Gå til innhold

mann i nordsjøen:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Typen min har en turnus på 3 uker ute og 3 uker hjemme... Det kan være tøft til tider, og vi har enda ikke barn så jeg regner med at det blir enda tøffere når den tid kommer, men jeg er så sikker at jeg aldri kunne ha gitt opp forholdet vårt pga at han er ute i 3 uker. Han betyr altfor mye for meg, og jeg vil aldri gi slipp...

Men jeg ville helt klart ha luftet bekymringene og tankene mine hvis jeg hadde følt det slik som du sier... Du må jo kunne være 100% ærlig med din kjære, i tykt og tynt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 uker er ingenting i forhold til hvor lenge våre besteforeldre var borte. Min bestefar såg ikke mamma før hun var 1,5 år. Mormor tok seg av 5 barn og alt alene.. Vi har det alt for godt. Jeg er dame og alememor til 3 barn og jobber offshore uten turnus.. Dersom du fokuserer på det negative så blir det negativt!!

Anonymous poster hash: cc80d...f5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke venner eller familie som kan hjelpe deg/dere så du kan få den alenetiden du ønsker?

Både jeg og samboer jobber ute, men vi har ikke barn så kan ikke uttale meg der, men kan relatere til utrolig mange andre med barn som får det til å fungere ypperlig fordi de nettopp TØRR å spørre om hjelp/avlastning når det er behov.

Kjører du barna til trening hver dag? Kan dere foreldre ikke samkjøre litt?

Lekser er en del av det å ha barn i skolealder, så den biten slipper du nok ikke unna.

Alt handler om planlegging, og tenker at om dersom alle barna dine er i skolealder så er de også gammel nok til å ha plikter i hjemmet, som også blir som avlastning for deg hvis du har en hektisk hver dag. Hvorfor ikke gi dem små oppgaver hver dag før middag og lekser? For alternativet er vel at de sitter på ipad/pc og forventer at middagen skal stå klar på bordet sekundet etter at du kommer hjem (?) (Slik mange unger er..) Vi hadde det i allefall slik:)

Når du sier penger ikke er alt, -helt sant! MEN er vanskeligere å gi opp på livsstilen man har fått. Nå vet jeg ingenting om deres øk situasjon, men antar mannen står for mye -om ikke mestrparten, av inntekten? Slik er det i allefall hjemme hos oss, og jeg vet at den dagen vi får barn, så er det min jobb som må vike i nordsjøen, fordi dette er utdanningen han har. Det er dette han har drømt om siden han startet på videregående for mange herrens år siden. Og det respekterer jeg fullt ut, men det vil si at mine +/- 35" brutto inn hver mnd og den øk friheten våre to jobber har gitt oss er noe vi kan se langt etter, og livsstilen må absolutt gjøres noe med.

Men hvis du snur på det; du hadde gått fra din mann, fordi jobben hans ikke passer deg.. du hadde likevel satt aleine med barna den perioden du skulle hatt dem? Er vel samme "styret"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, takk for medaljen :)

poenget mitt var at når han er så mye hjemme så burde jo du ha det langt bedre enn mangen andre !!

kjenner da folk som jobber til kl 6 hver dag der kjerringen gjør alle disse tingene som du sier, HELE ÅRET..

du burde jo vært i paradiset du som kan kose deg med nesten 1 mnd fri fra husvask og kjøring..

neeee, er nok enten du som er bortskjemt eller at mannen din er lat.

Anonymous poster hash: bdd94...747

Folk er forskjellige vet du. Og hvorfor skulle hunmåtte gjøre det hele året om han hadde jobb på land, hun jobber gjerne selv ?

Dessutten er det ikke for alle. Jeg ønsker ikke å være sammen med en som jobber offshore. Er ikke for jeg er bortskjemt eller noe, men for jeg ikke ønsker å være alene i 2-4 uker. På samme måte som noen ønsker det!

