Gå til innhold

Er så desperat at jeg vil GRÅTE....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke forstå annet enn at det ligger noe mer bak dette enn han sier....



Anonymous poster hash: 1ceff...1b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har vært sammen i 3 år. Har grensene dine flyttet seg på den tiden? Jeg ville snakket med psykologen og prøvd å finne ut hvorfor det sier stopp. Hva du føler når det sier stopp. Er det noe spesielt som trigger det. Og så legge opp en strategi. Ville det hjelpe å forsiktig utfordre grensen? Ville det hjelpe hvis kjæresten oppmuntret deg muntlig underveis (ikke griseprat)? En terapaut burde kunne hjelpe deg bedre enn vi på KG.

Hvis grensene dine ikke har endret seg på 3 år er det opplagt at det du gjør ikke funker, og at det er på tide å prøve noe annet.

Joda de har endret seg, men ikke så mye som han vil i og med at vi har hatt flere issues å jobbe med på samme tiden. Jeg har slitt med angst som nå er overvunnet(HURRA!), han har nettopp fått påvist en kronisk sykdom som vi må leve med til vi dør, vi har jobbet med kommunikasjonen vår, og vi har fått til alt dette, og bearbeidet det godt. Men klart, jeg har vært sliten for det ER slitsomt å jobbe med SÅ MYE på samme tid.

Oppi dette har jeg hatt 4 dødsfall jeg skulle bearbeide, samt det å være arbeidsledig i 1 år(har nå fått meg en jobb hvor jeg er høyt verdsatt av alle! HURRA!). Men tror rett og slett at sexlivet har vært en nedprioritering for meg, mens for han har det vært høyt prioritert!

Jeg har gjort det som terapeuten sier og forklart for henne at det ikke fungerer optimalt og da forklarer hun seg med at hun ikke kan så mye innenfor det feltet...

Ok. Men han vet vel at du har lyst,at det er traume som har gjort at du sliter(veldig)med dette?

Og hvis du tar intiativ verbalt,så bør det vel være et framskritt han burde satt pris på,og så heller vært mer tålmodig og forståelselsfull. Greit at vil du skal prøve,men det sier seg selv at han må gi det mer tid. Du har jo ikke klart på flere måneder. Han er rimelig sta. Og han bør skjønne at jo lenger tid det går,jo vanskeligere blir det for deg,om ikke annet pga stress. Håper det ordner seg,jeg har ingen råd til hva du kan gjøre mer så lenge du har så store problemer med dette.

Jeg har forklart traumene for han, parterapeuten vår forklarte for han hva som skjer med meg når jeg har blitt utsatt for slike traumer, og han sa han forstå når han satt på kontoret men jeg vet ikke helt jeg... Og det er som du sier at jeg har vært kjempeverbal, og TYDELIG i hva det er jeg har hintet om og han sier det ikke er nok og at det er handling foran ord...

Anonymous poster hash: a7f64...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå annet enn at det ligger noe mer bak dette enn han sier....

Anonymous poster hash: 1ceff...1b3

Nå tenker jeg du kan ha rett fordi jeg fåreslo nettopp at jeg feks insjer 1 gang og han 2 ganger så jeg 1 gang igjen så han 2, i en bestemt periode, før vi øker med en hver kanskje, osv. Til det svarte han at det skulle være regler da, og at vi hadde 2 uker på oss til å få de tre insjene til å skje. Altså han 2 ganger og jeg 1 gang. Og dersom en av oss ikke holder "antall ganger" skal den andre parten få pule noen andre?!?!?!?!?!

HVA FAEN. Jeg er sjokkert å lei meg..... :(

Anonymous poster hash: a7f64...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis ham denne tråden. Så ser han kanskje hvor mye du sliter, og kanskje han får en "wake-up call".

Nå må jeg sove, TS. Men vil gi deg en god klem :hug:

(Stikker innom tråden i morgen for å se om du har fått gode råd)

Anonymous poster hash: 39e6f...f52

Takk! :hug:

Anonymous poster hash: a7f64...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg du kan ha rett fordi jeg fåreslo nettopp at jeg feks insjer 1 gang og han 2 ganger så jeg 1 gang igjen så han 2, i en bestemt periode, før vi øker med en hver kanskje, osv. Til det svarte han at det skulle være regler da, og at vi hadde 2 uker på oss til å få de tre insjene til å skje. Altså han 2 ganger og jeg 1 gang. Og dersom en av oss ikke holder "antall ganger" skal den andre parten få pule noen andre?!?!?!?!?!

HVA FAEN. Jeg er sjokkert å lei meg..... :(

Anonymous poster hash: a7f64...ad2

Jeg spurte han hva faen som lå bak, om han viste at siden jeg alle de andre gangene har feilet så satset han på det nå så han fikk seg noe en annen plass, og hvordan i faen han kan si at han er villig til å satse utroskap for dette. Så skrev jeg at hvis han heller vil ut av dette så får han gjøre det, fordi jeg ikke er villig til å "GODTA" utroskap uansett hvor kåt han nå måtte være. Han mente han bare ville se om jeg var så glad i han som jeg sier jeg er, og at hvis jeg ikke gjorde det jeg avtalte så er det jo bevist at jeg ikke er så glad i han som jeg sier jeg er....

Anonymous poster hash: a7f64...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han krever det fordi at han også vil føle at jeg vil ha han, og han vil ikke føle at han tigger om sex siden det er slik han føler det når han må insje så ofte.

Han har tatt insj. alle de gangene vi har hatt sex foruten om kanskje... tja 5 ganger på 3 år og han føler som jeg skriver lengere opp at han er den eneste som vil ha meg, og at jeg ikke vil ha han. Han nekter pga prinsippene og han føler seg nå dårlig og får dårlig selvtillit og sånt av at jeg ikke insjer selvom jeg har forklart for han at det ikke er noe personlig, men bare sånn jeg..... er "formet" av situasjoner osv.

Har prøvd å si til han at han må fortelle meg det dersom han er lei av dette forholdet osv, men han sier han ikke er det og sånn som jeg oppfatter han ellers så tror jeg han snakker sant.

Har forklart han at jeg får pusteproblemer og at det er ekkelt når han ler men han sier at det sikkert går over når jeg har insja ett par ganger. Han har jo også forklart for meg, selvom det ikke behøves, at han ikke ler for å være slem men at han ikke klarer å la være fordi det er komisk at jeg blir anpusten uten at vi har.... gjort så mye.

Han sier det er greit at jeg må jobbe med det men i mellomtiden blir det ikke noe intimitet da hvis jeg ikke bare iverksetter noe.

Det er veldig fint ellers ja, jeg vet det er vanskelig å tro det men det er det. Vi har det kjempefint ellers med fordeling av oppgaver i hjemmet feks, eller kommunikasjon ellers som mange andre par sliter med.

Kanskje han tror at jeg ikke tar det så tungt at han ler fordi jeg får sånn nervøs latter når han ler av meg....

Anonymous poster hash: a7f64...ad2

mulig han ikke tror du tar det så tungt, men det er jo litt abc empati å forstå at når noen får så angst at de sliter med å puste og når man i tillegg vet man at denne personen har opplevd overgrep da har de det vondt?! Virker jo ikke akkurat som det er noe han får særlig samvittighet for etterpå heller?

Jeg syns at han også bør jobbe litt her. han sliter jo tydeligvis ganske mye med at han føler du ikke vil ha han når han tilogmed vet om traumene. Han burde forstå det, men selvfølelsen hans kommer i veien. virker som han er så usikker på seg selv at han ikke klarer å se at dette ikke har noe med han eller din lyst på han å gjøre. hadde han fått hjelp til å bli tryggere i seg selv tror jeg han også kunne klart å ta mer hensyn til deg.

han forstår visst heller ikke at dette må jobbes med og ikke er løst på en helg. jeg vet ikke helt hvor langt han er villig til å strekke seg for å møte deg på halvveien eller hjelpe deg her, men tenker at han først og fremst må bli (mye) flinkere til å se de små signalene du gir. at da blir disse må tegnene ditt "initiativ" dette kan dere også prate om så han vet tydelig hva du mener når du gir små hint.

er det like vanskelig forresten om du sender han en sms mens han er ute/på jobben om at du vil ha han når han kommer hjem. også får du litt tid på deg til å puste og forberede deg mentalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mulig han ikke tror du tar det så tungt, men det er jo litt abc empati å forstå at når noen får så angst at de sliter med å puste og når man i tillegg vet man at denne personen har opplevd overgrep da har de det vondt?! Virker jo ikke akkurat som det er noe han får særlig samvittighet for etterpå heller?

