Gå til innhold

Privatisteksamen, høsten 2014


Somle

Anbefalte innlegg

Jeg hadde eksamen i dag, og de spurte ikke meg om særemnet i det hele tatt.

Hvordan gikk det? :) Tema?

Anonymous poster hash: 05e41...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som tar opp historie eksamen?? Hvilke bok bruker dere da? Har to forskjellige... enten Portal påbyggning eller Tidslinjer 2? tar opp historie fra 3.videregående :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å nærme seg for norsk muntlig for meg nå! Flere?

Noen som vil dele notater?



Anonymous poster hash: 63cdd...166
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde norsk muntlig i dag, og det gikk helt på trynet! Oppgaven jeg fikk var å analysere en reklameannonse for Hardanger. Jeg tenkte "yes, dette kan jeg", og satte i gang med å skrive. Da jeg kom inn til sensor pratet jeg mye om analysen, men da jeg var ferdig med den, begynte de å spørre meg spørsmål som ikke hadde noe med oppgaven å gjøre i det hele tatt. Type "nasjonalromantikk", "språkdebatten" "helter i litteraturen" osv.

Tilbakemeldingen jeg fikk var at analysen var god og sterk, men spørsmålene trakk ned. Jeg endte opp med en toer. Altså, skal virkelig ikke hovedoppgaven telle mer? Kan spørsmålene dra karakteren ned fra en femmer, til en toer?! Trodde de vektla selve oppgaven man fikk.



Anonymous poster hash: 024f0...083
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det? :) Tema?

Anonymous poster hash: 05e41...416

Det gikk noenlunde greit, men ikke helt som forventet. Fikk et dikt jeg skulle analysere på den forberedte delen. Diktet var modernistisk, og fikk derav modernismen generelt som uforberedt emne.

Jeg hadde norsk muntlig i dag, og det gikk helt på trynet! Oppgaven jeg fikk var å analysere en reklameannonse for Hardanger. Jeg tenkte "yes, dette kan jeg", og satte i gang med å skrive. Da jeg kom inn til sensor pratet jeg mye om analysen, men da jeg var ferdig med den, begynte de å spørre meg spørsmål som ikke hadde noe med oppgaven å gjøre i det hele tatt. Type "nasjonalromantikk", "språkdebatten" "helter i litteraturen" osv.

Tilbakemeldingen jeg fikk var at analysen var god og sterk, men spørsmålene trakk ned. Jeg endte opp med en toer. Altså, skal virkelig ikke hovedoppgaven telle mer? Kan spørsmålene dra karakteren ned fra en femmer, til en toer?! Trodde de vektla selve oppgaven man fikk.

Anonymous poster hash: 024f0...083

Hardanger forbindes med fjell, fjord og natur osv, altså urnorske greier. Identitetsbyggingen og spårkdebatten var jo rimelig sentralt i nasjonalromantikken, så ser absolutt sammenhengen med annonsen.

Jeg ville ikke forventet en god karakter dersom man ikke kan noe særlig om noe så sentralt som nasjonalromantikk og språkdebatten.

Endret av Splendidly
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde norsk muntlig i dag, og det gikk helt på trynet! Oppgaven jeg fikk var å analysere en reklameannonse for Hardanger. Jeg tenkte "yes, dette kan jeg", og satte i gang med å skrive. Da jeg kom inn til sensor pratet jeg mye om analysen, men da jeg var ferdig med den, begynte de å spørre meg spørsmål som ikke hadde noe med oppgaven å gjøre i det hele tatt. Type "nasjonalromantikk", "språkdebatten" "helter i litteraturen" osv.

Tilbakemeldingen jeg fikk var at analysen var god og sterk, men spørsmålene trakk ned. Jeg endte opp med en toer. Altså, skal virkelig ikke hovedoppgaven telle mer? Kan spørsmålene dra karakteren ned fra en femmer, til en toer?! Trodde de vektla selve oppgaven man fikk.

Anonymous poster hash: 024f0...083

Skal du ta den på nytt? Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: 05e41...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk noenlunde greit, men ikke helt som forventet. Fikk et dikt jeg skulle analysere på den forberedte delen. Diktet var modernistisk, og fikk derav modernismen generelt som uforberedt emne.

Hardanger forbindes med fjell, fjord og natur osv, altså urnorske greier. Identitetsbyggingen og spårkdebatten var jo rimelig sentralt i nasjonalromantikken, så ser absolutt sammenhengen med annonsen.

Jeg ville ikke forventet en karakter dersom man ikke kan noe særlig om noe så sentralt som nasjonalromantikk og språkdebatten.

Karakter?

Anonymous poster hash: 05e41...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ta den på nytt? Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: 05e41...416

Skal ikke ta den på nytt. Trengte bare å bestå. Alder er vel irrelevant.

Anonymous poster hash: 024f0...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt norsk muntlig som kan fortelle litt om hvordan det gikk? Begynner å nærme seg for meg nå og jeg fikk ikke levert leselisten min innen fristen :(

Er ikke en gang ferdig med særemne..



Anonymous poster hash: 63cdd...166
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta opp matte 2p mens jeg studerer. Lurer på om den nye reglene om at man ikke kan velge v\hvilken karakter man ønsker stående på vitnemålet, har trådt i kraft?

Kan noen si meg hva dette er? Hva mener du med at man kan velge hvilken karakter man ønsker stående på vitnemålet?

Mener du at om du har f.eks. 5er fra før av i 2p (men ønsker 6er), og tar privatisteksamen og får 4er, at man kan velge å beholde 5eren heller?

Og om denne nye regelen gjør at du er nødt å ha den karakteren du fikk sist?

Anonymous poster hash: d8572...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som skal ta eksamen i matte?

Anonymous poster hash: c6d56...c78

Har matematikk S1 neste torsdag :/

Anonymous poster hash: 8932e...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har matematikk S1 neste torsdag :/

Anonymous poster hash: 8932e...1b4

Jeg og! Har øvd alt for lite.

Anonymous poster hash: f500d...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skal ta Historie og Engelsk nå, Har disse eksamene nå:
19. November (Forbredelsesdag engelsk skriftlig)
20. November (Engelsk skriftlig eksamen)
1. Desember (Historie Muntlig)
15. Desember (Engelsk Muntlig)

Noen som skal ta disse?? :) vil gjerne dele tips og motta tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Jeg skal ta Historie og Engelsk nå, Har disse eksamene nå:

19. November (Forbredelsesdag engelsk skriftlig)

20. November (Engelsk skriftlig eksamen)

1. Desember (Historie Muntlig)

15. Desember (Engelsk Muntlig)

Noen som skal ta disse?? :) vil gjerne dele tips og motta tips!

Jeg hadde engelsk muntlig på lørdag og skal ha skriftlig om to dager :)

Anonymous poster hash: 22fd5...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde engelsk muntlig på lørdag og skal ha skriftlig om to dager :)

Anonymous poster hash: 22fd5...afb

Så artig! Hvordan gikk engelsk muntlig, hvordan var det lagt opp? :) er så spent på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen si meg hva dette er? Hva mener du med at man kan velge hvilken karakter man ønsker stående på vitnemålet?

Mener du at om du har f.eks. 5er fra før av i 2p (men ønsker 6er), og tar privatisteksamen og får 4er, at man kan velge å beholde 5eren heller?

Og om denne nye regelen gjør at du er nødt å ha den karakteren du fikk sist?

Anonymous poster hash: d8572...11e

Ja, det var det jeg lurte på. Tror ikke regelen har trådte i kraft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen i morgen. Muntlig. Markedsføring og ledelse 1. :redd:



Anonymous poster hash: d15aa...db6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...