Gå til innhold

Hva var et "must" for deg å ha i fødebagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ting jeg kom på som kunne gjort fødselen min lettere, var fishermansfriend eller noen andre halspastiller. Hadde så mye slim i halsen og det hindra meg i å jobbe 100 % bra med riene og puste optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utenom det opplagte: sånne skjold/skjell du putter på pattene når de blir såre sånn at brystvorta ikke kommer i kontakt med bh/klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammeinnlegg og purelan var også veldig kjekt å ha med seg! Man blir fort sår de første dagene.

Anonymous poster hash: 1ede5...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkeoppsamlere! Brukte de for å beskytte brytvortene mellom ammingen, og de samler opp melk både når man ammer og alt som drypper mellom ammerundene. Var vel det eneste jeg ble avhengig av. Ellers var jo kamera og innesko kjekke ting. Brukte bare sykehusklær og fikk bind og det jeg trengte...

Anonymous poster hash: dd1ec...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Piiiip

Dopapir og det er fader meg ikke tull engang. Har dere noengang prøvd å tørke dere med sandpapir etter å ha født? Never again. Ta med myyykt dopapir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hadde med klær til meg og baby, toalettsaker og sminkesaker, kamera, mobil, lader etc. Dro hjem etter en dag, så hadde ikke trengt å pakke så mye, men det var deilig å komme inn i sine egne klær og å få på baby vårt eget myke tøy, det de hadde på sykehuset var temmelig stivt og slitt.

Det jeg var mest glad for å ha med var en ny og god dusjsåpe og fuktighetskrem samt skrubb. Føltes veldig deilig å "vaske av seg" fødselen neste dag, selv om jeg hadde dusjet kvelden jeg fødte.

Det jeg skulle hatt med var knekkebrød og spekeskinke samt druer eller liknende for å få i meg litt energi under fødselen, orket ikke baguetter/brød som var det som var å få i kantinen da jeg var veldig kvalm under deler av det som var en LANG fødsel.

det jeg ikke skjønner helt er... det er jo både knekkebrød og pålegg på sykehuset. Fikk du ikke mat der?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei pakke spekemat

Ei pakke fårepølse

Ja, seriøst :))))

Mørke baggy kosebukser(ja, fordi en kan blø gjennom. Mye. Selv om bloggerne prøver å gi inntrykk av at en kun trenger et stringtruse-truseinnlegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dopapir og det er fader meg ikke tull engang. Har dere noengang prøvd å tørke dere med sandpapir etter å ha født? Never again. Ta med myyykt dopapir :)

Ikke noe sandpapir på mitt sykehus! Mykere enn det jeg har hjemme, de hadde type torky flak greier.

Anonymous poster hash: 1ede5...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg ikke skjønner helt er... det er jo både knekkebrød og pålegg på sykehuset. Fikk du ikke mat der?

Niks, fikk ikke tilbud om noe annet enn mariekjeks og saft under selve fødselen.

Samboer var og kjøpte litt mat i kantinen, men jeg var kvalm og ble uvel bare av tanken på brød. Så jeg skulle hatt med meg noe som jeg vet er "bankers" at jeg orker selv når jeg er svært sliten og uvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Piiiip

Ikke noe sandpapir på mitt sykehus! Mykere enn det jeg har hjemme, de hadde type torky flak greier.

Anonymous poster hash: 1ede5...d48

Lucky - det de hadde på mitt sykehus var aldeles grusomt........ - derfor en rull med dopapir ble redningen :) Når du har sydd ca 20 sting så var det perfekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare sende mannen for å kjøpe etter fødselen.

Anonymous poster hash: 92eda...8b4

Jeg hadde ikke godteri, men ville ikke sendt mannen bort for å kjøpe tilfeldig snacks når barnet han har ventet på og ønsket seg lenge endelig var kommet.

Pappen vil jo heller være med barnet sitt enn å være sjåfør.

