Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Gjest Bygdis

Ebay såklart, dette blir skummelt! :hoho:

Jeg har medela swing, kjempegrei pumpe det. Finnes sikkert brukt på finn :)

Du kan kanskje bruke overskuddsmelken din til å blande i grøten når den tid kommer Schandenfreude? Det monner kanskje ikke om du har så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dorey

1 uke siden bæsj her og :/ barn som bare får morsmelk kan ikke bli forstoppet, men hadde jo vært greit om den kom snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 uke siden bæsj her og :/ barn som bare får morsmelk kan ikke bli forstoppet, men hadde jo vært greit om den kom snart...

Veldig greit at de ikke blir forstoppet :Nikke: men med en uke i mellom hver gang blir det jo en eksplosjon og man må vaske stellebord og ungen etterpå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Veldig greit at de ikke blir forstoppet :Nikke: men med en uke i mellom hver gang blir det jo en eksplosjon og man må vaske stellebord og ungen etterpå :fnise:

Hadde en episode forrige uke med fire dager mellom; den stakkars bleia hadde ikke en sjanse... :P så jeg gruer meg til denne ladningen o.O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster gikk alltid 2 uker imellom hver bæsjebleie hun. Det holdt på ganske lenge. Det skal ikke være noe farlig, de kan visst ikke bli forstoppet hvis de bare drikker morsmelk. Men ikke noe moro hvis de blir plaget da selvsagt.

Bare lurer på noe: Opplevde noen av dere barseltårer og hvor lenge hadde dere det? Jeg er veldig nærtagende og sårbar for tiden... Kan begynne å hylgrine av ting som egentlig ikke er så ille. Følelsene mine virkelig svulmer over. Føler alt er veldig overveldende. Jeg hadde det ikke slik sist, da var tårene kun gledestårer. Det er vel noe annet når man får et barn til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster gikk alltid 2 uker imellom hver bæsjebleie hun. Det holdt på ganske lenge. Det skal ikke være noe farlig, de kan visst ikke bli forstoppet hvis de bare drikker morsmelk. Men ikke noe moro hvis de blir plaget da selvsagt.

Bare lurer på noe: Opplevde noen av dere barseltårer og hvor lenge hadde dere det? Jeg er veldig nærtagende og sårbar for tiden... Kan begynne å hylgrine av ting som egentlig ikke er så ille. Følelsene mine virkelig svulmer over. Føler alt er veldig overveldende. Jeg hadde det ikke slik sist, da var tårene kun gledestårer. Det er vel noe annet når man får et barn til :)

Jeg følrr jeg fortsatt har det jeg! 4 uker etterpå :P men var verre i begynnelsen. For min del tror jeg lite søvn har mye og si, men og hormoner :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følrr jeg fortsatt har det jeg! 4 uker etterpå :P men var verre i begynnelsen. For min del tror jeg lite søvn har mye og si, men og hormoner :)

Ja, lite søvn gjør det ikke akkurat bedre. Men føler jeg sover nok alt i alt. Men ja, går nok mye på hormoner også. Jeg føler meg så svak når jeg blir så nærtagende og følsom. Jeg er vel en sånn som helst vil klare ting selv og vil ikke at noen skal se jeg sliter. Det er jo så klart idiotisk, men slik er det.

Men jeg fødte for 9 dager siden så må bare gi det litt tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster gikk alltid 2 uker imellom hver bæsjebleie hun. Det holdt på ganske lenge. Det skal ikke være noe farlig, de kan visst ikke bli forstoppet hvis de bare drikker morsmelk. Men ikke noe moro hvis de blir plaget da selvsagt.

Bare lurer på noe: Opplevde noen av dere barseltårer og hvor lenge hadde dere det? Jeg er veldig nærtagende og sårbar for tiden... Kan begynne å hylgrine av ting som egentlig ikke er så ille. Følelsene mine virkelig svulmer over. Føler alt er veldig overveldende. Jeg hadde det ikke slik sist, da var tårene kun gledestårer. Det er vel noe annet når man får et barn til :)

Jeg hadde barseltårer en drøy uke første gangen. De kom som kastet på meg tredje dagen. Mye rare tanker, og jeg gråt over alt og ingenting.