Anonymous poster hash: f503a...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, tror det ligger litt mer bak enn det du velger å skrive om her? Kanskje du sliter følelsesmessig? Kanskje du burde ta initiativ å spørre om barnevakt en helg slik at dere to kan få litt alenetid og bare være kjærester? :) og dere da kan ta den praten om hvordan deres situasjon egentlig er fra din side? Kanskje han da får en oppvekker og ser at noe bør gjøres? :)

Håper uansett det løser seg for deg og familien din på en måte som gagner alle :) klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige vet du. Og hvorfor skulle hunmåtte gjøre det hele året om han hadde jobb på land, hun jobber gjerne selv ?

Dessutten er det ikke for alle. Jeg ønsker ikke å være sammen med en som jobber offshore. Er ikke for jeg er bortskjemt eller noe, men for jeg ikke ønsker å være alene i 2-4 uker. På samme måte som noen ønsker det!

Anonymous poster hash: f503a...f88

Jeg tror ikke noen ønsker å være aleine, men noen ting må man bare finne seg i. Og er lett å si at "man visste hva man gikk til".. men ligger en aldri så liten sannhet i det.

Men igjen, så har ikke vi barn enda så har ikke helt den synsvinkelen på hvordan dette kan være et problem med 2-4.

Hele familien min jobber jo ute, så er vokst opp med dette sirkuset, og de har klart seg så tenker at da gjør jeg også det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha, takk for medaljen :)

poenget mitt var at når han er så mye hjemme så burde jo du ha det langt bedre enn mangen andre !!

kjenner da folk som jobber til kl 6 hver dag der kjerringen gjør alle disse tingene som du sier, HELE ÅRET..

du burde jo vært i paradiset du som kan kose deg med nesten 1 mnd fri fra husvask og kjøring..

neeee, er nok enten du som er bortskjemt eller at mannen din er lat.

Anonymous poster hash: bdd94...747

Tviler på at du jobber offshore selv, for du forstår tydeligvis ingenting av det hun snakker om her.

Er sikkert ikke mann heller.

Prater da ikke bare om det praktiske hjemme, er ensomhet også. Du jobber så absolutt ikke på sjøen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har følt det som deg i flere perioder de siste 20 årene.

Dette er i all hovedsak perioder hvor det har skjedd mye i livet, og jeg føler at jeg står alene om alt.

Da blir man sliten og lei.

Jeg følte det var mest slitsomt da barna var i alderen 10-15.

I slike perioder har mannen vært ekstra oppmerksom på å avlaste meg i hjemmeperiodene, slik at jeg har fått innhentet meg.

Men likevel er det mye jeg måtte stå for selv om han var hjemme.

Jeg var den barna hadde repsekt for, og jeg var den som hadde oversikten over skole og fritidsaktiviteter, så selv om han gjorde mye praktisk, så var det likevel jeg som måtte ha det overordnede ansvaret for grensesetting, oppfølging, og drift av "Familien AS".

Jeg forstår derfor følelsen din, selv om du sikkert har andre grunner til å føle deg sliten og lei enn jeg hadde.

Jeg har ingen gode råd til deg, annet enn å være åpen om at du føler det slik, og at dere diskuterer hvordan dere kan innordne dere.

Men det er også viktig å huske på at det er ikke lett for mannen å være borte og utilgjengelig når det skjer mye hjemme heller, så forståelsen må gå begge veier.



Anonymous poster hash: d4906...c83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du jobber offshore selv, for du forstår tydeligvis ingenting av det hun snakker om her.

Er sikkert ikke mann heller.

Prater da ikke bare om det praktiske hjemme, er ensomhet også. Du jobber så absolutt ikke på sjøen :P

Det kan hende AB jobber offshore, uten å skjønne hvordan kona har det hjemme. Som typen til TS. Det er den som går hjemme som kjenner på alt ansvaret og ensomheten. Han som er ute, lever i sin egen lille, hektsike boble. De som jobber på rigg, har ikke tid til å tenke på de hjemme, de jobber vettet av seg. De har arbeidskamerater rundt seg hele tiden, og føler seg ikke ensomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende AB jobber offshore, uten å skjønne hvordan kona har det hjemme. Som typen til TS. Det er den som går hjemme som kjenner på alt ansvaret og ensomheten. Han som er ute, lever i sin egen lille, hektsike boble. De som jobber på rigg, har ikke tid til å tenke på de hjemme, de jobber vettet av seg. De har arbeidskamerater rundt seg hele tiden, og føler seg ikke ensomme.

