Gå til innhold

Aspergers


Haru

Anbefalte innlegg

Hvis jeg hadde hatt en slik diagnose hadde jeg forlanget aktiv dødshjelp. Anonymous poster hash: 9b953...17c

  

Kjenner meg ikke igjen i noe av dette, men så har jeg aldri hatt en sånn diagnose. Anonymous poster hash: 9b953...17c

Ser ikke ut som forsøkene dine på provosering går så bra

Anonymous poster hash: a72b8...7e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  

Ser ikke ut som forsøkene dine på provosering går så bra

Anonymous poster hash: a72b8...7e8

H*n provoserte meg :P

Anonymous poster hash: a8491...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle du kjenne deg igjen i noe du ikke har? Tipper 95% av KG sine medlemmer ikke kjenner seg igjen i dette. Tenk hvis alle skulle skrive at de ikke kjenner seg igjen i dette.



Anonymous poster hash: b45ba...7f9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

til andre her med Aspergers/Autisme greier dere og sitte å lese i en skolebok for å lære stoffet, og lese til prøve osv.  

jeg pleier og få 4 på prøver osv nesten uten og øve,  men greier ikke og sitte og lese for å lære stoffet og svare på øvingsoppgaver.  har noen metoder for å lære fagstoff uten og sitte i mange timer og lese i læreboken. tror jeg kunne ha fått høyere karakterer men jeg greier bare ikke og sitte og lese

Anonymous poster hash: b8678...149

 

Klarer fint å lære pensum ut ifra en lærebok, men da må jeg sitte helt alene(merk ikke klasserom eller lesesal) slik at jeg klarer å komme "in the zone". Da kan jeg sitte og lese eller løse oppgaver i timesvis uten avbrekk. 

Likevel er skole vanskelig fordi jeg ikke får noe utbytte av tavleundervisning. Jeg klarer ikke å oppfatte hva læreren prøver å formidle og alle andre rundt meg er distraksjoner. 

Anonymous poster hash: 58069...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med as har ikke empAti har jeg lest. Jeg har as men har masse empati.

Anonymous poster hash: a8491...c8e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med as har ikke empAti har jeg lest. Jeg har as men har masse empati.

Anonymous poster hash: a8491...c8e

Kanskje du er feildiagnosert. Jeg vil tro at en som har Asperger er såpass oppegående at han greier å gjøre research på sin egen diagnose. Mangel på / nedsatt empati er et diagnosekriterie for Asperger-diagnosen. Man må ikke ha fylle alle kriteriene for å få diagnosen.

Vet du forresten hva empati er? Mange blander det med sympati.

Anonymous poster hash: b45ba...7f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Det er jo genetisk, så da er det noe som kan ligge i familien, ja.

Endret av gjest aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspergere har forskjellige vansker. Persepsjonsvansker er veldig vanlig. F.eks. å være hypersensitiv for lys, lyd, lukt osv. Dere som har fått diagnose vil jeg anbefale å ta kurs som er relevant til diagnosen, så dere kan lære mer om hvordan dere kan takle vansker dere har.

Genier finnes det i alle varianter. Aspergere, nevrotypikere, bussjåfører etc.

Anonymous poster hash: b45ba...7f9

Jeg trenger ikke og skal ikke ha noe kurs i hvordan jeg skal forandre meg til å tilfredstille andre. Sliter ikke i det hele tatt uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke og skal ikke ha noe kurs i hvordan jeg skal forandre meg til å tilfredstille andre. Sliter ikke i det hele tatt uansett

Jeg tenkte for DIN skyld. Ikke andres. Andre lever i en verden hvor alt er tilpasset dem. De kunne nok ikke brydd seg mindre om hvordan du ikke passer inn. Og sliter du ikke, så er du ikke "kvalifisert" til diagnosen.

Anonymous poster hash: b45ba...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte for DIN skyld. Ikke andres. Andre lever i en verden hvor alt er tilpasset dem. De kunne nok ikke brydd seg mindre om hvordan du ikke passer inn. Og sliter du ikke, så er du ikke "kvalifisert" til diagnosen. Anonymous poster hash: b45ba...7f9

dummeste jeg har hørt...

Anonymous poster hash: a8491...c8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dummeste jeg har hørt...

Anonymous poster hash: a8491...c8e

Da må du være ung

Anonymous poster hash: b45ba...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du være ungAnonymous poster hash: b45ba...7f9

ditto

Anonymous poster hash: a8491...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ditto

Anonymous poster hash: a8491...c8e

Takk :D

Anonymous poster hash: b45ba...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditto vil si at jeg sier du er ung også

Anonymous poster hash: a8491...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditto vil si at jeg sier du er ung også

Anonymous poster hash: a8491...c8e

Ja, jeg skjønte da det. Å si at noen er ung regnes som et kompliment.

Anonymous poster hash: b45ba...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg skjønte da det. Å si at noen er ung regnes som et kompliment. Anonymous poster hash: b45ba...7f9

Hva var det vi snakket om nå igjen? Lol <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/tunge.gif' alt=':P'>

Anonymous poster hash: a8491...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte for DIN skyld. Ikke andres. Andre lever i en verden hvor alt er tilpasset dem. De kunne nok ikke brydd seg mindre om hvordan du ikke passer inn. Og sliter du ikke, så er du ikke "kvalifisert" til diagnosen.

Anonymous poster hash: b45ba...7f9

 

 

dummeste jeg har hørt...

Anonymous poster hash: a8491...c8e

 

jeg sier meg enig i at det høres dumt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier meg enig i at det høres dumt ut

Da har dere andre kriterier. Her jeg bor er hovedkriteriet at du trenger hjelp utenifra. Hvilket er litt logisk. Du får en diagnose for å få rett på hjelp. Hvorfor skulle du få rett på hjelp hvis du kan hjelpe deg selv?

Du får ikke en diagnose for å få svar på hvorfor du er som du er.

Anonymous poster hash: b45ba...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...