Bringebær Skrevet 21. september 2015 #5961 Del Skrevet 21. september 2015 Vi har ikke sjekket det med en blodprøve siden han er så liten, men vi hadde katten på et feriehjem en måneds tid og vasket ned huset. Han sluttet å hovne opp rundt øynene da, så vi endte opp med å omplassere pusen. Så det var nok den som hadde skylden. Hadde ikke din litt av det samme problemet? Om jeg ikke husker helt feil? Så godt at dere fant årsaken da, men kjedelig at han kanskje er allergisk mot katt.. Er litt samme problemet her, hun er litt hoven rundt øynene noen dager. Både jeg og pappaen har pollenallergi så tror kanskje det er det hun har også. Har ikke vært hos legen med det enda, vet ikke om det er noen vits. Høres ut som du har hatt en herlig dag! De fleste dagene her bare fyker av gårde, savner litt den permisjonsfølelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 21. september 2015 #5962 Del Skrevet 21. september 2015 Så godt at dere fant årsaken da, men kjedelig at han kanskje er allergisk mot katt.. Er litt samme problemet her, hun er litt hoven rundt øynene noen dager. Både jeg og pappaen har pollenallergi så tror kanskje det er det hun har også. Har ikke vært hos legen med det enda, vet ikke om det er noen vits. Høres ut som du har hatt en herlig dag! De fleste dagene her bare fyker av gårde, savner litt den permisjonsfølelsen Legen får ikke gjort noe særlig uansett. Eller, min lege er svært tiltaksløs så det kan være andre undersøker mer nå er jo snart pollensesongen over, så hvis hun blir bedre da så har dere en mulig årsak der. Men det er lite hyggelig å se de små slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 22. september 2015 #5963 Del Skrevet 22. september 2015 Nå er vi over i sportsvogn! Herlighet som tiden flyr. Om nøyaktig seks måneder skal jeg tilbake på jobb og. Rare greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 22. september 2015 #5964 Del Skrevet 22. september 2015 Nå er vi over i sportsvogn! Herlighet som tiden flyr. Om nøyaktig seks måneder skal jeg tilbake på jobb og. Rare greier Kult! Når kan man bytte? Lille her vil helst bare opp hele tiden og er ganske umulig å gå tur med så gleder meg til sportsdelen. Jeg innbiller meg at det blir bedre da Hvor gammel er din Dorey? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 22. september 2015 #5965 Del Skrevet 22. september 2015 Kult! Når kan man bytte? Lille her vil helst bare opp hele tiden og er ganske umulig å gå tur med så gleder meg til sportsdelen. Jeg innbiller meg at det blir bedre da Hvor gammel er din Dorey? Han er fem måneder i dag Man kan nok bytte når man vil, tror je g. Vi bytta fordi han rett og slett tok hele lengden på bagen Vi har en City Cross, så han kan se godt fra sportsbagen selv om han må ligge med ryggen flat enda Han knakk for øvrig rullekoden her for noen dager siden og nå gjør han ikke annet! ^_^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 22. september 2015 #5966 Del Skrevet 22. september 2015 Legen får ikke gjort noe særlig uansett. Eller, min lege er svært tiltaksløs så det kan være andre undersøker mer nå er jo snart pollensesongen over, så hvis hun blir bedre da så har dere en mulig årsak der. Men det er lite hyggelig å se de små slik. Er ikke noe bedre på legefronten her, så det er ikke vits i å skaffe seg time. Hun har vært bedre den siste måneden, så det er vel ganske sannsynlig at det er pollen. Synes det er leit at hun må plages med allergi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 22. september 2015 #5967 Del Skrevet 22. september 2015 Er det noen av dere som har satt dere inn i kontantstøtte? Er det slik at man kan gå rett fra permisjon til kontantstøtte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 22. september 2015 #5968 Del Skrevet 22. september 2015 Er det noen av dere som har satt dere inn i kontantstøtte? Er det slik at man kan gå rett fra permisjon til kontantstøtte? Kontantstøtte er fra måneden etter barnet fyller ett år, altså ved 13 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 22. september 2015 #5969 Del Skrevet 22. september 2015 Han er fem måneder i dag Man kan nok bytte når man vil, tror je g. Vi bytta fordi han rett og slett tok hele lengden på bagen Vi har en City Cross, så han kan se godt fra sportsbagen selv om han må ligge med ryggen flat enda Han knakk for øvrig