Tro meg, du har NOK av tid til å tenke gjennom ting hjemme. Følelser blir så mye mer forsterket der ute, og har en det ikke bra hjemme så fraråder de folk å reise ut pga sikkerhet og man må ha hue på rett plass.. kan ikke gå i sin egen verden og svirre da.

Og selvom en har folk rundt seg min 12 t om dagen så kan en være ensom når en går på lugaren for kvelden. Er ikke så forbanna greit alltid, som folk liker å tro. Og nei, er overhode ikke misfornøyd med jobben min, men man ofrer mye når man jobber ute..men som igjen er en del av valg av jobb man har tatt.. men at det er sytalaust? På ingen måte!

Endret av Ljhh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mannen valgt å gå over til ingenørtilling i kommunen må mens barna er små. Han jobbet turnus til like før Bi fikk nr to. Jeg ble så dårlig i svangerskapet at vi måtte ty til masse mennesker for å få "dekket opp" eldstemann mens mannen var ute. Dette sammen med savnet, gjorde at han valgte å søke annen jobb.

Om han går tilbake etter hvert eller ei, vet vi ikke ennå. Vi får ta det etter hvert. Akkurat nå, med to barn under skolealder, er vi glad for å leve et vanlig liv med middag sammen hver dag osv.

Nå hadde vi passet på å betale ekstra på lån osv mens vi hadde mulighet, så nå jobber vi bare 80% hver, og har derfor en hjemmedag hver i uka. Godt for barna, husarbeidet og parforholdet :)

Anonymous poster hash: 49602...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, du har NOK av tid til å tenke gjennom ting hjemme. Følelser blir så mye mer forsterket der ute, og har en det ikke bra hjemme så fraråder de folk å reise ut pga sikkerhet og man må ha hue på rett plass.. kan ikke gå i sin egen verden og svirre da.

Og selvom en har folk rundt seg min 12 t om dagen så kan en være ensom når en går på lugaren for kvelden. Er ikke så forbanna greit alltid, som folk liker å tro. Og nei, er overhode ikke misfornøyd med jobben min, men man ofrer mye når man jobber ute..men som igjen er en del av valg av jobb man har tatt.. men at det er sytalaust? På ingen måte!

Ok, da er det nok ulike oppfatninger på området. Jeg har ikke prøvd å jobbe offshore, men har to gode venner som har beskrevet det slik jeg gjenga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært sammen med mannen min i 11 år, gift i 7 av de.Vi har 3 jenter isammen fra 4-10.Han har i alle år jobbet offshore, 2 uker på og 4 uker av.

Kjenner nå, eller har kjent veldig leenge at dette livet ikke er noe..altså det å ha en mann som er så mye vekke..selv om han er jo mer hjemme.Men 2 uker alene ..hender av og til at det blir mer enn 2 uker..med 3 som skal gjøre lekser, aktiviteter ol er slitsomt.kjenner at jeg er møkklei..har det ikke bra selv;( og så lenge mor ikke har det bra så har jo ikke barna det bra heller..føler meg alene, ensom bla bla..

Mannen min er mer som at "offshore er jobben min, ikke noe å gjøre med det"..;(

Så usikker på hva jeg kan kreve, om jeg orker mer!!Men har jo 3 barn så er ikke bare bare.

Tips?

Er noe jeg har tenkt på leenge, så ikke rakk ned på meg!!!Kom heller med konstruktiv kritikk, for jeg er i villrede:(

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

2 uker på og 4 av er rene luksusen... Jeg jobber 4 uker på og er 4 uker hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da er det nok ulike oppfatninger på området. Jeg har ikke prøvd å jobbe offshore, men har to gode venner som har beskrevet det slik jeg gjenga.

