Gjest Nori Skrevet 24. september 2015 #6001 Del Skrevet 24. september 2015 Jeg fikk meg også et kraftig sjokk. Jeg var ikke forberedt på at babyen ville være på kroppen min døgnet rundt og hvor tappende det er. Han nekter å sove andre steder enn på kroppen min eller i vogn i bevegelse. Det gjorde det også umulig for meg å sove når babyen sov, noe som var nødvendig på grunn av nattevåk. I tillegg syntes jeg ammingen var skikkelig pyton og følte at jeg ikke gjorde annet. (Minst 1 gang i timen, døgnet rundt) Gråtingen de første ukene var også tortur. Nå går det mye bedre, selv om han fremdeles har et voldsomt nærhetsbehov. Det verste nå er søvnmangel og det at jeg savner tid for meg selv og med mannen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 24. september 2015 #6002 Del Skrevet 24. september 2015 Dag to med powerpumping, og jeg har spreng, til tross for at det bare er et par timer siden sist amming Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LindaM Skrevet 24. september 2015 #6003 Del Skrevet 24. september 2015 Takk for tips! Skal prøve å øke litt i hvert fall. Litt er bedre enn ingenting Har ikke så mye overskudd akkurat, men mange dager er bra. Hadde det mye bedre sist jeg da, så er litt skuffa over det. Har snakket med mannen om det og det virker som jeg hadde en slags depresjon eller barseltårer den første tiden. Ikke noe som har vært noe problem, men har vært endel lei meg og ikke klart å kose meg. Og det skuffer meg siden alle takler å få nr 2 bedre virker det som. Jeg har endel utfordringer med en sjalu og i tillegg meget trassig storesøster så det tar ekstremt mye energi. Det føles som å ikke ha barn når jeg "bare" har lillesøster kontra begge. Men hun er veldig god også da så klart, hun er veldig glad i lillesøster Jeg koste meg mye mer i første permisjon. Det har ingenting med barna å gjøre, for de har vært forholdsvis like som spedbarn hittil. Frøkna er litt mer "krevende" enn storebror, men absolutt ikke noe problem. Første gang var det ingen plikter. Det var bare oss, og ingen klokke å tenke på. Det eneste vi måtte hver dag, var å gå tur med hunden. Ellers levde vi i vår egen babyboble. Nå føler jeg at dagene flyr avgårde. Det er mye som må gjøres mens storebror er i bhg. Føler at klokka jager meg noen dager. Noen ganger må passe på å stoppe opp, og bare nyte. Har også vært mer lei meg og litt dyster i tankene innimellom. Føler meg mye mer ufresh rent fysisk, og er mye mer sliten siden det nå er to stk som trenger sitt. Det eneste jeg føler er enklere denne gangen er at jeg tåler mer gråt og lyder før jeg blir urolig eller stressa, og at jeg er tryggere på meg selv som mor. Jeg går for enkle løsninger framfor å være "flink" hele tiden. Ellers må jeg innrømme at første permisjonen er en klar vinner så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 24. september 2015 #6004 Del Skrevet 24. september 2015 Jeg koste meg mye mer i første permisjon. Det har ingenting med barna å gjøre, for de har vært forholdsvis like som spedbarn hittil. Frøkna er litt mer "krevende" enn storebror, men absolutt ikke noe problem. Første gang var det ingen plikter. Det var bare oss, og ingen klokke å tenke på. Det eneste vi måtte hver dag, var å gå tur med hunden. Ellers levde vi i vår egen babyboble. Nå føler jeg at dagene flyr avgårde. Det er mye som må gjøres mens storebror er i bhg. Føler at klokka jager meg noen dager. Noen ganger må passe på å stoppe opp, og bare nyte. Har også vært mer lei meg og litt dyster i tankene innimellom. Føler meg mye mer ufresh rent fysisk, og er mye mer sliten siden det nå er to stk som trenger sitt. Det eneste jeg føler er enklere denne gangen er at jeg tåler mer gråt og lyder før jeg blir urolig eller stressa, og at jeg er tryggere på meg selv som mor. Jeg går for enkle løsninger framfor å være "flink" hele tiden. Ellers må jeg innrømme at første permisjonen er en klar vinner så langt. Du setter ord på det slik jeg også føler det. At permisjonen bare flyr avgårde. Jeg skal egentlig begynne med fysiotrening igjen nå, men det er kl 11, 3 ganger i uka, da er jo hele dagen gått! Kan ikke dra hjem for bare en time og så kjøre til barnehagen igjen, blir så mye fram og tilbake for lille. Så jeg har bestemt meg for å dra to ganger for å se, også trene hjemme. Jeg er også flinkere nå på å senke kravene. Enkle løsninger når det trengs, la noen ganger alt stå hvis man er sliten og trenger søvn og mme siden ammingen ikke gikk bra. Jeg ammer 3 ggr i døgnet og tror det blir med det. Jeg har det mye bedre og lillesøster går opp i vekt! Mtp morsrollen er jeg egentlig mer trygg. Stresser ikke like mye når hun gråter og lar gjerne andre ta henne (syns det er litt deilig for en liten stund ). Livet er mer hektisk med to barn, mem utrolig kos! Er det noen som er på babysang? Jeg var sist og er nå også, skikkelig gøy for liten og stor! Godt å være sosial. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 24. september 2015 #6005 Del Skrevet 24. september 2015 Vi har vært på babysang en gang og skal definitivt tilbake. Det var utrolig koselig synes jeg. Og så skal vi begynne med babymassasje på onsdager fra og med neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 24. september 2015 #6006 Del Skrevet 24. september 2015 Dag to med powerpumping, og jeg har spreng, til tross for at det bare er et par timer siden sist amming Så bra! Hvordan gjør du det? Hvor ofte og sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 24. september 2015 #6007 Del Skrevet 24. september 2015 Vi har vært på babysang noen ganger. Det er koselig og lille storkoser seg. Problemet er bare at det krasjer med soving så de siste par gangene har vi vært nødt til å droppe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 24. september 2015 #6008 Del Skrevet 24. september 2015 Vi er på babysang. Bor på et lite sted så de fleste der er i samme barselgruppe som oss, vi begynner å bli godt kjent. Går flere sammen på babysvømming og. Babysang er kjekt ja, men for å være ærlig skal det ikke så mye til for at jeg synes ting er kjekt.. Bekkenet skrangler (!!) , så å komme seg ut av huset uten å måtte trille i timesvis er veldig deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 25. september 2015 #6009 Del Skrevet 25. september 2015 (endret) Så bra! Hvordan gjør du det? Hvor ofte og sånn? På dagen er power pump på hvert bryst: 20 min pumpe-10 min hvile- 10 min pumpe osv i en klokketime. Så en mini powerpump på kvelden, begge bryst samtidig: 15 min pumpe - 10 min hvile- 10 min pumpe. Holde på et par dager til kanskje? Det kan jo være tilfeldig, men hadde som sagt spreng (det skjer aldri ellers) og syns han spiste mye bedre på kvelden enn vanligvis! Endret 25. september 2015 av Androide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 25. september 2015 #6010 Del Skrevet 25. september 2015 Her har vi fått en syk jente med 38 i feber så vi måtte til legevakten tidligere (ikke mye feber, men hun er under 3 mnd). Hun har slitt med magen de siste dagene og har hatt endel bæsjebleier(grønnsvarte) og har grått mer enn vanlig og ikke vært seg selv. Jeg har vært litt bekymret, men legen sa at så lenge feberen er så lav og crp var lav så måtte allmenntilstanden bestemme. Er egentlig alene med barna imorgen pga mannen må jobbe, men har heldigvis fått barnevakt til storesøster så jeg og lillesøster kan ta det med ro hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 26. september 2015 #6011 Del Skrevet 26. september 2015 Uff da, Dyregod! Går det bedre i dag? God bedring til lillesøster! Lille Krokodille beit meg så blodspruten stod i dag. Har prøvd alt, så nå er jeg litt fortvila. Gruer meg til hver amming Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 26. september 2015 #6012 Del Skrevet 26. september 2015 Hvordan går det, Androide? Hjalp det med pumpingen? :-) God bedring til lille, Dyregod:-) Hva kommer grønnsvarte bæsjebleier av egentlig? Huff Dorey, blir du ofte bitt? Og hvor mange tenner har babyen fått? Ser ikke fram til det kommer tenner altså.. Kjenner flere som har måtte gitt opp ammingen pga biting, men da var vel babyene litt større! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 26. september 2015 #6013 Del Skrevet 26. september 2015 Absolutt ikke bedre idag, hun har hylskreket hele dagen og har tydeligvis smerter. Men hun har ikke feber, bare litt høyere temp. Vet ikke hvorfor grønnsvart avføring,men tror det kan være hvis de har litt problemer med magen. Men idag har det ikke kommet noe. Nå sover hun faktisk så håper inderlig hun er bedre imorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 26. september 2015 #6014 Del Skrevet 26. september 2015 Og aaau Dorey, det er så vondt det! Og man klarer jo ikke å slappe av for man venter jo bare på å bli bitt igjen. Jeg slutta å amme når hun begynte å bite, men det var jo først da hun var 8 mnd. Håper det blir bedre for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 26. september 2015 #6015 Del Skrevet 26. september 2015 Han har to tenner. Har heldigvis ikke blitt bitt flere ganger i dag, men var skikkelig ille tidligere i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 26. september 2015 #6016 Del Skrevet 26. september 2015 Hvordan går det, Androide? Hjalp det med pumpingen? :-) Jeg tror det Er iallefall optimistisk, men vi får vel se på 5-månederskontrollen til mandag hva fasiten sier. Uff, Dorey, det høres vondt ut! Gruer meg til biting her, er jo vondt nok når han vrenger hodet rundt med puppen i munnen, kan ikke tenke meg hvordan det er med tenner i tillegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 27. september 2015 #6017 Del Skrevet 27. september 2015 Auu, puppebiting må være fælt! Her er det dåpsdag i dag og lille hadde ikke bæsjet på mange dager. Dere kan ikke tro hvor glad jeg ble da han bæsjet opp over hele ryggen i dag morges. Se for dere om det hadde skjedd i kirka i dåpskjolen 😳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 27. september 2015 #6018 Del Skrevet 27. september 2015 Hvitløk: Gratulerer med dagen! Håper baby er bedre i dag, Dyregod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvelia Skrevet 27. september 2015 #6019 Del Skrevet 27. september 2015 Haha Hvitløk! Håper dere får en fin dag! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 27. september 2015 #6020 Del Skrevet 27. september 2015 Gratulerer med dagen Hvitløk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå