avhengighet til å slutte. Heller ikke kommentarer fra venner om at "du må slutte å snuse, du kan få kreft, det er farlig" etc. Aller minst kommentarer fra fremmede pjokker på KG som synes det er så usexy og sier de ville satt foten ned.

Skal man slutte, så må man ønske det selv. Det må være på eget initiativ, og man må se et poeng med det. Jeg tror mange røykere og snusere vil si seg enige i at skremselspropaganda om kreft og ditten og datten fungerer dårlig - det blir altfor fjernt. Min motivasjon for å slutte er tenner/tannkjøtt, men alller mest økonomi. Jeg har tenkt at skal jeg slutte, så skal jeg ha en egen konto der jeg ukentlig setter inn den summen jeg ville brukt på snus - slik at jeg fysisk ser hva jeg sparer, ellers tror jeg det er lett å bruke like mye penger på snop og tull. Dette ville jeg brukt til å spare til noe spesielt - et eller annet dyrt jeg ønsker meg, eller en flott ferie for eksempel. I tillegg ville jeg gitt meg selv en liten belønning hver uke jeg ikke har snust, eller aller helst bedt kjæresten om en ukentlig belønning/overraskelse :)

Siden vi begge snuser, har jeg tenkt at vi burde slutte sammen. Jeg tror det blir vanskelig om bare den ene slutter. Akkurat nå er det nok jeg som har mest lyst til å slutte, og jeg gidder ikke presse han. Han vil si fra når han er klar, og jeg skjønner hvorfor han ikke vil slutte akkurat nå.

For å oppsummere: TS, kjæresten din visste du snuste, han kan ikke bestemme over deg og prøve å forandre deg med tvang. Han gjør også alt feil om han vil du skal snuse. For meg fungerer i alle fall gulrot mye bedre enn pisk. Han burde heller være støttende, og gjøre noe ala mitt forslag, belønne deg hver uke du har klart å holde deg snusfri. Men jeg skjønner du ikke har noe ønske om å slutte å snuse nå. Da det skjedde noe grusomt i livet mitt for over et år siden, bestemte jeg meg for at jeg ikke engang skulle vurdere å slutte å snuse det første året, antakeligvis ikke de to første årene heller. Nå ser jeg ikke bort fra at jeg vil prøve å slutte snart, jeg føler jeg begynner å bli klar. Men akkurat da ønsket jeg ikke å tilføre livet mitt flere utfordringer enn nødvendig. Det høres ut som du har det veldig vanskelig nå, og med mindre snusingen og helseproblemene har en direkte sammenheng, høres det ikke ut som å slutte å snuse vil tilføre deg så mye positivt.

Likevel tror egentlig ikke at det var det at kjæresten din gikk i veska di og kastet snusen du hadde der som er grunnen til at du nå gikk inn på KG for å skrive et innlegg. Det høres rett og slett ikke ut som dere har det bra sammen, men tvertimot som at han ikke er noe snill med deg. Denne hendelsen er vel mer bare et bilde på at du skjønner dere har et problem.



Anonymous poster hash: 54aea...da5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Hvorfor snuser du? Hva i huleste får du ut av det??

Anonymous poster hash: a3ec4...ae7

Jepp, er bare å slutte! Du har en fornuftig kjæreste :)

Fornuftig mann. :)

Anonymous poster hash: 7d590...c34

Helt greit, kvinner skal ikke snuse. Hadde kjæresten min innbilt seg at hun kunne gå rundt å representere meg på en så trashy måte så hadde jeg ikke hatt noe annet valg enn å sette foten ned. Ta det til deg, tror du virkelig du kommer til å møte noen menn som syns det er sexy med ei jente som snuser?

Jeg hadde gjort det samme selv. Snus, røyk, hasj, amfetamin, heroin; alt er søppel som ikke hører hjemme i et rasjonelt menneskes liv. Jeg forstår han sinnsykt godt. Du burde først og fremst være glad for at du har en oppegående kjæreste.

Når det er sagt er det jo kjipt at han kastet en ting som tilhører deg. Spørsmålet du bør stille deg er hva han forsøkte å fortelle deg med den handlingen.

Nå har jeg sitert 5 innlegg fra mennesker som synes det er riktig å kaste andres eiendeler hvis man ønsker det! :hakeslepp:

Ts, selvfølgelig er det ikke ok. Det er derimot utrolig frekt gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...