graving Skrevet 6. desember 2015 #6381 Del Skrevet 6. desember 2015 Nå har vi vært på langtur med minsten (9 timers tidsforskjell) og det gikk over all forventning på alle måter, så nå tenker jeg vi kan takle det meste med tanke på soving og døgnrytme Så bra at det gikk fint! hadde du han i bæresele på flyplassen? Hvis dere er på ferie nå - kos dere det kribler i reisefoten her også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 6. desember 2015 #6382 Del Skrevet 6. desember 2015 Så bra at det gikk fint! hadde du han i bæresele på flyplassen? Hvis dere er på ferie nå - kos dere det kribler i reisefoten her også! Vi er hjemme igjen nå Men er omtrent i ferd med å planlegge neste tur Kjekt å bruke permisjonstida til å reise litt Var ganske skeptisk på forhånd til å reise så langt, men tenkte at siden han suger på å sove uansett, kan det jo umulig bli noe verre Og det gikk helt fint, ble ikke noe krøll med sovinga på ferien. Han sov faktisk litt bedre, to timer i vogn i slengen og greier(!) Var vel masse inntrykk å fordøye tenker jeg.Hadde han stort sett i bæresele på flyplassene, unntatt første etappe av hjemreisen, da hadde vi vogna frem til gaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 7. desember 2015 #6383 Del Skrevet 7. desember 2015 Så bra Androide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 7. desember 2015 #6384 Del Skrevet 7. desember 2015 Så bra! det er døgnrytmen jeg bekymrer meg mest for, og de destinasjonene vi har lyst å reise til har stor tidsforskjell. Vi testet å legge mini på eget rom i helgen, og han sov rundt begge dagene. Selv om jeg våknet en del å måtte inn å sjekke at han levde, så var det deilig å slippe 2-3 amminger på natta. Det har vært storm her i helgen, så det er merkelig at han sover natten igjennom med bråket fra den, men våkner tydeligvis av våres lyder på natta.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 7. desember 2015 #6385 Del Skrevet 7. desember 2015 Så bra! det er døgnrytmen jeg bekymrer meg mest for, og de destinasjonene vi har lyst å reise til har stor tidsforskjell. Vi testet å legge mini på eget rom i helgen, og han sov rundt begge dagene. Selv om jeg våknet en del å måtte inn å sjekke at han levde, så var det deilig å slippe 2-3 amminger på natta. Det har vært storm her i helgen, så det er merkelig at han sover natten igjennom med bråket fra den, men våkner tydeligvis av våres lyder på natta..Her har vi oppdaget at hun sover mye bedre hvis pappaen samsover med henne i stedet for meg. Jeg tror hun våkner lettere når det lukter mat Dere som har babyer som har passert 6 måneder: hvor mange måltider med fast føde får barnet i løpet av dagen? Frem til hun var 6 mnd fikk hun et grøtmåltid i 17-18-tiden og litt smaksprøver i løpet av dagen. Nå får hun en halv porsjon middag i 14-tiden i tillegg, og litt grøt/frukt i 11-tiden. Skal man gradvis øke antall måltider og øke porsjonene? Hun ser ut til å elske fast føde, og jeg har aldri opplevd at hun vrir seg unna fordi hun er mett (selv etter en stooor porsjon grøt). Så jeg stopper når jeg ser at det går treigere med å få ned maten, selv om hun sikkert kunne fått i seg mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 7. desember 2015 #6386 Del Skrevet 7. desember 2015 Så bra! det er døgnrytmen jeg bekymrer meg mest for, og de destinasjonene vi har lyst å reise til har stor tidsforskjell. Vi testet å legge mini på eget rom i helgen, og han sov rundt begge dagene. Selv om jeg våknet en del å måtte inn å sjekke at han levde, så var det deilig å slippe 2-3 amminger på natta. Det har vært storm her i helgen, så det er merkelig at han sover natten igjennom med bråket fra den, men våkner tydeligvis av våres lyder på natta..oj, hvor mange timer sov han da? Jeg vurderer også å prøve han på eget rom. Hver gang jeg våkner på natta mens han sover, så våkner han etterhvert han også. Trur han har en slags radar på når mor er våken, haha. Da ligger han å sparker og jabber til han får oppi senga vår, da sovner han tvert. Så han tuller jo bare:-p eneste som er litt dumt er at barnerommet hans er i 1 etg, mens vi sover i 2 etg.. Så det er litt skummelt å ha han så "langt" unna:-p ønsker meg babycall med kamera, hehehe:-| Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 7. desember 2015 #6387 Del Skrevet 7. desember 2015 oj, hvor mange timer sov han da? Jeg vurderer også å prøve han på eget rom. Hver gang jeg våkner på natta mens han sover, så våkner han etterhvert han også. Trur han har en slags radar på når mor er våken, haha. Da ligger han å sparker og jabber til han får oppi senga vår, da sovner han tvert. Så han tuller jo bare:-p eneste som er litt dumt er at barnerommet hans er i 1 etg, mens vi sover i 2 etg.. Så det er litt skummelt å ha