Som alle andre steder.. Kan godt hende de har den oppfatningen men føler jeg vet hva jeg snakker om, derfor jeg skrev det jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du jobber offshore selv, for du forstår tydeligvis ingenting av det hun snakker om her.

Er sikkert ikke mann heller.

Prater da ikke bare om det praktiske hjemme, er ensomhet også. Du jobber så absolutt ikke på sjøen :P

Haha, javel ?

Har både noe hengende mellom beina og høyaste maskinsertifikat så der tok du jaggu feil ;)

Forstår absolutt hva hun mener, og synst ikkje synd i hun.

Eg setter fortsatt en finger på at hun er følelsesmessig usikker på hva som skjer..

Er ufattelig mange mannfolk her i landet som ikkje jober 8-4 i dagens jobb marked der kjerringen gjør det TS beskriver hver eneste dag, kanskje bortsett fra i mannens ferie.

Og hun stakkeren MÅ gjøre dette 4 mnd i året da hun er aleine.

Synst virkelig ikkje synd i hun, tenk alene mødre !

Anonymous poster hash: bdd94...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

2 uker på og 4 av er rene luksusen... Jeg jobber 4 uker på og er 4 uker hjemme.

Hva du gjør, spiller vel ingen rolle for TS sine følelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan hende AB jobber offshore, uten å skjønne hvordan kona har det hjemme. Som typen til TS. Det er den som går hjemme som kjenner på alt ansvaret og ensomheten. Han som er ute, lever i sin egen lille, hektsike boble. De som jobber på rigg, har ikke tid til å tenke på de hjemme, de jobber vettet av seg. De har arbeidskamerater rundt seg hele tiden, og føler seg ikke ensomme.

Veldig tydelig at du ikkje jobber vekke !

Følelser, savn og ensomhet blir veeeldig forsterket her ute! Du er ALEINE, du har kun kollegaer..

Ja, du kan ha gode kollegaer, men eg hadde valgt, venner, familile og min egen sofa hver dag, uansett!!

Enkelte folk som jobber ute blir faktisk syke av savn, har selv møtt flere som både får fysiske og psyksiske problemer og slutter i jobben..

Ikkje snakk om ting du ikkje har peling på, er de som er vekke som er aleine, de hjemme har HELE livet rundt seg.

Anonymous poster hash: bdd94...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du gjør, spiller vel ingen rolle for TS sine følelser?

Å joda, det kunne vert verre.

Han kunne jobbet 4/4 - 5/5 - 6/6 eller 8/8. Jeg har vert innom dem alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow..tar du huset og lager middag..sko jo faen meg bare mangle.Skulle hatt medalje du..bortskjemt er jeg ivertfall ikke!!Kan tenke meg at kona di må slikke deg langt oppi rasset, for at hun må vise takknemlighet.Kjenner typen, akk som du tror du kjenner meg når du skriver at jeg er bortskjemt..

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Virker ikke på meg som at det er selve turnusen som er problemet her. Virker heller som du har et sinneproblem. Er det slik du svarer mannen din også? Da skjønner jeg i hvert fal ikke at han (ja HAN) ikke har hevet deg på dør for lenge siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow..tar du huset og lager middag..sko jo faen meg bare mangle.Skulle hatt medalje du..bortskjemt er jeg ivertfall ikke!!Kan tenke meg at kona di må slikke deg langt oppi rasset, for at hun må vise takknemlighet.Kjenner typen, akk som du tror du kjenner meg når du skriver at jeg er bortskjemt..

Anonymous poster hash: 8dfd1...2d4

Du etterlyser konstruktive svar i ditt HI....og så er det dette du svarer selv?

Joda, meget konstruktivt, må jeg si...

Om det er slik du svarer mannen din også, så kan du sikkert tenke deg hva han mener om saken.

Anonymous poster hash: ec800...b56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...