Jeg syns at han også bør jobbe litt her. han sliter jo tydeligvis ganske mye med at han føler du ikke vil ha han når han tilogmed vet om traumene. Han burde forstå det, men selvfølelsen hans kommer i veien. virker som han er så usikker på seg selv at han ikke klarer å se at dette ikke har noe med han eller din lyst på han å gjøre. hadde han fått hjelp til å bli tryggere i seg selv tror jeg han også kunne klart å ta mer hensyn til deg.

han forstår visst heller ikke at dette må jobbes med og ikke er løst på en helg. jeg vet ikke helt hvor langt han er villig til å strekke seg for å møte deg på halvveien eller hjelpe deg her, men tenker at han først og fremst må bli (mye) flinkere til å se de små signalene du gir. at da blir disse må tegnene ditt "initiativ" dette kan dere også prate om så han vet tydelig hva du mener når du gir små hint.

er det like vanskelig forresten om du sender han en sms mens han er ute/på jobben om at du vil ha han når han kommer hjem. også får du litt tid på deg til å puste og forberede deg mentalt?

Nei da synes jeg det går kjempegreit, det går kjempefint å skrive "dirty texts" men for han er det ikke nok.

Anonymous poster hash: a7f64...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte han hva faen som lå bak, om han viste at siden jeg alle de andre gangene har feilet så satset han på det nå så han fikk seg noe en annen plass, og hvordan i faen han kan si at han er villig til å satse utroskap for dette. Så skrev jeg at hvis han heller vil ut av dette så får han gjøre det, fordi jeg ikke er villig til å "GODTA" utroskap uansett hvor kåt han nå måtte være. Han mente han bare ville se om jeg var så glad i han som jeg sier jeg er, og at hvis jeg ikke gjorde det jeg avtalte så er det jo bevist at jeg ikke er så glad i han som jeg sier jeg er....

Anonymous poster hash: a7f64...ad2

jeg får litt sånn "trolletråd" vibber. (sorry om det er feil) men du spurte han NÅ om dette forslaget.. NÅ mens du sitter på pcn?`og etter en samtale hvor utroskap kom frem så fortsetter du å taste på kg?? whaat....... :vetikke:

Anonymous poster hash: b1b3a...99d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får litt sånn "trolletråd" vibber. (sorry om det er feil) men du spurte han NÅ om dette forslaget.. NÅ mens du sitter på pcn?`og etter en samtale hvor utroskap kom frem så fortsetter du å taste på kg?? whaat....... :vetikke:

Anonymous poster hash: b1b3a...99d

Ja, han er på jobb til imorgen tidlig og jeg snakker med han via facebook i en annen fane, så har jeg kg i fane nr 2. skjønner? :P

Anonymous poster hash: a7f64...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at sexlivet daler etter 2-3 år. Problemene kommer når man stresser seg opp over det og begynner å lure på hvorfor og leter etter problemer. At dere har alt det andre å stri med gjør alt mye verre.

Forslag:

Finn en annen psykolog. Imens snakker du med kjæresten din og sier at du skjønner at dette er et problem. At du elsker han og vil jobbe med det, men at du trenger tid og hans hjelp. Ikke be han om å ta initativ. Unngå hele ordet. Fokuser så på å få han til å føle seg atraktiv. Si han kler den nye overdelen, ser kjekk ut, lukter godt. Og følg opp med et lite kyss på halsen eller klaps på stumpen. Hvis han føler seg åtråverdig vil det være større sjangse for at han tar initativ av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at sexlivet daler etter 2-3 år. Problemene kommer når man stresser seg opp over det og begynner å lure på hvorfor og leter etter problemer. At dere har alt det andre å stri med gjør alt mye verre.

Forslag:

Finn en annen psykolog. Imens snakker du med kjæresten din og sier at du skjønner at dette er et problem. At du elsker han og vil jobbe med det, men at du trenger tid og hans hjelp. Ikke be han om å ta initativ. Unngå hele ordet. Fokuser så på å få han til å føle seg atraktiv. Si han kler den nye overdelen, ser kjekk ut, lukter godt. Og følg opp med et lite kyss på halsen eller klaps på stumpen. Hvis han føler seg åtråverdig vil det være større sjangse for at han tar initativ av seg selv.

