Gå til innhold

¤-06.08.05-¤


leela

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi, 10 kg!! Det er jo kjempebra!  

Hva har du gjort for å gå ned?

Har gått ned 15 siden sommeren da.. tok et slikt internettkurs hos Grete Roede, det varte i 8 uker, gikk ned 8 kg på det, også fortsatte jeg bare litt selv etter det. Har ikke fulgt noe kurs i høst, og skal ikke gjøre det nå heller, men følger mønsteret om du skjønner :) Før jeg startet hadde jeg aldri i verden trodd det skulle funke, og at det skulle være så enkelt. Jeg har null selvdisiplin :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo superbra :)

Jeg har også dårlig med selvdisiplin.....

Men det er jo bra at du fortsetter å gå ned. Det er vel også meningen med Grete Roede at man skal legge om spisevanene sine permanent og ikke skli tilbake til de gamle, dårlige vanene?

Er det forskjell i pris på internetkurs og vanlige kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo superbra :)

Jeg har også dårlig med selvdisiplin.....

Men det er jo bra at du fortsetter å gå ned. Det er vel også meningen med Grete Roede at man skal legge om spisevanene sine permanent og ikke skli tilbake til de gamle, dårlige vanene?

Er det forskjell i pris på internetkurs og vanlige kurs?

Hele poenget til GR er at man ikke er på slankekur i den forstand, men heller en endring i livsstilen. Jeg følte ihvertfall ikke at jeg var på noen diett, for så mye mat har jeg aldri spist før i løpet av en dag.

Det er lik pris på begge kursa tror jeg, se på hjemmesiden deres, så står det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi på hotellet og møte direktøren, samt å se på restauranten og salen der vi skal ha selskapet og festen på mandag kl 11:00 :)

Mamma, svigermor og meg.

Nå planlegges det i tillegg til bryllup en svipptur til London 16.feb (bursdagstur fra TheOneToBe, meget mulig de har masse bryllupssaker der borte også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat vite at de fra USA kanskje ikke kan være her så lenge som de ønsker :-?

Bestevenninnen til "søstern" har akkurat blitt forlovet og nå planlegger de bryllup helgen etter oss. Og siden "søstern" da er Maid of honor, så må hun skynde seg tilbake til neste bryllup rett etter vårt..

Litt kjedelig det siden de hadde planer om å feriere i Norge i 2-3 uker etter bryllupet. Men nå er det ikke 100% sikkert at de velger den datoen i august da. Får bare vente og se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møte på hotellet imorgen, dette er noe av det jeg må spørre om (som jeg kommer på nå):

¤ Om vi kan sette sammen egen meny

¤ Tid vi skal sette oss tilbords

¤ Lang tid beregner de på middagen

¤ Mye kaffe/avec til hver

¤ Hvor drikkes kaffen og når

¤ Ha med kaker selv, tid må de leveres

¤ Hvem ordner med musikk

¤ Lenge kan gjestene være der

¤ Tid må vi bestille rom, tid må de vi evt ikke skal ha avbestilles

¤ Tid må man si fra om eksakt antall gjester

¤ Hvordan legges det opp for kaffegjestene

¤ Hvor drikkes det velkomstdrink/hvordan legges det opp

¤ Hva må vi ha med selv av pynt (blomster?) Evt hvor mange bordoppsatser, andre blomster?

¤ E-bord?

¤ Hvordan gjør vi det med betaling

Hva har jeg glemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møte på hotellet imorgen, dette er noe av det jeg må spørre om (som jeg kommer på nå):

¤ Om vi kan sette sammen egen meny

Ja, satt sammen: Melon og spekeskinke til forrett, helstekt ytrefilet til hovedrett og desserten er litt usikker ennå

¤ Tid vi skal sette oss tilbords

Regner med at det blir middag kl 16:30

¤ Lang tid beregner de på middagen

Ca 3 timer

¤ Mye kaffe/avec til hver

Så mye kaffe de vil + et glass likør etc

¤ Hvor drikkes kaffen og når

I restauranten, peisestua og baren

¤ Ha med kaker selv, tid må de leveres

Når vi vil, senest dagen før

¤ Hvem ordner med musikk

De har anlegg, vi har med cd'er

¤ Lenge kan gjestene være der

Ca kl 2:00, men blir ikke kasta ut da

¤ Tid må vi bestille rom, tid må de vi evt ikke skal ha avbestilles

Uka før

¤ Tid må man si fra om eksakt antall gjester

Sier ifra når vi har fått svar fra gjestene, ca 1 mnd før

¤ Hvordan legges det opp for kaffegjestene

De ankommer i peisestua

¤ Hvor drikkes det velkomstdrink/hvordan legges det opp

Kan velge, hvis det er fint vær, serveres den i bakgården ute, hvis ikke, tar vi den i peisestua etc

¤ Hva må vi ha med selv av pynt (blomster?) Evt hvor mange bordoppsatser, andre blomster?