Anonymous poster hash: f3f65...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nr 1 så fant jeg ut det var veldig greit å pakke med en salve for såre brystvorter når jeg skulle ha nr 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg ikke skjønner helt er... det er jo både knekkebrød og pålegg på sykehuset. Fikk du ikke mat der?

Hos oss hadde de en vogn med saft, og mor kunne få noe mat.

Jeg hadde med selv fordi jeg visste jeg kom til å trenge mye høyenergimat på oppholdet(nøtter osv).

Hadde ulvehunger etter lang graviditet uten ork til å spise nok, så jeg spiste sykehusmat i tillegg til egen på kveld/natt.

Raste ned i vekt, så bra var det.

Anonymous poster hash: f3f65...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niks, fikk ikke tilbud om noe annet enn mariekjeks og saft under selve fødselen.

Samboer var og kjøpte litt mat i kantinen, men jeg var kvalm og ble uvel bare av tanken på brød. Så jeg skulle hatt med meg noe som jeg vet er "bankers" at jeg orker selv når jeg er svært sliten og uvel.

Både jeg og pappan ble tilbydd drikke og påsmurte skiver etter fødselen. Hadde sikkert fått under fødselen hvis jeg var sulten da :P Men jeg har veldig kjappe fødsler, så de 2 timene man er på fødestua før man blir trillet på barsel fikk vi et fat med påsmurte skiver og drikke begge to :)

Anonymous poster hash: b6c63...210

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke godteri, men ville ikke sendt mannen bort for å kjøpe tilfeldig snacks når barnet han har ventet på og ønsket seg lenge endelig var kommet.

Pappen vil jo heller være med barnet sitt enn å være sjåfør.

Anonymous poster hash: f3f65...ff8

Her er det kiosk på sykehuset, å da er det bare å ta heisen ned.

Anonymous poster hash: b8fe5...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med veeeldig mye unødvendig. Jeg brukte ikke annet enn sykehusskjortene når jeg var der, så trengte bare klær til hjemreisen. Klær til babyen kom godt med. Hadde også med et hjemmestrikket teppe som var litt finere og mykere enn helseteppene!

Men jeg tror det jeg brukte aller aller mest var min egen såpe. Det var utroooolig varmt på sykehuset, og svetten rant av meg konstant. Følte ikke at såpen de hadde på sykehuset fjernet svettelukten skikkelig, så å kunne vaske seg med sin egen såpe var gull verdt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi fikk nermest maten tvunget på oss både før under og etter fødselen. I kjøleskapet var det ferdig påsmurt brødskiver vi kunne forsyne oss av. Det var også juice dispenser. Også mannen ble det forventet at spiste, han ble jo sliten han også må vite :) tydligvis veldig forskjellig fra sykehus til sykehus.

Anonymous poster hash: 1ede5...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig individuelt hva som er et must å ha i fødebag`en.

Jeg tok med ammeinnlegg- fikk ikke bruk for disse, da jeg ikke hadde noe melkelekkasje å snakke om.

Tok med flere mørke joggebukser- hadde lest om at man blør MYE, men dette var ikke tilfelle hos meg. Heldigvis.

Lebepomade og hårføner (til å tørke seg med der nede etter dusjing)- som står på lister over hva man trenger- droppa jeg helt.

Det jeg virkelig satte pris på å ha med, var litt pene, myke topper og skjorter samt et fint skjerf som gjorde at jeg følte meg pigg og fin selv om jeg følte at jeg var rene togvraket.

Purelan-salve til såre pupper (en gudegave), egen pysj til baby, iPad, godis og lettlest blad var også supert å ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Must er lypsyl og for meg personlig Aveda Pure Abundance Shampoo og Balsam, en følelse av luksus og velvære fordi de lukter sååå godt, etter å ha vært gjennom en slik bragd som en fødsel =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange babyer reagerer jo dessverre på alle disse tingene. Jeg kunne ikke spise noe av dette uten masse hylskrik hosvungen min, som hadde kolikk.

Der hadde jeg litt flaks heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...