Jamen jeg gjør dette ofte. Problemet er bare det at vi har hatt sex kanskje.... 20 ganger på TRE ÅR, altså ikke bare dabbet av nå i det siste. Det er ikke noe 3års krise det er snakk om.

Jeg sier ofte han er fin, stryker han ofte på rompa, sier han lukter godt ofte. Jeg bekrefter generelt ofte ovenfor han at han er perfekt for meg, at jeg liker han sånn som han er osv. Så det er virkelig ikke problemet. Du har virkelig missforstått!

Greia er at når 3 psykologer og 2 parterapeuter har sagt det samme så har jeg til nå bare mistet håpet litt for at de kan hjelpe!

Anonymous poster hash: a7f64...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg du kan ha rett fordi jeg fåreslo nettopp at jeg feks insjer 1 gang og han 2 ganger så jeg 1 gang igjen så han 2, i en bestemt periode, før vi øker med en hver kanskje, osv. Til det svarte han at det skulle være regler da, og at vi hadde 2 uker på oss til å få de tre insjene til å skje. Altså han 2 ganger og jeg 1 gang. Og dersom en av oss ikke holder "antall ganger" skal den andre parten få pule noen andre?!?!?!?!?! HVA FAEN. Jeg er sjokkert å lei meg..... :(Anonymous poster hash: a7f64...ad2

Skjønner at han reagerte på dette og langet litt ut. Han føler seg usexy så du foreslår pliktsex, som om dere avtaler hvem det er sin tur å vaske gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen jeg gjør dette ofte. Problemet er bare det at vi har hatt sex kanskje.... 20 ganger på TRE ÅR, altså ikke bare dabbet av nå i det siste. Det er ikke noe 3års krise det er snakk om. Jeg sier ofte han er fin, stryker han ofte på rompa, sier han lukter godt ofte. Jeg bekrefter generelt ofte ovenfor han at han er perfekt for meg, at jeg liker han sånn som han er osv. Så det er virkelig ikke problemet. Du har virkelig missforstått! Greia er at når 3 psykologer og 2 parterapeuter har sagt det samme så har jeg til nå bare mistet håpet litt for at de kan hjelpe! Anonymous poster hash: a7f64...ad2

Beklager, men det er vanskelig å komme med forslag når man ikke har alle fakta. Vi vet bare det du forteller. Hva er det disse 5 fagfolkene har sagt at du skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at han reagerte på dette og langet litt ut. Han føler seg usexy så du foreslår pliktsex, som om dere avtaler hvem det er sin tur å vaske gulvet.

Har du noen bedre forslag da kanskje?

Anonymous poster hash: a7f64...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men det er vanskelig å komme med forslag når man ikke har alle fakta. Vi vet bare det du forteller. Hva er det disse 5 fagfolkene har sagt at du skal gjøre?

De har, som jeg har skrevet lengere opp, sagt at han skal begynne slik at jeg blir tryggere og de fleste gangene i begynnelsen, sånn rundt 70-30%, så skal han ta intinativ. Også skal vi øke så snart vi merker at jeg føler meg mer komfortabel.

Anonymous poster hash: a7f64...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det fungerer jo ikke, og da må man revurdere. Alle 5 kan da ikke ha sagt det samme i 3 år uten å følge opp???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det fungerer jo ikke, og da må man revurdere. Alle 5 kan da ikke ha sagt det samme i 3 år uten å følge opp???

Det fungerer ikke fordi han vil ikke gjøre det sånn. Jeg har insjet på det meste 2 ganger på rad, men det har endt opp med å stoppe der, fordi han ikke ville ta noe insj etter det..

Anonymous poster hash: a7f64...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da synes jeg det går kjempegreit, det går kjempefint å skrive "dirty texts" men for han er det ikke nok. Anonymous poster hash: a7f64...ad2

Så via tekst klarer du å ta initativ? Hvis du fyrer han opp med tekst like før dere møtes, med løfter om noe mere, stopper det fortsatt opp når det blir fysisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så via tekst klarer du å ta initativ? Hvis du fyrer han opp med tekst like før dere møtes, med løfter om noe mere, stopper det fortsatt opp når det blir fysisk?

Ja dessverre, derfor unngår jeg å love noe som helst til han kommer hjem feks, i tilfelle ingenting skjer.

Anonymous poster hash: a7f64...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ikke være annet enn trolletråd etter vendingen dette tok med at sex med andre må være ok............



Anonymous poster hash: 1ceff...1b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...