Ha med bordoppsatser, velger selv hvor mange, leveres dagen før

¤ E-bord?

E-bord

¤Annet

Ha med frukt til velkomstdrinken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ut til at dere har fått svar på spørsmålene deres - deilig når ting faller litt på plass :wink:

Ja, han på hotellet var veldig koselig og ville gjøre alt for at dagen skulle bli slik vi ønsker den :)

Nå er det faktisk under et halvt år igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilken sang vi skal danse brudevals etter jeg.. Igrunn så tror jeg kanskje ikke det blir vals. Hører på "Nothing Else Matters" nå, ikke orginalversjonen, men en uten trommer, med kun gitar og strykeinstrumenter. Lurer på om det går an å ha den, eller om det blir for mye for de eldre tantene og bestemor :ler:

Den er liksom litt vår sang da, men den er litt umulig å danse vals etter :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg hos frisøren og hørte om de kunne sette opp håret til meg og min forlover. Det var ikke noe problem, og det beste av alt var at det skulle komme på maks kr 300,- per pers. Grunnen er at hun ene er lærling, men hun er absolutt like flink som en ferdigutdannet frisør :)

Har sendt mail til fotografen, men ikke fått svar ennå.

Jeg planlegger å gjøre ferdig invitasjonene i påsken og få sendt de ut like etter, må bare finne ut hvordan de skal se ut først..

Deilig å få litt ting på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som er i orden til nå:

¤ Brud og Brudgom

¤ Forlovere

¤ Brudepike ~ 7år gammel søster

¤ Kirken kl 14:00

¤ Hotell der selskapet skal holdes

¤ Brudesuite

¤ Ringer ~ må tas inn og graveres

¤ Kjole ~ er ferdigsydd og på vei fra Florida

¤ Toastmaster

¤ Frisør

¤ Sminke

¤ Gjesteliste

¤ Bil og sjåfør for dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forhørt meg to steder om bryllupskake. Ene stedet kostet 1900kr, mens det andre kostet 1700kr. Ikke så dyrt det, men jeg lurer på om det holder med 3 etg. eller om vi må ha 4. Den på 3. etg er beregna til 60 personer, og den på 4 til 90 personer. Vi blir jo ca 70 stykker, men jeg vet at ikke alle spiser marsipankake også skal vi jo ha mange andre kaker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg vi satser på en 3 etg-kake!

..selv om det vi egentlig har lyst på er en oreo-bryllupskake - sånn som de har på Egon, bedre kake skal man lete lenge etter. Men jeg regner ikke mer at Egon leverer bryllupskaker :ler:

Kaka over alle kaker

*sender mail og hører* :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er gjestelista ganske ferdig tror jeg:

26 par

21 single

4 barn

3 bestemødre

Som sammen med brudeparet utgjør 82 gjester; fordelt på 57 middagsgjester og 25 kaffegjester.

Totalt 50 invitasjoner som må lages og sendes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmmmmm :wow:

Det så ut som en gooooood kake!!! *snask*

Helt topp med alt som er i orden da... Godt å få det ut av hodet liksom! Selv er jeg superfornøyd fordi vi i dag fikk tatt et endelig valg mtp. fotograf!

Koselig med hilsen i dagboken min...så takk for det! :wink: Enig med du - kjempekjekt å skvadre bryllup med noen som IKKE blir like for lei! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmmmmm :wow:

Det så ut som en gooooood kake!!! *snask*

Helt topp med alt som er i orden da... Godt å få det ut av hodet liksom! Selv er jeg superfornøyd fordi vi i dag fikk tatt et endelig valg mtp. fotograf!

Koselig med hilsen i dagboken min...så takk for det! :wink: Enig med du - kjempekjekt å skvadre bryllup med noen som IKKE blir like for lei! :ler:

Åh, ja, den kaka er himmelsk!!! Et tygg og du er hekta, men MEKTIG er ordet! (..og ikke akkurat kalorifattig :roll: )

Så bra med fotograf ~ det har vi ikke skaffet oss ennå, på tide kanskje..!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...