Gå til innhold

theasbryllup.blogg.no -- 12åring gifter seg med 37åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ja det er litt ssnt. Kampanjen er bra den men den fokuserer ikke på hvorfor det skjer. En må jo vite hvprfor før det kan gjøres noe med. Blir for enklet å si at de er slemme og ikke glade i døtrene dine. Det ligger jo noe bak. Er jo hele samfunnsstrukturen som må endres. Kvinner må ikke bli sett på som en byrde, en som må forsørges av en mann. Foreldrene har ikke råd til å ha de pga dette kvinnesynet som er gjennomsyret i de landede dette skjer.

Hvis du leser de ekte historiene og går litt bort fra selve bloggen så kommer dette frem. Det er mye mer informasjon på Plan sine sider. Barnebryllup er ulovlig i de fleste landene dette skjer og de skjer som regel kun på landsbyene langt fra de urbane strøkene. Myndighetene på de landene har prøvd å bekjempe denne praksisen i en lang tid, problemet er at dette foregår mye i det skjulte og det er derfor det trengs frivillige og andre personer som er involverte og kan stanse disse bryllup. Jeg anbefaler at du leser gjennom hele kampanjesiden og ikke bare denne bloggen til Thea. Du kan for eksempel lese historien om hun jenta fra Bangladesh som fikk bryllupet sitt stanset.

Jeg ser at kampanjen har dekket mange viktige aspekter ved dette problemet, men man må få opp øynene litt og lese litt mer selv :)

Ps: prøvde å fikse mine skrivefeil men hvis det er flere der ute beklager jeg, siden jeg skriver fra mobilen nå

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

alle skjønner jo at dette var fiktiv, det var veldig icenesatt skrevet og vi vet alle at det ikke er lovlig å gifte seg i norge før man er 18. De som blir tvangsgiftet her er innvandrere, hvor de sender de til hjemlandet på ferie. Norge har jo null kontroll når bryllupet foregår i feks Pakistan.

Anonymous poster hash: 09471...371

Det var helt åpenbart at ikke alle skjønte at det ikke var reelt.

Jeg leste om det første gangen søndag morgen på Jenny Skavlan sin instagram og da fløy en del folk helt i taket og skulle ringe barnevernet og you name it. Jeg forsto at det var NOE uten at jeg visste hva. Skjønte i hvert fall atd et ikke var reelt ;)

Poenget var bare at helt i starten var ikke bloggen linket mot Plan. Da så den ut som en hvilken som helst annen blogg på blogg.no så det var vel derfor en del folk beit på kroken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...