rullekoden her for noen dager siden og nå gjør han ikke annet! ^_^ Ah så moro! Er så gøy når de lærer noe nytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 22. september 2015 #5970 Del Skrevet 22. september 2015 Kontantstøtte er fra måneden etter barnet fyller ett år, altså ved 13 mnd. Også tror jeg man får det til og med måneden som barnet begynner i barnehage. Vår er født 1. juni, og jeg tror jeg har regnet meg frem til at vi får kontantstøtte i juli og august dersom hun begynner i barnehage i august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 22. september 2015 #5971 Del Skrevet 22. september 2015 Også tror jeg man får det til og med måneden som barnet begynner i barnehage. Vår er født 1. juni, og jeg tror jeg har regnet meg frem til at vi får kontantstøtte i juli og august dersom hun begynner i barnehage i august. Stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 22. september 2015 #5972 Del Skrevet 22. september 2015 Får man kontantstøtte selv om man har permisjon? I dag hadde vi 4 mndkontrollen og lille har bare lagt på seg 220 g på 3 uker har merket at han har spist lite, det virker som om han har mistet interessen for puppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 22. september 2015 #5973 Del Skrevet 22. september 2015 Det er vanlig at de legger på seg mindre når de blir mer aktive, krever jo flere kcal å rulle rundt f.eks enn å bare ligge der. Etter tre måneder tror jeg gjennomsnittlig vektoppgang er mellom 75-150 gram i uka, så 220 på 3 uker er ikke så ille Det kommer jo også an påeliminasjon og mageinnhold, har baby nettopp spist eller ei osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 22. september 2015 #5974 Del Skrevet 22. september 2015 Får man kontantstøtte når man har ferie? Vil vi få kontantstøtte i juli og august vi også, selv om vi har lovpålagt ferie i juli? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 22. september 2015 #5975 Del Skrevet 22. september 2015 Det er vanlig at de legger på seg mindre når de blir mer aktive, krever jo flere kcal å rulle rundt f.eks enn å bare ligge der. Etter tre måneder tror jeg gjennomsnittlig vektoppgang er mellom 75-150 gram i uka, så 220 på 3 uker er ikke så ille Det kommer jo også an påeliminasjon og mageinnhold, har baby nettopp spist eller ei osv. Så godt å høre hs sa ingenting om det, hun påpekte bare at kurven flatet ut og at jeg måtte begynne med mme dersom jeg mistet melka. Nå kan vi jo uansett begynne med grøt og grønnsaker, så da blir det jo litt mer mat. Han ruller fra rygg til mage og veiver masse med bein og armer om dagen, så energibruken har nok økt en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 22. september 2015 #5976 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Kontantstøtten er utelukkende avhengig av om barnet er i barnehage eller ikke etter fylte 1 år. Vi skal søke om kontantstøtte for juni, juli og august. De månedene mannen er hjemme. Endret 22. september 2015 av Nori Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 22. september 2015 #5977 Del Skrevet 22. september 2015 Må man søke om kontantstøtte, eller er det noe som ordner seg selv? Liker best når ting ordner seg selv, er så glemsk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 22. september 2015 #5978 Del Skrevet 22. september 2015 Man må søke Får av og til følelsen av tidsnød Nå er snart permisjonen ferdig og hun skal i barnehage! Men det er jo nesten et år til hun skal i barnehage, tidligst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 22. september 2015 #5979 Del Skrevet 22. september 2015 Samme her Bringebær. (Hey, det rimer) Tanken på at min lille tass "snart" skal i barnehagen er helt absurd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebær Skrevet 22. september 2015 #5980 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Har til og med tenkt tanken å lage småsøsken så jeg kan ha henne hjemme et år til (jeg skal ikke gjøre det, jeg lover!). Kan vel ikke holde henne hjemme for alltid Når jeg hører om folk som har fått baby nå kjenner jeg at jeg er så glad vi er ferdige med den nyfødttiden! Det var veldig kos og stas, men det er mye koseligere og morsommere nå Selv om hun var en liten sovebaby så var alt så nytt og skummelt.. Endret 22. september 2015 av Bringebær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå