Gå til innhold

theasbryllup.blogg.no -- 12åring gifter seg med 37åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med en header i store bokstaver "STOPP BRYLLUPET" og "PLAN", så er det vel ikke veldig vanskelig å se at dette ikke er ekte.................?



Anonymous poster hash: b7d98...384
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vakkert da, ekte kjærlighet som varer. <3



Anonymous poster hash: 43556...475
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en annonsekampanje fra Plan :).

Anonymous poster hash: df7b0...2dd

Det er det jeg og har hørt.

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete reklame spør du meg.

Hvorfor er det tullete? Det setter fokus på den brutale virkeligheten til flere barn rundt i verden. For oss er det totalt utenkelig at dette skal skje i Norge, men desverre ikke i de landene hvor barnebruder er normalen. Godt kampanje acv Plan spør di meg!

Anonymous poster hash: ea138...0a2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det tullete? Det setter fokus på den brutale virkeligheten til flere barn rundt i verden. For oss er det totalt utenkelig at dette skal skje i Norge, men desverre ikke i de landene hvor barnebruder er normalen. Godt kampanje acv Plan spør di meg!

Anonymous poster hash: ea138...0a2

Edit: God kampanje av Plan spør du meg! (gå og skrive samtidig er ikke alltid like vellykket ;-))

Anonymous poster hash: ea138...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig kampanje. Blir helt feil å få "kjendiser" til å late som om dette er ekte, for å engasjere naive lesere, for senere å avsløre at dette er en "spøk". Sikkert en fin underliggende tanke, men dette er feil måte å gjøre det på (løgn/bedrag er aldri fordelsaktig).



Anonymous poster hash: 1fb0a...cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig kampanje. Blir helt feil å få "kjendiser" til å late som om dette er ekte, for å engasjere naive lesere, for senere å avsløre at dette er en "spøk". Sikkert en fin underliggende tanke, men dette er feil måte å gjøre det på (løgn/bedrag er aldri fordelsaktig).

Anonymous poster hash: 1fb0a...cab

Hvordan ellers skal de få oppmerksomhet rundt temaet?

Anonymous poster hash: 596ad...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var en smart måte å øke folks bevissthet på. I kommentarfeltene til Jenny Skavlan og Fotballfrue på IG for eksempel gikk jo folk helt i spinn over at en 12 åring skulle gifte seg med en voksen mann. Herregud hvordan kan foreldrene tillate dette og ring barnevernet osv....

Det skjer jo over alt hele tiden uten at noen av oss (mange av oss) løfter ett øyenbryn, men når det plutselig er ei norsk, blond jente som forteller så syns vi det er helt sinnsykt galt.

Definitivt noe å tenke over.

Syns for øvrig det virket ganske åpenbart at dette var en kampanje av noe slag og ikke ekte. En 12åring som skal giftes bort mot sin vilje blogger ikke om hva slags giftering hun vil ha eller hvordan brudekjolen skal se ut, innimellom random kommentarer om riding og venner og sms'er liksom.... Bloggen hadde også en passe mengde typiske fjortis-skrivefeil slengt innimellom en ellers ganske voksen tekst. (Eller de forsøkte vel å få få den til å være litt barnslig, men jeg syns det var åpenbart at det ikke var ett barn som hadde skrevet det :) )

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som om saueflokken kommer til å ta det innover seg? De er vel mer bekymret for om FF har et hårstrå som ligger feil eller om Jenny Skavlan ikke skal oppdatere dem med ingenting interessant. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det tullete? Det setter fokus på den brutale virkeligheten til flere barn rundt i verden. For oss er det totalt utenkelig at dette skal skje i Norge, men desverre ikke i de landene hvor barnebruder er normalen. Godt kampanje acv Plan spør di meg!

Anonymous poster hash: ea138...0a2

Nei, det gjør den ikke.

Barnebryllup kommer i mange varianter, men den typen som vi reagerer mest mot, og som er den typen det er opertunt å faktisk bekjempe, er langt fra den typen som det hintes på her.

Plan fremstiller det som de ikke kjenner til de underliggende årsakene til barnebryllup, og jeg savner en fokus på å ta tak i det underliggende problemet, istedet for å kun fokusere på konskevensen.

Det blir litt som det aktive arbeidet vi en stund hadde mot barnearbeid og som endte opp med å slå grusomt tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"It`s on the internet - it must be true" - står jo Plan med store bokstaver på siden, og det ligger flere artikler om denne kampanjen allerede. Lurer på hvor mange lettlurte som har ringt barnevernet - godt de har blitt informert på forhånd!



Anonymous poster hash: 09471...371
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"It`s on the internet - it must be true" - står jo Plan med store bokstaver på siden, og det ligger flere artikler om denne kampanjen allerede. Lurer på hvor mange lettlurte som har ringt barnevernet - godt de har blitt informert på forhånd!

Anonymous poster hash: 09471...371

Den er endret etter at det ble 'offisielt' at de sto bak.

Siden/bloggen så ikke sånn ut søndag morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nei, det gjør den ikke.

Barnebryllup kommer i mange varianter, men den typen som vi reagerer mest mot, og som er den typen det er opertunt å faktisk bekjempe, er langt fra den typen som det hintes på her.

Plan fremstiller det som de ikke kjenner til de underliggende årsakene til barnebryllup, og jeg savner en fokus på å ta tak i det underliggende problemet, istedet for å kun fokusere på konskevensen.

Det blir litt som det aktive arbeidet vi en stund hadde mot barnearbeid og som endte opp med å slå grusomt tilbake.

ja det er litt ssnt. Kampanjen er bra den men den fokuserer ikke på hvorfor det skjer. En må jo vite hvprfor før det kan gjøres noe med. Blir for enklet å si at de er slemme og ikke glade i døtrene dine. Det ligger jo noe bak. Er jo hele samfunnsstrukturen som må endres. Kvinner må ikke bli sett på som en byrde, en som må forsørges av en mann. Foreldrene har ikke råd til å ha de pga dette kvinnesynet som er gjennomsyret i de landede dette skjer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er endret etter at det ble 'offisielt' at de sto bak.

Siden/bloggen så ikke sånn ut søndag morgen ;)

alle skjønner jo at dette var fiktiv, det var veldig icenesatt skrevet og vi vet alle at det ikke er lovlig å gifte seg i norge før man er 18. De som blir tvangsgiftet her er innvandrere, hvor de sender de til hjemlandet på ferie. Norge har jo null kontroll når bryllupet foregår i feks Pakistan.

Anonymous poster hash: 09471...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...