Denne gangen kom det mer gradvis. Jeg har ikke så mange tanker, og er sikrere i rollen min, men kan nesten gråte på kommando. Følelsene ligger utenpå huden på et vis. Er veldig følsom når det gjelder eldstemann også. Mannen min må ikke finne på å kritisere meg for noe, for da fosser tårene! Ting føles litt overveldende til tider, og da kan jeg også kjenne tårene presse på. Lurer på når det skal normalisere seg. Vesla er 3 uker i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen har litt rutine på at mini skal få flaske og sove i egen seng når vi legger oss for kvelden. (Rundt 23.00 ca) veeel... Mannen snorker og gjett hvem som måtte hente opp en sovende mini bare for å ha han sovende på magen min så jeg kunne sniffe litt babylukt og susse ?? =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her bæsjer lille ca 5 ganger i døgnet og før var det som regel 8 :P

Her blir det alltid utover alt uansett. Prøvd så mange ulike bleier nå, men bæsj blir det overalt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askmeagain89: bretter du ut fuktsperrene? Unnskyld hvis jeg spør dumt, det er jo mulig at babyen din bæsjer episke bæsjer og :ler:

Her hadde jeg bare en dag eller to med barseltårer, ellers har jeg sluppet unna. Det var verre med storebror, da hylgrein jeg for alt i flere uker. Gjerne uten å vite hvorfor, sånn at mannen ble bekymret og jeg egentlig måtte le litt over hvor på hormonstyr jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Jeg slapp heldigvis unna barseltårer denne gangen. :) I dag kom bæsjen! Haha, det var utrolig mye, men holdt seg i Bleia ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bretter de ut til ingen nytte :P

Jeg har aldri opplevd det her før og har skiftet på mange barn både privat og på jobb. Jeg er sikker på at det er fordi det bare er vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bygdis

Jeg og mannen har litt rutine på at mini skal få flaske og sove i egen seng når vi legger oss for kvelden. (Rundt 23.00 ca) veeel... Mannen snorker og gjett hvem som måtte hente opp en sovende mini bare for å ha han sovende på magen min så jeg kunne sniffe litt babylukt og susse ?? =P

Babylukt er så herlig! Går det bedre med deg? Har ikke fulgt så nøye med her i det siste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må kjøpe meg pumpe. Anbefalar du noen?

Medela swing som de andre har nevnt bruker jeg. Jeg kjøpte med to pumper fordi jeg mått pumpe en del for å få opp produksjonen i begynnelsen. Kjøp når det er 25% på valgfri vare på babyshop, kjøper du til fullpris tror jeg apoteket er rimeligst.

Min bæsjer sikkert 5-8 ganger i døgnet! Ikke rart han alltid er sulten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dere vært/tenker dere dra på 6 ukers kontroll hos lege? Helsesøster spurte om jeg hadde årna meg time, men det har jeg altså ikke.. Hva blir gjort på en slik kontroll, og er det nødvendig hvis man ikke har noen spesielle plager, eller behov for å prate om noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha seksukerskontroll, men har ikke bestilt enda og må vente til etter fellesferien. Gyn jeg skal til har stengt kontoret hele juli. Mulig at det blir tiukerskontroll i stedet, hvis det er ventetid.

Jeg drar for å sjekke at alt er som det skal både innvendig og utvendig. At stingene er borte og at klippet har grodd skikkelig. Kanskje sette inn en spiral, jeg vurderer det ihvertfall. Jeg hadde ikke seksukerskontroll sist, da følte jeg ikke behov for det. Om du ikke føler behov for det trenger du det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært enda, men har tenkt meg til gynekolog snart. Har lyst å sjekke at ting faktisk har grodd som det skal. Tør ikke ha sex før det.. Ellers er det vel vanlig å snakke om prevensjon på den kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på 6ukers kontroll. Burde kanskje, men baby er 10 uker i dag og det er ca feriestengt på legekontoret her i kommunen...

Bestilte forøvrig pumpe i stad, så nå kan jeg være litt borte fra lillemann. Hvis jeg vil.. Mannen gikk tur med han i stad, og jeg savna de ca hele den lille timen de var borte.

Endret av Porcelain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...