Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Tiden går fort med til amming, Byssing, skift, turer, kos, leking osv. Jeg syns ofte de dagene vi har en aktivitet eller to er ganske masete fordi de er små og blir fort slitne.

Vi går på babysang og babysvømming også, i tillegg til barseltreffet så syns det holder mer enn nok. Har venner og familie vi ser ofte også. Det går aldri en uke uten at det skjer noe annet enn bare et være hjemme og slappe av. Må det skje så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her møts barselgruppa ca en gang i uka, babysang og husarbeid og avslapning hjemme er det vi gjør mest nå. Er også på butikken og på senteret iblant. Men tida går utrolig fort når man har en som skal følges og hentes i barnehagen, da må man liksom rekke tingene mellom det.

Nyt permisjon med første barn uten noe å måtte gjøre, det blir ikke sånn med nr 2!

Helgene er enda mer hektiske så greit å få ordna ting i ukedagene :)

Men koser meg mer nå enn i starten siden lille er en solstråle og er så mye mer med nå. Og selv om storesøster fortsatt er sjalu er hun mye mer fornøyd med å ha lillesøster nå. Det er fint :)

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på babysvømming og babysang, også treffer jeg gjerne noen andre mammaer og babyer en dag i uka utenom det. Da går ukene! Ellers går nå tida om vi bare er hjemme og, har sliti litt med bekkenet så orker ikke alltid å trille, da kan dagen bli litt lang syns jeg. Får kanskje vaska litt klær og rydda litt på en dag, men ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som mål å komme meg ut av huset hver dag, men i det siste har jeg ikke klart det fordi jeg er utslitt. Husarbeid blir heller ikke prioritert, fordi jeg må ha ungen på meg hele tiden og det er tungt og bøye og tøye med han på magen.

Ellers prøver vi å få med oss babysang og for tiden går vi på babymassasje. I løpet av oktober starter vi også på babysvømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi synger, prater, ammer, går tur og gjør en del husarbeid. Skittentøyskurven har tydeligvis ingen bunn, og middag må forberedes/lages før henting i bhg. Jeg er mye mer hjemme nå enn første gang.

Det ser forresten ut som vesla har blitt smittet av vannkopper. Storebror fikk det for 14 dager siden, og akkurat i det vi øynet et håp om at ammingen har beskyttet lillesøster, oppdaget jeg to blemmer i hodebunnen hennes. Så da får vi se hvor heftig reaksjonen blir. Håper hun slipper billig unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går på babysvømming og mor-barn trening. Treffer kanskje de andre på barselgruppa. Prøver å trille litt de dagene der vi ikke er ute på andre ting, men lille blir så fort sliten av ting så er mye hjemme og leker med han. Går mye i bæring og byssing, siden han sliter med å finne roen uten kroppskontakt. Dagene går så fort, så nyter de stille og rolige dagene der det bare er oss to (eller tre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker best de rolige dagene her, da vi kan ta alt i vårt eget tempo. Men så er det godt å komme ut og møte andre innimellom også :) 

Drømmehelgen nå for tiden er bare oss tre hjemme, ingen planer, ingenting som må gjøres  :tommel:

Litt personlig spørsmål til den som vil svare, har dere prøvd å ha sex igjen?  :sjenert: Jeg har rett og slett ikke følt meg klar, men nå tenker jeg at det kanskje er best å bare hoppe i det.. Men det er så skummelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best de rolige dagene her, da vi kan ta alt i vårt eget tempo. Men så er det godt å komme ut og møte andre innimellom også :)

Drømmehelgen nå for tiden er bare oss tre hjemme, ingen planer, ingenting som må gjøres :tommel:

Litt personlig spørsmål til den som vil svare, har dere prøvd å ha sex igjen? :sjenert: Jeg har rett og slett ikke følt meg klar, men nå tenker jeg at det kanskje er best å bare hoppe i det.. Men det er så skummelt!

Uff.. Dårlig med sex her altså. Lille har bikket 3 mnd, og jeg var bombesikker på at vi kom til ha sex tidligere denne gangen. Jeg hadde mye mindre vondt, og renselsen var over på snaue 5 uker. Men jeg er rett og slett ikke helt klar. Kroppen min har forandret seg mer etter dette svangerskapet, og det føles ikke så bra. Er ikke komfortabel med selv rent fysisk, så det er vanskelig å sette i gang sexlivet igjen. Jeg blir litt utilpass ved berøring tilogmed. Må nok bare bite tenna sammen og hoppe i det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi prøvde igjen etter 8 uker. Var litt ømt der stingene har vært,men det ble bedre etter noen uker :) Det var ikke sånn at jeg hadde superlyst,men hadde bare lyst til å få det intime tilbake igjen siden det er viktig for at forholdet vårt er harmonisk :) Men skal ikke skryte på meg at vi gjør det så veldig ofte akkurat da... Er ikke det som blir prioritert på kvelden når man er sliten. Men har erfart fra forrige gang at det er viktig å komme igang igjen, så blir det bedre etter hvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt sex noen ganger, men det var veldig vondt og ømt de første gangene. Merker at ammingen gjør at ting der nede ikke er helt som det skal ennå.

Synes også det er vanskelig å omstille seg mentalt fra rollen som mor til rollen som kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man blir liksom aldri helt klar fordi det ikke er det man tenker på oppi gulping, bæsjebleier og barneskrik... Men hvis man føler at man absolutt ikke er klar syns jeg ikke man skal presse på heller... Men noen ganger må man bare hoppe i det,hvis man ikke har noe fysiske utfordringer som gjør at man ikke vil da så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vanskelig å komme i stemning for å være intim etter at lille er i seng. Etter å ha ammet og bysset lille, så tar det litt tid å tenke på å bruke kroppen til sex.

Men prøver å snu fokuset for mannens del. Det er viktig for forholdet at det er liv i den delen også, selv om det tar litt tid for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille her har bikket 5 mnd, trodde ikke vi kom til å vente så lenge. Og det var ikke akkurat et så aktivt sexliv på slutten av svangerskapet. Vil på en måte ha tilbake den intime delen av forholdet, men samtidig synes jeg det er overraskende vanskelig. Klarer ikke helt koble ut morsrollen, og jeg er langt fra komfortabel med kroppen min. Men, er vel best å prøve snart. Blir vel ikke lettere om man venter for lenge heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt sex noen ganger. Var livredd for at det skulle være vondt første gang, men gikk bedre enn forventet.

Vi har egentlig en avtale om sex minst en gang i uka, men i det siste har vi ikke helt fått til det. Jeg har vært helt på felgen av søvnmangel. Men jeg merker at det et et savn for meg og håper sovingen ordner seg snart. Heldigvis er vi intime på andre måter gjennom dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venta vel 8 uker, og har ikke hatt sex så ofte akkurat, men jeg føler vi er i gang igjen. Merker egentlig ingen problemer. Mini sover jo aldri for seg selv på dagtid, og sovner klokka ett på natta, så det er ikke så lett å finne tid til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ventet til nå den siste uken, prøvd før, men det var bare utrolig vondt. Fortsatt veldig ubehagelig så blir ikke ofte :P Jeg hadde vondt og problemer med sting som hadde grodd inn i huden helt til lille ble 4 mnd.

Jeg blir helt satt ut når folk sier de har sex bare dager etter fødsel..

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LindaM: oi! Krysser fingrene for at lillesøster slipper billig unna.

Her er det dårlig med sex. Baby sover bare i umiddelbar nærhet av meg, amming og tilstanden der nede gjør at lysten ikke finnes i det hele tatt. Mentalt er det et savn, men jeg vet at det går over igjen. Vi er flinke til å snakke om det, i hvert fall. Tror det er skumlere om det blir en kime til konflikt fordi det blir et ikketema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere hatt brystbetennelse?

Jeg har aldri hatt det. I dag våknet jeg med litt vondt i det ene brystet, ammet en stund på brystet for å tømme det og fant en stor kul på undersiden av brystet da jeg klemte etterpå. Den ligger under brystet, og er seriøst stor. Fem-seks cm i diameter, og avlang i formen. Sånn mandelformet.

Formen min er fin, brystet er ikke rødt. Jeg må jo ringe lege i morgen, jeg ble forferdelig urolig her.

Hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Tips og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampe: Det kan være tette melkeganger, hadde det sist. Det hjelper å varme opp med en dusj eller varmeomslag og massere på den for å løsne, gjerne når du ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en varmeflaske. Kanskje legge den under brystet og prøve å amme igjen? Det er vanskelig å massere mens jeg ammer fordi kulen ligger under brystet. Prøvde å massere i dusjen nå nettopp, det ble ingen forskjell av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...