Gå til innhold

Usikker på datens følelser for meg. Hvorfor skal det være så vanskelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

:klaske:

Vet du, - om du sluttet å spille disse spillene så ville verden vært et mye, mye enklere sted å leve i også for deg.

Nå stiller du deg bare slik at du blir usikker på alt du gjør, og dermed kan du miste den du egentlig ville ha, - fordi du mente du måtte spille et eller annet slags spill.

Det er normalt ikke så forferdelig vanskelig å merke om noen trives med ditt nærvær.

Det høres forøvrig ut som han er 'fast date' som du har sett flere ganger, og den mann som kommer tilbake og blir hele dagen, uten å forhaste seg med å komme seg bort og hjem, han finner deg iallefall ikke aldeles motbydelig.

Trådstarter: Jeg synes at det er dumt og veldig ubehagelig når menn forhaster seg hjem etter en natt sammen. Det føles veldig dumt ut.

At han har følelser for meg tviler jeg på når han oppfører seg sånn. Jeg føler at han egentlig ikke har de rette følelser når han er sånn. Jeg bør gjerne bare ligge lavt og ikke kontakte han mer, også får han kontakte meg ... vet ikke. Hva ville dere ha gjort?

Anonymous poster hash: 45c39...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klaske:

Vet du, - om du sluttet å spille disse spillene så ville verden vært et mye, mye enklere sted å leve i også for deg.

Nå stiller du deg bare slik at du blir usikker på alt du gjør, og dermed kan du miste den du egentlig ville ha, - fordi du mente du måtte spille et eller annet slags spill.

Det er normalt ikke så forferdelig vanskelig å merke om noen trives med ditt nærvær.

Det høres forøvrig ut som han er 'fast date' som du har sett flere ganger, og den mann som kommer tilbake og blir hele dagen, uten å forhaste seg med å komme seg bort og hjem, han finner deg iallefall ikke aldeles motbydelig.

Så fint og godt å lese. "Fast" date ja :)

Han er her lenge dagen derpå. Og vi har vært sammen hele sist helg. Men han har ikke sagt det med ord, men kanskje jeg bør tro det utifra handlingene hans? Han lager middag til meg, varter meg opp og er genuint interessert at jeg skal ha det bra.

Anonymous poster hash: 53805...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint og godt å lese. "Fast" date ja :)

Han er her lenge dagen derpå. Og vi har vært sammen hele sist helg. Men han har ikke sagt det med ord, men kanskje jeg bør tro det utifra handlingene hans? Han lager middag til meg, varter meg opp og er genuint interessert at jeg skal ha det bra.

Anonymous poster hash: 53805...e1b

Trådstarter: da kan du slappe av. :) Jeg hadde følt meg bra hvis daten min gjorde det samme for meg. Men jeg går rundt og er usikker på min date sin oppførsel.

Anonymous poster hash: 45c39...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: Ja, jeg får jo inntrykk av at denne fyren ikke er skikkelig interessert i meg når han gjør noe sånnt. Men jeg håper jo på at han er. Er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til situasjonen nå.

Anonymous poster hash: 45c39...d29

Du må nesten snakke med denne mannen, Ts.

Fortell om hvordan du opplever denne situasjonen og hva han tenker om det.

Det er lettere å ta stilling til dette når du vet hvor du står i forhold til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: da kan du slappe av. :) Jeg hadde følt meg bra hvis daten min gjorde det samme for meg. Men jeg går rundt og er usikker på min date sin oppførsel.

Anonymous poster hash: 45c39...d29

beklager at jeg kuppa tråden din...

mitt råd er å snakke med han. si i fra at du er usikker.

Anonymous poster hash: 53805...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klaske:

Vet du, - om du sluttet å spille disse spillene så ville verden vært et mye, mye enklere sted å leve i også for deg.

Nå stiller du deg bare slik at du blir usikker på alt du gjør, og dermed kan du miste den du egentlig ville ha, - fordi du mente du måtte spille et eller annet slags spill.

Det er normalt ikke så forferdelig vanskelig å merke om noen trives med ditt nærvær.

Det høres forøvrig ut som han er 'fast date' som du har sett flere ganger, og den mann som kommer tilbake og blir hele dagen, uten å forhaste seg med å komme seg bort og hjem, han finner deg iallefall ikke aldeles motbydelig.

Nei, vet du hva!

Det er overhodet ikke noe spill jeg spiller!

Jeg har alltid gjort det på denne måten fordi det er det som føles riktig for meg!

Men når jeg sitter hjemme hos en date, som jeg ikke kjenner så godt, og kjenner på noen uventa følelser så trenger jeg ett lite pusterom. Og da drar jeg hjem!

Det er da ingen bevisst handling fra min side, med en skjult agenda om å gjøre andre usikre.

Det tok meg faktisk veldig lang tid å forstå at andre ble usikre av den væremåten. Jeg forsto det ikke før en date sa det rett ut til meg.

Anonymous poster hash: 31054...052

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vet du hva!

Det er overhodet ikke noe spill jeg spiller!

Jeg har alltid gjort det på denne måten fordi det er det som føles riktig for meg!

Men når jeg sitter hjemme hos en date, som jeg ikke kjenner så godt, og kjenner på noen uventa følelser så trenger jeg ett lite pusterom. Og da drar jeg hjem!

Det er da ingen bevisst handling fra min side, med en skjult agenda om å gjøre andre usikre.

Det tok meg faktisk veldig lang tid å forstå at andre ble usikre av den væremåten. Jeg forsto det ikke før en date sa det rett ut til meg.

Anonymous poster hash: 31054...052

Trådstarter: Jeg går utfra at han er interessert inntil han sier noe annet, eller bekrefter noe annet.

Jeg har et inntrykk om at han er litt følsom, og sjenert. Og at han er som meg en type som i slike situasjoner føler for å trekke seg litt bort for seg selv. Kan jo være at forklaringen ligger i det. Han ga ikke inntrykk av at han ville dumpe meg.

Anonymous poster hash: 45c39...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt en date mange ganger. Men jeg er veldig usikker på hva han egentlig vil, og ønsker, og om hvilke følelser han har for meg.

Det som jeg har ofte opplevd er at menn tilbringer tid med meg, gjør mye forskjellig, og har sex med meg, overnatter, og etterpå så får de det travelt og må gå hjem til seg. Det får meg til å bli fryktelig usikker. Men kan jo være at vedkommende er interessert uansett.

Jeg tar en dag av gangen, men selvfølgelig håper jeg på å ha en mann som er interessert i livet mitt. Fyren sier jo at han er begeistret for meg, men jeg forstår meg ikke alltid på menn og er så usikker. Samtidig så vil jeg ikke mase for mye. For jeg mener at man må ta en dag av gangen i en datingprosess, og kose seg der og da.

Noen som opplever det samme? Eller har erfaring med det samme?

Anonymous poster hash: 45c39...d29

Nå har jeg ikke lest de andre svarene, så beklager hvis jeg kommer med noe de andre har sagt, men her er det jeg tenker:

Den usikkerheten du føler kan nok være frykten for å bli avvist. At de tankene du har om deg selv, eller om det du tror andre tenker, skal manifistere seg og bli ekte. Fordi du har hørt at kvinner som har sex raskt blir sett på som billige, eller at forhold som starter med tidlig sex, blir sexbasserte forhold og kvinnene blir utnyttet for sex over lang tid. Det gjør at du blir usikker, tenker for mye, analyserer for mye og glemmer å vise han hvem du er. Altså din frykt blir virkelig fordi du lar de negative tankene dine overta kroppen din.

Jeg er av de som ikke anbefaler noen å ha sex for tidlig i et forhold, og jeg får mye pes for det, men grunnen til at jeg gjør det er fordi det ofte blir så jævlig komplisert for damene når de har hatt sex, fordi de har tanker i hodet ut i fra ting de har hørt, eller tror andre mener om dem.

Jeg tror ikke at de fleste mannfolk tror damer som har sex tidlig er billige. Det jeg tror er at damer som har sex tidlig tror at mannfolka tror de er billige og på en måte forventer at de har spolert det hele. Spesielt hvis mennene er litt mer fraværende enn før. For noen er det slik at spenningen forsvinner når man har hatt sex, for andre er det slik at spenningen blir større. Folk er individer og man kan aldri vite. Men det som er lurt er å utnytte den første tiden man har til å skape gode følelser hos den andre, og få den personen til å tenke at man er verdifull og spesiell. Gjør ting som gjør deg glad sammen med han, ha et liv utenfor han som han vil se på som sunt og bra, og prøv å få han til å tenke på at han får noe positivt av å være sammen med deg, utenom det å få jevnlig sex. Vær en inspirasjonskilde og positivitet i livet hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva!

Det er overhodet ikke noe spill jeg spiller!

Jeg har alltid gjort det på denne måten fordi det er det som føles riktig for meg!

Men når jeg sitter hjemme hos en date, som jeg ikke kjenner så godt, og kjenner på noen uventa følelser så trenger jeg ett lite pusterom. Og da drar jeg hjem!

Det er da ingen bevisst handling fra min side, med en skjult agenda om å gjøre andre usikre.

Det tok meg faktisk veldig lang tid å forstå at andre ble usikre av den væremåten. Jeg forsto det ikke før en date sa det rett ut til meg.

Anonymous poster hash: 31054...052

Det vitner jo kanskje om at du tenker mest på deg selv og lite på daten din….?

Anonymous poster hash: 03128...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på handlingene hans, det er mitt tips. Ord betyr ikke en dritt, hvis de ikke samsvarer med handlingene. Det er sistenevnte som forteller deg hvordan han virkelig ER. Hvis du blir usikker, si det til ham. Det kan jo være at du er redd for å bli avvist også? (Skjønner deg godt).



Anonymous poster hash: 03128...7c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vitner jo kanskje om at du tenker mest på deg selv og lite på daten din….? Anonymous poster hash: 03128...7c5

Jeg tenkte nok mer at hun var akkurat som meg, og også trengte ett lite pusterom.

Det falt meg ikke inn at det var noe som kunne føre til usikkerhet.

Men etter at jeg ble fortalt hvordan det føles for den som blir "forlatt", har jeg hatt det i tankene. Men det har uansett ikke fungert så mye bedre de to gangene jeg har sitti i sofaen uten å si ett ord, i stedet for å dra hjem.

Så nå gjør jeg det som fungerer for meg. Sier at jeg må hjem å slippe inn katta :)

Anonymous poster hash: 31054...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte nok mer at hun var akkurat som meg, og også trengte ett lite pusterom.

Det falt meg ikke inn at det var noe som kunne føre til usikkerhet.

Men etter at jeg ble fortalt hvordan det føles for den som blir "forlatt", har jeg hatt det i tankene. Men det har uansett ikke fungert så mye bedre de to gangene jeg har sitti i sofaen uten å si ett ord, i stedet for å dra hjem.

Så nå gjør jeg det som fungerer for meg. Sier at jeg må hjem å slippe inn katta :)

Anonymous poster hash: 31054...052

Fint at noen fortalte deg det da, slik er jo fint å bli gjort oppmerksom på :) Ble nysgjerrig på når du går jeg da? Klokka 07 om morgenen eller 11.00 liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på handlingene hans, det er mitt tips. Ord betyr ikke en dritt, hvis de ikke samsvarer med handlingene. Det er sistenevnte som forteller deg hvordan han virkelig ER. Hvis du blir usikker, si det til ham. Det kan jo være at du er redd for å bli avvist også? (Skjønner deg godt).

Anonymous poster hash: 03128...7c5

Men at han er fraværende eller tar mindre kontakt trenger ikke å bety at han ikke er interessert, det kan bare betyr at han har mye å gjøre, og har ikke puttet henne inn i prioriteringsliten enda. Jo mer tid man tilbringer med hverandre, jo mer man trives med å være sammen, jo mer vil man også ha lyst til å prioritere å treffes. Og hvis det blir sånn over tid at man hele tiden føler at man blir nedprioritert eller uskker må man kjenne etter om det er fordi man krever mye oppmerksomhet, eller fordi man få mindre oppmerksomhet enn man kan forvente. Vi mennesker er forskjellige og noen gir mye av seg selv, noen gir mindre. Man må selv vurdere om det man krever er noe man kan kreve og så finne en som tilfredstiller de behovene man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men at han er fraværende eller tar mindre kontakt trenger ikke å bety at han ikke er interessert, det kan bare betyr at han har mye å gjøre, og har ikke puttet henne inn i prioriteringsliten enda. Jo mer tid man tilbringer med hverandre, jo mer man trives med å være sammen, jo mer vil man også ha lyst til å prioritere å treffes. Og hvis det blir sånn over tid at man hele tiden føler at man blir nedprioritert eller uskker må man kjenne etter om det er fordi man krever mye oppmerksomhet, eller fordi man få mindre oppmerksomhet enn man kan forvente. Vi mennesker er forskjellige og noen gir mye av seg selv, noen gir mindre. Man må selv vurdere om det man krever er noe man kan kreve og så finne en som tilfredstiller de behovene man har.

Jeg er langt på vei enig med deg. Men mine egne erfaringer er at hvis ord og handlinger ikke samsvarer, da skurrer det. Om man er klar over at man er sånn eller slik, bør man muligens snakke om. Dette med at folk har mye å gjøre, kan stemme selvsagt. Men det forutsetter at de kommuniserer det også, på et eller annet vis. Det er utrolig hva folk får til hvis de virkelig, virkelig liker noen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langt på vei enig med deg. Men mine egne erfaringer er at hvis ord og handlinger ikke samsvarer, da skurrer det. Om man er klar over at man er sånn eller slik, bør man muligens snakke om. Dette med at folk har mye å gjøre, kan stemme selvsagt. Men det forutsetter at de kommuniserer det også, på et eller annet vis. Det er utrolig hva folk får til hvis de virkelig, virkelig liker noen :)

Men slik jeg ser det så er det ikke slik at ord og handlinger skurrer med han her. Dessuten er det mange som ikke vet om de virkelig virkelig liker noen før de virkelig virkelig har blitt kjent med personen. Og for noen så tar det lengre tid og det krever at de faktisk får sett hvilken verdi den andre har.

Vi bruker alt for mye tid på å analysere hva den andre føler og mener om oss, enn å faktisk bruke tid på å vise den andre hvor j**** bra vi er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at han er fraværende eller tar mindre kontakt trenger ikke å bety at han ikke er interessert, det kan bare betyr at han har mye å gjøre, og har ikke puttet henne inn i prioriteringsliten enda. Jo mer tid man tilbringer med hverandre, jo mer man trives med å være sammen, jo mer vil man også ha lyst til å prioritere å treffes. Og hvis det blir sånn over tid at man hele tiden føler at man blir nedprioritert eller uskker må man kjenne etter om det er fordi man krever mye oppmerksomhet, eller fordi man få mindre oppmerksomhet enn man kan forvente. Vi mennesker er forskjellige og noen gir mye av seg selv, noen gir mindre. Man må selv vurdere om det man krever er noe man kan kreve og så finne en som tilfredstiller de behovene man har.

Trådstarter: han sa at han hadde en del ting å gjøre hjemme i huset sitt, før han skulle legge seg og tidlig på jobb dagen etter. Så han sa en unnskyldning for at han måtte gå. Jeg tenker at han følte kanskje for å være litt for seg selv. Og at derfor så følte han for å gå hjem. Han hadde jo vært lenge med meg, og dating er litt tankefullle situasjoner, og det er av og til godt med litt pusterom.

Jeg skriver videre med han. Og gidder ikke å lage noe problematikk utav det. Tar en dag av gangen. Og ser hva som skjer. Og satser videre på å date han. Jeg tenker at dette kan gå i stykker før eller siden, men jeg får håpe litt til å sjekke ut siden jeg har interesse for han.

Anonymous poster hash: 45c39...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trådstarter: han sa at han hadde en del ting å gjøre hjemme i huset sitt, før han skulle legge seg og tidlig på jobb dagen etter. Så han sa en unnskyldning for at han måtte gå. Jeg tenker at han følte kanskje for å være litt for seg selv. Og at derfor så følte han for å gå hjem. Han hadde jo vært lenge med meg, og dating er litt tankefullle situasjoner, og det er av og til godt med litt pusterom.

Jeg skriver videre med han. Og gidder ikke å lage noe problematikk utav det. Tar en dag av gangen. Og ser hva som skjer. Og satser videre på å date han. Jeg tenker at dette kan gå i stykker før eller siden, men jeg får håpe litt til å sjekke ut siden jeg har interesse for han.

Anonymous poster hash: 45c39...d29

Jeg tenker at han hadde en del ting han ville gjøre i huset sitt før han skulle legge seg og derfor gikk. Det trenger ikke alltid å være noe mer/annet enn det som faktisk blir sagt.

Du tenker at dette kan gå i stykker før eller siden, og det tolker jeg som at du har en negativ tankegang i forhold til ting automatisk, når jeg også ser hvordan du tenker at mener noe annet enn det han sier.

Kutt ut de negative tankene, nyt heller tiden dere har sammen,og vær positiv til deg selv og han, så skal du se at dette går godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men slik jeg ser det så er det ikke slik at ord og handlinger skurrer med han her. Dessuten er det mange som ikke vet om de virkelig virkelig liker noen før de virkelig virkelig har blitt kjent med personen. Og for noen så tar det lengre tid og det krever at de faktisk får sett hvilken verdi den andre har.

Vi bruker alt for mye tid på å analysere hva den andre føler og mener om oss, enn å faktisk bruke tid på å vise den andre hvor j**** bra vi er!

Ja, det er jeg enig i. Og man bør selvsagt være positive og nyte og alt det. Men jeg forstår trådstarter godt også. Det ER frustrerende til tider å ha så god kontakt med sine egne følelser at man vet i løpet av kort tid om man liker noen eller ikke. I tillegg bør det legges til at man formes av erfaringene man har. Det er vanskelig å stole på noen hvis det "å fikse noe" tidligere har vært et kodeord for "hadet, vi snakkes ikke mer". Personlig forsøker jeg å la være å analysere, men det er ikke lett. Og jeg er glad for å lese at trådstarter har bestemt seg for å gi fyren en sjanse :)

Anonymous poster hash: 03128...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at noen fortalte deg det da, slik er jo fint å bli gjort oppmerksom på :) Ble nysgjerrig på når du går jeg da? Klokka 07 om morgenen eller 11.00 liksom?

Noe klokkeslett har jeg aldri fulgt :)

Anonymous poster hash: 31054...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe klokkeslett har jeg aldri fulgt :)

Anonymous poster hash: 31054...052

OK :) Bare tenkte at hvis du ikke kunne komme deg fort nok ut derfra kl. 07.00, så er du i hvert fall ikke så keen :laugh:

Anonymous poster hash: 03128...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...