Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt time til kontroll, men pga ferie blir det først etter 10 uker. Litt usikker på om det er for lenge. Her er i hvert fall ting såpass ommøblert at jeg trenger en sjekk, og antagelig henvisning videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært enda, men har tenkt meg til gynekolog snart. Har lyst å sjekke at ting faktisk har grodd som det skal. Tør ikke ha sex før det.. Ellers er det vel vanlig å snakke om prevensjon på den kontrollen.

Kanskje jeg å skal dra til gynekolog istedet bare for å få sjekka...Det var lurt:) Vil helst ikke at fastlegen skal sjekke noe som helst, men gynekolog er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk seksukerskontroll på barselpoliklinikken siden fødselslegen ville gå gjennom fødselsforløpet med meg. Veldig greit, for liker ikke fastlegen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bestille time hos gynekolog til 6 ukers kontroll. Sist gang gikk jeg til privat jordmor etter en anbefaling. Hun sjekket at stingene var borte og om ting så normalt ut. Hun sjekket også blodprosenten siden jeg fortsatt hadde blødninger.

Føler ikke like sterkt behov for å sjekke ting nå siden alt føles veldig greit, men har fått litt fremfall av skjeden etter begge fødslene, så det er greit å se hvordan det ligger an. Det er VELDIG viktig med knipeøvelser når man har fremfall.. Og jeg er skikkelig dårlig på det. Må skjerpe meg! Er dere flinke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det 10 ukers kontroll pga ferie. Jeg ble sydd en del og vil sjekke at alt er som det skal før jeg har sex igjen. Tror muligens jeg har et lite fremfall av noe, så nå er der knipeøvelser for harde livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg inn i fremfallklubben. Imponert over at dere i det hele tatt vurderer sex :ler: Jeg er storfornøyd bare med at det ikke gjør så vondt lenger foreløpig, men håper at det blir mer normalt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere at dere har fremfall?

Jeg kniper og kniper. Merker forskjell fra de første dagene, da kjente jeg ikke at jeg knep. Nå greier jeg å knipe av strålen! Men jeg har fått vondt i rumpa igjen. Og jeg blør fortsatt som f*en. Vil ha kroppen min tilbake!!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm.. det tyter ting der det ikke skal tyte? Har ikke sjans til å knipe av strålen heller og må passe på å aldri bli for tissatrengt... *sutre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å knipe av strålen, klarer kun å la det renne litt saktere. Så merker jeg en tyngdefølelse når jeg har gått for mye + det ser ut som om noe blokkerer inngangen litt. Det virker ikke som om det er den verste graden av fremfall da, men jeg får høre hva legen sier. Oppskriften er visst kniping.

Hvordan merket dere at stingene hadde løsnet? Jeg har ikke merket noe, men turde inne å se meg med speil nedentil før en måned etter fødsel, så jeg vet ikke om det har vært noen synlige sting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av jordmoren at jeg hadde fått fremfall. Litt av skjeden synes ved åpningen. Har hatt det siden første fødsel, og jeg har fungert helt normalt.

Det kan visst bli et problem når man blir eldre, så derfor er det veldig viktig med knipeøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner stingene med fingrene. Det ytterste har løsnet, men de andre er fortsatt der. Den dagen det løsnet hadde jeg en del vondt, og da jeg skulle tørke meg kjente jeg at det var borte. Har turt å se, og det så ikke så alt for ille ut. Jeg syns egentlig ikke det ser så annerledes ut bortsett fra stingene da, men jeg hadde liksom ikke for vane å sitte over speil før, så jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg egentlig ser ut inni oppi der :sjenert:

Fremfall høres så alvorlig ut, men hvis flere av dere har det er det kanskje ikke så unormalt. Jeg har bare ikke hørt om det før, det var derfor jeg lurte ;) Kanskje jeg også har det. Jeg skal definitivt en tur til gyn når han kommer fra ferie!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen anbefalinger om babygym? Lille har begynt å interessere seg for leker, så tenkte bestille en på nett. Men det er jo en jungel! Vil gjerne ha en med både knitring, speil, melodier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av tre får visst fremfall etter fødsel, men det er ulike grader og mange har ikke plager. Jeg fikk grad to ruptur, så det er vel mest innvendige sting på meg? Skulle spurt litt mer på sykehuset om hvordan jeg revnet, men jeg får ta det me legen.

Jeg tenkte også å kjøpe babygym, kom med anbefalinger dere som har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror likte ikke babygym, så der er jeg ganske blank. Jeg kjøpte en på en babybutikk, med sterke farger og utskiftbare kosedyr og figurer som hang på, men den ble lite brukt gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her kjenner jeg at det er noe som "er der nede", det er dritplagsomt. Beklager ekle detaljer... håper det er noe som går tilbake eller som kan fikses, for akkurat nå føler jeg at ting er ganske herpa der.

Storebrors babygym solgte jeg, han brydde seg aldri om den. Får se hva vi finner på til lillesøster.

Har dere fått mange fine gaver til de små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjenner jeg at det er noe som "er der nede", det er dritplagsomt. Beklager ekle detaljer... håper det er noe som går tilbake eller som kan fikses, for akkurat nå føler jeg at ting er ganske herpa der.

Storebrors babygym solgte jeg, han brydde seg aldri om den. Får se hva vi finner på til lillesøster.

Har dere fått mange fine gaver til de små?

Med storebror hadde jeg en følelse av at noe satt fast i skjeden. Hadde til tider lyst til å presse det ut, men det var jo ingenting der. Hadde også en trykkende følelse i mange uker. Det gikk over etterhvert, men tok litt tid. Har sluppet billig unna denne gangen ;)

Mest sannsynlig føles det værre ut enn det er. Kjenner fler som har blitt klipt og revnet masse, og de fungerer helt normalt! Det tar bare litt tid ;)

Vi har fått mest klær, litt penger til sparekontoen og en haug av bamser! Vi har jo alt av utstyr, så ønskelista var ikke så stor denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...