Gå til innhold

Hva bør en mann bestille på restaurantdate da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Restaurant? Du må da skjønne at det eneste som teller er at du går ut og jakter,slakter og spiser dyret selv?

Restauranter er såååååå gay!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe man liker? Jeg er veggis. Føler meg ikke mindre mann for det... Tviler på at noe damer hadde brydd seg så voldsomt om det. I såfall er det hun som har et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alternativene er

Biff

Fisk

Pasta

Kylling

Suppe

Hva er mest macho? :P

Anonymous poster hash: b1c58...09e

Det som er mest macho er en mann som vet hva han vil ha. Så da er spørsmålet, hva har du mest lyst på? Så bestiller du det. Bare ligg unna hvitløken med mindre hun også bestiller det samme.

Anonymous poster hash: 2942f...b97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved nærmere ettertanke tror jeg jeg ville bestilt noe som var ekstremt billig, litt illeluktende og grisete, slik at jeg visste at hun valgte MEG, og ikke et glansbilde av noe hun tror jeg er. Så kan jeg heller overraske henne med stilfull god mat siden. Slik siler man vel vekk golddiggers? Jeg liker ikke golddiggere. De er ikke ute etter meg, men etter pengene mine.

Anonymous poster hash: 93a83...b4d

Sier meg enig i denne, eller at han rett og slett bestiller det han har mest lyst på. Ikke noe er bedre enn at han virkelig tør å være seg selv fra første stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Er det ikke litt jentete av ham å bestille "kyllingsalat" ?

:P

Anonymous poster hash: 26927...27b

Nei.

Listen til TS er full av mat med høyt purin innhold, noe ikke alle menn har like godt av.

Ikke øl heller, men det er kanskje like jentete å velge vin istedet for øl? ;)

Jentete? Hvor i alle dager henter du slike forestillinger fra? :klo:

Jeg har stor medlidenhet med de karene som blir utsatt for disse forventningene ved restaurantbordet altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hun finner en restaurant som ikke server hamburger så kan hun pakke sammen og gå hjem! :jolie:

Så du er en sånn en du. :fise:

Anonymous poster hash: 579eb...bbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke suppe. Ser så teit ut når man nipper litt og litt fordi suppa er så varm, også vil man ikke brenne seg på tunga fordi man håper på klinings senere.



Anonymous poster hash: f2023...d22
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har lyst på, men selvsagt noe som samsvarer med måltidet.

Hver eneste middagsdate jeg har hatt med en mann der han har bedt meg ut, har han insistert på å betale. Jeg tilbyr, men blir alltid avslått. Med dette i minne vil jeg som regel ikke ikke bestille det dyreste på menyen.

Heldigvis har de fleste menn jeg har datet spist på restauranten de ber meg til tidligere, og kjenner maten. De har også relativt god smak. Så når jeg skal bestille kan jeg ofte trygt velge det samme som ham.

For mange er ikke suppe eller salat et middagsmåltid - dersom han bestiller det vil jeg se meg tvunget til å unngå en reell middagsrett - ikke bare er en biff langt dyrere enn en salat, det tar lengre tid og vil virke rart å spise med en som spiser "lunch".

Det standardiserte svaret her er "bestill hva du vil", men jeg kan i alle fall si at dersom du ber henne på middag kl. 20, så bestill middag.

Jeg diskriminerer ikke på valg av måltid, men på en bedre restaurant benytter man seg ofte av et bedre måltid ved å velge biff eller fisk. Og dersom man ikke er totalt fratatt sin smakssans bestiller man biffen medium eller medium rare, ikke "godt stekt".

(Når jeg tenker meg om har hver eneste date jeg har hatt med en mann der biff er involvert endt med at han tar den rare og jeg medium rare. En ganske konsekvent dynamikk).



Anonymous poster hash: 5634d...d44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har lyst på, men selvsagt noe som samsvarer med måltidet. Hver eneste middagsdate jeg har hatt med en mann der han har bedt meg ut, har han insistert på å betale. Jeg tilbyr, men blir alltid avslått. Med dette i minne vil jeg som regel ikke ikke bestille det dyreste på menyen.Heldigvis har de fleste menn jeg har datet spist på restauranten de ber meg til tidligere, og kjenner maten. De har også relativt god smak. Så når jeg skal bestille kan jeg ofte trygt velge det samme som ham. For mange er ikke suppe eller salat et middagsmåltid - dersom han bestiller det vil jeg se meg tvunget til å unngå en reell middagsrett - ikke bare er en biff langt dyrere enn en salat, det tar lengre tid og vil virke rart å spise med en som spiser "lunch". Det standardiserte svaret her er "bestill hva du vil", men jeg kan i alle fall si at dersom du ber henne på middag kl. 20, så bestill middag. Jeg diskriminerer ikke på valg av måltid, men på en bedre restaurant benytter man seg ofte av et bedre måltid ved å velge biff eller fisk. Og dersom man ikke er totalt fratatt sin smakssans bestiller man biffen medium eller medium rare, ikke "godt stekt". (Når jeg tenker meg om har hver eneste date jeg har hatt med en mann der biff er involvert endt med at han tar den rare og jeg medium rare. En ganske konsekvent dynamikk). Anonymous poster hash: 5634d...d44

Jenter som legger seg opp i hva jeg bestiller av mat er egentlig uinteressante. Om vi virkelig skal ta den store biffkrigen, så vil jeg si at noe annet enn blodig er noe forbannet tøv, og en fornærmelse mot det stakkars dyret som har oppgitt livet for min gane. Likevel bryr jeg meg ikke katten om min date bestiller blodig, medium eller godt stekt, selv om jeg synes biffen mister smak og karakter allerede ved lett medium. Jeg dater ikke en matvane, men en jente.

Om man bare vil ha en suppe, så er det helt ok. At suppe ikke kan være middag virker som en misforståelse basert på lemfeldig oppdragelse. At man må velge biff eller fisk for å "benytte seg av et bedre måltid" er for meg fullstendig gresk. God mat er god mat. Og om han spanderer, så spanderer han. Da spiller det ingen rolle om du bestiller noe dyrt eller noe billig. Jeg betaler for at du skal ha en god kulinarisk opplevelse - ikke for at du skal bekymre deg om min økonomi. Har jeg sagt jeg skal spandere, så betaler jeg det du vil ha. Noe annet er en fornærmelse, og en insinuasjon om at du ikke tror at jeg ønsker at du skal ha et fantastisk måltid. Jeg har ikke bedt deg ut for å spinke og spare. Nyt maten og spis det du vil ha. Noe annet synes jeg er uhøflig.

Anonymous poster hash: 93a83...b4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter som legger seg opp i hva jeg bestiller av mat er egentlig uinteressante. Om vi virkelig skal ta den store biffkrigen, så vil jeg si at noe annet enn blodig er noe forbannet tøv, og en fornærmelse mot det stakkars dyret som har oppgitt livet for min gane. Likevel bryr jeg meg ikke katten om min date bestiller blodig, medium eller godt stekt, selv om jeg synes biffen mister smak og karakter allerede ved lett medium. Jeg dater ikke en matvane, men en jente.

Om man bare vil ha en suppe, så er det helt ok. At suppe ikke kan være middag virker som en misforståelse basert på lemfeldig oppdragelse. At man må velge biff eller fisk for å "benytte seg av et bedre måltid" er for meg fullstendig gresk. God mat er god mat. Og om han spanderer, så spanderer han. Da spiller det ingen rolle om du bestiller noe dyrt eller noe billig. Jeg betaler for at du skal ha en god kulinarisk opplevelse - ikke for at du skal bekymre deg om min økonomi. Har jeg sagt jeg skal spandere, så betaler jeg det du vil ha. Noe annet er en fornærmelse, og en insinuasjon om at du ikke tror at jeg ønsker at du skal ha et fantastisk måltid. Jeg har ikke bedt deg ut for å spinke og spare. Nyt maten og spis det du vil ha. Noe annet synes jeg er uhøflig.

Anonymous poster hash: 93a83...b4d

Smask!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg sagt jeg skal spandere, så betaler jeg det du vil ha. Noe annet er en fornærmelse, og en insinuasjon om at du ikke tror at jeg ønsker at du skal ha et fantastisk måltid. Jeg har ikke bedt deg ut for å spinke og spare

Anonymous poster hash: 93a83...b4d

Er det en fornærmelse om man tilbyr seg å betale halvparten også da? En indikasjon

Det er jammen ikke lett. Et forsøk på å være høflig er uhøflig.

De fleste voksne mennesker vil synes det er litt frekt å bestille det absolutt dyreste på menyen når noen andre betaler, uavhengig av hvor mye penger de har.

Anonymous poster hash: 5634d...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alternativene er

Biff

Fisk

Pasta

Kylling

Suppe

Hva er mest macho? :P

Anonymous poster hash: b1c58...09e

Menn som ikke engang tør bestille maten de vil ha er turn-off. :rolleyes:

Anonymous poster hash: f53e7...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest macho må vel være om han bestiller noe han absolutt ikke kan fordra, men spiser opp alt likevel :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg dater ikke en matvane, men en jente.

Anonymous poster hash: 93a83...b4d

Jeg dater heller ikke en matvane. Derfor skrev jeg "bestill hva du vil".

Jeg utbroderte for å faktisk gi et svar på noe som egentlig er et idiotisk spm., da det er GITT at ingen blir sammen med eller dumper noen utifra hva de bestiller på restaurant.

Virker som du tok dette veldig personlig.

Anonymous poster hash: 5634d...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest macho må vel være om han bestiller noe han absolutt ikke kan fordra, men spiser opp alt likevel :danse:

Da er han bare teit og ikke macho. :fnise:

Anonymous poster hash: f53e7...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er han bare teit og ikke macho. :fnise:

Anonymous poster hash: f53e7...d47

Neineinei, han er mannemannen over alle machomenn, tåler alt, spiser alt osvosv :danse::danse::danse::danse:

Skikkelig drømmesupermachomann :blomst:

muligens det er litt teit?? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en fornærmelse om man tilbyr seg å betale halvparten også da? En indikasjon Det er jammen ikke lett. Et forsøk på å være høflig er uhøflig. De fleste voksne mennesker vil synes det er litt frekt å bestille det absolutt dyreste på menyen når noen andre betaler, uavhengig av hvor mye penger de har. Anonymous poster hash: 5634d...d44

Jeg skrev ikke om å dele regning. Jeg skrev at hvis jeg har sagt at jeg skal spandere......

For meg er det naturlig at jeg betaler alt hvis vi dater. Det er helt greit å dele, men jeg forventer det ikke, og vil aldri spørre om det. Innerst inne synes jeg faktisk det er litt fornærmende om du foreslår det, men det forteller jeg ikke. Om noen mener de bedre beholder ereigheten ved å betale halvparten, er det helt greit - men i mitt stille sinn synes jeg ikke noe om det. For enkelte er det visst veldig vanskelig å ta i mot noe. Det er mulig at det er en misforstått oppfatning om at man da må gjengjelde noe. Jeg stiller ikke betingelser når jeg betaler en restaurantregning.

Anonymous poster hash: 93a83...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...