Tura Skrevet 10. oktober 2014 #141 Del Skrevet 10. oktober 2014 Dorey: om lista skal oppdateres: Dette er min første, og har termin ca 1.6.15. er 33 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 11. oktober 2014 #142 Del Skrevet 11. oktober 2014 Oppdaterer i morgen! Er bare en kjapp tur innom nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdis Skrevet 11. oktober 2014 #143 Del Skrevet 11. oktober 2014 Ah! Blir spennende neste uke da! Skjønner godt du er ekstra spent! Og hurra for forståelsesfulle leger! Gravidtights ja, ikke dumt! Blir jo ikke mindre sliten av å å presse seg inn i feil klær.. Jeg kan også komme hjem sånn fra jobb Utfordring er også at vi har flytta inn i nytt hus og er så heldig at vi har mange som hjelper oss. Samtidig har vi da ofte besøk/noen i huset, og da er det ekstra utfordrene å skjule gravidieteten synes jeg! Og så er det vanskelig for mannen som vil ta hensyn at den trøttheten kan komme helt plutselig over meg. Jeg kan ha masse energi i det ene øyeblikket, og i neste er det som om hele kroppen verker av å være våken ett minutt lenger. Ikke så lett for noen av oss å følge med på Hehe, kjenner til den! I det ene øyeblikket har jeg store planer om å feks bake eller vaske hus, men så ligger jeg plutselig på sofaen og sover Så spennende med nytt hus da, skjønner godt det kan være utfordrende med mye besøk, er vanskelig nok å holde det skjult for kollegaer synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 11. oktober 2014 #144 Del Skrevet 11. oktober 2014 Kanskje oppdatere listen at jeg mistet også, så får jeg listte meg ut av denne tråden og håper å få være med i en annen skravletråd ganske snart... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 11. oktober 2014 #145 Del Skrevet 11. oktober 2014 (endret) Da var det oppdatert! Trist å fjerne deg j86 Håper du får blir med i juli/aug gruppa! Jeg bestilte fødselsjournalen min fra Ahus og fikk den i posten i dag. Lang som et vondt år og ganske tøff å lese, men det står i det minste at jeg bør få invilget KS ved neste svangerskap. (Kort fortalt; overtidig svangerskap og fødsel som tok fem dager å få i gang. Et døgn på fødestua, drypp, dårlige rier, fire vakuumforsøk før de bestemte KS. ) Tenkte det var greit å ta det med når jeg skal til legen og skal søke fødeplass. Endret 11. oktober 2014 av Dorey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tura Skrevet 11. oktober 2014 #146 Del Skrevet 11. oktober 2014 Kanskje oppdatere listen at jeg mistet også, så får jeg listte meg ut av denne tråden og håper å få være med i en annen skravletråd ganske snart... :-) Huff da j86, det var leit! Men ja, opp på hesten etterhvert og ny hyggelig skravlegruppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 13. oktober 2014 #147 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Håper du kommer fort etter i en ny termingruppe j86 -- I dag er jeg etter egne beregninger 12 uker (legen 'godtok' ikke min korte syklus og mener det er par dager til, men det er nå uansett i disse dager). Det føles bra, selv om jeg ikke ser på det som noen magisk grense akkurat, ikke så stor forskjell på 11+5 eller 12+2 liksom; det er fremdeles lenge igjen av svangerskapet! Men litt sånn 'klapp på skuldern, dette har vi klart sammen'-greie er det jo Endret 13. oktober 2014 av Androide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 13. oktober 2014 #148 Del Skrevet 13. oktober 2014 Gratulerer med 12 uker Androide. Jeg bekymrer meg litt for MA om dagen, siden jeg har så lite symptomer. Skal på tidlig UL neste uke, og kommer til å være kjempenervøs i forkant av det. Heldigvis er det mye å gjøre på jobb, så tiden flyr og jeg rekker ikke tenke så veldig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 13. oktober 2014 #149 Del Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har også svært lite symptomer, Nori! Men det er visst like normalt som å ha mange symptomer. Tror ikke du trenger å bekymre deg for MA, dette skjer veldig skjeldent (leste det var 1% sannsynlighet for dette når jeg googlet det, men er ikke helt sikker på om kildene er sikre:) har du hatt mange symptomer tidligere i graviditeten som har forsvunnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 13. oktober 2014 #150 Del Skrevet 13. oktober 2014 Nei. Jeg har nesten ikke hatt symptomer i det hele tatt. Godt å vite at det er normalt å ha lite symptomer. Synes bare man hører om de som er veldig plaget, og det blir jo hele tiden sagt at det er er et positivt tegn at man har plager og da tenker man jo fort at det er negativt hvis man ikke har noen. Hvor langt på vei er du graving? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 13. oktober 2014 #151 Del Skrevet 13. oktober 2014 Tusen takk, Nori! MA er jeg redd for også. Har også hørt at man kan fortsette å ha graviditetssymptomer både ved dette og ved BO (blighted ovum, som er noen andre fæle greier), så selv mange og sterke symptomer er ikke noen garanti for at det går bra. Man kan si mye bra om tilgang til internett, men for bekymrede gravide med Google-trang er det ikke alltid en velsignelse altså Vi får bare prøve å trøste oss med at i de aller, aller fleste tilfeller vil det jo helst gå bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 13. oktober 2014 #152 Del Skrevet 13. oktober 2014 Nei. Jeg har nesten ikke hatt symptomer i det hele tatt. Godt å vite at det er normalt å ha lite symptomer. Synes bare man hører om de som er veldig plaget, og det blir jo hele tiden sagt at det er er et positivt tegn at man har plager og da tenker man jo fort at det er negativt hvis man ikke har noen. Hvor langt på vei er du graving? Jeg er 8+3, var på ultralyd 7+6 og da var alt fint. De eneste symptomene jeg har hatt er trøtthet (men det føler jeg alltid at jeg er ), og litt uggen i magen samt mensmurringer.. Jeg har googlet dette en del, og det virker flere jordmødre har svart at det er helt normalt med få symptomer, vi er bare heldige!! de som har mange symptomer hører vi jo oftere om også... Selv har jeg også hørt at kvalme skal være et godt tegn mtp. SA/MA, men vet ikke om det har noe å si videre i svangerskapet?! Håper du får se et bankende hjerte på UL, det var veldig betryggende for meg hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 13. oktober 2014 #153 Del Skrevet 13. oktober 2014 Tusen takk, Nori! MA er jeg redd for også. Har også hørt at man kan fortsette å ha graviditetssymptomer både ved dette og ved BO (blighted ovum, som er noen andre fæle greier), så selv mange og sterke symptomer er ikke noen garanti for at det går bra. Man kan si mye bra om tilgang til internett, men for bekymrede gravide med Google-trang er det ikke alltid en velsignelse altså Vi får bare prøve å trøste oss med at i de aller, aller fleste tilfeller vil det jo helst gå bra! BO har jeg aldri hørt om, og tror jeg skal motså fristelsen til å google dette!! det er viktig å huske at folk som regel skriver om når det har gått galt fremfor når det går godt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 14. oktober 2014 #154 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jeg er 8+3, var på ultralyd 7+6 og da var alt fint. De eneste symptomene jeg har hatt er trøtthet (men det føler jeg alltid at jeg er ), og litt uggen i magen samt mensmurringer.. Jeg har googlet dette en del, og det virker flere jordmødre har svart at det er helt normalt med få symptomer, vi er bare heldige!! de som har mange symptomer hører vi jo oftere om også... Selv har jeg også hørt at kvalme skal være et godt tegn mtp. SA/MA, men vet ikke om det har noe å si videre i svangerskapet?! Håper du får se et bankende hjerte på UL, det var veldig betryggende for meg hvertfall Da er vi nesten like langt, jeg er 8+2 i dag. Får bare smøre meg med tålmodighet frem til neste onsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 14. oktober 2014 #155 Del Skrevet 14. oktober 2014 BO har jeg aldri hørt om, og tror jeg skal motså fristelsen til å google dette!! det er viktig å huske at folk som regel skriver om når det har gått galt fremfor når det går godt!!! Det tror jeg du gjør rett i Sånn er det vel med alt, det er sjelden man nevner noe når alt går helt greit. Får bare minne en selv på det innimellom og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bygdis Skrevet 14. oktober 2014 #156 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Idag har vi vært på ultralyd igjen, og alt ser fortsatt veldig bra ut denne gangen lignet det mer på en baby, og vi så to bein, to armer, og fem fingrer på den handa babyen "viste frem". Så lå den og sugde på tommelen Synes det er litt fjernt at det på skjermen er inni meg, så jeg skjønner det ikke helt enda. Terminen min er nå 30.04.15, men jeg blir her allikevel jeg Dere som ikke har så mye symptomer, dere er veldig heldige Man hører jo mest om de som har mange og kraftige symtomer.. vet i hvert fall med meg selv at jeg syter veldig over at jeg er kvalm Endret 14. oktober 2014 av Bygdis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 14. oktober 2014 #157 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) så herlig, Bygdis!! Da har vi (foreløpig) akkurat samme termin! Endret 14. oktober 2014 av Androide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 14. oktober 2014 #158 Del Skrevet 14. oktober 2014 Så utrolig godt det må ha vært Bygdis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 15. oktober 2014 #159 Del Skrevet 15. oktober 2014 Idag har vi vært på ultralyd igjen, og alt ser fortsatt veldig bra ut denne gangen lignet det mer på en baby, og vi så to bein, to armer, og fem fingrer på den handa babyen "viste frem". Så lå den og sugde på tommelen Synes det er litt fjernt at det på skjermen er inni meg, så jeg skjønner det ikke helt enda. Terminen min er nå 30.04.15, men jeg blir her allikevel jeg Dere som ikke har så mye symptomer, dere er veldig heldige Man hører jo mest om de som har mange og kraftige symtomer.. vet i hvert fall med meg selv at jeg syter veldig over at jeg er kvalm Så kjekt, gratulerer jeg skal selv på ultralyd i uke 12, håper på å få se litt mer da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 15. oktober 2014 #160 Del Skrevet 15. oktober 2014 I dag var det min tur til å dra på ultralyd. En veldig stor lettelse å høre at man har et levende og friskt foster i magen Fremdeles litt sci-fi over det hele da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå