Gå til innhold

Privatisteksamen, høsten 2014


Somle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kommer ikke inn på noen av linkene. Må tydeligvis ha passord for å se på de tidligere eksamensoppgavene. :(

Anonymous poster hash: b57ef...326

Hvilket fag er det du ønsker å se tidligere eksamensoppgaver til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som skal ta matte p2? Kjenner jeg er nervøs, er så mye jeg ikke kan!



Anonymous poster hash: 8fa8d...0b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt eksamen i norsk muntlig?

Jeg leverte ikke leseliste, og da står det at eksamenskontorets forslag til leseliste blir brukt.

Er det noen som har en formening om hvordan sensor ville forholde seg til at man da kommer med et annet fordypningsemne enn det som står på denne leselisten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta samfunnfag som privatist i høst.

Noen erfaringer? :)

Har dere fått datoen?

Det skal jeg og! Leser på kompetansemålene, skriver stikkord. leser ikke bøkene men fokusere KUN på mål fra læreplanen. Har dåårlig tid.. eksamen 19 nov og ikke ferdig med målene... hvordan gjør du det?? også historie eksamen 4 des... Noen som har notater liggende??? Og jeg kan foresten sende mine fra samfunn hvis intr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal jeg og! Leser på kompetansemålene, skriver stikkord. leser ikke bøkene men fokusere KUN på mål fra læreplanen. Har dåårlig tid.. eksamen 19 nov og ikke ferdig med målene... hvordan gjør du det?? også historie eksamen 4 des... Noen som har notater liggende??? Og jeg kan foresten sende mine fra samfunn hvis intr :)

Jeg tok privatisteksamen i samfunnsfag for noen år siden. Det er bra at du fokuser på kompetansemålene, og skriver stikkord til disse. Da har du et veldig godt utgangspunkt. Men det kan faktisk være greit å bla litt igjennnom en sammfunnsfagsbok og bemerke deg alle fagordene/begrepene de presenterer der. Det gir et veldig godt inntrykk om du bruker disse ordene aktivt på eksamen. Du kan dessuten også bli spurt om å definere noen begreper.

Anonymous poster hash: ecaef...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ettårig samfunnsfag og jobber ved siden av. Skal ta opp matte 1p og 2p til våren, samtidig som jeg skal ta opp engelsk muntlig fra fjor (gikk ettåring engelsk da) nå i desember..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan man melde seg opp til våren 2015?

Fristen på privatistweb er i midten av februar om jeg ikke tar helt feil. Kan vel melde seg opp etter 1 Januar, eller nå? usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89

Det skal jeg og! Leser på kompetansemålene, skriver stikkord. leser ikke bøkene men fokusere KUN på mål fra læreplanen. Har dåårlig tid.. eksamen 19 nov og ikke ferdig med målene... hvordan gjør du det?? også historie eksamen 4 des... Noen som har notater liggende??? Og jeg kan foresten sende mine fra samfunn hvis intr :)

Ah, jeg skal ha eksamen 9 des

Skal lese lese og LESE fra imorgen (ligger etter selv)

Jeg følger en plan som er nettbasert med innleveringer og "karakterer" fra lærer.

Kan du fortelle hvordan det gikk? Hvordan eksamen var bygget opp?

Masse lykke til! :D :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg skal ha eksamen 9 des

Skal lese lese og LESE fra imorgen (ligger etter selv)

Jeg følger en plan som er nettbasert med innleveringer og "karakterer" fra lærer.

Kan du fortelle hvordan det gikk? Hvordan eksamen var bygget opp?

Masse lykke til! :D :)

Det hørtes jo veldig greit ut!! :) Lykke til du og! Håper det går bra med oss begge! men det er myyye lesestoff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok privatisteksamen i samfunnsfag for noen år siden. Det er bra at du fokuser på kompetansemålene, og skriver stikkord til disse. Da har du et veldig godt utgangspunkt. Men det kan faktisk være greit å bla litt igjennnom en sammfunnsfagsbok og bemerke deg alle fagordene/begrepene de presenterer der. Det gir et veldig godt inntrykk om du bruker disse ordene aktivt på eksamen. Du kan dessuten også bli spurt om å definere noen begreper.

Anonymous poster hash: ecaef...583

Ja tusen takk for gode råd! det skal jeg absolutt gjøre! må bare få unna komp.måene først så jeg har en viss kontroll så skal jeg skumlese boken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var syk på norsk eksamen og skal ta den 25 november. Noen andre her som også skal opp i norsk skriftlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta matematikk eksamen 2p 26.november. Gruer meg!! :trist::laugh:



Anonymous poster hash: 8fa8d...0b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg og! Leser på kompetansemålene, skriver stikkord. leser ikke bøkene men fokusere KUN på mål fra læreplanen. Har dåårlig tid.. eksamen 19 nov og ikke ferdig med målene... hvordan gjør du det?? også historie eksamen 4 des... Noen som har notater liggende??? Og jeg kan foresten sende mine fra samfunn hvis intr :)

. Endret av Siljemo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som har hatt eksamen i norsk muntlig?

Jeg leverte ikke leseliste, og da står det at eksamenskontorets forslag til leseliste blir brukt.

Er det noen som har en formening om hvordan sensor ville forholde seg til at man da kommer med et annet fordypningsemne enn det som står på denne leselisten?

Lurer jeg på å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når norsk muntlig eksamen i Vestfold (vg3 påbygg) er får ikke logger inn, får heller ikke svar fra kundeservice...

Anonymous poster hash: 67a65...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med samfunnsfag og holder på med kompetansemålene... Kan noen hjelpe meg med denne:

vurdere moglegheiter for og utfordringar ved å etablere ei bedrift og trekkje ut hovudlinene i ein resultat- og balanserekneskap

Har skrevet utfordringer og muligheter, men trenger hjelp til "trekke ut hovedlinjene i ein resultat og balansereknskap"... Noen som kan hjelpe? eksamen 19nov!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...