Gå til innhold

mann i nordsjøen:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har vært sammen med mannen min i 11 år, gift i 7 av de.Vi har 3 jenter isammen fra 4-10.Han har i alle år jobbet offshore, 2 uker på og 4 uker av.

Kjenner nå, eller har kjent veldig leenge at dette livet ikke er noe..altså det å ha en mann som er så mye vekke..selv om han er jo mer hjemme.Men 2 uker alene ..hender av og til at det blir mer enn 2 uker..med 3 som skal gjøre lekser, aktiviteter ol er slitsomt.kjenner at jeg er møkklei..har det ikke bra selv;( og så lenge mor ikke har det bra så har jo ikke barna det bra heller..føler meg alene, ensom bla bla..

Mannen min er mer som at "offshore er jobben min, ikke noe å gjøre med det"..;(

Så usikker på hva jeg kan kreve, om jeg orker mer!!Men har jo 3 barn så er ikke bare bare.

Tips?

Er noe jeg har tenkt på leenge, så ikke rakk ned på meg!!!Kom heller med konstruktiv kritikk, for jeg er i villrede:(

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Jeg håper en dag min kommer til å jobbe 2-4 jeg. Men nå jobber han på båt og jobber 5-5 og kjenner jeg begynner å bli litt lei av å være hjemme halve året med alt ansvar alene med barn osv. . Men det er det han kan, og jeg valgte han selv med denne jobben. Så jeg skjønner godt hva du mener. Men jeg hadde blitt sjeleglad hvis han hadde funnet seg en 2-4 jobb istedet. Trur han heldigvis har planer om det etterhvert.

Er vel egentlig ikke så mye du kan kreve. Jeg føler ikke jeg kan kreve han finner seg en landjobb, jeg fant meg selv en sjømann, så jeg må nok bare leve med det.

Anonymous poster hash: f9893...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

buhuu stakkers deg. 14 dager ute er ingenting, og spesielt IKKJE når han 1 mnd fri...

er verdens beste jobb, bare så det er sagt!!!

selv har eg en jobb der eg en 1 mnd hjemm eg 1 mnd ute..

skal fortelle litt hovrdan vi gjør det..

når eg kommer hjem er eg alene store deler av dagen og da tar eg huset, lager mat til familien kommer hjem og lar kjerringen slappe av når hun kommer hjem.

hun setter umenneskelig pris på dette og ville ikkje byttet det ut med en mann som kommer hjem sliten og trøtt hver dag slik at hun oftere må gjøre disse tingene som eg gjør når eg allikavel er hjemme..

eneste hun kunne tenke seg var at eg hadde kortere turer så hun fikk se meg litt ofere..

enten er mannen din lat når han er hjemme ellers er du bortskjemt fra den dagen du blei født.

Anonymous poster hash: bdd94...747

Skulle ønske min mann var sånn jeg. Han er blitt så bortskjemt på sjøen, at han gjør svært lite hjemme :( Har tatt det opp med han, men han er tydligvis gammeldags :O Veldig bra du tar i et tak når du er hjemme. Min jobber 5-5

Anonymous poster hash: f9893...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Å joda, det kunne vert verre.

Han kunne jobbet 4/4 - 5/5 - 6/6 eller 8/8. Jeg har vert innom dem alle.

Men det hjelper jo fortsatt ikke på hvordan TS føler det nå.

Det er alltid noen som har det værre enn en selv, men man har da lov til å ikke gå i lykkerus 24/7 alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Å joda, det kunne vert verre.

Han kunne jobbet 4/4 - 5/5 - 6/6 eller 8/8. Jeg har vert innom dem alle.

Så klart det kunne vært verre.

Mannen min jobbet 12/9 i mange år, og det er ikke uten grunn at det kalles skilsmisserotasjonen.

Men hva så?

Jeg klarer å vise sympati for en venninne som har mageinfluensa i to dager i året, selv om jeg har noe tilsvarende 200 dager i året.

Jeg klarer å forstå at et skrubbsår er vondt, og vise sympati for det, selv om jeg selv har brukket en arm.

Trådstarters problem og frustrasjon er reell for henne, selv om andre har det verre, og det hjelper ikke henne at så mange ber henne slutte klage fordi hun har det så mye bedre enn andre.

Jeg forstår godt at trådstarter blir lei, det blir jeg også av og til.

Men ofte er det bare det å få lov til å sutre litt, møte litt forståelse og få litt "trøst" som skal til, før man igjen er klar til å gå videre, og innse at man hadde det ganske bra, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som problet ligger mer i innsatsen hans, enn at han er borte 1/3 av tiden.

Om han tar tak mens han er hjemme, og legger til rette for perioden han skal være borte, vil dette fungere mye bedre.

Husk at vi med vanlige jobber ofte har noen bortedøgn vi også. Da sørger man for at huset er på skinner før man drar, så den som skal være hjemme ikke trenger å handle, vaske mye, lage middager fra grunnen osv mens man er alene med barna.

Anonymous poster hash: 49602...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber offshore selv nå, 4/4 rotasjon. Jeg har det i hvert fal klart for meg at den gangen jeg finner ei jente som jeg elsker kommer jeg til å slutte på sjøen med 4/4 rotasjon. Det kan likevel hende at jeg prøver det en stund, men jeg tror ikke jeg kommer til å takle det, selv om det er helg greit for henne.

Likevel, hadde jeg hatt en 2/4 ordning skulle vi ha fikset det (da jeg jobber under halve året, og ville tjent veldig gode penger). Jeg synes TS heller bør være taknemmelig for at mannen hennes faktisk bare jobber 4 måneder i året, og har 8 måneder fri til henne og barna!!!

Men dersom hun svarer mannen sin på samme måte som hun svarer samtlige her inne (som ikke gir hene svaren hun ønsker) så tror jeg dette er skakkjørt anyway.

Endret av MS.MR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann vil jobbe offshore. Hvor kan vi søke på stilling ??

buhuu stakkers deg. 14 dager ute er ingenting, og spesielt IKKJE når han 1 mnd fri...

er verdens beste jobb, bare så det er sagt!!!

selv har eg en jobb der eg en 1 mnd hjemm eg 1 mnd ute..

skal fortelle litt hovrdan vi gjør det..

når eg kommer hjem er eg alene store deler av dagen og da tar eg huset, lager mat til familien kommer hjem og lar kjerringen slappe av når hun kommer hjem.

hun setter umenneskelig pris på dette og ville ikkje byttet det ut med en mann som kommer hjem sliten og trøtt hver dag slik at hun oftere må gjøre disse tingene som eg gjør når eg allikavel er hjemme..

eneste hun kunne tenke seg var at eg hadde kortere turer så hun fikk se meg litt ofere..

enten er mannen din lat når han er hjemme ellers er du bortskjemt fra den dagen du blei født.

Anonymous poster hash: bdd94...747

Anonymous poster hash: eba76...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...