Gå til innhold

Er man penere eller styggere enn man tror?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kommer jo helt an på om man er en selvkritisk type i utgangspunktet eller en med litt for høyt selvbilde. Det er f.eks ikke slik at alle menn rangerer seg høyere enn det de er..

Joda, har møtt nok av menn som har hatt blikket i bakken og sagt til meg at vel umulig kunne få seg en kjæreste (eller sex) såpass lite kjekke som de var. Det var snakk om helt normale gutter, ikke noen du ville ha gått forbi på gaten og tenkt "Å fy faen, han der var stygg, altså!" Tingen var at den elendige selvtilliten syntes på lang avstand, og slikt tiltrekker ikke folk, enten du er selger eller er ute på byen.

Anonymous poster hash: 84e79...70c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tankene mine om utseendet mitt er som en berg- og dalbane, og skifter fra minutt til minutt omtrent. Jeg er ihvertfall ikke åpenbart pen, men heller ikke stygg. Jeg er vel ganske gjennomsnittlig, men jeg mener selv at det er et eller annet som er litt "off" men ansiktet mitt. Jeg har litt unik benbygning i ansiktet, og litt innsunkne og "hule" øyne, så jeg synes ofte jeg ser litt smårar ut.

Har aldri fått høre indirekte eller direkte at jeg er stygg, men jeg la ut bilder av meg selv en gang anonymt på et amerikansk nettsted, og da fikk jeg litt blandede tilbakemeldinger. Jeg fikk vel fra en 5 - 6,5 av 10 på rating. Jeg konkluderte med at jeg er rett og slett gjennomsnittlig.



Anonymous poster hash: 67a04...e74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg ble lært fra tidlig alder at jeg skulle være glad jeg ikke var pen, men smart. Det har nok preget meg hele livet. Skulle ofte ønske jeg var pen og dum som et brød. Men rent objektivt hvordan jeg faktisk ser ut, det aner jeg ikke. Men at jeg er smart, det kan måles. Så jeg antar det er lettere å forholde seg til?

Hvorfor må man være smart og stygg eller dum og pen? Man kan være både dum og stygg og smart og pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må man være smart og stygg eller dum og pen? Man kan være både dum og stygg og smart og pen.

Man MÅ ingenting, jeg barer refererer til hvordan jeg ble oppdratt. Dette vil ofte farge hvordan man ser på seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er vakre på innsiden eller hur?

Absolutt ikke! :fnise:

Anonymous poster hash: 84e79...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og min søster som var den "pene" jobbet ræva av seg for å få en utdannelse som "beviste" at hun var smart, og jeg endte som skuespiller, hvor i bunn og grunn det meste handler om utseendet. Da jeg fikk min første rolle som "hun pene", var jeg helt satt ut, og trodde de hadde tatt feil... :ler:
Jeg sier ikke at oppdragelsen er grunnen 100 % , men at det er mange mekanismer som farger hvilke valg man tar, og hvordan man ser på seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være penere enn jeg selv tror. Det begrunner jeg med hvilke jenter jeg har vært sammen med, den oppmerksomheten/komplimenter jeg får stadig oftere og innen forskjellige arenaer (ikke kun på byen), hva venner sier (har en som er veldig opphengt i dette med symmetri og trekk som jenter liker, og som mener at jeg har det), matcher på tinder (mange pene jeg får match med, men også mange pene jeg ikke får match med), etc.

Noen jenter har snakket på vegne av alle andre jenter:

"Aaaaaalle synes at du er pen"

- Neppe.

For noen er jeg nok pen, for andre ikke. Utover det gidder jeg ikke spekulere så mye.

Jeg synes selv at jeg ser helt OK ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...