Gå til innhold

Privatisteksamen, høsten 2014


Somle

Anbefalte innlegg

Når det gjelder den matteoppgaven, tenk enkelt. 9^3 skal være det samme som 3^x. Ser at du har fått hjelp med oppgaven, men håper du skjønner prinsippet bak.

Problemet er jo at jeg ikke skjønner hvordan man kommmer frem til svaret på slike oppgaver. Men med det stykket drue satt opp, så har jeg endelig en måte å løse det på! Tusen takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen her som tar opp norsk (evt har tatt opp norsk), og som bruker bøkene "Grip teksten"? Kapittel 7 og 8 i vg2-boka ser ut til å være hjelpekapitler til hvordan man kan jobbe godt med norskfaget. Eller er det eksamensstoff som bør pugges?



Anonymous poster hash: 024f0...083
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! VÆR SÅ SNILL at det er noen der ute som kan svare på dette!

Jeg har meldt meg opp til eksamen høsten 14 i samfunnfag og historie via privatistweb. Her må vi jo finne bøkene vi skal bruke selv. Og hvordan finner jeg boken jeg trenger!!??


På vitnemålet mitt som gjelder for 3år på vgs har jeg en karakter i samfunnsfag. Hvordan kan jeg vite om den karakteren er fra 1. 2. eller 3 året? Jeg må vite det for å vite hvilken samfunnsfag bok jeg trenger...

Fagkoden i samfunsfag er SAF1001. Hvordan finner jeg ut det? Og hvordan finner jeg da ut hvilke kompetansemål jeg skal følge...

Trenger svar ganske raskt da jeg må skaffe bøker og begynt å lest....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! VÆR SÅ SNILL at det er noen der ute som kan svare på dette!

Jeg har meldt meg opp til eksamen høsten 14 i samfunnfag og historie via privatistweb. Her må vi jo finne bøkene vi skal bruke selv. Og hvordan finner jeg boken jeg trenger!!??

På vitnemålet mitt som gjelder for 3år på vgs har jeg en karakter i samfunnsfag. Hvordan kan jeg vite om den karakteren er fra 1. 2. eller 3 året? Jeg må vite det for å vite hvilken samfunnsfag bok jeg trenger...

Fagkoden i samfunsfag er SAF1001. Hvordan finner jeg ut det? Og hvordan finner jeg da ut hvilke kompetansemål jeg skal følge...

Trenger svar ganske raskt da jeg må skaffe bøker og begynt å lest....

Du kan ta kontakt med en videregående skole (eks der du gikk, eller der du antagelig skal ta eksamen) og spørre hvilken bok de bruker der.

Samfunnsfag er et fag som de fleste har på vg1, men tror noen av de yrkesfaglige retningene har faget på 2. året. Det er likevel akkurat det samme faget! (ikke bland samfunnsfag med andre fag som historie og sosiologi)

Anonymous poster hash: ecaef...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! VÆR SÅ SNILL at det er noen der ute som kan svare på dette!

Jeg har meldt meg opp til eksamen høsten 14 i samfunnfag og historie via privatistweb. Her må vi jo finne bøkene vi skal bruke selv. Og hvordan finner jeg boken jeg trenger!!??

På vitnemålet mitt som gjelder for 3år på vgs har jeg en karakter i samfunnsfag. Hvordan kan jeg vite om den karakteren er fra 1. 2. eller 3 året? Jeg må vite det for å vite hvilken samfunnsfag bok jeg trenger...

Fagkoden i samfunsfag er SAF1001. Hvordan finner jeg ut det? Og hvordan finner jeg da ut hvilke kompetansemål jeg skal følge...

Trenger svar ganske raskt da jeg må skaffe bøker og begynt å lest....

SAF1001 er vanlig samfunnsfag for 1. klasse på studiespesialiserende.

Angående bok, har jeg hørt at Streif er veldig bra.

Endret av Harvey Specter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ta historie og naturfag. Strøk i historie i fjor og var helt på gråten foran sensor, håper det går bra i år!

Hvilken oppgave fikk du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i vg3, og skal forbedre karakteren min fra eksamenen i fjor. Dersom jeg får dårligere karakter på denne eksamenen, kan jeg velge å beholde min gamle karakter?



Anonymous poster hash: f500d...e50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Da har jeg en måte jeg kan bruke for å finne ut av disse oppgavene.

Var akkurat det jeg var ute etter :-)

Skjønte ikke en dritt!! Hvilken matte er dette?!?!

Anonymous poster hash: 5afc2...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Siden du skrev om 23/5 regel. Jeg prøvd og prøvd til å finne ut hva det er egentlig. Jeg har også snart jobbet i 5 år 100% fast.

Vil det si at 23/5 regel slipper man eksamen i noen fag eller hva? Tente å ta studiekompetanse nettskole neste år 2015 og jeg bare ikke finner ut hva det 23/5 regel er egentlig..

Hvis du vil være så snill til å hjelpe meg med dette :) tusen takk

Jepp! Holder på med historie og matte påbygg nå, skal ta norsk (muntlig, skriftlig og sidemål) + naturafg til våren. Jobber 100% + en del ekstra, men det MÅ gå. Håper å kunne søke meg inn på sykepleien til neste høst via 23/5 regelen.

Har aldri vært flink på skolen og tørr ikke satse på mer enn en 3'er. Spesielt ikke i matte, håper vel egentlig bare jeg består. Krysser uansett fingrene for bedre karakterer, ellers kommer jeg vel aldri inn på sykepleien.

Lykke til alle sammen :-D



Anonymous poster hash: dd46b...6a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Siden du skrev om 23/5 regel. Jeg prøvd og prøvd til å finne ut hva det er egentlig. Jeg har også snart jobbet i 5 år 100% fast.

Vil det si at 23/5 regel slipper man eksamen i noen fag eller hva? Tente å ta studiekompetanse nettskole neste år 2015 og jeg bare ikke finner ut hva det 23/5 regel er egentlig..

Hvis du vil være så snill til å hjelpe meg med dette :) tusen takk

Anonymous poster hash: dd46b...6a6

For å søke deg inn på studier via 23/5-regelen så må du være over 23 år, ha jobbet minimum 5 år 100%, og du må ha bestått noen obligatoriske fag. De fagene er norsk, matte, historie, naturfag, engelsk og samfunnsfag.

Anonymous poster hash: 024f0...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vent litt.

Jeg har fulført hele videregående skole + praksisplass innen Plate/Sveis men har ikke studiekompetanse, har ikke tatt ekstra år på videregående skole hvor jeg var så idiot og stor raring at jeg ikke tok det.

Hva hjelper 23/5-regelen med når man skal søke seg på studie? Blir det enklere eller hva?

For å søke deg inn på studier via 23/5-regelen så må du være over 23 år, ha jobbet minimum 5 år 100%, og du må ha bestått noen obligatoriske fag. De fagene er norsk, matte, historie, naturfag, engelsk og samfunnsfag.


Anonymous poster hash: 024f0...083



Anonymous poster hash: dd46b...6a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

For å søke deg inn på studier via 23/5-regelen så må du være over 23 år, ha jobbet minimum 5 år 100%, og du må ha bestått noen obligatoriske fag. De fagene er norsk, matte, historie, naturfag, engelsk og samfunnsfag.Anonymous poster hash: 024f0...083

Du må ikke ha jobbet 100% men over 50 % . Det er også andre ting som kan kvalifisere som godkjent aktivitet i de fem årene. Endel skoler ser litt gjennom fingrene hvis du mangler noen måneder med aktivitet her og der, de vil jo fylle studieplassene sine. Det samme gjelder hvis man søker med realkompetanse til endel høgskoler, bedre å forsøke enn å ikke gjøre det er mitt råd.

Anonymous poster hash: 32407...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal ha matematikk-eksamen 26.november. Blææ skummelt. :P Føler det er så mye jeg ikke kan!



Anonymous poster hash: 8fa8d...0b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal også ta kj1 og bio1. Hvordan går det me dere? Jeg sliter veldig med å komme i gang og lese og arbeide mye med det.. er litt for lat.. uff..



Anonymous poster hash: ba0a1...206
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også privatist i høst!

Skal ta opp geografi fra vgs. Har prøvd det to ganger før, men fått 2 begge gangene. er det mulig. syns det er såååå uintressant fag, men så har jeg bare lest en dag før eksamen og sånt, så er jo ikke rart det har gått dårlig. ikke så mye selvdissiplin når det kommer til så kjedelige fag.

noen som har tatt geografi her før og som har noen gode tips? tror jeg trenger det! eksamen er 10.november og jeg har ikke begynt.



Anonymous poster hash: e0a11...f03
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også privatist i høst!

Skal ta opp geografi fra vgs. Har prøvd det to ganger før, men fått 2 begge gangene. er det mulig. syns det er såååå uintressant fag, men så har jeg bare lest en dag før eksamen og sånt, så er jo ikke rart det har gått dårlig. ikke så mye selvdissiplin når det kommer til så kjedelige fag.

noen som har tatt geografi her før og som har noen gode tips? tror jeg trenger det! eksamen er 10.november og jeg har ikke begynt.

Anonymous poster hash: e0a11...f03

Du er faktisk bare nødt til å ta deg selv i nakken, og begynne å lese. Dra på et bibliotek eller et annet sted hvor du kan sette deg ved et lesesalbord, da er du nødt til å lese, og får ikke samme mulighet til å forstyrre deg selv med tv osv. Sett deg helt konkrete mål med hva du skal ha lest etter hver dag. Det er bedre med mange, små mål, enn store mål. Da er det lettere å se fremgang i arbeidet ved at du ofte får krysset ut ting, og dette gir deg mer motivasjon.

Det er dessuten veldig viktig at du setter deg inn i alle kompetansemålene i faget. Det er tross alt disse du skal svare på på eksamen. Sett deg ned og skriv svar til hver av dem mens du leser i boka. Jeg skal love deg at det går mye bedre da. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...