han så "langt" unna:-p ønsker meg babycall med kamera, hehehe:-|Han sov fra halv åtte til halv syv! han ligger et stykke fra vårt soverom, men i samme etasje, jeg hadde dørene åpne i tilfelle babycallen skulle slutte å virke strømmen gikk et par timer natt til søndag, så det var flaks at jeg ikke stolte fullt på babycallen jeg har vært å kjøpt babycall med kamera i dag faktisk, da slipper jeg å gå "så langt" for å sjekke han. Men når det er sagt så merket jeg forskjell på søvnen etter at jeg begynte å supplere med MME på dagen, men han har ikke sovet i elleve timer i strekk før Her har vi oppdaget at hun sover mye bedre hvis pappaen samsover med henne i stedet for meg. Jeg tror hun våkner lettere når det lukter mat Dere som har babyer som har passert 6 måneder: hvor mange måltider med fast føde får barnet i løpet av dagen? Frem til hun var 6 mnd fikk hun et grøtmåltid i 17-18-tiden og litt smaksprøver i løpet av dagen. Nå får hun en halv porsjon middag i 14-tiden i tillegg, og litt grøt/frukt i 11-tiden. Skal man gradvis øke antall måltider og øke porsjonene? Hun ser ut til å elske fast føde, og jeg har aldri opplevd at hun vrir seg unna fordi hun er mett (selv etter en stooor porsjon grøt). Så jeg stopper når jeg ser at det går treigere med å få ned maten, selv om hun sikkert kunne fått i seg mer. Han får lunsj (et fruktglass eller grøt), et halvt middagsglass til middag og grøt til kvelds. Vi økte gradvis men i raskere tempo enn hva vi gjorde når han begynte med grøt for første gang. Jeg spurte helsesøster men hun sa at jeg bare kunne gi og at han ville gi beskjed når han var mett. Det er ikke helt lett å vite hvor mye man skal gi. Melk skal vel være hovednæringen, men akkurat nå føler jeg vi gir 50/50.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 7. desember 2015 #6388 Del Skrevet 7. desember 2015 Det er ikke helt lett å vite hvor mye man skal gi. Melk skal vel være hovednæringen, men akkurat nå føler jeg vi gir 50/50.. Jeg er også redd for at jeg skal gi for mye fast føde. Her har jeg i mange måneder slitt med at jeg har for lite melk, og Når jeg endelig har nok (pga innføring av grøtmåltid på kveld) så er jeg redd for å miste melka hvis jeg ammer for lite. Må bli flinkere til å gi henne litt melk før hvert måltid med annen føde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 7. desember 2015 #6389 Del Skrevet 7. desember 2015 Vi har også lekt med tanken om å flytte han inn på eget rom, men tror vi drøyer det til etter jul. Han sover inntil meg nesten hele natta og det gir ikke særlig søvn til noen av oss. Men vet ikke om jeg er klar for å ikke gjøre det heller Hs sa at etter 6 mnd så trengte jeg ikke å amme før måltidene. Føler vi gir mye fast føde nå. Han får full porsjon grøt til frokost, litt frukt og brødskive eller maispinner til lunsj, så mye han vil av et middagsglass til middag (noen ganger et halvt, sjelden et helt) og full porsjon grøt til kvelds. Han får pupp tre-fire ganger i løpet av dagen og tre-fire ganger i løpet av natta.Er redd han får for lite melk. Hvor ofte ammer dere? Han er ikke interessert i puppen på dagtid, spesielt ikke hvis det skjer noe annet i rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 7. desember 2015 #6390 Del Skrevet 7. desember 2015 Jeg var heller egentlig ikke helt klar for det, men tror det vil hjelpe med babycall-video, og søvnen god å få tilbake så vi prøver litt til Jeg ammer etter lunsj, middag og kvelds og tidlig morgen(men da får han ikke fast føde).. Jeg får kun til å amme han når han er trøtt, han er ikke tålmodig nok. Men vil det si at jeg bør øke porsjonen fast føde i og med at han er interessert i melk etter mat? Hvis jeg skal mette han på fast føde så får han jo bare melk på tidlig morgen og kvelden da...hmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 7. desember 2015 #6391 Del Skrevet 7. desember 2015 Jeg var heller egentlig ikke helt klar for det, men tror det vil hjelpe med babycall-video, og søvnen god å få tilbake så vi prøver litt til Jeg ammer etter lunsj, middag og kvelds og tidlig morgen(men da får han ikke fast føde).. Jeg får kun til å amme han når han er trøtt, han er ikke tålmodig nok. Men vil det si at jeg bør øke porsjonen fast føde i og med at han er interessert i melk etter mat? Hvis jeg skal mette han på fast føde så får han jo bare melk på tidlig morgen og kvelden da...hmmTror det er greit å amme etterpå ellers vil de jo ikke få i seg noe melk omtrent. Synes det er vanskelig å vite hvor mye melk i forhold til fast føde de skal få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 7. desember 2015 #6392 Del Skrevet 7. desember 2015 Jeg prøver å amme først. Selv om ernæringsfysiolog på sykehuset mente at det måtte jeg ikke finne på. Men jeg er redd for produksjonen hvis jeg ikke gjør det, og har jobba alt for mye for ammingen til å risikere det. Morsmelk skal uansett være hovednæringskilde det første leveåret (og planlegger å amme lenge utover det også, hvis jeg er så heldig at det går!)Tar det nok litt roligere med innføringen av fast føde enn mange her. Ville ikke prøve noe nytt da vi var på ferie, spesielt grunnet melkeallergien hans. Så vi er oppe 1-2 måltid daglig, ikke hver dag det har blitt to. Men det han får liker han stort sett veldig godt. Blir veldig stolt hvis det er noe jeg har laget selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 7. desember 2015 #6393 Del Skrevet 7. desember 2015 (endret) Vi tar det også rolig med innføringen av fast føde. Han får litt til formiddagsmat og vanligvis litt til middag. Noen dager får han kun fast føde en gang om dagen. Han har elsket alt vi har gitt han til nå. Aner ikke hvor mange ganger i døgnet jeg ammer, men sikkert rundt 15 ganger. De fleste er det for kos eller fordi han er tørst. Endret 7. desember 2015 av Nori Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 7. desember 2015 #6394 Del Skrevet 7. desember 2015 Vi, eller han, tar det rolig med innføring av fast føde. Er ikke så langt over smaksprøver, og siste uka har han vært syk, så da har det maks vært litt frukt hver dag. Blanda litt grøt i fruktsmoothie et par kvelder for å få i han litt, men han spiser lite. Stresser ikke så veldig, han vokser godt på morsmelk og jeg liker å amme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 8. desember 2015 #6395 Del Skrevet 8. desember 2015 Spm til dere som gir mme, hvilken gir dere? Jeg har begynt å trappe ned litt på ammingen, og gir mme av og til. Har gitt nan2, men skjønner ikke helt forskjellen på nan1 og 2... Ble litt usikker nå på hvilken jeg skal velge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 8. desember 2015 #6396 Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg gir ikke mme, men det er bare nan 1 som er morsmelkerstatning. De andre er tilskudd som strengt tatt er unødvendige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 8. desember 2015 #6397 Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg spurte en vennine som har flaskebarn og hun sa at jeg skulle gi nan 2 etter 6 måneder. Babyen hennes har hatt problemer med vektoppgang siden nyfødt så jeg regner med hun har forhørt seg med hs og vet hva hun holder på med. Men det skader sikkert ikke å gi verken det ene eller andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 8. desember 2015 #6398 Del Skrevet 8. desember 2015 (endret) Det er jo mer næring i Nan1. Som sagt er Nan1 morsmelkerstatning og er fullverdig næringsmessig. Nan2 osv er tillegg, som kan gis som drikke ved siden av fast føde i stedet for vann. Det er ikke fullverdig næring. Edit: Men spør på helsestasjonen. Jeg har bare lest om amming og mme og mener å ha plukket opp det jeg skriver over. Endret 8. desember 2015 av Nori Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 9. desember 2015 #6399 Del Skrevet 9. desember 2015 Her spiser lille ca tre måltider for dagen, men hun er mye mer glad i mm så vil aller helst ammes. Hun er ikke kresen da så spiser alltid litt.Hver dag er det et måltid med frukt, et med brød/grøt og et med middag/grøt. Amming før/etter og innimellom.Vi har ikke sjanse å legge lille på eget rom. Jeg skulle gjerne hatt henne i egen seng i det minste for søvnmangelen begynner virkelig å tære på. Hun sover jo aldri mer en maks 2 timer i strekk så mye våken-tid på natt. På dagen sover hun fortsatt svært lite. Det store gode plusset nå er at hun har begynt å sovne av seg selv så jeg slipper å bysse så mye på natten. Hun må ligge klint inntil meg, gjerne under armen, for å sovne, men HEI, hun sovner jo selv. Vi har prøvd å kutte natt måltidene, men det endte med våken jente til kl 3-4 to netter på rad før jeg kapitulerte. Jeg står jo alene med alt så har ikke sjanse når jeg ikke har overskudd. Hun sovner ikke uten at jeg ligger helt inntil, men kunne sikkert prøvd å snike meg ut etter legging for å legge meg på et annet rom, men da må jeg stå opp oooooofte og ville uansett sovnet av utmattelse ved siden av henne i løpet av natten. Hvis vi noen ganger får sitte litt sammen på kvelden (mannen og jeg) våkner hun ofte så har ikke noe tro på at hun forstyrres av meg heller. Nå har legen bestemt seg for at hun mest sannsynlig har refluks. Denne mnd er derfor en test mnd i forhold til søvn osv. Mannen skulle liksom ta over samsovingen to netter, men det gadd han visst ikke så da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 9. desember 2015 #6400 Del Skrevet 9. desember 2015 Huff, føler med deg Askemeagain. :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå